OPOSICIONS COS SUPERIOR GENERALITAT 2008
buenas a todos!!
hay que ver donde acaba uno...bien, estoy bastante perdido, después de ver el éxito del mercado laboral paso de ser abogado trabajando 24 horas por 800 euros. En un principio pensé en prepararme las opos de
secretario judicial pero son bastante dificiles y tampoco estoy por la labor. Una compañera de la facultat de barcelona que conocí este año me ha hablado de las opos de
cos superior a la generalitat y que salen este año.
Me he decidido a prepararlas a saco pero tengo muchas dudas ya que solo conozco las de la administración de justicia.
1-. Mejor ADAMS O CEF?
2-. Si me lo preparo por mi cuenta ¿Cual es el mejor manual ??
3-. ¿ Cual es el salario para un grupo A en la Generalitat?
4-. ¿ Cada cuanto se convocan ?
No se a ver si me podeis echar un cable e informarme bien sobre estas cuestiones porque me quiero poner a estudiar ya. (una vez obtenta la licenciatura claro).
Bueno espero vuestras recomendaciones para una persona que se pone a estudiar a saco dia y noche para aprobar!!
Saludos
43 RESPUESTAS AL MENSAJE
RE:OPOSICIONS COS SUPERIOR GENERALITAT 2008
Hola Xavi,
estas oposiciones salen de manera irregular, la última convocatoria fue en el 2006. Pero el
temario sirve también para otras oposiciones, como por ejemplo el grupo B de Gestión y otras del grupo A más específicas, como por ejemplo Inspección Tributaria, etc. En el caso de las del B, el temario de esta oposición es más amplio, mientras que en las más específicas debes ampliar temas. Cara a libros de preparación, los mejores manuales son los de ADAMS. El salario del grupo A a nivel bruto anual para el 2008 está en el nivel mínimo en 29.000 euros y en el máximo en 65.000. Esta diferencia salarial es por el nivel dentro del grupo.
Qué has estudiado? Yo soy licenciada en Economía y el temario es mucho de Derecho, pero bueno, siempre está bien aprender cosas nuevas.
Saludos
Yo estudié por adams, solo compre manuales, las de la gene, y despues de estar tiempo trabajando vi claro que lo mio era
justicia ya hora soy
secretario
Buenas a todos,
Yo me he apuntado para empezar en septiembre en la Adams aunque ya tengo los libros y estoy empezando a leerlos. Me gustaría estar en contacto con las personas que se fueran a presentar, más que nada porque siempre podemos compartir información y darnos consejos, en especial si estamos en academias distintas,
Muchos saludosss
Veo que somos poquitos en general en la mayoría de foros... si queréis os paso aquí uno en el que creo que puede haber un poquito más de actividad, lo importante es la comunicación
[--http://www.misopos.com/foros/--]
Un saludo, me seguiré pasando de todos modos
Hola,
Yo estoy más o menos en la misma situación que Xavi. Sobre todo me interesa saber qué manual està mejor. Yo estoy decidida a prepararlas por mi cuenta porque las academias todas valen una pasta (bastante tengo con las subidas del Euribor!!!!!!!!)
Yo leí que los manuales de la Adams son de los mejores. Pero claro, no tengo ni idea. Yo me los estoy leyendo pero no he mirado otros así que no lo sé!
Hola, yo también empezaré a prepararme las opos de Superior en Septiembre, así que también me iré pasando por aquí...
En cuanto a los libros, los de Adams estan bastante bien, correctos y completos, pero no he comparado con otros...algún tema farragoso, pero creo que es inevitable, por ejemplo en los temas de presupuestos...
Yo también empiezo en septiembre, estás apuntado en la Adams RAA o lo haces por libre?
En Septiembre me apuntaré a Adams, pero al Aula Virtual, es una manera de tener los
temarios y rápido acceso a las actualizaciones, y a otras informaciones...Es que ir a la academia sale bastante más caro, además como estudié Derecho, no necesito tanto que me expliquen los temas sino encontrar tiempo para estudiarlos...
Claro, lo encuentro muy bien. Mucha suerte en el aula virtual! Yo estaré por las clases así que si necesitas cualquier cosa ya sabes.
Saludos
Hola,
estoy flipada porque hoy han salido los
temarios....y creo que el temario está estructurado de distinta forma....
Alguien se lo ha mirado??? Alquien se apunta a hacer un grupo y empezar a estudiar???
ja ho he vist...sí, sembla que està estructurat de diferent forma, una part general i una específica: general, jurídica, econòmica o de prevenció...
La veritat es que se'm plantegen diferents dubtes: preparar-me la part específica general o la jurídica o totes dues per presentar-me per les dues (fins ara es podia fer, però el temari era el mateix, ara això suposarà mès carrega de temari per preparar...), i si obliguen a elegir entre una o altra? Es convocaran totes al mateix temps o es farà en diverses convocatòries?
Les
acadèmies prepararan tambè per a les parts específiques o haurem de preparar-nos el temari pel nostre compte (això ja passa amb les parts específiques de
oposicions com les dels biòlegs, per exemple).
Molts dubtes...
¿Dónde habéis mirado el temario? Yo tenía esta página:
[--http://www.eapc.es/publicacions/temaris/superior/Sumari.htm--]
No sé si exactamente se corresponde con lo que vosotros habéis visto. Yo me apunté en Julio para empezar en septiembre en la Adams. Me han dado los
temarios y al principio de cada libro me pone los temas que tengo que estudiar para
Cos Superior, Cos de Gestió, Institut Català de la Salut, Grups Tècnic i de Gestió o Juristes Criminòlegs. No sé si us referiu a això o dintre del propi Cos Superior.
Jo per la meva part em presentaré al general perquè tinc formació en periodisme i de dret res de res. Suposo que el problema ve quan les persones es volen presentar per a les dues...
:SSS
El nuevo
temario se ha publicado en el DOGC del 12 de Agosto. Prueba con esta dirección:
https://www.gencat.net/eadop/imatges/5193/08212196.pdf
Hola foreros!
Pues si, el
temario está estructurado de forma diferente y hay bastantes temas nuevos por lo que se refiere a las partes específicas del temario. Lo único bueno es que de 126 temas pasan a ser 100: 60 parte general y 40 parte específica.
Mi pregunta a todo esto es: ¿las academias van a publicar un temario nuevo acorde con los cambios? ¿Qué pensais?
::: --> Editado el dia : 17/08/2008 13:43:06
::: --> Motivo :
::: -- Editado el dia : 17/08/2008 13:42:43
::: -- Motivo :
En principio las academias sacarán nuevos
temarios, al menos siempre lo hacen (es una entrada de ingresos importante, ya que muchas personas no se apuntan a los cursos presenciales, pero sí que adquieren los libros actualizados).
Por otro lado, la Escola d'Administració Pública de
Catalunya, actualizará la información relativa a la preparación de temarios. Lo malo es que en los de superior, no recuerdo bien si colgaba temas desarrollados o sólo una guía para su preparación.
Es complicado. No sé si las academias van a tener con suficiente rapidez estos
temarios. Supongo que se organizarán de tal forma que se puedan obtener, pues como decís algunos, económicamente interesa.
¿La parte específica se suele preparar en otras oposiciones por cuenta del alumno? Pues vaya... al menos que den el temario. Yo me había comprado los libros para empezar en septiembre de la Adams (iré a clases presenciales) pero apenas los he usado... por suerte me miré temas que no han cambiado apenas.
Lo que sí que he visto es que en realidad muchos temas (en especial de los primeros) simplemente comprimen los temas que había anteriormente.
Esperemos que se nos vayan resolviendo estas dudas...
Yo soy licenciada en periodismo. Yo creo que el
temario en general puede ser más sencillo para titulaciones como derecho (Constitución, Estatuts...).
Ya que tú estás más rodada, ya nos dirás alguna recomendación, Cristina :) porque yo va a ser la primera vez que me presento. Voy a probar Superior y sino Gestió.
Hola!. Tinc ganes de presentar-me a aquestes opos. M'han dit que han canviat el
temari que hi havia fins ara. Ja venen llibres amb el nou temari?. Gràcies....
Doncs jo imagino que no en venen encara... tot i que no ho sé... Jo les classes les començo a la adams el 15, ja us diré com s'ho monten aquests.
La veritat és que jo començo a l'Adams aquest dilluns per
cos superior, ja t'explicaré. I em sembla que de Gestió tb preparan pq si no em surten bé les de Superior em presentaré a les altres em sembla a mi jejeje
Hola a tots!!
Jo porto uns quants mesos a l'acadèmia per preparar aquestes opos, pero per qüestions personals fins ara no he pogut començar a estudiar més seriosament...
He començat amb la recerca del
temari de l'àmbit econòmic, i la veritat és que moltes vegades necessitaria aclariments de què volen exactament pq hi ha temes que són molt amplis.
Algú sap si l'Escola d'Administració Pública treurà alguna guia pels temes específics??... seria un bon ajut!!
Molts ànims a tothom!
Hola a tots!. Algú sap quan tindran les
acadèmies els
temaris de superior actualitzats? Si t'apuntes a l'aula virtual, et donen els temaris actualitzats o els vells? Haurem de buscar-nos la vida amb la part específica?. No se si apuntar-me a l'Adams....donaran classes de la part específica o només de la general?.....l'escola no treu els temes encara.....PESIMISME!
L'altre dia vaig anar a la primera classe presencial de l'Adams. Els profes de moment no saben què és exactament el que han canviat (saben la relació de temes entre el temari antic i el nou però hi ha temes nous i no tenen guia). De moment comencen donant els temes comuns fins que l'administració tregui algo i ja han avisat que treballarem especificament l'ambit general (així que si algu vol un altre segurament l'haurà de fer pel seu compte...)
De
temaris diuen que els aniran treien com poden però que tampoc seran fiables doncs administració no ha tret cap llibre vermell on hi hagi una pauta per fer els manuals i que per quan els treguin sera massa tard.
Aquestes opos seran una mica loteria... perquè no donarà temps a res.
Hola! Jo també estava esperant qué deien a Adams per tal d'apuntar-me a l'Aula Virtual, la veritat és que estan donant massa informació sobre que pensen fer...a més deuen estar molt enfeinats amb les
oposicions d'administratius i de
subalterns...A l'EAPC està previst que s'actualitzaran els materials de superior, però, ni hi cap data prevista, ni aclaran si també es concentraran sols en la part general...
Hola a tots!
Jo també em vull presentar a aquestes opos i estic com tu Raa pendent d'apuntar-me a l'aula virtual de la Adams, sense saber que faran amb el
temari.
De fet, aquesta setmana començaven les classes presencials. Algú sap que faran amb els llibres? Tenen previst publicar-ne de nous?
...volia dir que "no" estan donant massa informació...Survive, segons diuen, sembla que per ara no editaran nous llibres, sinó que els aniran actualitzant progessivament mitjançant apendix...quant als que volem presentar-no a unàmbit específic, com jo, sembla que tindrem que espabilar-nos...potser alguna altra academia edita
temaris de les parts específiques...
Buenas de nou!
Acabo de veure a la seva web que la acadèmia
CEF ha publicat nou material, tant pel que fa a la part general com a les parts específiques del
temari.
La
CEF no te encara els llibres actualitzats, segons m'han dit aquest matí. Poc temps tindrem per estudiar tants temes nous. Si el
temari surt al novembre/desembre....dos mesos o tres per aprendre tot el que es nou...
Molta gent desistirà davant la feinada dels proxims mesos i sobretot de la dels previs a l'examen.
Vull presentar-me però davant aquest panorama em desanimo.
Necesito positivisme....a algú li sobra?
Jo em presentaré encara que com tot serà una mica loteria no tinc gaire confiança en aprovar. Però mira, penso que tots anirem més o menys despistats. Si et serveix de consol...
Gràcies Helen4,
Tens raó, aquestes opos seràn una loteria.
Després de passar uns dies agobiat, ara sembla que ho veig d'un altre color. Molta sort.
He començat a estudiar (tema 1) i se que hi ha molta feina per
endavant.....només espero que pel tema de la crisi no comencin les possibles moratòries de les opos.....He sentit a polítics que opinen que hi han masses funcionaris i no es descartable que si venen encara pitjors temps, no treguin més convocatòries....Què opineu?
Que fa por aquest tema... la veritat. I si no en treuran més agafo i em poso a treballar en un horari pitjor però amb un treball que em paguin més... que estic treballant on estic per l'horari!
:( què serà de les nostres vides? jaja quin dramatisme!!
He empezado ahora a prepararme estas opos aunque algunos temas ya me suenan de otra vez que me presenté al cuerpo de Gestión. Hay poco tiempo pero hay que intentarlo, ¿no?. Respecto a conseguir
test de otras convocatorias no conozco ningún sitio de donde conseguirlos a no ser que te apuntes a alguna academia y te los faciliten. Y por lo de asustarte, que se asusten otros!!
Hola a tots!! Algú sap alguna cosa en relació amb l'edició dels nous
temaris per part de les
acadèmies? Quan tenen intenció de vendrel's al públic? Si t'apuntes a l'acadèmia et donen els nous temes actualitzats????
Gràcies....
Empiezo a prepararme para el cuerpo superior de la
generalitat,
alguien podria decirme como han sido los examenes de otros años (
test, preguntas cortas, desarollo, ...).
y si las pruebas constan de 2, 3 o más examenes.
Gracias
Hola a tots,
Els llibres de la Adams no estan actualitzats aspirante. Els sis volums que et venen només et permeten preparar-te 38 temes dels 60 que té la part general (el sisè volum no conté cap tema del
temari actual). Ara bé, s'han compromès a que la setmana que ve estaran penjats tots els temes que falten de la part general a l'aula virtual.
I pel que fa a la part específica, la Adams només prepara l'àmbit general i de mica en mica aniran penjant els temes d'aquesta part també.
Per tot això, penso que la gent que es volia presentar a la resta d'àmbits (jurídic, econòmic o prevenció) o bé treballant molt es prepararan el temari pel seu compte, o bé en massa tots ens presentarem a l'àmbit general. Què en penseu? Com van els ànims?
Se m'havia oblidat aspirante! El
temari si que recull la normativa que deies.
Hola, vaig una miqueta perdut i es el primer cop que tinc intenció en presentar-me a aquestes
oposicions.
Et pots presentar en l´àmbit general i en l´específic, si només volgués preparar-me l´específic podria? I quina academia m´aniria bé per preparar-me el tema específic d´economia.
Per cert algu em pots explicar mes menys quan seran les dates dels diversos examens de les opos.
Moltes Gràcies
waldnersenso@hotmail.com
Hola a tots!
Acabo d'entrar a la web de la
Generalitat i la previsió de quan serà la primera prova ha canviat: serà al maig!!! Que bé!!!
q tal, com ho porteu?? fa temps q no escriviu!! com aneu d'ànims??
ILLES
perseverança
27/12/2008 10:56:00
::: --> Editado el dia : 27/12/2008 10:56:54
::: --> Motivo :
ÀNIMS A TOTS I TOTES, QUE JA HAN SORTIT TOTS ELS ESQUEMES DE LA PART ESPECÍFICA I ELS DE L'ÀMBIT JURÍDIC NO TENEN DESPERDICI