201 RESPUESTAS AL MENSAJE
nserra
Vamos a por ella
07/03/2010 0:13:00
RE:OPOS COS AUX. ADMINISTRATIU GENERALITAT DE CAT2009(11)
Hola, mi bola mágica dice que el examen será por julio, pero hasta que no vea la convocatoria no lo sabria decir.
Sobre lo de la nota de corte tengo que mirarlo en algun listado que tengo guardado por ahí lo unico que se es que por 10 no entré, así que a meterle caña que no vale solo aprovar sino sacar lo máximo posible. Animo ya queda menos.
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 7:20:00
Hola Wapis, jo sóc la noia de les DUBTES, i vull que vosaltres també us menjeu el tarro, us poso algunes preguntes de
test de DRET
ADMINISTRATIU, va, vinga a treballar la matèria gris.
1- l'òrgan competent per a la resolució d'un recurs administratiu no s'ha de pronunciar sobre:
a) La seva estimació
b) La seva desestimació
c) La seva improcedència
d) La seva inadmissió
2- No es considera un sistema de revisió intern de l'acte administratiu:
a) El recurs d'alçada
b) La revisió d'ofici d'actes nuls
c) La declaració de lesivitat
d) La revocació de l'acte
3-En cas de sol.licitud de suspensió de l'execució de l'acte administratiu objecte de recurs administratiu:
a)No s'admet mai la suspensió de l'acte recorregut
b) La suspensió de l'acte recorregut és automàtica
c) Se suspèn si transcorreguts 30 dies l'òrgan competent no es pronucia
d) Se syspen si transcorregut un mes l'òrgan competent no es pronuncia
Poseu les vostres respostes... Ja posaré més...
rosaynuria
Aquí otra que se apunta al mundo del opositor
07/03/2010 9:59:00
Nena, són ben dificils, les teves preguntes!!!
La 3 és l'única que tinc clara: és la c. Quan es sol·licita, l'organ competent s'ha de pronunciar en un termini de 30 dies i si no es considera acceptada i suspès l'acte.
1. Jo diria que la c. Em soma que pot admetre o no el recurs depén de si és o no procedent.
2. El recurs d'alçada, ja que la resta són revisió d'ofici d'actes, és a dir, és la mateixa administració la que inicia el procediment, ja sigui per iniciativa pròpia o a instància de part. En canvi, el recurs sempre l'inicia el particular.
Què tal?
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 10:11:00
Un altre:
4- contra actes administratius resolutoris que posen fi a la via
administrativa pot interposar-se el següent recurs administratiu: (qüestionari de l'Adams penso que hi ha un error, digueu-me, please).
a) D'alçada
b) De revisió
c) De repososició
d) Contenciòs administratiu
rosaynuria
07/03/2010 10:19:00
Jo diria la C, de reposició.
lliure78
Si lluites, al final ho aconseguiràs
07/03/2010 11:30:00
Com que diu "el següent recurs administratiu" seria la c), sinó perfectament podria ser la d)
Algú em podria aclarir quan s´ha de posar recurs potestatiu de reposició i quan contenciós-admnistratiu. Perquè tots dos recurs s´han d´interposar quan esgoten la via
administrativa, però com saben que s´ha d´interposar un o l´altre?
Pauken
Qui no arrisca res, res no aconsegueix
07/03/2010 13:34:00
Hola.
Això del tema dels recursos és bastant complicat. Pel que tinc entès, així com el recurs d'alçada és OBLIGATORI si després vols passar a la via contenciosa-administrativa, el recurs de reposició és FACULTATIU perquè s'ha d'interposar davant el mateix òrgan que ha emès la resolució, cosa que és bastant absurda. Lògicament, quan un òrgan no et dóna la raó, si li tornes a demanar que es decideixi, el més probable és que no canvïi d'opinió i torni a emetre una resolució desfavorable.
Per tant, davant un acte de tràmit qualificat o resolució que esgotin la via administrativa i es vulgui recórrer hi ha dues solucions:
1) interposar un recurs de reposició (opcional). Termini: 1 mes acte exprès, 3 mesos acte presumpte
2) anar directament als tribunals: recurs contenciós-administratiu. Termini: 2 mesos acte exprès, 6 mesos acte presumpte
::: --> Editado el dia : 07/03/2010 15:14:40
::: --> Motivo :
Bones,
rosa de les teves preguntes jo diria:
1. d
2. a
3. d
4. c
fa temps que no m'estudio aquest tema dels recursos o sigui que ho he fet una mica per intuició i per lo poquet que m'enrecordo..
rosaynuria
07/03/2010 14:00:00
::: --> Editado el dia : 07/03/2010 14:00:55
Estic d'acord en el que diu Pauken i afegiria que el recurs potestatiu de reposició tindria sentit si es vulguessin fer al·legacions noves. Està clar que si no hi ha res nou a dir no té sentit i s'hauria d'anar directament als tribunals contenciosos admtius.
rosaynuria
07/03/2010 15:11:00
Auxadmopositora, On has vist aquesta nova resolució? On jo entro només veig la resolució inicial per la qual es convocava, la sol·licitud de participació, el model de declaració responsable i els certificats d'experiència en l'àmbit public i privat...
::: --> Editado el dia : 07/03/2010 15:20:37
Tens raó rosaynuria se m'ha anat la olla, els de governació només varen penjar la 1ª resolució.. he editat el meu missatge anterior, per no confondre a la gent.
En aquest enllaç de la web Adams comenta com va funcionar la última convocatòria d'aux. de la gene i també explica el tema de les puntuacions:
[--http://www.adams.es/oposiciones/ficha.html?e=102&P...a56q0lmkevs42qd--] si hi entreu, heu d'anar a "ejercicios", pel supòsit pràctic demanàven un 7,5.
Pauken
07/03/2010 16:09:00
Hola Auxadmopositora. Moltes gràcies pel vincle.
Aquesta puntuació de 7,5 l'extreus de la pàgina web d'Adams que indiques? Perquè em fa l'efecte que es refereix a la puntuació mínima del
test + supòsit pràctic. Diria que la puntuació mínima teòrica de només el supòsit pràctic segons l'Adams, era de 5 punts (la meitat de 10).
El que aquesta pàgina no esmenta és quina va ser la puntuació mínima REAL i la puntuació mínima global que va haver d'obtenir una persona sense cap mèrit (com ara jo, per desgràcia) per obtenir una plaça.
Bones,
crec que tens raó Pauken, avui estic que em surto, no ho havia llegit bé. O sigui, puntuació mínima
test 2,5 punts i supòsit pràctic 5 punts, total 7,5.
Pauken
07/03/2010 17:18:00
És que avui som a diumenge i és dia de descans!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 18:48:00
Taxan, taxan!, veig que heu treballat fent els tests, doncs poso els resultats: 1.c; 2.b; 3.c i 4.c. No eren pas fàcils, eh?. Doncs ho he posat pq creia que són interessants. Us animo que poseu preguntes xunguis o interessants per compartir opinions, així ha sortit un tema bastant peliagut com "quin recurs s'ha d'interposar quan s'esgota la via administrativa".
Vinga fins després!. Pauken, m'encanta el peixet que t'has posat d'imatge, em relaxa mirar-ho!, =))).
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 19:34:00
ummm, quina és la definició d'ACTE IRREGULAR i les seves característiques?. Estic molt preguntona!!!.
rosaynuria
07/03/2010 20:08:00
ROSAFP, Sobre aquesta pregunta que feies, dius que la bona és la b. I per què? L'argument que jo donava no és vàlid llavors, i no sé perquè aquesta és la correcta.
a) El recurs d'alçada
Sobre què és un acte irregular, suposo que et refereixes a les irregularitats no invalidants dels actes administratius, que contenen un defecte que no és prou important per considerar que l'acte sigui nul o anul·lable. Anava per aquí, la cosa?
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 21:29:00
ROSAYNURIA, he agafat aquestes preguntes d'un
test que em va passar fa temps i em senyala la bona la del rec. contenciòs, sincerament no sé la raó. Lo que si podeu fer els que aneu a acadèmia si voleu li podeu preguntar a la profe i que dóni la seva explicació, jo no puc arribar a més, snif... =(((.
Sobre l'acte irregular, si, em referia a les irregularitas no invalidants, no sé quines són. Si m'ho pots explicar t'ho agraïre, dutbes, dubtes, això és lo que estic fent intentar aclarir-ne...
PAUKEN, tu dius que no vas obtenir plaça a la darrera convo, llavors la vas aprovar, quina ràbia. Aquesta serà la teva, aquesta vegada si!. I vas quedar a la borsa de treball?, et van trucar per fer interinatges?. Ens ho pots explicar... Porfi.
tane1956
Tot està per fer i tot és possible ... Martí i Pol
07/03/2010 21:56:00
Petita aportació:
El de Reposició, com heu dit és Potestatiu=Facultatiu.
No s’ha de decidir entre posar el de Reposició o el ContAdm. Es POT decidir .
Diverses definicions que trobes “por ahÍ” coincideixin a dir que és el recurs "a través del qual es cerca que es REVISI un acte dictat per un òrgan que no té cap òrgan superior jeràrquic"
És com donar-li una segona oportunitat perquè es REPENSI, RECAPACITI sobre la resolució i la corregeixi o anul•li. “Mira que me’n vaig al contenciós i potser et guanyaré, eh? “ A vegades passa, que es aguanya ;-)
També es fa simplement per guanyar temps abans del ContAdm. (o de pagar i punt)
A mi tampoc no em queda clara la resposta 2.b. A vegades els tests d'acadèmia també tenen errades eh? A veure si trobo cap apunt demà.
Salut!
rosaynuria
07/03/2010 22:19:00
RosaFp, però la pregunta que jo t'he copiat en la meva resposta i de la qual tinc dubtes no és la del recurs contenciós,com tu em contestes. És la pregunta 2, que segons la resposta la declaració d'ofici d'actes nuls no és considera un sistema de revisió intern de l'acte
administratiu. Jo deia que havia de ser la a) i no la b).
Si en confirmes que no ens estem liant i que per aquesta pregunta el teu test diu que la bona és la b) li preguntaré a la meva tutora i ja us diré alguna cosa.
Respecte als actes que presenten una irregularitat no invalidant, doncs són això, actes amb algun defecte que no crea indefensió o algun defecte de forma però no prou important per declarar l'acte nul o anul·lable. Un exemple seria una notificació que no respecta els 10 dies entre la resolució presa i la notificació. Demà em miraré que diuen exactament els apunts, ja que ara t'ho estic dient de memòria i dubto de tot. Maleïda MEMÒRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
07/03/2010 22:41:00
Hola, Rosaynuria jo tinc al
test que és la B, doncs millor que preguntis a la profa.
hola que tal,
os quería preguntar si alguno habeis hecho un examen práctico de conserge o sabeis que puede salir más o menos, tengo uno dentro de dos semanas y no tengo ni idea.
Saludos a todos
Noies, com aneu de fortes!
El tema dels recursos fa mig any que me'l vaig estudiar i allà es va quedar. No us puc ajudar perquè no me'n recordo de res. Quan acabi amb el repàs de recursos humans vaig cap allà.
Algú em podria passar l'enllaç del grup d'estudi del facebook? Gràcies.
Bones
com està nevant per aquí, he hagut de marxar de la feina cap a casa per si de cas!! i de moment no para de caure neu
Pels que us vàreu apuntar a la borsa de governació avui si que puc dir que han penjat informació!!!
Avui mirant la web de gencat a l'apartat on surt l'examen anterior d'aux. adm., he vist que també han penjat el d'administratius.
::: --> Editado el dia : 08/03/2010 13:14:54
Cocalola, gràcies però no és això el que volia. M'he explicat malament: ja estic al grup de facebook, volia l'enllaç d'això que feu amb el google docs per estudiar.
rosaynuria
08/03/2010 13:17:00
Has d'enviar a algú que ja estigui a dins del grup el teu correu electrònic. Aquesta persona t'enviarà una invitació per compartir amb tu el document amb el qual estem treballant.
lo de la bolsa de governació que ha salido te refieres a la previsión? pq no veo nada más. El listado no ha salido no?
rosaynuria
08/03/2010 14:31:00
No, no ha salido el listado pero al menos se ha movido el tema y ya sabemos que en marzo saldrá una lista con admitidos en el proceso.
nserra
Vamos a por ella
08/03/2010 15:31:00
Vueno como nieva un poquito por la zona nos han recomendado que cerremos la escuela , así que me voy para casita a ver si puedo estudiar un ratito.
Bones,
Pues jo estic a la feina, per aquí encara no està fotuda la cosa i en principi acabo la jornada.
Una cosa, em vaig fer del facebook, mira q no m'agrada però vaig pensar a veure si ara parlaran tots per allà i no estaré al loro... el q pasa q no sé q he de fer per trobar el grup... algú em pot dir els pasos... es q no sé com fer-ho... he creat un perfil i tal però ara estic estancada... sento fer una pregunta lògica per vosaltres pero fins ara no estava el facebook i no sé com va la cosa...
Si hem podeu ajudar.
Gràcies!!
::: --> Editado el dia : 08/03/2010 17:28:36
BUAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
M'acabo de mirar la proposta de nomenament que hi ha a la web de l'Adams de l'anterior convocatòria i és gairebé impossible entrar sense mèrits!!!!!!!!!!!!! (gràcies pel link Auxadmopositadora, no havia vist que estava això allà).
Per aconseguir entrar s'havia de treure com a mínim 27 punts en total (que es un excel·lent, ja que la fase de Opo són 30 P com a màxim) i tenint en compte que molta gent tenia tots els mèrits possibles (que eren 14.8 puntazos!! , és a dir la meitat de la puntació màxima de la fase de Opo), és molt xungo poder competir amb els interins viejos del lugar.....
- Punts totals màxims fase oposició= 30 P
- Punts màxims fase mèrits = 14.8 P
- Puntació màxima consurs-oposició= 44.8 P
Ufffff......
M'he mirat una noia en concret que va treure 28P a la fase de Opo (crec que la millor nota de la Opo) i de mèrits només tenia 1.33 i va quedar a la posició 431!!! O sigui que la que millor nota va treure en la fase de Opo, va quedar de les últimes al nomenament i per poc no entra...
O sigui que per entrar les que no tenim mèrits, hem de treure com a poc el màxim!!! jejej... que fort!!
I això que a l'anterior convocatòria eren 1066 places, aquest any que seran moltes menys...
Això està molt fotut!!! Vaja, no vull desanimar però....
Certament a la convocatòria anterior gairebé no va entrar ningú sense mèrits. Gairebé NINGÚ. Però cal fer alguns matissos:
- Molts mèrits eren per haver cursat FP
- Van tenir la indecència de posar un examen pràctic de 10 preguntes tipus
test on no restaven punts els errors i això va provocar un allau d'empats a la zona alta
- La nota decissiva va ser el test de competències
Cal esperar a veure les bases per saber si aquell tipus d'oposisicó el dónen per bo o be i fan alguna correcció
rosaynuria
08/03/2010 21:17:00
Però qui no entra i aprova queda en borsa de treball i et truquen per interinatges, no??? És que si no realment si que no val gaire la pena.
tane1956
08/03/2010 21:17:00
Eooo, hi ha algú? Heu arribat bé a casa?
A lo que iba: Copio missatge que he penjat al fòrum de l'Ajuntament BCN, doncs per aquí hi ha més moviment
M'han arribat veus, altes i clares, dient que l'anterior Borsa ja està esgotada :-)
Jo no ho tenia clar, però es veu que sí, que sí.
Taxan taxan ...
tane1956
08/03/2010 21:28:00
Sí, Rosa, clar
però segons les bases, la nostra Borsa va darrera de l'altra: és a dir, que si aquella encara fos viva (perquè hagués aprovat molta gent, perquè -per la qüestió que sigui- encara no els haguessin cridats a tots, etc) nosaltres aniríem a darerre
però el que passa és que sembla que està esgotada i sembla que ja necessiten gent, o sigui que la cosa hauria de començar a córrer en poc temps
Pauken
08/03/2010 21:30:00
Hola!!!
Quin dia que ha fet avui, una mica més i no puc ni tornar a casa amb tanta neu!!!
M'agrada que et faci gràcia el peix del meu "logo", RosaFP, me'l vaig posar perquè em feia goig com movia la cua :) . Sento decebre't però no he prepara't mai
oposicions, aquesta és la primera vegada, per tant no sé com funciona el tema de les borses de treball. Pel que tinc entès, a la gent que aprova sense plaça o inclús que aprova només alguna de les proves se li acaba proposant un interinatge però de primera mà no et puc comentar res.
En el tema dels mèrits a la darrera oposició veig que va estar molt "xungo", sabia que havia estat difícil però no m'havia imaginat fins a quin punt. A veure com va en aquestes. De moment, pel camí que han seguit pel
cos superior i cos de gestió, els exàmens s'han tornat més difícils, no sé com seran a les nostres. A més a més, tal com diu Gegater, al 2.007 van posar uns supòsits pràctics que eren tipus test i no descomptaven, podies contestar a l'estil de "si l'encerto l'endevino" perquè no t'hi jugaves res. S'ha de mirar com seran aquestes, efectivament. Voldran primar als interins o bé als opositors que no tenen punts? Ja ho veurem i espero que tinguem les bases ben aviat!!!
J
Pauken
08/03/2010 21:45:00
Per cert, acabo de mirar el vincle de l'Adams que va posar Auxadmopositora (no havia vist que es podia consultar la proposta de nomenament) i veritablement, per qui no tenia mèrits va ser molt difícil. La nota més baixa que va entrar (total concurs + oposició) va ser de 24,6225.
Per tant, si comptem una persona que no tingui mèrits, s'ha de calcular aquesta nota sobre només 30 punts (els de l'oposició a seques, sense computar la fase de concurs ja que l'aspirant no té mèrits). Això vol dir que la nota mínima que es va haver d'obtenir va ser d'un 8,207 sobre 10. Quina passada!!! Per una persona amb mèrits, la nota mínima va ser de 24,6225 sobre 44,8, un 5,95. Aquesta ja és més asequible.
Déu n'hi do!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
08/03/2010 21:46:00
Aiii, quin dia més dolent!, el meu cunyat s'ha hagut de quedar a dormir a un hotel a Bcn pq la seva línea de ferrocarril no funcionava!.
Doncs si que està malamant la cosa, però no tenim res a perdre ja que estem estudiant doncs a seguir!!!. Uf!, total sempre queda la maleïda empresa privada, altres opos, etc. Quin remei.
Vaig a estudiar una estona... Intento no pensar i estudiar, aiii!, positiva, positiva, sempre positiva, snif, snif.
Hola!
Aneu molt bé amb l'estudi! Jo porto molt poc amb el
temari i no m'entero de res del que dieu i pregunteu... M'hi haig de posar en serio sinó...
Si algú s'ha apuntat a les de l'ICS ja ha sortit la data d'examen: 15 de maig.
Uff! 2 mesos! Ho tinc magre!
Ànims a tothom!
Facund
"Lo que no te mata te hace fuerte"
09/03/2010 10:35:00
Hola,
La setmana pasada algú va dir que els sindicats s'havien reunit amb funció pública. Algú sap alguna cosa??
Necesito tenir informació!!!!!
Això dels sindicats ho vaig dir jo, ho vaig llegir en un comunicat d'ells mateixos, però no han tornat a dir res, també vaig mirant l'adreça electrònica del centre a on treballo i no envien res. Així que a esperar, però tenen com a molt tres setmanes per a publicar l'oferta i la convocatòria, així que ha de ser tot negociat.
Hola a tots i totes!!
Fa temps que us segueixo amb els vostres comentaris i m'han ajudat molt. Sóc interina del MAP, i us animo a presentar-vos ja que quan entres és una passada. Es clar que a la Gene la cosa es converteix en més difícil, però no impossible.
Tinc uns dubtes de la convocatòria. Vaig veure la darrera i n'hi havien 1000 places més o menys, de les quals la meitat eren per promoció interna. Al final van entrar unes 910 persones més el 10 % addicional que no està malament. Suposo que aquest any si en convoquen 500-600 passarà el mateix, oi? Unes 400 pel torn lliure? Si nó, ho veig complicat pels que no tneim FP ni tanta puntuació com a interins.
I algú té l'experiència que l'hagin trucat de la borsa un cop no has tingut plaça? Tinc un company de feina que el van trucar perquè es va quedar a les portes, però em sembla que era per poc temps i no ho va agafar. Algú sap més com funciona?
Ânims a totes que esteu fent un bon treball. Jo acabo de tenir una nena i esgarrapo qualsevol moment del dia.
MOntse
babybcn
Preparando opos de auxiliar administrativa
09/03/2010 13:50:00
Hola a tothom!!!
El proper dilluns tinc l'exàmen per la prova del atic del nivell bàsic, algú sap més o menys que es el que pregunten?? m'he mira't lo que surt a la web però veig molt poca cosa...hem podeu ajudar??
MErci!!!
Babybcn: Si mires els anteriors fils a aquest veuràs que molta gent pregunta que surt a l'exàmen. JO vaig mirar-ho i em va anar bé per saber més o menys que podia sortir, perque hi ha comentaris de diferentes persones que comenten el seu examen (està bé, perque com hi ha varis models d'examen..).
Jo quan vaig fer l'examen em va sortir excel (canviar format taula, pintar una cel·la, canviar les lletres...), word no em va sortir res (el meu era nivell mitjà i es van centrar més en accés), diferències entre virus i tallafoc, com fer una transferencia en un banc, com comprar unes entrades per internet, perifèrics, diferencies entre perifèrics i programari, formats de fotos i videos... Jo em vaig mirar per sobre el
temari que ells tenen penjat a la pàgina i ja vaig tenir prou. Però quan facis l'exàmen, llegeix-te bé les preguntes, perque d'avegades l'exercici és fàcil, però la pregunta la plantejen d'una manera una mica malament! Mira't també el video que tenen penjat de com és l'exàmen, que així veuràs l'estil de preguntes!
Que tinguis sort! No et posis nerviosa i ves fent el que sàpigues!
tane1956
09/03/2010 16:08:00
Baby, noia
La Natàlia t'ho ha dit tot, tot i tot i molt, molt i molt bé.
RosaFP
Seguiré hasta el final
09/03/2010 17:37:00
Hola companys,
DUBTE, com sempre, vaig resolvent els meus dubtes, m'ajudeu?, =))).
TEMA DE COMPETENCIES (Dº
ADMINISTRATIU). TEMA 6.
ALTEREN LA COMPETÈNCIA: la delegació de competències i l'avocació.
NO ALTEREN LA COMPETÈNCIA: la delegació de signatura, la suplència i l'encàrrec de gestió.
El dubte està en si la SUBSTITUCIÓ altera o no la competència.
Després, necessiten PUBLICITAT: la delegació de competències, l'avocació i l'encàrrec de gestió. Però en l'avocació només en el cas de que existeixin molts interessats.
A veure si em podeu confirmar si l'he entès bé. GRÀCIES!.
lliure78
09/03/2010 18:15:00
Hola gent,
Rosa, comentaré divendres a la profe de l´acadèmia això de quin recurs s´ha d´interposar quan un acte esgota la via
administrativa, si el de reposició o ja directament el contenciós administ. Ella va fer un petit esquema sobre això divendres passat i posava clarament que:
NO ESGOTA LA VIA ADMINISTRATIVA: recurs administratiu
ESGOTA LA VIA ADMINISTRATIVA: no recurs administratiu, sí contenc-adm.
Però li vull preg. per què el contenc.si el de reposició tb serveix per actes que l´esgoten. Bé... a veure què em diu i ja ho penjaré per aquí.
Continuo estudiant gent.
Hola Rosa,
Compte amb això "d'ALTERAR la competència" !!! Què vols dir?
Cap de les que dius altera la TITULARITAT de competència !!! ( això només ho fan la descentralització i la desconcentració)
Ara bé, el que si fan és alterar l’ EXERCICI de la competència. Seria així:
ALTERACIÓ TITULARITAT:
- Descentralització i Desconcentració
DELEGACIÓ DE L'EXERCICI:
- Delegació, Avocació i Substitució
SIMPLE AFECTACIÓ o Alteració dels elements que deter l’EXERCICI:
- Encàrrec de gestió, Delegació de Signatura i Suplència
En el tema de la publicitat hi estic d’acord.
lliure78
09/03/2010 18:19:00
PER ROSAFP:
La substitució suposa, si jo no ho tinc mal entès, un traspàs estrictament provisional i per raons justificades, de l'exercici de les competències d'un òrgan a un altre. No es traspassa la titularitat.
RosaFP
Seguiré hasta el final
10/03/2010 7:41:00
Moltes gràcies per les aclaracions del tema "competències", sabia que no tenia molt clars els conceptes... =)))).
Respecte a la SUBSTITUCIÓ,
no surt a la 30/92 ni a la 13/89, les referències són els articles 60 i 61 de la LBRL i l'article 155 de la CE. La substitució és un cas molt excepcional i de gravetat. Jo crec que no ens entra massa, però per si de cas..
nserra
Vamos a por ella
11/03/2010 12:12:00
Aquesta setmana començo un curs de procediment
administratiu, fins que no en posi no volia mirar el tema, però si teniu dubtes i voleu que pregunti al profe, ningú millor que un que està molt dintre de la Gene i en els examens de opos per contestar.
Ah!! Donsc si Nserra! Jo tinc un dubte sobre el tema de proced administratiu!!
El tràmit d' Informació Pública, està dins de la fase de Instrucció o de la de Finalització???
A la 30/92 (art. 86), surt dins de la fase de Instrucció. però jo tinc als apunts de classe que forma part de la fase de Finalització, i que es posterior a la proposta de resolució... i no sé, no em quadra...
Algú ho sap a ciència certa???
bones a tots,
i jo encara sense llum a casa per culpa de la neu, n'estic fins els c-ll-ns!!!! amb la fred que fa!!! tot el dia menjant bocates.
i no puc casi ni estudiar. Dilluns, el dia de la nevada el meu home va trigar 9 hores en fer un trajecte de
girona a casa, que normalment es fa en 30 minuts.
En fi paciència.
Jo Kxuxa, el tràmit d'info pública el tinc dintre la fase instrucció.
Auxadmopositadora em solidaritzo amb tu amb el tema de la llum, per sort ara ja en tinc, però no vegis lo malament que es passa sense!!!! Varem passar quasi 2 dies sense llum, ni aigua, ni telèfon mobil ni fixe, això si, amb un munt de neu davant de casa i amb pales a les mans per intentar que ningu no es fes mal al carrer o amb el cotxe, avui encara és hora que passi una pala pel poble per treure la neu, ho hem fet entre tots els veins.... VISCA LA REPUBLICA BANANERA DE CATALUNYA!!!!!
Com que segurament estem a prop, si necessites alguna cosa, només m'ho has de dir.
Molta paciència i molts anims!!!!!!!!!
I del tema de les opos, ara si que si que em poso de cap a estudiar, fins ara no tenia un planning i estudiava quan tenia una mica de temps, però ara prioritzaré les coses i m'hi poso en serio!!! A més ja tenim data per les d'Administratiu de l'ICS, el 15 de maig, quins nervis!!!!!!!
nserra
Vamos a por ella
11/03/2010 16:04:00
El tràmit està dintre de la fase d'instrucció.
El tràmit de Informació Pública pregunto, no el tràmit d'Audiència. Segur?
Es que em fa dubtar que la meva profe d'administratiu hagi dit que no està dintre de la fase d'instrucció, sinó de la de finalització... De tota manera li tornaré a preguntar quan la torni a tenir per assegurar-me...
Gràcies!!!
rosaynuria
11/03/2010 16:29:00
Jo també penso que es troba dins de la fase d'instrucció perquè no deixa de ser algo semblant al tràmit d'audiència, per a determinats casos, en els quals l'expedient queda a la vista de tothom, abans de dictar resolució, previ anunci al diari oficial corresponent. Ja ens diràs, però, el que t'ha dit la profe.
RosaFP
Seguiré hasta el final
11/03/2010 16:44:00
Bona tarde, vaja amb la neu, tot lo que ha provocat, ho sento noi@s, quan veig les noticies de tot lo malament que ho està passant la gent em poso dels nervis, tanta gent gran inclus amb hipotermia!, comerços, en fin, kk de vaca!.
En quan a la fase d'instrucció: recordeu que és el conjunt d'actes per determinar, conèixer i comprovar les "dades" necesaries per resoldre un procediment, per lo tant, estan dintre d'aquesta fase: les alegacions (abans del tràmit d'aundiència), les probes, els informes (sol.licitud), el tràmit d'audiència i EL PERIODE D'INFORMACIÓ PÚBLICA. Jo estic segura que està dintre de la fase d'instrucció, he fet els meus apunts amb l'Eapc i amb el llibre de l'Adams. No em digueu lo contrari que em penjo, jeje.
Fase d'instrucció de l'art. 78 a 86.
lliure78
11/03/2010 17:09:00
auxadmopositadora,tinc un company de feina que és de Lloret i porta ds del dilluns a les 4 de la tarda que no tenen llum!! Em sembla patètic sincerament. D´acord que va ser un dia "excepcional" tal i com varen anunciar per la tv, però tant com perquè no tinguin llum durant 4 dies??!!!
Aquí a Canet, vam estar sense llum durant 24 quasi, però 4 dies no!! Al.lucino sincerament!!
PD: el R.
Madrid ha quedat eliminat d la Champions ;-)
RosaFP
Seguiré hasta el final
11/03/2010 18:36:00
Hola, DUBTE:
Quan es reuneixen en sessió conjunta el Congrès i el Senat, això vol dir COMISSIÓ MIXTE?. Ufff, dubto. Merci, =))).
nserra, quina sort la teva, jo he intentat inscriure'm en tres
cursos de procediment adm, i no he tingut plaça. Almeu dept. som molts els que volem assistir, per què serà???
RosaFp:
No, no són el mateix. Les comissions permanents o no, n'hi ha de diversos tipus, d'investigació, legislatives,mixtes... Són grups de parlamentaris, en nombre proporcional al nº de parlamentaris de cada grup parlamentari, que es formen per a dur a terme una tasca concreta.Comissió=òrgan de treball
En canvi, les sessions són les "reunions", per dir-ho d'alguna manera, de cadascuna de les cambres.
Tant les comissions com les sessions poden ser mixtes. Pot haver-hi comissions mixtes, formades per diputats i senadors, normalment quan no hi ha acord sobre temes relacionats amb tractats internacionals, de cooperació entre comunitats autònomes...
Les sessions mixtes són les reunions d'ambdues cambres per discutir temes relacionats amb la Corona.
T'ho dic així de memòria, si hi ha alguna cosa malament, que algú em corregeixi.
Per cert, sé que al fòrum d'administratius s'estan passant un examen pràctic d'adm de la darrera convocatòria. Algú d'aquí me'l podria passar??
Merci
compestudios@gmail.com
bones,
gràcies a totes pels ànims, tenim llum des de les 19:00h (de generador és clar..., perquè l'avaria trigaran dies en arreglar-la perquè és bastant grossa) i mireu deseguida he pensat en conectar-me al foro!! el meu home m'ha esbroncat, perquè el 1er que he fet ha sigut entrar a internet en canvi de dutxar-me i aprofitar la llum jjiiijiij.
lliure78
11/03/2010 19:33:00
Hola gent,
A veure, estic fent un cas pràctic per dema a l´acadèmia i m´estic fent un lio amb això dels terminis, i necessito que algú m´ho aclareixi:
1.El termini que té l´Administració per resoldre és de 3 mesos, si en aquell procediment no fixa el termini màxim; però quan és el termini de 6 mesos? És a dir, com sé jo, si em posen un cas pràctic, que aquell
ajuntament té 3 o 6 mesos per resoldre?
((No em refereixo a si has presentat un recurs no, em refereixo a la 1a vegada que l´Administració resol, per una sol.licitud que tu has presentat ))
2.Després, aquest periode de 3 o 6 mesos (depenent del que digui el procediment) tb inclou la notificació, o és només el temps per resoldre, és a dir la notificació és després dels 3/6 mesos?
Encara em faig bastant de lio amb això, a veure si em va quedant clar d´una vegada.
Merci noies!
no us ho perdeu, que a la feina ens volien fer recuperar les hores perdudes del dimarts, perquè ningú hi va poder anar a treballar, perquè no havien tret la neu del carrer.
Vaig a estudiar, fins aviat!!
Soniajb així tu tb ets de per girona!!
rosaynuria
11/03/2010 19:46:00
LLIURE,
1. El termini per resoldre serà el que estableixi la normativa que reguli el procediment en concret de que es tracti. Aquest serà com a màxim de 6 mesos (com a màxim, o sigui que no sempre és 3 o 6, pot ser qualsevol termini que no passi de 6). Si et posen un cas concret ells mateixos et diran quin termini hi ha per resoldre, o bé et diran que la normativa no especifica res (és llavors quan tú has de saber que llavors són 3 mesos) però no t'has de saber el termini per a cada un dels procediments.
2. El termini és per resoldre. Un cop s'ha resolt, l'Adm. té 10 dies per enviar la notificació.
3. Hem de recordar que el termini per resoldre es pot veure interromput per les causes que estableix la Llei 30/1992 i que ara no me'n recordo de memòria. Caca de memòria, quin fàstic...
lliure,
Normalment el termini per a notificar la resolució depén de cada procediment. Cada procediment establirà x mesos per tal de notificar la resolució pertinent. En cas que no hi hagi un termini establert, aquest serà de 3 mesos. I en cap cas es podran superar els 6 mesos tret que una norma amb rang de llei estableixi un de més ampli.
Cholela
¡A por ellas, este año seré funcionaria!
11/03/2010 20:21:00
Hola:
Quería que me informárais acerca del certificado de catalán que necesito para presentarme a las pruebas de aux. adm. de la Generalitat.
Tengo el
graduado escolar cursado entre Barcelona y
Palma de Mallorca, y quisiera saber si con esto me darían el certificado de catalán y si es así el nivel a que correspondería, así como donde debo dirigirme para convalidarlo o si simplemente con presentar éste me valdría.
Muchas gracias, un saludo. Y perdonar mi ignorancia.
lliure78
11/03/2010 20:58:00
Merci guapis
Rosaynuria, aixo de les suspensió del termini legal està a l´article 43.5 de la LRJAPAC
babybcn
11/03/2010 21:00:00
Pauken
11/03/2010 21:23:00
Hola!!! Espero que tots ja tingueu llum a hores d'ara.
Sobre el termini per resoldre un procediment
administratiu, pel que he vist al llibre de l'ADAMS, és el que diu Rosaynuria: 3 mesos si en el procediment no s'estableix res i 6 mesos màxim a menys que una norma amb rang de llei o norma comunitària ho estableixi.
Jo tampoc me'n recordo de les causes que poden suspendre el termini de resolució d'un procediment. Com a qüestió incidental crec que només hi ha la recusació. Però és clar, suposo que quan un particular ha de corregir o esmenar alguna actuació i li donen els 10 dies, amb aquest termini també s'està suspenent el còmput de terminis del procediment. No ho sé del cert.
Demà divendres!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
11/03/2010 21:56:00
Eiiiiiiiiii!, sou unes màquines, jo tinc una memòria horrible, i de vegades m'assalten dubtes que vaig resolvent gràcies a vosaltres!. Crec que així tots fem un exercici i ho recordem!. No sé qué faria sense vosaltres, snif, snif, jeje. Ei, va en sèrio, per aquí veig nivelazo, nivell, nivell!. Ànims per seguir així, però... deixeu-me alguna coseta per a mi eh!, que jo tb vull una plaça (aiii, tant de bó, =))))...
Vaig a fer alguna cosa, que des de que faig pràctiques de cotxe tinc un descontrol tremendo d'horaris (I am a potato = driving, uffff). =))).
tane1956
12/03/2010 0:14:00
CHOLELA
Doncs necessites el nivell C.
I aquí podràs trobar les equivalències:
[--http://www.adams.es/oposiciones/ficha.html?e=102&P...p0phkfftiuepico--] Suposo que on dius
graduado escolar, vols dir graduada en ESO. Ja t'ho llegiràs tu, que no m'hagi confós, però diu que "es considera equivalent : Títol de graduació en educació secundària (ESO) sempre que s’hagin cursat a
Catalunya almenys tres cursos qualssevol de primària i tota l’ESO i s’hagi cursat i aprovat la matèria de llengua catalana en la totalitat dels estudis mínims esmentats.
Aquesta equivalència és d’aplicació a partir del curs 2007-2008, sense caràcter retroactiu."
Salut!
tane1956
12/03/2010 8:36:00
Facund
12/03/2010 11:34:00
Bon dia,
Acabo de parlar amb el sindicat i m'han dit que els hi van anul.lar la reunió que tenien per la setmana pasada. Que en principi els hi han dit que el calendari serà el mateix.
I millor que el calendari no es mogui, ja que si passa l'estiu ens anem a la tardor, hi ha eleccions, i es poden tirar enrera pel que fa a la convocatòria d'opos...
I que la setmana que vé segurament ja sabrem més coses.
I mentrestant a seguir estudiant!!!
Gràcies Facund, quan queda poc per saber com funcionarà tot, és quan pitjor ho porto. Espero que la setmana propera ja ens diguin alguna cosa.
Cholela
¡A por ellas, este año seré funcionaria!
12/03/2010 13:27:00
Muchas gracias Tane1956 por tu información, aunque no lo tengo aún demasiado claro, porque la EGB (ahora ESO) la cursé toda en
Mallorca, lo que hice en
Barcelona fue el parbulario, por lo tanto si cumplo el requisito de haber estudiado la lengua catalana durante ésta, pero lo de los 3 años en cataluña no, así que imagino que igual no me conceden el certificado, de todas formas ya intentaré sacármelo.
Un saludo
nserra
Vamos a por ella
12/03/2010 13:30:00
Domo porto 3 anys demanant el curs i per fi ho he aconseguit, sembla que esta molt bé. ja aniré copiant els textos per pasarlos.
Els sindicats estan molt paradets aveure si donen alguna noticia.
Queden 2 setmanes per les vacances i 17 dies perque s'acabi el termini del 1er trimestre, yupi!!
Nserra me n'alegro per tu. Enguany no hi ha hagut manera de poder accedir a cap curs relacionat amb el
temari de les opos. Serà que els interins que porten mil anys, tenen preferència. Jo sóc laboral amb 1 any a la casa.
Només em donen
cursos relacionats amb la feina del dia a dia, i d'això no hi ha res al temari.
Hola a tots i a totes,
Per si algú es presenta com jo a les opos d'administratiu de l'ICS el primer examen serà el dia 15 de maig dissabte, l'únic problema es que a la web de l'ICS surt informació en pdf de l'horari i de les característiques de la prova en si però jo no puc oblir-lo si algú té aquesta informació si us plau me la podeu passar?.
D'altra banda si l'examen d'aux de la
Generalitat és el juliol suposo que canviaran més
endavant la previsió que surt a Governació perquè allà diu la primera prova al segon trimestre de 2010 o sigui que com a màxim al juny.
En fi, ja veurem. Merci
tane1956
12/03/2010 18:15:00
Hola,
Tane1956, com puc trobar el grup al facebook, no hi ha manera...
q vas posar per trobar el grup?? jo amb aquest link q poses i han posat em dona error.
Gràcies anticipades,
Maria
tane1956
12/03/2010 19:29:00
Bona tarda a tothom!!
Ateneabarna, jo també em presento a les de l'ICS i l'unica cosa que diu el document de pdf, és que els llocs i els horaris de la prova es publicaran el 14 d'abril, així que de moment només sabem la data...
Gràcies soniajb, no m'havia fixa't en aquesta data. Aquestes opos ens serviran d'entrenament per les d'Aux de la
Generalitat i sinó com és oportunitat tinguem millor.
Joan2009 o sigui que les opos son pel juliol ja gairebé segur, vaja millor això que no pas haver d'estar tot l'estiu estudiant.
Vaig a intentar connectar-me al grup del facebook a veure si us puc veure a tots allà.
La veritat és que això del foro va molt bé pq surts de molts dubtes i entre els uns i els altres anem recopilant informació.
Merci
bones,
sobre els dubtes del recurs de reposició i recurs adm.
jo als meus apunts tinc que contra els actes que posen fi a la via adm. es pot interposar recurs de reposició en el termini´d'un mes si l'acte és exprés i si l'acte no és exprés (silenci adm.), en el termini de tres mesos.
I si passa aquest termini, només es pot interposar recurs adm.
No sé si era exactament els dubtes que exposàveu? És correcte?? ho vas poder consultar a la profe Lliure?
Per cert, Joan gràcies pel vincle de la revista!!
Gràcies i bon cap de setmana a tothom!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
13/03/2010 10:41:00
Hola, seguint amb el tema de dret
administratiu, auxiodmopositora lo que tu has dit és correcte, lo que si faltarà és solventar el dubte sobre quan un acte esgota la via
administrativa... Jo penso que quan s'esgota la via administrativa hi han dues opciones:
Interposar el rec. de reposició - potestativament o sino ja anar per la via jurisdiccional que suposaria el contenciòs administratiu.
Lliure, li vas poder preguntar a la teva profe?.
Noi@s, tinc la sensació que cada dia ho porto pitjor, =((((.
Hi ha moltes opcions d'esgotar la via
administrativa, també depen de qui sigui la resolució i no sempre cap un rec. de reposició, per exemple la resolució d'un recurs d'alçada esgota la via administrativa i no admet rec. de reposició.
És realment complicat, el problema és que en dret sempre hi ha l'excepció a la regla general, i segur que pregunten l'excepció
Hola a tothom,
avui m'he inscrit a l'examen de l'ACTIC pel mes que ve i tinc un dubte: al mail que m'han enviat amb la confirmació del dia, l'hora i lloc de l'examen em diuen que em presenti amb les claus per accedir al portal i quines són? es refereixen a la contrassenya que ells m'han donat?
Ho sabeu?
Gràcies d'avantmà per la resposta.
Pauken
13/03/2010 15:43:00
Hola romita78.
Quan vagis a la prova de l'ACTIC has de dur apuntat el teu nom d'usuari i la contrassenya de tal manera que el centre examinador pugui accedir al teu examen. Aquests són, efectivament, els que has fet servir per inscriure't a la prova. No facis com jo que vaig anar sense contrassenya ni sense res, feliç com unes pàsqües i em vaig trobar amb el problema.
Moltes gràcies Pauken!!!!! era doncs el que m'imaginava, jeje...
RosaFP
Seguiré hasta el final
13/03/2010 18:16:00
Glope, tens tota la raó amb l'exemple que m'has donat, i tant...
Aiii, qué lenta vaig... ufff, com m'agradaria donar-li corda al cervell, sabeu algun mètode pq si ho sabeu m'ho heu de dir, el meu està desgastadet.
bones,
noies siguem positives i pensem que no es passaran gaire amb l'examen! bueno jo almenys sempre sóc positiva i encara que es presenti molta gent, no crec que hagin de complicar més l'examen per aquesta raó. També es va presentar molta gent el 2007 per auxiliar no? I si a l'examen de gestió ho varen complicar és normal, és un nivell alt. Bueno, és la meva forma de pensar.
Ai que ja s'acaba el finde, ojalá em toqui el gordo primitiva avui!! i me n'oblido de tot, ja m'agradaria jeje
Pauken
14/03/2010 14:37:00
Esperem que surtin força places, així tindrem tots més oportunitats. Jo crec que aquesta setmana es bellugarà la qüestió. Que sigui veritat!!!
Que acabeu de passar un bon cap de setmana!
rosaynuria
14/03/2010 16:19:00
Com es nota que és diumenge. Això està paradet paradet. Be, me'n vaig a fer el tema 8. Aquest, comparat amb altres, m'agrada i tot.
Uffff, veig nivell per aquí, moooolt nivell. Em deixo els temes de dret
administratiu pel final, això i els contractes, per a tenir-ho més fresc de cara a l'examen.
Aquest cap de setmana no he fet res de res, tinc un sentiment de culpa, aissssss.
I pensar que tot el que hem d'estudiar no s'aplica al dia a dia d'una auxiliar a la gene... té coll.... la cosa!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
14/03/2010 18:44:00
Hola wapis!,
Jo avui marujeo de neteja, menjar familiar i quasi que no he estudiat res, ahhh!, i dintre d'una estona a les 19.30 cpmença la rutina de banyar al nen, etc. No sé, però haig de posar-me les piles. I si, tens raó Domo1980 hi ha molt de nivell, aiiii, jo no vull pensar res només vull estudiar-ho tot. En el meu cas em deixo lo de contractes per més endevant, dintre de poc començo a fer tema de funció pública. Lo que no tinc tant estructurat ni tant disciplinat és la repassada de cada cert temps llegir els que m'he estudiat, i anar mirant els doc. administratius, i fer pràctiques, glups. Ostres és complicat la planificació!.
Que acabeu de passar bé el finde!.
lliure78
14/03/2010 18:49:00
Hola gent!
A mi els temes de l´acte, procediment i recursos administratius són els que més m´agraden; en canvi el tema de la Constitució i de contractes, no puc amb ells!!
Rosa, a la profe de l´acadèmia li vaig preguntar el termini per resoldre i notificar un acte, però el tema del recurs de reposició i el de recurs.cont.adm, se´m va passar...Teníem masses coses per fer, i vaig pensar en no atavalar-la més. Aquest proper divendres sí que li preguntaré.
Del tema del termini per resoldre i notificar l´acte sí que són 6 mesos (si és el procediment comú), i de 3 mesos si no diu res; però són 6 i 3 amb la notificació inclosa. És a dir, si et notifiquen un acte a casa teva passat aquest termini, tu pots recorre-ho i dir que s´amplii el termini pk l´Admin. no ho ha fet en el temps estipulat. Llavors.
Si el procediment es va iniciar d´ofici: el termini és des de la data de l´acord d´iniciació.
Si el procediment és a sol.licitud de l´interessat, des de la data en què la sol.licitud hagi tingut entrada al registre de l´òrgan comptetent per a la seva tramitació. (és a dir si va entrar el dia 5 de gener al registre, el termni per resoldre i notificar-ho acabarà el dia 5 de juliol -si fos per procediment comú-)
Mireu-vos l´art. 48 de la Llei 30/1992 que parla dels terminis. És súper important pk en un exercici ens preguntaven quin era la data màxim que tenia l´interessat per presentar algun recurs; doncs bé, aquella persona era per exemple de Mollet però l´òrgan administratiu per resoldre era de St.Just d´Esvern. El dia 16 era festa local a Mollet però a St.Just no, per tant, sempre s´han de contar els terminis a través de la localitat on hi ha l´òrgan adm per resoldre. Això amb un examen s´ha de vigilar pk ens pot fer baixar la nota.
(art.48.6 LRJAPAC)
nserra
Vamos a por ella
14/03/2010 19:06:00
Lliure
Mireu-vos l´art. 48 de la Llei 30/1992 que parla dels terminis. És súper important pk en un exercici ens preguntaven quin era la data màxim que tenia l´interessat per presentar algun recurs; doncs bé, aquella persona era per exemple de Mollet però l´òrgan
administratiu per resoldre era de St.Just d´Esvern. El dia 16 era festa local a Mollet però a St.Just no, per tant, sempre s´han de contar els terminis a través de la localitat on hi ha l´òrgan adm per resoldre. Això amb un examen s´ha de vigilar pk ens pot fer baixar la nota.
(art.48.6 LRJAPAC)
Aixó segons un curs que vaig fer de terminis si en la teva població es festa es conta com festiu, de totas maneres com no em va quedar molt clar quan comenci aquest nou curs el tornaré a preguntar.
Bones,
jo als meus apunts tinc que compta si és festiu o no a la població on està l'òrgan, ostres a veure si ho podem aclarir!
El que jo no sabia, era que el termini de resoldre inclou els 10 dies de la notificació, es això?
gràcies!
RosaFP
Seguiré hasta el final
14/03/2010 19:39:00
Jo el que sé és que si és hàbil a la CCAA o municipi de l'interessat i inhàbil a la seu de lòrgan
administratiu (o viceversa) d'enten com a DIA INHÀBIL.
lliure78
14/03/2010 20:37:00
Exacte rosa, és així. He estat mirant-me per sobre la Llei i ho posa, i a la profe ens va dir que anessim en compte pk cau bastant en els exàmens, tant tipu
test com en casos pràctics, i l´altre dia ens va posar un exercici d´aquest estil i vàrem caure tots. Sobretot en el termini màxim per resoldre i notificar. Jo creia que una cosa era resoldre i l´Adm. tenia 3 o 6 mesos per fer-ho, d´acord, i passat aquest temps havia de notificar-ho i no és així, va tot junt (resoldre i notifcar maxim 3/6 mesos). Ara ja m´ha quedat clar.
Després una altra cosa, si l´ajuntament ens notifica un cosa i tenim 1 mes per interposar un recurs, des del dia següent a la notificació, és a dir, l´endemà que serà 29 de gener, quan acaba, el dia 28 de febrer o l´1 de març? Com que el dia 29 en el mes de febrer aquest any no n´hi ha...
Inhàbils: Si un dia és hàbil al municipi/CA de l’interessat, i inhàbil a la seu de l’òrgan adm, o a la inversa, s’ha de considerar INHÀBIL EN TOT CAS (Per tant, són inhàbils tots els festius, ja siguin estatals, CA o locals).
Lliure, si en el mes de venciment no hi ha cap dia equivalent, s’entén q el termini expira l’últim dia del mes. Per tant, en el teu exemple seria el 28 de febrer.
Osti Lliure, dincs no sabia això de que tembé s'ha de notificar abans que s'esgoti el termini per resoldre... Jo també pensava que despres tenien 10 dies.... Gràcies!!!
babybcn
14/03/2010 22:22:00
NECESITO AJUDA!!!
Estava repasant el tema del Tribunal Constitucional i tinc un dubte.....
Que vol dir...els membres del tribunal constitucional seràn designats per un periode de nou anys i es renovaran per terceres parts???
Gràcies!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
14/03/2010 22:53:00
Hola!
Ummm... haviem si algú em podria explicar la diferència entre ens i òrgan... no sóc capaç de distingir... fins ara pensava que era el mateix, però em sembla que no, oi?
babybcn,
Els membres del TC es renoven per terços cada tres anys, és a dir, cada tres anys es renoven 3 persones. Crec que era així.
rosaynuria
15/03/2010 9:40:00
Lunaes3sada, un ens està format per diferents organs. Cada administració pública territorial o cada organisme públic és un ens i aquests estan formats per diferents organs, que poden ser unipersonals (p.e un conseller) o col·legiats (per exemple el Govern.
Domo, cada 3 anys es renoven 4 persones i no 3. Un terç de 12 (el total de membres del TC) és 4. Es renova una tercera part cada 3 anys.
rosaynuria
15/03/2010 9:45:00
ROSAFP, sobre la pregunta que vas posar:
a) El recurs d'alçada
La tutora m'ha confirmat que deu ser un error del
test ja que la bona no és la b) sinó la a). La b, c, d són sistemes de revisió d'ofici.
babybcn
15/03/2010 10:20:00
Moltes gràcies RosaFp la veritat que ara amb el fil ja m'ha quedat tot molt clar, merci!!!
Gràcies rosaynuria!
M'ha quedat claríssim!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
15/03/2010 10:52:00
Gràcies Rosaynuria!, expliques molt bé els dubtes. Merci, =))))).
Vaig a estudiar una estona, ara com que dono saltets començo a estudiar Funció Pública, si m'assalten els dubtes ja us preguntaré.
Vinga wapis ànims que és dilluns: tot està per fer, tot és possible, i el sol brilla, =)))).
Hola noies!!
Ara començo a tenir temps a posarme pels de aux. de la gene, i us volia preguntar, del temaria que surt a la eapc queda molt curt, l'amplieu amb altres temarias i lleis?.
Sabeu si es pot trobar algun examen d'algun any anterior?
tane1956
15/03/2010 12:03:00
Neeenes, bon dia!
Quines ganes de pencar teniu, o potser no, però força de voluntat, sí. Molt bé.
Jo no trobo el moment de reprendre es estudis, i em va molt bé llegir-vos que em fa agafar els apunts o recordar el què he estudiat. El que passa és que quan vaig a dir-hi la meva, ja ho ha explicat algú i molt bé.
Jo ara el que vull és agrair no només les "classes" que també, sinó el bon humor i l''alegria que pot amb tot.
Avui, ha estat ROSAFP, altres dies, altres dones, ehem, ... perdoneu, nois, us veig tan poquet., deu ser que amb la feina, o amb la feina de buscar feina i amb la casa i els nens i
cursos i altres estudis no teniu temps... ;-) Va de bon rotllet, eh?
I sí, ROSAFP, tot està per fer i tot és possible, quina frase més preciosa... i que se m'oblida tan sovint. Apa, vaig a fer coses.
CATA, al web de l Gene estan penjats els examens
[--http://www20.gencat.cat/portal/site/governacio/men...nextfmt=default--] Salut!
RosaFP
Seguiré hasta el final
15/03/2010 12:05:00
Hola Cata28, nena quan de temps sense passar-te per aquí!. Con ha anat les proves de local?, has quedat a alguna borsa?.
A veure, ara no queda molt de temps per posar-te amb els dos
temaris juntar-los pq dona molta feina, a no ser que tinguis molt de temps (sóc sincera), lo bàsic és el temari de l'EAPC, després hi han temes que queden curts i necessiten ampliació, jo trobo molt bé l'edit. Adams, però !ojo!, amplia massa!, jo vaig ampliar els apunts amb aquesta
editorial.
Super important: la llei 30/92 i el decret 1/997 de Fp.
rosaynuria
15/03/2010 13:53:00
Estic amb el tema 9. Us heu après quines competències tenen els jutjats del contenciós, els centrals del contenciós, les sales del contenciós del TSJC, la sala del contenciós de l'Audiència Nacional i la Sala 3ª del TS? És molt pal i em veig incapaç!!
Jo de memòria no sé res, i aprendre les competències del contenciós penso que és una passada, però qui pugui... no està de més. Jo passo.
Jo com Glope, passo. No crec que vagin a filar tan prim, com siguin cabronets i vagin d'aquest pal, no aprova les opos ni l'apuntador!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
15/03/2010 14:31:00
Hola, jo igual, és que és impossible saber-ho tot, qué va!!, jaja.
bones
us poso un enllaç, de l'eapc, on podeu trobar el
temari amb alguns exemples que poden ajudar a comprendre alguns conceptes:
[--http://virtual.eapc.cat/file.php/1/pad/part4/unita...istratius.html,--] si cliqueu a sobre de les paraules que estan en vermell es pot anar a altres conceptes.
perdoneu que sigui pesada així els 10 dies de la notificació estan inclosos en el termini de dictar la resolució? m'he quedat una mica xafada, perquè tant temps que porto estudiant i no sabia això...
Avui he vist al DOGC, convocatòries dels grup A1, A2... així que espero que la nostra surti aviat!!
Hola Rosa, si quan de temps, doncs al final he entrat en dos borses, una molt llunyana que va ser la primera i una altre força bé pero es un poblet i d'aqui que els faltin uns quants.. pero contenta.. Esperant si surten coses mes grans!! I mira com tinc mes temps , pq ara no hi han convocatories locals, i algunes parts son molt similars, doncs aprofitare per ampliar les altres.
Jo estic imprimint i resumint els primers temes, son identics a la local, aixi que en faré avia.
Gràcies llei 30/92 ok, la porto molt be. I l'altre li fare un cop d'ull la 1/1997 la funció pública.
Continuo per aqui.
RosaFP
Seguiré hasta el final
15/03/2010 17:02:00
Cata28, és veritat tu no parteixes de cero!, està molt bé!. Doncs això i el llibre de tests i pràctic de l'adams!, i ànims per estudiar!!, jeje.
Auxiodmopositora, snif, snif, jo tampoc sabia que estava inclòs, no ets la única...
lliure78
15/03/2010 17:52:00
Hola nenes,
Doncs pel que es veu és així, el termini dels 3/6 mesos sempre és per resoldre i notificar, queda tot junt. Li vaig preguntar a la profe i em va dir que miré la Llei i sí,ho diu ben clar. Doncs menys mal que li vaig preguntar...Prefereixo fallar-la ara que no el dia de l´examen! Però en part m´agrada "cagar-la" ara,perquè se te queden més les coses així, i quan tornes a veure una pregunta d´aquest estil ja vas més segura a l´hora de contestar.
RosaFP
Seguiré hasta el final
15/03/2010 18:13:00
Lliure, quin article és això?. Qué llesta que ets, jeje, tens el foro revolucionat amb aquesta pregunta, jeje.
bueno per avui ja n'hi ha prou, m'he estat repasant tota la primera part, CE, Estatut, es tot identic. A mes he fet el
test que hi ha a la pag. gencat que algun m'ha posat l'enllanç i si hi hagues anat ara hauria aprovat, aixi que nomes toca anar repasant pq es força el mateix.
lliure78
15/03/2010 19:10:00
jejeje Rosa, doncs és l´art.42.
Noies us deixo que haig d´estudiar que akesta 7mana tinc St.Pol i Blanes!!! Porto uns estrés a sobre!!!!
Apa-li fins demà!!!!
Pauken
15/03/2010 20:27:00
Jo també hagués ficat la pota amb això de resoldre i notificar. Hagués pensat que els 3/6 mesos només eren per resoldre. És bo saber-ho, gràcies Lliure!!
Hola!!
Algú sap en que consteix la part pràctica de l'examen d'auxiliar o si es poden aconseguir qüestionaris.
Gràcies i salutacions.
::: --> Editado el dia : 16/03/2010 0:12:15
Hola auxadmopositando,
Jo entenc que el termini de 10 dies de que disposa l'administració per notificar la resolució a la persona interessada comença a comptar a partir del mateix dia en que es dicta l'acte de resolució, i sòn deu dies hàbils.
Hola Cholela,
Pel que fa al tema de l'equivalència del càtala, segons la última normativa que va sortir sobre això, amb el graduat escolar com a molt pots tenir el nivell B de català, sempre i quan hagis començat la primària amb posterioritat al curs 78/79 i que no t'hagis tret el títol de graduat escolar a traves d'una escola d'adults.
El títol de graduat escolar no es equivalent al títol de graduat en ESO.
Abans els estudis obligatoris eren 8 anys i ara sòn 10.
Malgrat això, fa poc va sortir una normativa que reconeix la equivalència A EFECTES LABORALS del títol de graduat escolar amb el títol de l'ESO.
Es a dir, que si tens el títol de graduat escolar i en una feina demanen com a mínim el títol de la ESO, els hi valdrà el teu títol.
Però si per iniciar uns estudis, per exemple de cicle formatiu de grau mig, et demanen la ESO, no et serviria el títol de graduat escolar i hauries de fer la prova d'accés a cicle formatiu de grau mig per a majors de 16 anys.
Espero haver-te ajudat.
El tema del còmput de terminis que algú preguntava. Quan es festa local compta com a dia inhàbil, pero tant compta com a inhàbil si es festiu en el lloc on s'ha de presentar una sol.licitud com si ho es en el poble de la persona que la presenta.
Si jo visc a Girona i he de presentar una sol.licitud en una convocatòria a Barcelona, tenint en compte que a Girona es festa local el 29 d'octubre i que a Barcelona es festa local el 24 de setembre, si el termini per presentar la sol.licitu comença el dia 23 de setembre i acabés el 30 d'octubre, comptarien com a inhàbils tant el dia 29 d'octubre com el 24 de setembre per a mí.
Per a una persona que viu a Barcelona, comptarà com a inhàbil el 24 de setembre però no el 29 d'octubre. He posat com a exemple un termini molt llarg, pero es per a que veieu l'exemple de dues festes locals en dos llocs diferents.
Fins aviat
Bon dia a tothom,
per embolicar una miqueta més el tema de la notificació, vigileu doncs Atzucac diu "el termini de 10 dies de que disposa l'administració per notificar la resolució a la persona interessada" aquest termini no és per notificar, sinó com diu l'art. 58.2 de la 30/1992:
"Qualsevol notificació s’ha de tramitar dins del termini de deu dies a partir de la data en què l’acte s’hagi dictat" diu tramitar no notificar, això vol dir que la notificació ha de sortir del registre de sortida de l'òrgan que ha dictat la resolució dins aquest termini, però la notificació no (necessàriament) es produirà dintre dels 10 dies hàbils.
Laila
Bon dia!
S'aprén més amb vosaltres que amb el temari!!
M'agradaria col·laborar més però vaig molt endarrerida... haviem si em poso a la vostra alçada aviat!
Fins aviat!
Atzucac has explicat perfecte els terminis!!!
Uii quin embolic amb la resolució i la notificació.
rosaynuria
16/03/2010 13:39:00
Algú té clar quins tipus de reglaments existeixen i per que es fan servir cadascun d'ells? En un
test m'han sortit que hi ha executius, independents, de necessitat... i no sabia res al respecte de que volien dir.
Hola rosaynuria,
Justament m'ho estava mirant ara al
temari.
Segons com es classifiquin poden ser:
Segons d'on emanen: poden ser de l'alcalde o de l'ajuntament
Segons els efectes: jurídics o administratius
Segons la relació amb la llei: executius, independents o de necessitat
El que no sé és per a què serveix cadascú. Bé els de necessitat són per a regular alguna cosa amb caràcter urgent però la resta no sé molt bé en que es diferencien.
No sé vosaltres, però pararé boja, em passo els matins entrant al web gencat a veure si actualitzen alguna cosa i res de res.
Estic per a que em tanquin!!!
rosaynuria
16/03/2010 14:05:00
Gràcies, Lunaes3ada! A veure si algú ens explica quins són els independents. Els executius sé que són els que desenvolupen lleis.
DOMO1980, t'entenc perfectament. A mi em va passar fa uns dies quan l'Ajuntametn de Sta. Coloma havia de resoldre la convocatòria d'administratius. Entrava cada 2 minuts compulsivament i no podia parar! je,je.
rosaynuria, he trobat un lloc on ho explica molt bé, mira:
segons la seva relació amb la llei, es distingeixen:
a)Reglaments executius: són els que es dicten sobre la base d'una llei preexis tent i en virtut d'una remissió normativa. Amb caràcter general el reglament desplegaria el que prèviament ha previst la llei. Aquest tipus de reglaments solen ser anomenats per la doctrina i la jurisprudència reglaments secundum legem.
b)Reglaments independents o praeter legem: són els dictats sense una llei prèvia; és a dir, reglaments que regulen matèries de què el legislador no s'ha ocupat. Es tracta d'una categoria tradicionalment admesa al nostre país, de la qual el Govern fa ús freqüent i que és admesa per la jurisprudència en l'àmbit dels anomenats reglaments "administratius" o d'autoorganització. En tot cas, no és pertinent el reglament independent en les matèries en què hi hagi re- serva de llei, encara que el legislador no hagi dictat cap llei.
En un pla d'acord amb la realitat, cal reconèixer la possibilitat de reglaments independents més enllà de l'àmbit organitzatiu de l'administració, sempre que aquests reglaments no afec- tin matèries reservades a la llei ni contradiguin una disposició legal ja existent i, en tot cas, sempre que es tracti de matèria pròpia per a la intervenció del reglament (per exemple, complexitat tècnica). Cal advertir que nombroses sentències del Tribunal Suprem han seguit aquest criteri, de manera que, malgrat establir uns determinats límits, no neguen la possibi- litat dels reglaments independents.
c)Reglaments de necessitat: figura excepcional que cobreix precisament si- tuacions d'emergència en què s'habilitaria l'executiu a dictar normes fins i tot contràries a la llei (reglaments contra legem). La CE preveu els estats d'excepció i de setge en l'article 55, regulats en la Llei orgànica 4/1981, reguladora dels estats d'alarma, excepció i setge. Cal entendre que en aquests casos hi ha una habilitació ex lege i, a més, un control
judicial posterior, el qual fa que aquests reglaments de necessitat que suspenen la legalitat ordinària no serien en pu- ritat reglaments contraris a la llei.
rosaynuria
16/03/2010 15:27:00
Genial Lunaes3ada!!! Moltes gràcies!
Facund
16/03/2010 15:31:00
Ara sí que m'heu matat!!
Em podeu dir a quina part del
temari està això dels reglaments?
Em fa l'efecte que cada vegada enlloc d'avançar, vaig enrera com els crancs...
bones, com prova la tarde? jo continuo liada, encara que ara plegaré que em toca classe de català, un rollo això de no tenir el nivell c.
Una consulta, sabeu alguna pag. on hi hagin tests de aux. admin.
generalitat catalunya?
Gràcies.
RosaFP
Seguiré hasta el final
16/03/2010 17:47:00
Hola, la tarde passa massa depresa. Canviant de tema, DUBTE: pregunta facilona però dubto... A la relació de llocs de treball (RLT) s'han d'escriure tots els llocs de treball existents a l'administració. Però em faig lio pq l'EBEP al parlar de funcionaris tb considera als interins... En definitiva, a la RLT s'hi inclourà: els eventuals, laborals, funcionaris de carrera, e INTERINS?????.
Sé que és un dubte massa bàsic però no el tinc massa clar, =((((.
Per cert, fa temps algú preguntava alguna cosa sobre la PLANTILLA DE PERSONAL:
A veure, la FP s'estructura en RLT; registre de personal i la plantilla de personal. Quan a la plantilla és un element limitador a la gestió de rh pq estableix el nº e import de les dotacions durant tot l'exercici pressupostari. Seria aquell conjunt de llocs de treballs pressùpostats. S'aproven amb la respectiva llei de pressupostos.
lliure78
16/03/2010 18:05:00
Però això dels Reglaments tb ho pregunten a la Gene? En el
temari de Local sí que ens entra, però jo pensava que només era de Local.
tane1956
16/03/2010 18:51:00
Hola,
Rosa, entenc que sí, Sempre que parlis de funcionaris parles dels de carrera i dels interins.
I pensa amb el nom, Relació de Llocs de Treball, i no de "Pesones que treballen" (o no;-)
A mi en serveix clavar-me al cap la paraula "llocs" (altra cosa és la nòmina). Quan es parla de RLT de funcionaris, tu pensa en la famosa "cadira" del funcionari, Hi ha "x" cadires, "x" llocs de treball. I els ha d'ocupar el funcionari de carrera. Quan això no és així, per la raó que sigui, és quan l'ocupa l'interí, però no li donen cadira nova; i si torna el propietari, apa, amb el cul a l'aire.
O sigui, és un sol lloc de treball.
Al l web de la gene les RLT dels tres(funcionaris, eventuals i laborals) tipus d'empleats públics.
[--http://www20.gencat.cat/portal/site/governacio/men...nextfmt=default--] A títol de curiositat, i pel que parlàveu aquests dies, si et mires qualsevol de les resolucions fixa't en el peu. El recurs que es pot interposar.
I va bé, mirar-se, qualsevol procediment, sense anar més lluny el que segueix una oposició. Quina resolució tenia recurs? Qui la ditctava? . Si era un acte de tràmit? Jo amb els exemples ho veig molt més clar. Estic opositant (malament) a la UB. Les Resolucions les dicta el Rector des del princici i no tinc altre recurs que el de reposició, xk no té superior, però, per exemple, quan han publicat primeres notes, ho han fet mitjançant un acord del tribunal, i tot que en ser un acte de tràmit no admet recurs (sic) sí té recurs, el d'alçada.
[--http://www.ub.edu/comint/pas/concursos/20091412/resolucio.pdf--] I, per acabar, si regirem pels calaixos, segur que totes trobarem papers que són procediments: sol.lciitud per obtenir plaça al cole, per un curset, per canvi de metge, multes de trànsit o aparcament, beques, llicència d'obres, subvenció del soc (ai) bla bla bla. I, ni que sigui en lletra petita, moltes porten (o han de portar), els recursos a què tenim dret).
També va de conya per veure el tipus d'escrits i els elements que el conformen: signatura, data, cos, bla bla bla
Salut!
RosaFP
Seguiré hasta el final
16/03/2010 18:51:00
Hola, a mi això dels reglaments no em sona com alguna cosa molt important...
rosaynuria
16/03/2010 19:11:00
No sé si serà important o si entra o no entra. Jo no ho tenia al meu resum del
temari però m'ho he trobat en unes preguntes tipus
test d'uns exercicis d'Adams d'auxiliars administratius.
En relació a això dels reglaments, jo no sé si entra o no, però al
temari que tinc jo (
CEP) sí que surt al tema d'Administració Pública.
No diu gaire més que el que s'ha dit per aquí, però sortir sí que surt.
nserra
Vamos a por ella
16/03/2010 20:08:00
Aixó dels Reglaments no entra!!!
::: --> Editado el dia : 16/03/2010 20:17:36
::: -- Editado el dia : 16/03/2010 20:15:42
::: -- Motivo :
Ei Tane1956! Jo també em vaig presentar a la UB!! No vegis a l'última prova, la que es va liar eh... Per cert, a la 1ª prova (
test) hi havia unes quantes preguntes impugnables, no et sembla? Jo vaig impugnar una sobre el silenci
administratiu i em van dir que no tenia raó! I clar, com era una resolució del rector, ara hauria d'anar al contenciós i com que ja saben que no ho faré... quins fxxs de pxx@!!!
Aquesta es la pregunta que vaig impugnar, digueu-me quina us sembla correcta perque es que jo flipo!!!
Si en el termini establert, l’Administració no contesta a una sol•licitud, s’entendrà estimada:
a) Sempre.
b) En tots els casos en què es resolgui un recurs administratiu.
c) Quan es resolgui un recurs administratiu que s’interposi contra la desestimació presumpta d’una sol•licitud.
d) Cap de les respostes anteriors no és correcta.
Ei Kxuxa!
Quina pregunteta... al principi sembla la C, però clar parla de recurs
administratiu, i per que fos correcte hauria de parlar de recurs d'alçada.
Per descarte, posaria la D, però m'embolica la doble negació de "cap no és correcta".
Laila
lliure78
16/03/2010 20:47:00
Kxuxa, a veure l´art 43 diu que "els interessats poden entendre estimades per silenci
administratiu les seves sol.licituds en tots els casos, llevat que..." Jo entenc que com a norma general sí.
lliure78
16/03/2010 20:52:00
Laila, la C) tampoc podria ser, pk quan s´interposa un recurs d´alçada i arribat el termini l´Admin.NO dicta resolució expressa, és a dir, no diu res, i en aquesta pregunta diu "Quan es RESOLGUI un recurs
administratiu que s’interposi contra la desestimació presumpta d’una sol.licitud". Diu clarament "resol", no que no diu res. M´explico?
Bones,
atzucac merci per l'aclariment!!
domo jo també estic tot el sant matí mirant el gencat!!! ara que com ho miro a la feina després haig de passar el programa per borrar tot l'historial, perquè no ho vegin!!
lo dels reglaments jo ho tinc als resums de local, però per la gene no ho estudio.
Tota la tarda he estat de parranda i demà també he quedat, o sigui, que vaja ritme d'estudi que porto!!
kxuxa doncs jo la teva pregunta diria la c, però no ho tinc gaire clar?? i què et varen dir que és el correcte?
Ostres! Doncs jo hagués dit la a)... pfff! Qué malament. :-(
RosaFP
Seguiré hasta el final
16/03/2010 21:38:00
Ostres, jo votava per la "C", nenes m'esteu fustrant, però moltttttttt, snif, snif. Ho porto de p... p.na... =)))). Al final quina és la bona?. Ultimament tenim uns nervis per aquí, és normal eh!.
Bona nit!, =))).
lliure78
16/03/2010 21:40:00
Rosa,
He mirat la resposta d´aquesta pregunta i és la c)
Ostres Auxadmopositora i Lliure78, que sou del tribunal?? L'haveu encertat!!!
Ara bé, quin raonament seguiu per dir que és la C??
A veure, jo seguint la 30/92 el meu raonament va ser el que ha fet la Laila, ja que l'art. 43.2 diu textualment:
" Els interessats poden entendre estimades per silenci
administratiu les seves sol•licituds en tots els casos. Queden exceptuats d’aquesta previsió ... els procediments d’impugnació d’actes i disposicions, en els quals el silenci té un efecte desestimatori.
No obstant això, quan el recurs d’alçada s’hagi interposat contra la desestimació per silenci administratiu d’una sol•licitud pel transcurs del termini, s’entén estimat si, arribat el termini de resolució, l’òrgan administratiu competent no dicta resolució expressa sobre aquest recurs"
I digueu-me si no m’he tornat boja, però seguint això i en aplicació a la pregunta del
test, la correcta seria la D, ja cap de les altres donan com a resultat silenci positiu.
I ells donen com a bona la C!!! Que no pot ser, ja que, per a que aquesta fos bona hauria de posar recurs d'Alçada i no recurs a seques, ja que tots els altres recursos donen silenci negatiu....
O NOOO???? (uff...Crec que m'estic tornat boja...)
Pauken
16/03/2010 21:55:00
Hola, sobre la pregunta que diu la Kxuxa crec que la resposta és la D.
Si hi ha silenci
administratiu la sol·licitud s'entendrà estimada...
a) SEMPRE: És falsa, perquè malgrat que la norma general sigui que el silenci administratiu és estimatori, en la pràctica és, gairébé sempre negatiu : art.29 CE dret de petició, recursos (excepte recurs d'alçada sobre silenci desestimatori), obtenció de drets sobre el servei o domini públics, ...)
b) EN TOTS ELS CASOS EN QUÈ ES RESOL UN RECURS ADMINISTRATIU: falsa també, en la majoria de casos, el silenci és negatiu
c) Quan es resolgui un recurs administratiu que s’interposi contra la desestimació presumpta d’una sol•licitud. : també fals, ja que, com molt bé explicava la Laila el recurs interposat contra la desestimació presumpta d'una sol·licitud ha de ser d'ALÇADA
d) CAP DE LES RESPOSTES ANTERIORS NO ÉS CORRECTA: segons el meu humil parer aquesta és la resposta a marcar. I sobre la doble negació, és gramaticalment correcta en català (no així en castellà), de fet seria incorrecta si no hi hagués el "no". Com també correcte és dir "ningú no vol estudiar per Pàsqua". Coses de la gramàtica.
Bé, ja s'han reunit els sindicats amb la Generalitat, oi? A veure si surten d'una vegada per totes l'oferta i la convocatòria.
Bona nit!!
Tens raó Pauken, he mirat el tema de la doble negació i en català és així.
Lliure, molt bona la teva apreciació, no havia caigut que deia expressament "resol".
Kxuxa, una pregunta, si vas impugnar la pregunta no t'haurien de dir el perquè de la resposta correcta? no només que no tens raó...
Quina injustícia!!
Esperem que les preguntes de la Gene no siguin tan ambigües...
Laila
Ai Laia... Si que em van donar explicació i vaja explicació.. La cosa va ser així:
Al meu recurs vaig ficar el meu argument fonamentat totalment en el que diu l’art 43.2 de la 30/92 (que es que també heu defensat Pauken i tu Laila), i demanant-los que fessin la correcció a raó d’aquesta errada.
Però res de res, ells “erre que erre”, amb que la bona era la C i que jo no tenia raó... En la resolució, em van posar una parrafada inintel•ligible amb dobles negacions per fonamentar que no tenia raó (com si fos un tipus
test), que després de llegir-la unes quantes vegades el que vaig entendre contradeia la 30/92, “i si no t’agrada el que et diem ja pots anar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya”!!!
Això és el que em van dir textualment: "No es pot negar els efectes desestimatoris que té la resolució per silenci
administratiu d'un tipus de recurs, el recurs d'alçada, quan aquest recurs es presenta contra la desestimació presumpta d'una sol•licitud".
O jo estic boja o això contradiu el que diu l'art.43.2 de la 30/92!!!
Jo crec que al test es van oblidar de posar la paraula “Alçada” a la resposta C (que és la que donen per bona i la que seria bona si poses Alçada) i clar, com no van fer preguntes de reserva per si la cagaven... doncs vaja, que ara no es posaran a corregir totes les notes de nou! I no m’ho posaran pas fàcil, i clar ja saben que no em gastaré els calers anant al contenciós... És indignant...
Perdoneu, si potser m’he embolicat una mica explicant-ho, però es que en recordar-ho em cabrejo, em vaig sentir súper indignada, i com si m’estiguessin prenent per tonta! En fi, que juguen amb la resignació de la gent... Indignant!!!
Bueno Laila, no vull desanimar a ningú amb la meva trista experiència amb les impugnacions d'examens... Jo també espero, i vaja crec, que a la Gene no són així, tenen molta experiència en Opos i amb la quantitat de gent que es presenta no es poden permetre fer aquestes coses fer la possible resonància mediàtica...
tane1956
17/03/2010 0:09:00
Hola, Kxuxa!
Sí, vaja amb la prova de la UB, què mal organitzada, és que ja s'ho prenen de catxondeo ... Però vaja, és que aquestes places tenen nom i congnoms. Totes les que tenen pràctiques diverses i entrevista, a veure, qui et diu com es qualifiquen... Però són interessants per quedar-se a la Borsa, que allà viuen molt bé. o ho vaig fatal, o sigui que ... A més, de les 277 o 279 que ens vam presentar, 167 són interines.
Quant a la pregunta, jo vaig dir d'impugnar-ne una altra, sobre contractes perquè no entrava a
temari, però no la que tu dius.
Aquesta sí que entenc que és correcta la C. (em sap greu contradir-te, però ...)
A veure: A) i b) no poden ser. Mirem la c)
1)Tu demanes alguna cosa. Fas una sol.licitud, és a dir, inicies tu el procediment.
2) Passa el termini que tenia l'administració per contestar i no ho fa. RESOL per silenci
administratiu. I com l'hem interpretat? negatiu.
c) Llavors, vas i interposes recurs administratiu (no cal que et diguin quin és) perquè has entès que t'han desestimat la pretensió.
d) I passa un altre cop el termini i tampoc no et diuen res: altre cop resolen, no expressament. Resolució presumpta per silenci administratiu. I llavors és POSITIU.
Aqui, més que doble negació lingüística, seria matemàtica: negatiu+negatiu=positiu (és un dir). silenci+silenci=positiu
O sigui, ens han estimat la pretensió amb una resolució expressa per silenci positiu (art. 43.2 LPA)
A Adams ens ho van explicar i matxacar i ja ens van dir que ens miréssim bé el tema silenci, que acostuma a ser pregunta d'examen. No necessàriament aquesta pregunta, però si el tema, que és complicadet.
Espero haver-me explicat bé.
Salut!
tane1956
17/03/2010 0:21:00
Ups, volia dir
O sigui, ens han estimat la pretensió amb una resolució PRESUMPTA per silenci positiu (art. 43.2 LPA)
Hola Tane1956,
Si, suposo que les places de la UB estan ja més que reservades, ja que l'examen van preguntar molt sobre coses específiques de la Universitat i perquè quan algú a la 2ª prova va preguntar quant descomptaven les preguntes mal contestades, van contestar que no ho sabien, el que em sembla molt fort i que jo tradueixo com "descomptarà el que ens convingui per a fer entrar als interins"...
Respecte a lo de la pregunta del test que vaig impugnar, si et fixes al final de l'art. 43.2 de la 30/92 el que diu és que la resolució presumpta per silenci
administratiu d'un recurs només s’entendrà estimada quan s'hagi interposat un RECURS d'ALÇADA contra una desestimació presumpta anterior.
És a dir, que el procediment del teu raonament és correcte, però faltaria especificar que només dóna positiu el Recurs d’ALÇADA:
1- Sol·licitud /Recurs
2- Fi del termini sense resolució expressa de l’Administració S’entén Desestimat per Silenci –
3- Interposem altre Recurs contra la desestimació presumpta.
4- Fi del termini sense resolució de l’Administració per 2ª vegada: (opcions)
- Si el recurs interposat era un Recurs de Reposició – S’entendria Desetimat- Silenci -
- Si el recurs interposat era un Recurs d ‘ALÇADA – S’entendria Estimat - Silenci +
És a dir Negatiu + Negatiu = Positiu, només en el cas que el 2ª recurs interposat fos el R. d’Alçada.
Així es com jo ho interpreto i com m’ho van explicar a l’Adams vaja...
hola!
una pregunta tonta sobre això, I no serà que contra una sol.licitud només es pot interposar en primera instància recurs d'alçada? llavors potser no caldria dir-ho. Perquè de fet és totalment clar que el doble silenci només és positiu quan el primer silenci venia d'un recurs d'alçada.
Susana
A veure, no són Novetats novetats, però...
A la revista que ens envien cada trimestre(FUNCIÓ) diu això:
La convocatòria del procés selectiu del cos auxiliar
d’Administració de la
Generalitat està prevista per al mes
de març i la primera prova es podria dur a terme el
mes de juliol. Com a novetat, aquesta vegada no hi haurà
prova d’ofimàtica obligatòria i en la fase de valoració
de mèrits es donarà una puntuació significativa a
l’acreditació en tecnologies de la informació (ACTIC).
El fet que no hi hagi prova d’ofimàtica no implica un canvi
de criteri pel que fa a la importància dels coneixements
i les habilitats en ofimàtica, sinó que es promou que els
aspirants demostrin una competència més amplia en
tecnologies de la informació i comunicació.
Per obtenir l’ACTIC cal dur a terme una prova per
ordinador en els centres homologats per fer-ho.
Actualment, es poden acreditar el nivell bàsic i mitjà de
competències, mentre que l’avançat es posarà en marxa
a partir de la tardor. La previsió és que en la fase de
concurs del procés de selecció d’auxiliars administratius,
el certificat de nivell mitjà tingui una puntuació
superior al bàsic, tot i que no serà gaire significativa.
Fase d’oposició
En primer lloc es farà el test de competències
professionals, obligatori i no eliminatori. El segon
exercici, eliminatori, serà un qüestionari de 50
preguntes, i el tercer consistirà
en un exercici pràctic d’aplicació
dels coneixements relacionats
amb les funcions de l’escala
auxiliar
administrativa."
A veure, diu "es podria dur a terme" al juliol. Aisss que ens faran la pasqua amb les vacances.
Bufff! Doncs sí que faran la pasqua, sí! Jo al juliol estaré fora de vacances!
Bé, sembla que la convocatòria és inminent... que bé!
rosaynuria
17/03/2010 10:12:00
Zue, davant d'una sol·licitud presentada a un organ sense superior jeràrquic, per exemple, no es presena recurs d'alçada sinó potestativament un recurs de reposició que també és un recurs administratou. Per tant, no totes les sol·licituds rebutjades es recurreixen amb un recurs d'alçada
tane1956
17/03/2010 10:16:00
-Eiii, KXUXA, a veure si encara vam anar a classe juntes!
-I de la prova 2 de la UB, una altra cosa graciosa: allò que veig gent que porta typpex i pregunto si se'n pot usar i una de les vigilants em diu que no; ho pregunta una altra opopatidora unes files davant i del tribunal li diuen que sí: catxondeo general. És que ja ni van posar a la convocatòria el que podies o havies de portar ...
-I el retard? Vinga, obrim quan ens roti i esperem que arribi tothom ...
-Tema pregunta: És que jo crec que és d'aquelles preguntes cabronetes. I ara ja estic confosa jo també. A veure, vaig a pensar "en veu alta" i tu em vas corregint.
-a) i b), fora, ens queda c) i d)
-seguint el teu bon raonament, al punt 4, dius que tenim 2 opcions. I totes 2 són recursos administratius.
-ara bé, la nostra pregunta parla de "recurs administratiu", no diu quin (pot ser qualsevol)
-la d) tampoc no pot ser, no es pot afirmar que cap no és correcta. Llavors negaríem que hi ha si més no un "recurs administratiu" que sí que es pot interpretar com a positiu, no?
Sembla el tipus de pregunta que et torna loca perquè cap resposta no et sembla bona i l'has de contestar per eliminació de les altres. Les altres tres respostes són radicals i jo crec que impossibles.
Ara, també et dic que potser la vaig encertar de causalitat ja que tot això ho estic raonant (bé o malament) ara, en aquell moment no hi vaig pensar.
De tota manera, ho preguntaré, perquè ara ja ho tinc tot menys clar que al principi :-( i ja m'he marejat i tot.
Vinga, i gràcies, que dóna gust intercanviar opinions, n'aprenc molt.
Salut!
Jeje... Tane1956! De fet, jo encara vaig a l'Adams, así que per acabar de confirmar-lo li preguntaré a la meva profe quan la torni a tenir, però vaja que estic a un 95% concençuda...
Jejje... sí, sí, això també va ser bo! Va ser tu la que li vas preguntar això? jeje... També em recordo d’una "opopatidora" (m'ha agradat aquest terme, jeje) que li va cridar l'atenció a la del tribunal, a la que portava la veu cantant, perquè no va escoltar la pregunta que li va fer una altra "opopatidora" que estava pel principi i ella no la va repetir perquè ho escoltessin tots, i la del tribunal en comptes de reconèixer l’error i demanar disculpes, es va posar “farruca”... aiiiixx...
Uff el retard... a la primera prova també es van retardar bastant i a mi em tocava esperar fora, als barracons ..... amb el fred que feia!!! (elles com estaven dins calentetes...)
Sí, la pregunta potser és una mica cabrona, però jo penso que està malament... (hi havia unes quantes confoses per cert).
- A i B, NO.
- C tampoc pot ser per que com tu dius, no t’espefecifica quin recurs, o sigui que pot ser qualsevol, per tant també es incorrecte, per que qualsevol recurs no dona silenci positiu, només dóna positiu el R. d’Alçada en el segon silenci (punt 4).
Si diguessin que la correcta és aquesta estaríem afirmat que qualsevol recurs, en segon silenci dóna positiu i això no és el diu l’art. 43.2.
De fet, més que 2 opcions hi poden haver 3 en via administrativa: R. d’Alçada, R de Reposició i R. Extraordinari de Revisió i només dóna positiu el d’Alçada en el segon silenci, és a dir, quan s’interposa contra la desestimació presumpta d’un recurs anterior. (això és el que diu la llei).
- Per tant és la D, ja que cap de les altres no són correctes. Aquesta no afirma que cap recurs dóna silenci positiu (el que seria fals), sinó simplement que les respostes anteriors no són correctes, el que és cert.
Jooo, quin mal de cap!!
"Fase d’oposició
En primer lloc es farà el
test de competències
professionals, obligatori i no eliminatori..." alguna sap quina prova és aquesta? que et demanen fer?
Bueno... ja tenim alguna informació més.
Una altre pregunta, aqui et deuen demanar tmb el nivell c de català, fan alguna prova no? sabeu si solen ser de les primeres en fer-se o les fan al final?.
Jo sobre el silenci tmb optaria per la D. Per cert.. quina deien que era la bona?
rosaynuria
17/03/2010 14:33:00
Jo hauria dit la C en un principi. Després de donar-li tantes voltes ja dubto però penso que es pot interpretar que la C és correcta malgrat incompleta. És a dir, que no es pot marcar la d perquè si que existeix una resolució presumpta d'un recurs
administratiu que implica silenci positiu. No concreten el tipus però això no vol dir que no sigui correcta la frase, no?
Bé, el que està clar és que és una pregunta amb molta mala llet!
Sobre el
test de competències, és una prova en la qual et van posant una sèrie de frases relacionadades amb la feina i tu has de dir si estàs totalment d'acord, molt d'acord, en desacord... T'has de mullar perquè no els hi agrada les indecisions.
En el test de competències et pregunten coses com:
- Deixo la meva feina per ajudar un company.
Totalment d'acord
bastant d'acord
indecís
bastant en desacord
totalment en desacord
Coses d'aquest estil. Et pregunten la mateixa cosa de diverses formes, per tal de veure el teu grau de sinceritat.
La veritat és que és una mer... i a banda, en les opos de
subaltern, valia 5 punts, com el test del
temari, el pràctic i el exercicis d'operacions senzilles. A veure com ho puntuaran.
Seria bo intentar aconseguir-ne algun.
Les competècnies professionals és una putamerda perquè els 4 psicòlegs de la Gene tinguin feina.
Jo m'he quedat sense plaça a les últimes de
subalterns i d'administratius per culpa d'això, s'em dónen realment malament i no veig on em contradic. A part del tema que no els preparan enlloc, no n'hi ha penjat enlloc, i és l'única prova que no et deixen endur.
Tot plegat fa molta pudor, perquè sembla que sigui un marge de discrecionalitat que es reservin amb aquesta prova.
Jolin... la la veritat es que jo tampoc sabia quin tipus de preguntes et feien a la prova de competències professionals.. I la pregunta que ha posat Domo, la veritat es que ja no sé que posaria, per que per una part ajudaria a un company (bastant d'acord) i per l'altre part per no deixaria la meva feina (bastant desacord), llavors poder posaria indecís, però clar, si comenteu que no els hi agrada que sigui indecis.. tampoc sé que és ho correcte per ells...que complicat no gent?
Doncs demà vaig a fer un psicotecnic, una prova d'aquestes que diueu, per poder accedir a fer un curs d'aquests subvencionats, es veu que deu estar de moda fer aquestes proves.
No li veig la logica a la puntuació.
Natalia son preguntes trampa o tontes. A mi una vegada en un que vaig fer, per una feina, em preguntaven, que preferiries ser jardinera o fustera o es igual, doncs jardinera, per dir algo... i mes avall pregunten , t'agraden les flors? doncs noooo no m'agraden pero clar la pregunta de dalt dic que jardinera, pero tot va relacionat segons la pregunta. Repeteixo no se realment que miren aqui.
ai us volia preguntar: La llei 13/1989 de 14 de desembre d'organtzació, procediment i règim jurídic de l'Administració de la
Generalitat de
Catalunya, és important?
Pregunta:
La llei 13/1989 de 14 de desembre d'organtzació, procediment i règim jurídic de l'Administració de la
Generalitat de
Catalunya, és important?
Resposta:
MOLT
gràcies, doncs li faré un bon cop d'ull!!!
lliure78
17/03/2010 17:28:00
Holal gent!!
A veure jo crec que la C) tampoc seria perquè sinó hauria de dir:
c) Quan es resolgui EL recurs
administratiu (DONARÍEM PER ESTÈS QUE ÉS EL D´ALÇADA) que s’interposi contra la desestimació presumpta d’una sol•licitud
Perquè la opció que donen ells dient "UN RECURS ADMINISTRATIU" és com si volguessin dir qualssevol: alçada, potestatiu o extraordinaria de revisió) i no és així, només el faria positiu si fos el d´alçada.
És com quan érem petits no amb els articles determinats i els indeterminats no? No és el mateix dir "una carta" que dir "la carta", doncs amb aquesta resposta és la mateixa. No si, al final en sabrem més nosaltres que els dels tribunal. Nenes som unes cracks nosaltres! jeje
Canviant de tema:
Avui han sortit 4 places d´Administratiu (C1) per St.Adrià Besòs, amb el
temari i les bases. El més bo és que és OPOSICIÓ solament, no hi ha concurs, ah i per funcionari, ni per interí ni per laboral. Ho comento per si algú li interessa. Encara no ha sortit pel DOGC, de moment està al BOPB
::: --> Editado el dia : 17/03/2010 22:43:28
Sobre aquesta pregunta que vas impugnar de la UB, jo tinc claríssim que la resposta correcta seria la D.
Crec, com tu, que juguen sobre segur, al pensar que no aniràs al contenciós adminstratiu pel cost econòmic que suposa.
Quina ràbia!!!
Avui m'he examinat del nivell mitjà de l'ACTIC i l'he aprovat... ;-)
La setmana passada, el dia 8 de la gran nevada, em vaig examinar a
Girona del nivell Bàsic i també el vaig aprovar.
Una cosa menys....
Tinc la sensació de que tot plegat és com una gran gincama...
I ja estic esgotada....bfffff
lliure78
17/03/2010 18:13:00
Hola gent,
Avui he fet un examen a St. Pol i he aprovat!! Ara he d´anar divendres tb, i dissabte per Blanes...Aixx.
Però això sí, avui toca mirar el partit del Barça, i tant!!
Tens raó Atzucac, sembla una gimcama...és un no parar.
RosaFP
Seguiré hasta el final
17/03/2010 18:21:00
Lliure felicitats!, qué bé!, han fet un examen tipo
test?, jo estaràs a moltes boses!.
Lliure, enhorabona!!
Per cert, a mi m'interessaria la convocatòria de St. Adrià. On es poden mirar les bases? Encara que 4 places són poques, no estaran ja donades?
lliure78
17/03/2010 19:51:00
Jo espero que no pk tb ho vull intentar!!
Això està al www.diba.cat/cido, i ha sortit avui. Hauràs de posar la data d´avui.
Pauken
17/03/2010 21:08:00
Hola. Jo continuo pensant que la resposta correcta és la D. La c és incompleta i, per tant falsa, ja que es refereix a tots els recursos administratius i no especifica l'únic pel qual el silenci desestimatori seria positiu: el d'alçada.
En quant a la doble negació,està admesa, ho sé perquè estic fent un curs de català. Us adjunto un vincle que he trobat per internet
[--http://www.catala.ad/index.php?option=com_content&...=395&Itemid=201--] resumint diu el següent:
262. La doble negació
En les construccions emfàtiques, en què les formes res, cap, ningú, gens, enlloc, mai, ni apareixen davant del verb, és recomanable escriure l’adverbi no en els textos formals, mentre que en registres informals es pot ometre.
INFORMAL Ningú (no) es mereix aquest tracte tan degradant.
FORMAL Ningú no es mereix aquest tracte tan degradant.
INFORMAL Cap dels nostres clients (no) ha fet servir els fulls de reclamacions.
FORMAL Cap dels nostres clients no ha fet servir els fulls de reclamacions.
La doble negació és molt oportuna quan res, cap, ningú, gens, enlloc, mai i ni són lluny del verb, ja que deixa més clara la idea de negació.
Igualment és frustrant ,Kxuxa, que, tenint la raó i fent un recurs, s'ho prenguin a riure. Com heu dit, moltes places públiques d'aquests indrets petits (universitats, ajuntaments, ...) ja estan donades, és una veritable pena i saben perfectament que la gent no es gastarà els diners anant als tribunals.
Bé, esperem que la
Generalitat no sigui així.
tane1956
18/03/2010 0:33:00
Noies, hola
Kxuxa, a mi també em va tocar barracó ;-)
I sí, Pauken, la doble negació és més correcta en català, encara que s'usi cada cop menys: Cap és correcta= cap no és correcta= totes incorrectes.
Quant a la pregunta del "millón", jo segueixo veient-la igual (i igual de marejada). La d) no pot ser perquè negariem que sí que existeix resolució presumpta d'un recurs
administratiu (un) que implica silenci positiu.
En cap cas diu que es refereixi a "tots" els recursos administratius.
No ho sé argumentar millor.
A classe només vam considerar-ne una d'impugnable (sobre contractes) i inclús vam preparar el recurs amb el profe, com a exercici pràctic.
A veure què et diu el/la profe, Kxuxa. Tampoc no en vull fer bandera, eh? si m'ho fan veure diferent, doncs d'acord.
A mi i a bastantes més, ens va fer ballar el cap aquesta, molt més simple:
12. D’acord amb la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, no és un dret dels ciutadans:
a) Conèixer, en qualsevol moment, l’estat dels procediments i obtenir còpies dels documents que contenen.
b) Accedir als registres i arxius de les administracions públiques en els termes que estableixi la llei.
c) Identificar les autoritats i el personal al servei de les administracions públiques sota la
responsabilitat dels quals es tramitin els procediments.
d) Ser tractats amb respecte i deferència per les autoritats i els funcionaris.
És la típica que tant pots veure-la a la primera com despistar-te i posar-te dels nervis
tane1956
18/03/2010 0:41:00
Ah!
Atzucac, felicitats per l'Actic!
I, Lliure, tu què, tota la costa per a tu? quan arribis a Port Bou para, eh? Felicitats!
Ei, hola!
Tane1956, a los barracones!!!
Si, aquesta pregunteta també tenia lo seu... Però està clar que la que no és un dret dels ciutadans és la A, ja que omet que s’ha de tenir la CONDICIÓ D’INTERESSAT. L’art. 35 diu "Conèixer , en qualsevol moment, l'estat de la tramitació dels procediments en els quals els ciutadans tenen la CONDICIÓ DE PERSONES INTERESSADES i obtenir còpies...". Per tant, és necessari tenir el requisit d'interessat, no pot qualsevol persona...
En realitat, aquí juguen amb el mateix que a la pregunta que vaig exposar del silenci. Ometen certes paraules claus sense les quals la resposta no és correcta... ;-)
Bueno, veig que la pregunta a suscitat vario pintes opinions... Jo ho tinc bastant clar que està malament (això i que són uns c######s). Ja li preguntaré a la meva profe ja... a veure que em diu! Fem porra?? Jeje....
Per cert Tane1956, a vosaltres que os van dir sobre la pregunta que vau impugnar?
Ei, moltes felicitats a tots els que heu estat aptes al ACTIC!! Jo la setmana que ve tinc el mitjà, a veure que passa...
I a tu també Lliure per l’aprovat! Ei, si et truquen de moltes bosses de treball, pensa en les companys/es del foro, jeje...
Bueno, em sembla que avui també tanco el foro, com ahir... Bona nit i bon dia a tothom!!!
rosaynuria
18/03/2010 7:07:00
Felicitats Lliure!! Sí que fa molta ilu anar treient cosetes. Cada aprovat és una injecció de moral i penso que es necessiten aquests subidons per anar tirant. Jo també em plantejo lo de l'ajuntament de Sant Adrià però em frena una mica que no hi hagi bossa de treball. Està genial que sigui només fase d'oposició però jo no em preparo el
temari de local i llavors no tindria gaires possibilitats de quedar entre els quatre primers. Sempre vaig amb el temari de la Gene a tot arreu i això fins ara m'ha permès aprovar i no quedar pas malament però no dins de les primeres posicions. Sempre vas una mica coixa i serveix més per entrar en bosses que per pretendre quedar de les primeres.
Totalment d'acord amb que la resposta bona de la Tane és la a) per les raons que diu Kxuxa.
Que passeu tots i totes un bon dia d'estudi. Jo avui marzo a fer el psicotècnic per l'Ajuntament del Prat i si surt apte suposo que entraré en borsa, malgrat que en posicions peregrines. Estic la nº 33 i sense entrar en joc els mèrits. Quan es comptin passaré a ves a saber on.
RosaFP
Seguiré hasta el final
18/03/2010 7:55:00
Hola Lliure, jo vull presentar-me a aquestes de Sant Adrià amb el
temari de la Gene, fins a quan tenim de plaç per presentar la sol.licitud, jo ho faré a modo d'entrenament. On trobo la sol.licitud?.
Rosa que et vagi bé el psicotècnic, ja tens una bona carrera nena. Jo haig de començar a presentar-me a coses que estudio però no he fet res, al menys per agafar pràctica.
Facund
18/03/2010 10:22:00
Bon dia,
Em podeu dir si teniu algun llibre per preparar-vos la part pràctica de l'exàmen? O com ho feu per prepararla, és que jo amb aquesta part encara no m'hi he posat.
RosaFP
Seguiré hasta el final
18/03/2010 10:38:00
Facund, bon dia, jo em vaig comprar el llibre de l'adams de suposits pràctics, però encara no m'hi posat, només faig
temari i tests. Els altres que heu fet?.
Jo de moment, la part pràctica també la tinc aparcada. Espero a veure la convocatòria, perquè si és tipus
test no m'espanta tant com si és a desenvolupar.
Lliure molt bé per l'aprovat!!!! i sort per l'altre!.
Rosaynuria jo si aniria aquest
ajuntament a provar, jo estic començant ara a mirarme el temari de la
generalitat, i sincerament i ha moltisims temes comuns , l'unic que per l'ajuntament et demanen mes ampliació del muncipi, pero lo demes es força similar. Ho pots provar!!!.
Facund
18/03/2010 10:59:00
Bon dia rosafp,
Jo vaig fent
temari i test, però veig que aviat hauré de començar a fer els supòsits pràctics, que pel que he vist, basicament és dret
administratiu i funció pública, que no és poc!!