201 RESPUESTAS AL MENSAJE
rosaynuria
Aquí otra que se apunta al mundo del opositor
18/03/2010 15:33:00
RE:OPOS COS AUX. ADMINISTRATIU GENERALITAT DE CAT2009(12)
Os cuento que esta mañana he estado haciendo el psicotécnico del ayto. del Prat. Tela marinera. Cuando he salido la cabeza me echaba humos. Es una prueba importante desde el punto de vista que es eliminatoria, pero no lo es para mejorar posiciones en el concurso-oposición, ya que no puntúa. Sólo es apto o no apto. No tengo ni idea de que sacaré. Había como dos partes, una que era un
test de personalidad parecido al que pueden poner en la Gene pero con más preguntas de la vida diaria que profesionales, y otra que era un psicotécnico de los de toda la vida. En la parte de test de personalidad había 160 preguntas!! Imposible controlar en el tiempo que te dan si estás siendo muy coherente o no. Han hecho 50 mil preguntas diferentes sobre si se es o no racista. No sé a qué tanta importancia. Supongo que debe haber mucha gente inmigrante que se relaciona con la adm. para poner todos sus papeles en regla y quieren que no tengamos prejuicios, no sé.
La parte del psicotécnico era larga y heavy. Se trataba de ser super ágil mentalmente ya que daban muy poco tiempo para contestar cada bloque de preguntas. Las peor para mi han sido las de tener que ser un calculín. Nunca se me dio bien el cálculo mental y cómo el resultado de apto o no apto dependa de esa parte estoy KO seguro.
Bueno, ha sido toda una experiencia, y con eso me quedo.
bones,
avui he trucat a l'acadèmia que preparen opos on jo anava i he estat parlant amb la noia que és la mateixa que ja hi havia abans. I li he preguntat per apuntar-me per fer supòsits pràctics, i en principi, aquí
girona no ho preparen per separat, és a dir, preparen el
temari i després fan practica, però m'ha dit que aquesta tarda em trucarà perquè vol preguntar si puc anar només a fer la pràctica. Perquè és clar, si haig de pagar per anar a classe, passo perquè ja em vaig gastar una pasta l'altre vegada...
Li he preguntat si saben alguna cosa sobre la convocatòria de la gene i m'ha dit que si que ha de sortir, però que estan fent unes modificacions en el tema de contractes públics sobre les quantitats i que això, ens sortirà. Li he preguntat com saben aquesta informació i m'ha dit perquè una de les profes treballa a la gene.
La veritat és que ha flipat una mica que vulgui canviar, però bueno..
Bueno noies vaig a estudiar.
::: --> Editado el dia : 18/03/2010 18:38:39
::: --> Motivo :
Ei!! Mai m’adono de quan s’acaba el fil...
Sí, auxadmopositadora, a mi m’havien dit que havien canviat les quantitats del tema de contractes harmonitzats per una llei de la UE ... encara no m'ho me mira't, però em sona que són 2 coses només, i tant han de trigar per això!! Ai, que ens preguntaran contractes a l’examen!!!! Puffff..........
Si, rosaynuria, al Prat hi ha bastants immigrants... Jo, vaja merda amb els psicotècnics! Imagina’t que tant d’estudiar i després la cagues, amb aquestes preguntes tant raretes...
lliure78
Si lluites, al final ho aconseguiràs
18/03/2010 19:40:00
Rosa, d´això de St. Adrià, entra a la web de l´ajuntament i allà posarà les bases, temes i el plaça per presentar instàncies, però jo diria que encara no, pk ha de sortir en el DOGC i de moment va sortir al BOPB. Però de totes maneres entra a la web a veure si diu algo més.
Jo em sembla que al final no m´hi presentaré, pk és veritat no hi ha borsa de treball. A més, una de les parts dels exercicis em sembla que és desenvolupar un dels temes que proposi el tribunal...i passo. Sé que la 1a part és tipu
test del
temari, però a més hi ha una pregunta de rotllo...i a mí això no m´agrada pk llavors ells apuntuaran com els hi doni la gana. Total que probablement no m´hi presento.
Jo també crec que ja es podrien estalviar aquestes proves de psicotècnics i competències tu, total de què serveixen. L'únic que poden arribar a detectar és que t'has tornat lela de tan estudiar, jejeje
potser estan trigant amb la convocatòria, perquè els polítics només estan pensant amb les eleccions!! a mi m'han explicat companyes que ja em vagi preparant per l'any que ve que hi haurà eleccions locals, perquè diuen que van els polítics com bojos, només que exigeixen i donen feina, perquè volen que sembli que han solucionat moltes coses.
Almenys, hem vist que penjaven els examens de convocatòries anteriors i a mi em fa pensar que si que deu estar per caure la convocatòria, el que passa que estem una mica nerviosos!!
Pauken
Qui no arrisca res, res no aconsegueix
18/03/2010 20:47:00
Déu n'hi do, no parem d'escriure, ja estem al fil número 12!!!
Jo només em centraré en les opos de la Generalita, si no acabaré amb el cap com un bombo!!! A cada organisme tens un
temari un pèl diferent, si els vols abarcar tots es necessiten moltes hores d'estudi.
Això dels psicotècnics és una veritable porqueria perquè saber fer-los bé també és una tècnica (que jo ni molt menys domino) i no per això significa que la teva personalitat s'avingui amb el perfil que es requereix. No és just que, per una prova que no pots estudiar et restin punts o t'eliminin de la convocatòria.
Auxadmopositadora, a veure si la teva profe té raó i surten aviat les opos perquè com triguin molt a sortir i amb el tema de les properes eleccions ho tenim una mica cru!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
18/03/2010 21:46:00
Ostres, com surtin les quantitats dels contractes anem llestos, kk de vaca!!!. Noies estic saturada, necessito unes vacances a una illa deserta, algú s'apunta?. Ai!.
Rosaynuria, qué xungui lo dels tests de càlcul, quan vaig anar fer psicotècnics a la pompeu fabra per a la borsa de treball em van tumbar, eren super difícils, es van passar però un poble o dos.
Lliure, doncs jo com que desenvolupar un tema "como que no", ja m'ho pensaré. De moment estic oberta a coses, però només amb el
temari de la gene, si ja em costa no puc abarcar més.
Fins demà!.
Facund
"Lo que no te mata te hace fuerte"
19/03/2010 9:22:00
Bon dia estudiants,
Jo confio en que avui sabrem alguna cosa, ja que els sindicats es van reunir ahir, si més no, havien de fer-ho.
Ja tinc ganes de saber més, ja que estic pelin vaga...
a veure si es veritat i diuen alguna cosa. Es fan de rogar.
Estic esperant per un
ajuntament i igual, ja casi fara un mes de les inscripcions, apuraran fins l'ultim dia!!
hola que tal, estoy que trino
vengo de un ayuntamiento. han sacado una bolsa de aux de
bibliotecas y hay que pagar 16 euros para poder hacer un examen. que sinverguenzas. Le he preguntado si con el certificado de no cobrar prestaciones también hay que pgar y me dice que si. Por supuesto no me he apuntado. Para una bolsa cobrar me parece que se estan pasando de listos. Que pensais?
Facund
19/03/2010 11:09:00
Ultimes notícies:
Fins el dia 26 fp no ha convocat als sindicats, el que vol dir que la convocatòria no sortirà fins passat setmana santa.
I diuen que la previsió és fer els exàmens abans de l'estiu. Ja veurem perquè a aquest pas...
Que li farem! Seguir esperant!
RosaFP
Seguiré hasta el final
19/03/2010 11:37:00
Abans de l'estiu?, això que vol dir?, al maig, juny?. Ostres,que vaig molt peix. Ahhhhh!.
eiiii, juer jo no se trobar el fil nou un cop s'acaba aquest, vaig crear un nou pero com que ningu no deia re alla pensaba que ho estaba fent malament.
Bueno dirvos que vaig aprovara nivell basic de l'actic i vaig suspendre mig, que d'unido i vaig estudiar tots els apunts aquells que surrtin asi que no feu el mateix que jo perque no serveix de re , serveix la culturilla general en l'ambit de la informatica que no te res a veure amb l'office.
anims!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
19/03/2010 11:46:00
Carpemdiem, felicitats mira ja tens el bàsic, la propera el mitjà, això va com va!.
DUBTE: estava llegint tant motivadament, jeje, la llei 30/92 i de sobte m'adono que a l'art.74.1 quan diu: "El procediment sotmès al criteri de celeritat, s'ha d'impulsar d'ofici en tots els tràmits". ALgú m'ho pot explicar en cristià???.
Merci
Hola!
RosaFP, crec que el principi de celeritat és quan l'administració rep actes de la mateixa naturalesa es poden impulsar en un de sol sense que faci falta respectar l'ordre d'entrada. Si no és així que algú em corregeixi si us plau.
Carpediem Enhorabona! No et preocupis que tenint el bàsic la puntuació serà similar. A la propera segur que l'aproves ja veuràs!
Deu n'hi do com aneu!!!! el fil 12 ja!!!
Entro cada dia a la pagina de funcio pública a veure si han posat al convocatoria i res... cada dia que penso "encara no????"
Vaig fent de moment, encara no tinc clar molts temes pero m'hauré d'espabilar ja!!! I aixó que faig servir el
temari de la gene per estudiar els temes de la diputació...
RosaFP, crec que això vol dir que els organismes han de fer els tràmits d'un procediment sense haver d'esperar a que algun/a interessat/da els hi digui.
Carpediem, FELICITATS!!!
Facund
19/03/2010 12:29:00
El principi de celeritat és el mateix que el principi d'economia processal, que vol dir que cal accelerar el procediment i els seus resultats.
rosaynuria
19/03/2010 12:38:00
Concretament, el principi de celeritat diu que es poden dictar en un sol acte tots els tràmits que per la seva naturalessa admetin una impulsió simultània i no successiva. No s'ha de confondre amb l'acumulació, que consisteix a poder acumular un procediment amb d'altres amb els quals tingui una identitat substancial o íntima connexió. Tot això ho dic mirant els apunts, eh? Ojalà ho hagués sabut dir tot d'entrada per mi mateix. Snif, snif, quan arribarà aquest dia?????
babybcn
Preparando opos de auxiliar administrativa
19/03/2010 14:04:00
Ei nois!!! Bon dia a tothom!!!
Ahir hem vaig presentar al Atic i vaig aprobar el nvell bàsic, així que posiblement que fagi el mitja....el exàmen hem va sortir molt de procesar imatges, capes de la imatge, mides de una imatge, edicio de una imatge.... tot photoshop excepte dues o tres preguntes....i aixo que era el fàcil...menos mal!!!
Algu sap si la convocatoria de la diba sortira aviat?? per que com a la web posa lo del 19 de març penso que te que ser la setmana que be o l'altre com a molt no??
Bueno nois, us deixo que vaig a estudiar una estona....petons!!!
lliure78
19/03/2010 14:10:00
baby, em sembla que lo de la Diba ja no sortira avui. Haurem d´esperar a la setmana que ve a veure....Al igual que per l´Ajuntament de
Barcelona, que tarden més en penjar les notes del 2n!!!
Bé gent que vagi bé el dia, una altra que tb se´n va a estudiar!
RosaFP
Seguiré hasta el final
19/03/2010 15:57:00
Baby i LLiure: Encara no heu fet les inscripciones per lo de la Diputació?.
Gràcies per contestar-me al dubte, de vegades són coses que sé i no sé pq em lio, jaja. Crec que estic massa cansada i saturada!. Necessito anar-me a una illa amb cocoteros!.
Facund, o sigui que ara ho deixen per despres de setmana santa!! Em sembla que els/ens estan donant llargues, al final ja veurem si no és pel tema de les eleccions i fins que no passin res...
Yeah, estic amb vosaltres, ppi de celeritat = economia processal.
Babybcn, de veritat que t'han preguntat photosop al bàsic???? Home, al
temari que hi ha penjat surt però, jo no conec a ningú més que s'ho hagin preguntat... Que a saco!!! Espero que al mitjà no tinguis tan mala sort!!!
Pauken
19/03/2010 16:42:00
Doncs és tenir mala sort. Jo vaig fer el mitjà i no em va sortir res de Photoshop. Això si, d'access i powerpoint, sobretot el primer, un munt.
lliure78
19/03/2010 17:18:00
Rosa, sí que vàrem fer les inscripcions per la Diputació però ara estem esperant que pengin llistes d´admesos/exclosos...I ja fa temps que es va tancar la convocatòria, diria que pel febrer, i estem a mitjans de març...En part ho prefereixo que vagin allargant, més temps per estudiar.
Pauken
19/03/2010 17:47:00
Boness,
com ho porteu?? per fi cap de setmana, he vist que convoquen 1849 places d'administratiu de l'estat per aquest 2010, el
temari és bastant semblant al nostre, però més ampliat en els temes de govern de l'estat, és clar..
Bueno aquesta tarda crec que aniré a comprar roba d'estiu, perquè més
endavant si surt la convocatòria ja no hi podré anar.
Bon cap de setmana!!
lliure78
20/03/2010 13:03:00
auxadmopositadora, on has vist això de les places de l´Estat, és que no ho trobo!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
20/03/2010 14:29:00
A mi també m'interessa!. I quines proves es farien aquí?,
test?, i qué més?.
Hola sóc nova en això dels foros, i no se molt bé com va, nomès dir que deixo les opos de local i hem passo a la Gene, perque hi ha molt de tongo, i estudies per res...bé nomès tinc els exàmens tipus
test d'altres convocatòries que estàn penjats a la web de la gene, si algu sap com son les altres proves i hem pogues dir alguna cosa...gràcies.
Hi ha cas pràctic a desenvolupar o és test?
Pauken
21/03/2010 13:32:00
Hola Tatiana, a hores d'ara ningú no sap com seran les proves per auxiliar de la
Generalitat, no ho esbrinarem fins que no aparegui la convocatòria. A les del 2007 hi havia una prova de competències professionals no eliminatòria, 50 preguntes tipus test, 10 casos pràctics tipus test, la redacció d'un document
administratiu i una prova d'ofimàtica de Word i Excel.
L'únic que sabem en aquests moments és que la prova d'ofimàtica s'ha cancel·lat i, qui vulgui acreditar com a mèrits coneixements informàtics, haurà d'aprovar els corresponents exàmens de l'ACTIC (bàsic o mitjà).
Espero que amb això hagi contestat la teva pregunta.
Bones,
això de la convocatòria de l'estat ho vaig veure quan obro aquest foro un anunci que hi havia d'una acadèmia i hi posava presentació sol.licituds fins finals de mes, però no trobo cap altre info!!
lliure78
21/03/2010 16:07:00
ahh vale vale, és que he entrat a buscaoposiciones però al post de l´Estat i ningú comentava res...Ok, doncs això vol dir que seran aquestes més o menys les que poden sortir.
Hola Tatiana, doncs sí que hi ha molt de tongo en ajuntaments, però sobretot els petits. Fa poc uns companys d´acadèmia varen anar a un, i els hi va entrar un supòsit pràctic, era una notificació, doncs es veu que posant el mateix que ens havia explicat la nostra professora, no han aprovat, i els que van aprovat han tret un 5 peladet...És curiós no?
I després quan varen veure els que havien guanyat la plaça resulta que havien tret 8 o 8 i picos...Quina casualitat no? Per això cada vegada això dels ajuntaments petits passo. És més, prefereixo presentar-me a Borses que és més fàcil entrar per quan hi han substitucions, que guanyar la plaça (en ajuntaments petits, en els grans suposo que deu ser diferent). Les places en ajuntament sempre estan donades.
Bona nit!!
alguna pagina per mirar aixo de l'ACTIC? es un examen com el nivell c que surt un cop l'any o pots anar fent-la varies vegades? sabeu com funciona?
Tatiana jo tmb estic fent local i ara he començat amb la gene, pq tmb em pasa igual els ajuntaments petits sempre solen estar donades, encara ue m'he trobat, en algun mes gran que no, que han sigut força legals. En fi.. a veure si tenim sort algun dia!!
VaneRamos
Quien la sigue la consigue...!!!
21/03/2010 22:10:00
Bona nit a tothom!!!
Sóc nova en això de fer i estudiar per les
oposicions, però aquest any en presentaré a les de la gene, per això volia que algú em comentès d'on heu afagat el
temari per estudir les opos i què és això de l'ATIC, perqué la veritat es que estic una mica perduda... ;P
Moltes gràcies
Salut
tane1956
Tot està per fer i tot és possible ... Martí i Pol
22/03/2010 8:06:00
rosaynuria
22/03/2010 8:15:00
VANERAMOS, et poso l'enllaç a l'EAPC on tens el
temari. Convé ampliar-ho amb les lleis més importants, ja que és una mica just. Una altra opció seria comprar els llibres de l'Adams.
[--http://www.eapc.es/publicacions/temaris/temari-d.htm--] CATA28 y VANERAMOS: La prova de l'ACTIC serveix per treure't l'acreditació en tecnologies de la informació i la comunicació. No és obligatori fer-ho però servirà com a mèrit per les opos. Hi ha 2 nivells, bàsic i mitjà i encara que no se sap res segur fins que no surti la convocatòria, es pensa que no hi haurà gaire diferència entre els punts que donaran per tenir un o altre nivell. Pots apuntar-te des de l'enllaç que ara us posaré i en cas de susprendre es pot tornar a repetir, malgrat t'has d'esperar un mes per poder-te tornar a presentar.
Enllaç del temari de l'ACTIC. Per al nivell mitjà s'ha d'ampliar amb word, excel, power point i acces:
[--http://actic.citilab.eu/--] Enllaç per apuntar-vos i informar-vos de tot:
[--http://www20.gencat.cat/portal/site/actic--]
gràcies per l'informació de l'actic.!!! Vosaltres ja ho teniu? he vist que algunes si que havien fet l'examen feia poquet.
Continuo al lio que tinc poca estoneta avui.
Fins despres!
babybcn
Preparando opos de auxiliar administrativa
22/03/2010 11:02:00
Bon dia a tothom!!!
Cata28 jo ja he fet el exàmen encara que de moment només m'he tret el bàsic et diré que et poden surti preguntes de tot tipus, de totes formes si vols, pots apuntar-te al grup del facebook que allà n'hi han moltes coses interesants.
Petons,
[--http://www.facebook.com/group.php?gid=319838326324&ref=ts--]
RosaFP
Seguiré hasta el final
22/03/2010 13:50:00
Hola a tothom, CATA jo vaig tenir la gran sort de treure'm el nivell mitjà de l'ACTIC sense estudiar-me res pq m'agrada molt totes la tecnologia i sorpresa: aprovat, al menys això anima. Però anava amb la idea de provar i tornar-ho a repetir. Pots llegir als pos-its anteriors lo que entrava: sobretot molt de culturilla general de les TIC, no era pas fàcil. I sino pots fer el bàsic i després l'altre!.
Aiii, a veure si faig alguna cosa avui, ja que el nen està tot el dia amb mi, pobrissó, jaja, però és que no tenem botó de desconexió i tenem més energia que jo (la iaia aquesta setmana no sé si se'l podrà quedar, ja veurem).
Ànims companys d'esforços, alegries i penuries. =)))).
Pauken
22/03/2010 20:36:00
Hola!!! Cata, jo encara no m'ho crec però vaig aprovar l'examen de l'ACTIC mitjà a la primera. M'hi vaig inscriure sense mirar-m'ho gaire i, després, llegint aquest foro em vaig adonar que era molt més difícil del que em pensava. Vaig repassar-me l'Access i el Powerpoint i, sorpreses de la vida, vaig aprovar.
És un examen estrany perquè a les simulacions no es treballa en un entorn windows sinó en un tipus de Línux-Mac, tens inactiu el botó de la dreta, no pots fer servir combinacions de tecles, ... És tot molt estrambòtic. Jo crec que aquest examen l'ha implantat la
Generalitat per treure calés dels pobres
opositors, no li veig cap més utilitat.
Demà dimarts i ja queda menys per Pàsqua!!!
I tant!! Treure diners als opositoros i a tota la pobre gent que busca feina i no troba, sino mireu aquest anunci:
[--http://www.youtube.com/user/gencat#p/u/0/Y_2lMaoxjU4--] La crisi, la crisi...
Per cert, jo tinc el mitjà el dijous... està molt complicat? Vull dir, a part lo malament que va l'aplicació des d'on es fa.... Jo no tinc ni idea d' Access i m'estic mirant una mica el que surt als continguts... Us van ficar preguntes molt complicades d'Access???!!!
Thanks!!
Pauken
22/03/2010 21:26:00
Hola Kxuxa, jo de fet vaig aprovar l'ACTIC gràcies a vosaltres perquè veu comentar el que sortia i és el que més em vaig mirar.
No és tan complicat com estrany, perquè no és windows ni res que s'hi assembli, han volgut treballar amb un sistema operatiu neutre.
Cada examen és diferent, a mi em va sortir molt d'Access, mira't les quatre coses bàsiques (com fer un formulari, introduir les dades, ...). També hi havia alguna cosa de powerpoint. Cada pregunta és diferent, n'hi ha de si/no, de relacionar, simulacions, ... Lògicament les que deuen comptar més segur que són aquestes darreres. Ves molt amb compte perquè tens només 3 oportunitats per fer-les i NO ESTÀ ACTIU EL BOTÓ DE LA DRETA.
Jo vaig haver de realitzar una transferència, descomprimir un arxiu (no en vaig ser capaç i mira que ho he fet centenars de vegades), sol·licitar una tarja sanitària, combinar una llista de correu (no ho havia fet mai i me'n vaig sortir, unes per altres), ... A mi em va sobrar temps, si no recordo malament l'examen són 100 minuts i me'n van sobrar 30.
També surten coses de sistemes operatius, comportament responsable envers les noves tecnologies (si creus que piratejar és legal, je je), ... En resum, no el vaig trobar difícil però si molt peculiar. Molt important: recorda de dur la teva contrassenya i nom d'usuari que vas fer servir per apuntar-te a l'ACTIC.
Espero que t'hagi servit l'explicació!!
Ei! Gràcies Pauken!!! Que ràpiddddddd!!!!!!
Ok, em mirare això d'Access però en versió OpenOffice, perque jo tinc el Office 2007 i es bastant diferent....
Facund
23/03/2010 9:48:00
Bon dia noies,
Estic estudiant desesperada amb els temes del pressupost de la gene, és que jo sóc de lletres i hi ha coses que...és que no puc!!
Em dieu quin sistema utilitzeu per estudiar aquests temes?
Gràcies
Hola,
No pateixis Kxuxa pq encara que treballis amb office 2007 com q és diferent es igual quin tinguis... a vegades eren preguntes q per lògica les sabies. Jo el que et recomano és que llegeixis molt bé les preguntes i a la pregunta moltes vegades ja et diu on has d'anar. Insertar un objecte...
Que vagi bé!
rosaynuria
23/03/2010 10:07:00
FACUND, aquests temes jo també els tinc atravessats, sobretot el tema 20 que es per morir-se d'avorriment si no t'agrada aquesta part, com em passa a mi. No sé que dir-te sobre la metodologia. Molt important aclarir tot el que no entenguis abans d'intentar memoritzar. Paciència i ànims!
Bon dia!!
Veig que moltes ja teniu l'actic, jo mirare de apuntar-me aviat i poder fer l'examen avans de l'estiu. Veig que hi ha moltes coses que fem diariament, transfarencies,formularis...
Pero que es combinar una llista de correu?
Totes heu anat directament al nivell mitjà o primer feu el primer nivell.
RosaFP
Seguiré hasta el final
23/03/2010 11:26:00
CATA, mira aquest enllaç per combinar correspondència, és fàcil però has de saber els pasos.
FACUND, hi han temes que jo tb els ODIO, literalment. I com m'ho faig?, trigo encara més temps, faig esquemes, intento mirar-m'ho bé... Però tremolo de pensar que encara no domino els temes d'economia i menys els contractes. I jo tb sóc de lletres, encara que vaig estudiar relacions laborals i tenia estadística, economia, i amb esforç i empollar m'ho vaig treure. És molt xungui quan t'has d'estudiar temes que detestes, però si ens hem ficat en aquest lio que són les opos hem de pensar que hem de passar pel tub e intentar empollar-los.
hola Kuxuxa, no te asustes por lo del actic, yo he hecho el basico y el intermedio, el primero lo aprobe el segundo no, en el intermedio no me salio ni una del acces!! un monton del power point y del photoshop y sobre todo de ultimas tecnologias y efectos que se pueden conseguir, vamos una meeerda com una casa que no te res a veure amb l'office. Jo em vaig empapar totes les terminacions d'audio video etc. i tots aquells apunts de la pag de l'actic i no em va servir per res!!! es mes crec que estan tornat a canviar els exams i els estan possant mes xungos, per comentaris de les meves companyes que ho han fet fa 3 mesos i altres ara i tenen un bon nivell perque ho se i unas han suspes i altre no...no se penso que es un negoci que hi ha muntat increible!!! molta sort!!!
rosaynuria
23/03/2010 12:12:00
Algú sap alguna cosa més de la convocatòria de Sant Adrià? Va publicar-se al BOPB però encara no ha sortit al DOGC, no?
Gràcies pels consells noies!!! A veure si tinc una mica de sort....
HOLA!
VENDO UN PAR DE LIBROS:
AUX.ADMON DIPUTACIO BARCELONA: LIBRO DE TEST
EDITORIAL CEP.
AUX.ADMON
GENERALITAT CATALUNYA: QÜESTIONARIS I COMPETENCIES PROFESSIONALS. EDITORIAL ADAMS
LOS LIBROS ESTAN EN BUEN ESTADO, PRECIO ECONOMICO.
EMAIL: la_vida_son_2_dias@hotmail.com
lliure78
23/03/2010 18:13:00
rosaynuria, encara no ha sortit res de St. Adrià. Suposo que fins que no es publiqui al DOGC no es podran presentar instancies.
En principi m´hi volia apuntar, pk no descomptaven em sembla i pk era només Oposició, però una de les parts de l´examen serà una pregunta de rotllo i passo!! Estic acostumada a fer-ho amb
test i això de què hi hagi rotllo no m´agrada pk és on corregiran com vulguin...
Pauken
23/03/2010 20:15:00
Tècniques per estudiar gestió-pressupostari de manera eficient:
- Agafar el llibre corresponent
- Obrir-lo per la plana adequada
- Començar a llegir
- El més IMPORTANT: NO ADORMIR-SE
:) Bromes apart (a aquestes alçades si no m'ho prenc amb humor, plego directament) , segons la meva opinió és la part més difícil de tot el
temari. Tota la resta pots anar empollant però això és diferent. I, efectivament, el tema més farragós és el 20. Jo m'he fet un esquema amb les generacions de crèdit, suplements de crèdit, ... Per poder-les diferenciar. Igualment les transferències de crèdit les tinc atravessades.
No sé. I sospito que a l'examen entrarà bastanta cosa d'això perquè respecte l'altra convocatòria han inclòs 3 temes més.
Ja veurem.
lliure78
23/03/2010 20:48:00
Avui que volia acabar un tema i veig que no puc, m´estic adormint!!! jeje
rosaynuria
24/03/2010 8:56:00
LLIURE, t'has canviat la foto i pensava que eres nova... Gràcies per contestar. Jo tampoc no ho tinc clar encara. Tant de bo hi hagués bossa però crec que no. Bé, vaig a veure si faig alguna cosa que ahir se'm va passar el dia sense fotre res, amb un despiste a sobre que no pot ser. Bon dia a tothom!
RosaFP
Seguiré hasta el final
24/03/2010 9:55:00
Bon dia, lo de St. Adrià jo penso que si no hi ha borsa no em presento, ja vaig curta de temps d'estudi i si no serveix al menys per quedar a la borsa he pensat que no m'interessa, i el rollo d'escriure, paso!. La cosa està paradeta a tot arreu, no surt gaire cosa no noi@s!.
Rosaynuria, si et serveix de consol, jo porto lo que va de setmana sense fotre quasi res, el meu home de torn de tarde, marxa a la 13 i jo no puc deixar ni una estona el nen amb els avis (l'avi va caure i està de repòs). En fin noia, de vegades com tothom d'aquí volen estudiar molt i molt i hi han cirustàncies (feina, horaris, falta de concentració) i no poden fer-ho. Jaaa!, i ja ni parlar de la nostra magnifica planificació que se'n va a norris!.
Res, aquestes vacances de setmana santa una mica d'oci i estudiar lo que pugui, sniffff. "Voy más lenta que un desfile cojo", =((((.
Rosa anima't!! segur que ho portes molt bé. Sempre pasa això , que t'ho planifiques d'una manera y zasss aquell dia algo o algu no t'ho permet fer. Em pasa sovint!!.
Rosa el nen no et va a la guarde? jo li porto els matins per aprofitar i poder fer cosetes i estudiar!.
De opos noves no surt res, jo estic esperant un
ajuntament, que ara hi acabo de trucar i que esta al caure, pero despres d'aquesta No se avecina nada!! a part de les de la gene, que per aixo m'he passat cap aqui jeje.
Bueno continuo.. que jo si que tinc molta feina que encara estic resumint!!.
Fins despres.
ademara
fumando espero las opos que yo quiero...
24/03/2010 11:21:00
Hola,
sóc nova al forum, sembla ser que no surten les
oposicions... jo vaig voler fer una porra dient que sortirien el dia 1 d'abril... però ja començo a tenir els meus dubtes...
Bueno, pel tema de pressupostari el millor és mirar quin tipus de preguntes fan, ja ho faré, és que encara no hi he arribat :P
Doncs, a no deixar de miar-s'ho... perquè sinó ens agafarà en mal moment!
::: --> Editado el dia : 24/03/2010 12:57:11
Hola, noies:
Quant de temps, uf! Tinc un familiar a l'hospital i no paro per casa, només per dormir i estic esgotada. Amb tot això, porto bastant de temps que no he pogut estudiar res de res o sigui que us guanyo. Estic intentant reprendre on ho vaig deixar i estic espessa, adormida i m'entra de tot.
Hola a tothom,
Sóc nova al forum, encara que ja porto dies veient els comentaris sobre dubtes que tots tenim respecte a les opos. Jo ja tinc una mica d'experiència, perquè ja m'he presentat a moltes, ajuntaments, diputació,
generalitat... Per sort vaig aprovar les últimes de la gene, però em vaig quedar a les portes, no vaig obtenir plaça i és una mica frustrant, desprès de tant d'esforç.
Sobretot, dir-vos que s'ha de tenir molta constància i que és impossible saber-ho tot de memòria.
Per cert, no sé si heu vist la pàgina de la gene que han modificat les dades de l'oferta i la convocatòria. Ja no serà al primer trimestre, sino al segon.
Amb les ganes que teniem tots de sapiguer ja una data en concret¡¡
Salutacions a tothom.
::: --> Editado el dia : 24/03/2010 14:37:08
Bon dia noies,
heu vist la previsió l'han canviat!!!!!!!!!! estic d'una mala llet!!! suposo que vosaltres igual. En fi, vaja estiu que ens espera, han aplaçat la convocatòria al 2on trimestre.
Jo hem prendré uns dies de relax, perquè crec que m'anirà bé.
Noies, no puc continuar treballant, m'he quedat bloquejada amb això de la convocatòria!! Començaré a recollir, que a les 15hores pirooo
Bones (per dir alguna cosa)
ostres quin pal que canvien la previsió, ja m'havia fet l'idea q era aviat... bufff també tinc mala lleta ara mateix!!!
Mira més temps per preparar las opos, s'ha de mirar el costat positiu tu!!
però ara mateix estic plof
rosaynuria
24/03/2010 15:57:00
Ostres, m'he quedat amb una cara de gilipolles :(:(:( No hi ha dret. No sé de que serveixen les previsions si se les passen pel forro! O sigui que tenim molts punts de que l'examen sigui després de les vacances d'estiu i me les acaben de fotre. I a sobre tinc un casament un dissabte de finals de setembre d'una tia meva que per mi és molt important i encara tindré problemes, ja veureu, perquè aquests examens solen ser en dissabte.
Quina merda més gran, de veritat. I tenir més temps no vol dir aprofitar-ho millor. Home, per la gent que acaba de començar és clar que surten beneficiats però pels que ja portem un temps això l 'únic que fa es desmotivar-nos i afluixar i perdre més el temps i la concentració. Ho sento, però ara ho veig tot negre negríssim. D'aquí a una estona ja intentaré prendre-m'ho d'una altra manera.
rosaynuria
24/03/2010 16:00:00
OPOSITORA35. I si et vas quedar a les portes en la darrera convocatòria, no t'han cridat per fer interinatges?
De moment no ha canviat gran cosa. A la revista de funció pública ja deien que la primera prova podria ser el juliol. Si es fan abans de l'estiu està dins d'allò que era previsible i raonable.
El que m'he fixat és que la data d'actualització és de febrer. Pot ser que no ens adonéssim? O és que han fet el canvi i no ha posat la data del canvi?
rosaynuria
24/03/2010 16:32:00
Abans la prova es feia al 2on trimestre i si la cosa s'endarreria podia arribar al juliol. Ara la prova es fa al 3er trimestre i ja m'han dit que normalment no es fan opos al juliol. O sigui que l'agost descartat segur i queda setembre. Val, no hi ha res segur, però...
Gecater, la data d'actualització està malament, ho han actualitzat durant el mes de març. L'examen el tindrem a partir de setembre. Ja fa dies que el meu home em deia que no convocarien res aquest any i jo li vaig dir perquè?? bé que han convocat per mestres i per
mossos. Però, el meu home diu que ara que vénen eleccions, el govern podrà dir que ha creat tantes placees a educació i seguretat ciutadana que això interessa als ciutadans, però lo nostre no.
No sé en part crec que té raó.
En fi, paciència i ànims noies
Pues es un pal, pq es una desmotivació. El setembre es veu lluny i la gent afluixa, el que em pasara a mi. si es veritat tindre mes temps per preparar-m'ho pero com diueu, els que ja portem temps estudiant, si encara en tenim mes al final et desmotives!!!. I despres d'estiu es un pal. La gent volem fer vacances!!!!!!!!!!!!!! Es que fa rabia, pq si ja ho haguessin posat d'entrada et feies a la idea, pero estavem aqui tots esperant a que fos ara aquest mes el que tenien que dir dates i patapam, ale a tornar esperar. En fi... dema o veurem diferent.
aux. ja deu tenir rao el teu home!!.
Bueno... continuare amb el resum...
El proper divendres, possiblement, ja tindrem la OEP de l'Estat. Els últims rumors parlen de 0 places.
Segueixo repetint el que ja vaig anunciar: si es fa aquesta opo de la Gene, molt poquetes places... però, cada dia que passa veig més clar que no es farà. Jo crec que s'acabat el cicle de la primera dècada de les Opos, ja ho veureu.
La caiguda d'ingressos és insostenible, i les mesures que imposaran, desde fora, seran absolutament dràstiques. La crisis és imparable i prepareu-vos per a veure en el si de l?administració coses impensables. A on aplicaran més retallades, com ja vaig avisar, a Ajuntaments i CC.AA, i seran brutals.
No entenc com la gent s'escandalitza per això, només cal seguir la premsa, i veure com el dia a dia demostra que les convocatòries es paralitzen i que la deriva pressupostària cap a l'abisme ja és a prop. Primer va ser Irlanda, després Grècia i Portugal, abans de l'estiu s'anuncia que nosaltres, està tot previst.
Salutacions.
lliure78
24/03/2010 17:52:00
silice...sempre ets tant positva?Mira de veritat, un altre dia hagués passat, però ja m´enganxes de mala llet avui.
Si us plau, per regirstrar-te i escriure això, millor no diguis res. Si tant malament està tot, què fas escrivint aquí? Ves a donar una volta, mira la teva o fes ioga, però deixan´s tranquils a tots d´acord? Que nosaltres seguim estudiant per la Gene i per les que surtin, t´ha quedat clar? I si algun dia aprovem no et preocupis que t´ho direm, i que gràcies al teu "positivisme" ens haurà fet aprovar.
...
ademara
24/03/2010 18:05:00
Quina decepció, encara tenia una petita esperança... però ja veig que és inútil.
Estic molt desanimada, perquè vaig començar a estudiar el maig del 2009, d'aquí dos mesos farà un any!
He pensat que per força hauré de seguir estudiant, encara em falta
temari per mirar amb lupa, es clar, però també he pensat en que haig de seguir amb la meva vida perquè amb el meu home teniem uns plans i els hem anat endarrerint ... i no podem estar pendents de la política ...
Siguin quan siguin les penso aprovar i obtenir plaça, jo també vaig aprovar les últimes i em vaig quedar a les portes.
Ens varen dir que faríem l'examen a finals de l'any 2009 i ara seran a finals de l'any 2010!
rosaynuria
24/03/2010 18:10:00
La verda es que SILICE tiene delito que de 10 mensajes que has escrito por aquí todos vayan de lo mismo. ¿Sólo te gusta participar cuando hay malas noticias?
No escric quasi mai però aquesta vegada no me'n puc estar.
SILICE, perquè entres només per desmoralitzar a la gent? ets infeliç i t'agrada que els altres ho siguin?? t'agrada putejar a la gent? et sents realitzat/ada amb això?? No ho entenc, em sembla incomprensible i a l'hora em fas pena perquè has de tenir una vida molt avorrida per dedicar temps a aquests comentaris plens de negativitat.
Malgrat tot, agraeixo les teves intervencions perquè em sembla que no sóc l'única que quan et llegeixo em fas sortir encara més l'amor propi i les ganes de lluitar i aconseguir el que per altres és impossible.
Salut!!
Uy uy uy Lliure... quina mala llet!!! sembles un "caballo desbocao"...
Però tens raó, ja sabem que no és el millor moment de la història per opositar, no fa falta que ens desmotivin pintant un futur catastròfic al estil Pedro Piqueras...
Silice, dius "No entenc com la gent s'escandalitza per això" jo t'ho explico perquè ho entenguis: ens escandalitzem (i indignem) perquè la primera prova estava prevista inicialment pel setembre del 2009 i tot pinta que finalment es farà amb quasi 2 anys de retard.
Cada persona té un cas particular, el meu és que porto des de l'octubre del 2008 estudiant per aquest examen. No diré que la meva vida depengui d'això però quasi, molts temes estan en stand-by fins que no tingui una plaça fixa, per exemple ser mare o que el meu home canvi de feina, etc... I com jo, molta gent que participem DIARIAMENT en aquest foro.
Noies passeu d'aquest troll de Silice, acabo de llegir (quina pèrdua de temps!) els seus 10 missatges i definitivament està ben boixa...
Nosaltres seguim estudiant.
Laila
rosaynuria
24/03/2010 18:49:00
Ja s'ha tornat a liar. Entre la notícia i "El retorno de Silice" això està mogut.
ADEMARA, et pregunto com a OPOSITORA 35, Si us vau quedar a les portes, almenys vau entrar en borsa i us han anat trucant? Digueu-me que sí, si us plau, i doneu-me ànims en un dia com avui, anda.
lliure78
24/03/2010 18:51:00
Laila, a mí em passa un situació semblant a la teva. El meu nòvio profe de secundària però sense plaça fixe, està amunt i avall, i depenem una mica de les opos de cadascú, ki se les tregui primer serà a partir de llavors que farem el pas d´anar a viure junts.
Però bueno, a veure com va tot. Jo ho tinc clar, si no és per la Gene, la que surti. Ara per ara, s´ha d´aprofitar tot.
I ara estic depenent tb de quan seran els exàmens de la Dipu, per descartar altres opos que tenia i centrar-me només amb la Dipu, o continuar fent com fins ara. A veure si ens diuen alguna cosa aviat.
ademara
24/03/2010 18:55:00
Ho sento ROSAYNURIA, però no ens van trucar en cap moment, a la meva opinió aquesta borsa és imaginària.
Vam trucar a Funció Pública i ens van dir que primer recolocaven tots els interins que havien saltat i després tocaria agafar de la borsa, no obstant, si van aprovar més de 1000 places quants interins van saltar???
El que toca és aprovarles i amb plaça, has de tenir al cap que has de fer el millor examen.
m'he animat una miqueta, no gaire, però he fet alguna cosa, he redactat una notificació :) crec que ens hauriem de preparar com si fessim el cas pràctic escrit ;)
Ànims a tots, no hi ha RES perdut, tot està per guanyar!!!!!
rosaynuria
24/03/2010 19:10:00
No em diguis!! Això sí que no m'ho pensava. I de les 1000 places que van sortir per a funcionaris, Quantes podrien estar ocupades per interins? Moltes, no? I tots aquests van per davant del que han aprovat les opos sense plaça? Mare de déu senyor, quin dia més negre. Jo és que per molt que estudiï no tinc mèrits i llavors la cosa està molt complicada. I a més, amb tot el temps que està havent per preparar aquestes opos, la gent anirà hiper mega preparada...
que no cunda el panico, que hi ha gent a la que li mola provocar a la gent dels foros i després llegir-ho... lo millor passar.
A veure, durant els últims dies comentàveu lo del tongo als ajuntaments, però jo crec que si que hi ha ajuntaments que fan trampa, però n'hi ha que no!! Tot el tribunal té una responsabilitat i la persona que envien de l'EAPC també, m'he estat llegint els funcionament del tribunal, ja us vaig comentar que m'he apuntat per fer de tribunal i jo per exemple, si veiés alguna cosa que no colla, no dubtaria en dir-ho, ho tinc clar.
El que si que penso és en presentar-me a tot el que pugui ajuntaments, diputació..., no ho volia fer, perquè em volia concentrar amb el
temari de la gene, però almenys tindré algun repte més proper, alguna possibilitat, una il.lusió!!!
Va noies que no s'acaba el món!!
lliure78
24/03/2010 20:14:00
auxadm, així m´agrada amb ànims!!
Jo ja fa temps que vaig comentar que us miressiu altres coses pk lo de la Gene va per llarg...Tal com està tot és millor apuntar-se a d´altres, com ajuntaments o diputacions, tampoc són tant tant diferents els temes. Jo em presento per la Dipu i el
temari és quasi el mateix que el de Local, excepte 3 temes, tot el demés és el mateix.
Noies, acabo de veure que no es convoquen places per la opo d'auxiliars de l'estat d'aquest any!!!!! M'he quedat bastant sorpresa i decepcionada perquè tenia intenció de presentar-me també i conec més gent que estava interessada.. La qüestió és que m'acaba d'agafar molta por i ja no sé què fer. Vull dir que... i si finalment no es convoquen aquestes opos??? és que a veure, unes opos sempre suposen un llarg temps d'estudi, però una cosa és això i una altra que finalment no surti cap plaça!!!!
No sé... perdoneu però necessitava desfogar-me perquè entre la notícia dels aux. admin. de l'estat i l'aplaçament de la convocatòria la veritat és que ja no sé què pensar....
nserra
Vamos a por ella
24/03/2010 20:39:00
Por lo que veo las previsiones las han cambiado hoy porque ayer seguia la previsión, me escandalicé cuando vi que el concurso de traslados que se convocó en diciembre de 2009 se iba a solucionas en enero de 2011 y pensé mierd... seguro que retrasan la convocatoria pero no habian tocado nada, pero hoy veo que si, cada vez lo tengo mas claro primero el concurso de traslados y luego lo nuestro. Ms especulaciones me dicen que la convocatoria para junio el examen para octubre-noviembre y los nombramientos para despues del concurso de traslado como la vez anterior si no me equivoco. Bueno seguiremos, me lo tomaré como algo bueno y para tener mas tiempo para estudiar a diferencia de vosotros tengo la suerte de estar dentro, asi que os animo que os vayais presentando a todo lo que tenga bolsa y si suena suena, no teneis nada que perder.
Os dejo un enlace de ofertas de trabajo y bolsa por si no la conoceis, muchos animos.
[--http://www20.gencat.cat/portal/site/governacio/men...0000b0c1e0aRCRD--]
Nserra, pero entonces el examen se celebrará???? a mí la verdad es que ya me da igual el número de plazas y el mes, lo único que me importa es que al menos este tiempo de estudio sirva para algo, porque mientras, y al igual que muchas de nosotras, se posponen muchas cosas y se dejan de atender muchas otras para sacar tiempo para estudiar y sería frustrante ver que todo esto no ha servido de nada... :-(
lliure78
24/03/2010 20:53:00
Mireu, jo m´ho agafo així: si tarden més en convocar les opos potser millor, pk així tb es convocaran més places, no? Prefereixo que surtin pel setembre o octubre i siguin 1.000 places que no que surtin ara i en siguin 400, no?
Pauken
24/03/2010 21:24:00
Hola!!! Deú n'hi do quina moguda hi ha avui per aquí.
Jo, normalment sóc bastant negativa, però després d'estar rumiant la situació he arribat a les següents conclusions:
- No sé qui del foro va comentar que Funció Pública no es reunia amb els sindicats fins al dia 26 d'aquest mes. Si és així, és virtualment impossible que les nostres
oposicions sortissin abans de finalitzar el 1er trimestre. Per tant, el canvi de la previsió bé podria significar que l'oferta i la convocatòria seria a l'abril (després de Pàsqua) i l'examen sobre el juliol-setembre. De fet, ens confirmaria en la nostra tesi abril-juliol/setembre. No haurien endarrerit res, sinó simplement haurien estat realistes.
- En quant al tema de la gestió pressupostària de les places, si la majoria de la gent que les ocupa són interins, ... Quin és el cost addicional de la convocatòria? 0. És canviar un interí per un funcionari de carrera. Veritablement sí que crec que es reduiran en relació amb la convocatòria anterior però jo suposo que estaran sobre el voltant de les 500
- Malgrat que sembla descoratjador veure aquest hipotètic endarreriment, tal com dieu, s'ha d'afrontar amb bona cara: tindrem més temps per estudiar i poder dormir amb els nostres apunts de gestió pressupostària (ja ho sé, tinc obsessió amb aquesta àrea), je je.
- També crec que no ens hem de deixar arrossegar per pensaments i comentaris negatius. Fent-ho perdem energies i malgastem esforços. Aquest temps que perdem el podríem estar disfrutant amb la nostra família, amics i ... Estudiant, je je je
Així doncs, hem de prendre'ns la situació amb el màxim d'optimisme possible perquè per pensar en el pitjor sempre, hi estem a temps.
AL DESANIMAT, ANIMA('L)!!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
24/03/2010 21:27:00
Ahhhhh!, noi@s, la meva vida també estava pendent d'aquestes opos. I ja ho tinc clarísim que no puc "posponer" la recerca de feina per un examen que no sé ni quan serà. Plan B!!!, a veure qué surt de convo, si surt alguna cosa, continuar estudiant motivada, pensant en un futur, una inversió, i que algun dia per els meus colll... que seré funcionària, que ho senti la slice i tota Catalunya!, vull ocupar un seient de funcionària!. Que estic deixant moltes coses de banda, d'atendre el maridet, el fill, amigues... Ara em toca reinserció laboral (si es que trobo alguna cosa, espero que si), i anar estudiant.
Decebuda com tothom perque aquesta borsa sigui imàginaria, era la meva esperança!. I lo dels
subalterns va ser un altre "batacazo"... Però penso que això que estudio em servirà, jo segueixo cap a endevant amb il.lusió. Però ja dic, reaccionant al maig a la recerca de feina que em queda un any d'atur i veig el panorama xungui.
Força noi@s, el que avui veiem negre demà tindrà color, i la porta que pensem que avui es tanca en un futur s'obrirà amb una catifa vermella!: "la nostra meta". Però realisme si que necesitem no pas pesimisme, "A POR ELLO".
::: --> Editado el dia : 24/03/2010 21:45:00
Noies,
mireu aquest link que posa NSERRA és interessant, no el coneixia, gràcies NSERRA, el problema és que un cop estàs a la pàgina de borses i pitxes a sobre d'un títol hi ha un problema amb el link!!!! Però bueno, l'afegiré a favoritos, potser més endavant funciona correctament.
Bona nit i si pot ser que tingueu bons somnis!!
Hola soy nueva por aqui solo queria saber quien se esta preparando las opos de la gene y cambiar opiniones merci.
Saludos
ADEMARA, parla per tú, perquè has comentat que no ens van trucar després d'aprovar les opos. Jo vaig enviar un curriculum al departament d'educació per les places que sortien vacants de centres escolars i em van cridar. A més, vaig rebre una carta del Departament d'Interior oferint-me places a les comisaries dels
mossos d'esquadra i també em van cridar del departament de justícia. No sé com es que a tú no t'han cridat. Jo porto ja més d'un any treballant al departament d'educació i et comento a tu i a la resta més o menys com funciona per que cridin a la gent. Hi ha tres tipus de borsa de treball: gent que té serveis prestats, gent que té les opos aprovades sense plaça i després gent que es troba a l'atur i té la titulació requerida i van cobrint les vacants o substitucions d'aquestes borses, per ordre.
ROSAYNURIA, no et desanimis, pensa que és un esforç que val la pena, jo vaig començar a estudiar al mes de juny i el mes de setembre eren els examens i estudiava cada dia, i el dia que no ho feia tenia remordiments de consciència.
El secret està en la constància i ser molt autodisciplinat.
Salutacions
hola a todos!
mirando otras opciones posibles...a que otras oposiciones podemos presentarnos con este
temario (más o menos)? he mirado en la diputación como dice lliure78 pero no veo que haya nada similar convocado... qué pensais?
un besote y ánimos!!
RosaFP
Seguiré hasta el final
25/03/2010 7:51:00
OPOSITORA35, guapisímaaaaaa!, ens has donat molts ànims!. En un moment de baixada general saber que hi ha gent que va aprobar i va entrar a treballar és una injecció molt gran d'energia i d'empenta. Has arribat com "el agua de mayo". I m'has deixat flipada!, vas començar a estudiar al juny i al septembre tenies l'examen, ets un coquito, un coco!. Ara a per la plaça, no?.
Ànims.
rosaynuria
25/03/2010 8:18:00
Entenc que si ADEMARA està decebuda m'hagi explicat la seva experiència i li agraeixo. També moltes gràcies a OPOSITORA 35 per contestar-me. M'has animat una mica el dia. Jo tinc una amiga que treballa a la Gene que em va comentar que si s'aprova sense plaça, normalment en un promig de 6 mesos et truquen per treballar. Ara, potser amb la crisi, la cosa canvia, no ho sé.
Tal i com està el patio, jo personalment agrairia que t@ts aquells que esteu treballant a la Gene arran d'una opo aprovada sense plaça ho expliquessiu aquí. Com diu ROSAFP, seria una injecció de moral molt necessitada!
Gràcies a les dues per contestar.
ROSA FP, gràcies per les floretes que m'has llençat. La veritat és que no sóc cap coco, però sí que tinc molta força de voluntat i no m'enfonso amb facilitat. Sempre miro el costat positiu.
Ara si que vaig a buscar la plaça definitiva. A veure si tot em surt bé.
Salutacions
ademara
25/03/2010 8:37:00
Hola a tots,
Avui ja és l'endemà... no passa res... seguim estudiant, que això no ens desanimi!!!!
Vinga, he pensat anar per la feina i canviar de tema:
- Qui em sabria dir dintre del procediment
administratiu quins escrits ens podrien demanar a l'examen?? Jo en dic tres:
- Inici del procediment: esmena i millora de la sol·licitud
- Instrucció del procediment: diligència del tràmit de vista i audiència de l'expedient
- Finalització del procediment: notificació de la resolució
Vinga va, que segur que encara tenim moltes coses pendents ;)
tane1956
25/03/2010 9:10:00
Hola totes i tots!
No afegeixo res als comentaris, que ja està tot dit, AVUI és un altre dia i a estudiar, apa!
I gràcies a Ademara i Opositadora35 per la seva aportació.
Molt bona idea, RosayNuria demanar la col.laboació d'aprovades d'altres opos i interines diverses.
OPOSITORA35, quan parles de 3 Borses, la tercera, la de gent que està a l'atur, a què et refereixes concretament?
Hi ha una Borsa o senzillament publiquen l'oferta al SOC? Si hi ha una borsa, com s'hi apunta una?
Gràcies, ànims i a estudiar!
nserra
Vamos a por ella
25/03/2010 9:28:00
Vamos por partes
- Yo tambien soy una aprovada sin plaza y en poco tiempo me estaban llamando de varios departamentos, o sea que bolsa hay.
- Contra mas tarde se convoquen más estudiareis (no veas la caña que le dais), yo hasta que no se convoquen no me pongo a estudiar en serio porque luego se me olvida todo.
- Sobre que escritos saldrian en el examen de procedimiento nada de nada, como mucho en algun supuesto práctico que en aux. administrativo son tipo test (por lo menos en la otra convocatoria), los documentos
administrativos son los que salen en el
temario si quereis ampliar os dejo un enlace donde esta muy bien desarrollado
[--http://www.upf.edu/daupf/--]
TANE 1956, hola bon dia. T'explico, quan al departament necessita gent i ja han exhaurit de les dues primeres borses, criden a gent que està apuntada al soc. En principi has d'estar apuntada com a auxiliar
administrativa en general, tant per la empresa privada com per la pública, tenir el nivell C de català i sobretot tenir una mica de sort, perquè hi ha molta gent apuntada a aquesta categoria.
Si estàs treballant i vols que et cridin de l'administració has d'apuntar-te al SOC com a millora de feina i potser algun dia et trobes una sorpresa.
Salutacions
RosaFP
Seguiré hasta el final
25/03/2010 10:10:00
BORSA DE
PERSONAL LABORAL DE GOVERNACIÓ I AAPP: s'ha publicat el llistat del personal admès i exclòs. A la segona quincena d'abril faran la prova de competències.
bon dia,
us veig mes animades no? jo continuare esperant a veure si surt alguna convocatoria d'ajuntaments, pero esta tan pradillo, i continuare repasant el
temari de la gene.
L'enllaç de nserra esta molt be, el de borses de educació feia temps que el buscava, m'ha anat genial, encara que per aquest curs res de res, a veure si pel setembre que bé surt algo. Encara que no se gaire com va això.
Continuo repasant.
Aissssssssssssssssssss, tinc l'ACTIC nivell mitjà. Estic que no m'ho crec!!!! Quina mer... de prova, què liosa, què mal parida està. Les simulacions són una caca, el ratolí del pc on feia la prova no anava... en definitiva està muntat amb afany recaptatori.
A mesura que anava fent la prova, pensava que no ho aconseguiria i quan va sortir APTE, no m'ho creia.
Ufff això em puja la moral de cara les opos. Una cosa més al sac.
Hola Nserra, el enlace que nos has dejado [--http://www.upf.edu/daupf/--] es súper interesante. Muchísimas gracias. Sabes dónde podría encontrarlo en pdf para poder imprimirlo?
Gracias y a tod@s que tengamos un buen día de estudio :)))
rosaynuria
25/03/2010 11:04:00
FelicidaDes DOMO! Es un auténtico subidón cuando ves APTE!!!
ROSAFP, jo també estic apuntada i surto a la llista. Per la categ. de tècnic admtiu. posa que hem de fer un curs de formació si passem la prova de competències professionals. Suposo que el nivell serà semblant a això que estem estudiant, no? Mira, ens anirà bé per la preparació. Espero passar la prova i que el curs sigui en un horari una mica decent. Déu n'hi do, cada cop m'embolico en més històries, però tant de bó passem la prova de competències i ens haguem de preocupar de com coordinar tot el que fem al cap del dia, no?
noies podeu dir mes o menys de l'actic que surt en el bàsic i en el mitjà, per saber quines diferencies hi ha.
Jo no se en quin apuntar-me.
Gràcies!!!!!
Jo vaig presentar-me al nivell mitjà i les preguntes van ser sobre:
bases de dades, excel, qüestions sobre Internet, de drets de imatges...
Està bé mirar-te aquest
cursos encara que siguin del bàsic:
[--http://actic.citilab.eu/--] i també són mooooolt interessants aquests:
[--http://www.xtec.cat/fadults/competic/index.htm--] Si has treballat amb aquestes eines jo faria el nivell mitjà. Jo el vaig fer i com diu tothom pensava que no el pasaria, les preguntes són rares i HAS DE LLEGIR MOLT BÉ les preguntes, si les sigueixes a vegades ja tens més o menys la resposta. Jo vaig ser apta, encara que al moment jo no estava molt segura... has de conservar la calma.
Si no estàs segura, pots fer el bàsic i anar més poc a poc, això cadascú sap!
Jo vaig fer l'examen al Cibernarium, en Marie Curie i hem sembla un molt bon lloc perquè era gaire bé a obscures i no vaig tenir cap problema amb l'ordinador (en altres llocs hi ha gent que es queixa)
joder!!! quina putada ens han fet!! ara que sera pel juliol o pel septembre??? ens fot les vacances, joder l'agost es per relax esperu que encara em veig al nadal... quin no ens diu que es rretrasara més?? jo vaig a la adams i vinga pasta i mesos i mesos algu s'ho prepara per lliure? estic pensant fen desapuntarme aixo es un caxondex
Jo les preparo per lliure, crec que el cas és estudiar molt i tenir bons
temaris, i disciplina per estudiar (que avui no la trobo!!) :))
ánims, que ja arribaran els nostres exams, així arribarem millor preparats!!!!!
Cata28,
Primer vaig fer el bàsic i després el mitjà... diferència no vaig trobar-la... era més llarg i més plasta l'examen i entrava Access i alguna cosa de photoshop. Però a mi em va anar molt bé fer el bàsic primer perquè vaig anar més tranquil·la al examen mitjà...es q sóc nerviosa i vaig anar més segura.
En referència al
temari, jo faig per lliure, he estat apuntada al Adams per gestió i no vaig estar gaire contenta... ho veig com un negoci i punt... a més ara em costa molt seguir una classe, em marxa el cap q dona gust, prefereixo anar tirant jo sola.
Rosa jo també vaig estudiar Relacions Laborals ja fa uns anyets... i també em costa moltissim els temes de pressupostari... i a la carrera bufff estic amb tu, economia i la caca d'estadistica... quin pal!!
Cata mira els foros anteriors pq molts diem el q ens va entrar i et servirà de cara l'examen.
apa fins la pròxima
mariaopos, si es el que estic fent anar mirant enrere el que deieu, pero quina paciencia pq escribiu un pilot!! jaja.
Em mirare l'enllaç que m'ha posat l'edith per fer un cop d'ull. Alla sembla que ho explica força bé.
gràcies per la info a totes!!
Jo ara m'ho faig per lliure, pero he estat 6 mesos anant a classe. Jo si les coses no me les expliquen no les se entendre gaire per mi mateixa, em costa molt i soc molt cagadubtes i sempre penso que el que crec es incorrecte. Aixi que lo millor que he fet ha sigut anar a classe. He fet tot el
temari a clase (he fet el de corporacions locals, no el de la gene) i ara estic repasant a casa per mi mateixa, ja saben cada cosa el que és. Les de la gene me les faig per lliure pq moltes coses son similars i la base ja la conec.
L'academia de l'adams que us fa pagar el curs, o mes a mes i ho deixes quan vols?
Bon dia noies,
Veig que els ànims estan molt millor, què bé!!! doncs a estudiar s'ha dit!!!
Rosapf y Rosaynuria, jo també estic a la borsa de treball de Governació però no sé què ens hem de preparar per la prova de competències, ho sabeu vosaltres??? hi ha
temari??? què ens podem mirar???
Cata,
Doncs per deixar el curs si no recordo malament has d'avisar amb dies d'antel·lació, pero no sé quants exactament. Això si ho preguntes t'ho diran.
RosaFP
Seguiré hasta el final
25/03/2010 13:22:00
Jo no em miraré res, crec, jaja. A no ser que em dieu alguna cosa, suposo que serà tipo psicològic, en aquest sentit sóc pasotilla com per l'actic.
rosaynuria
25/03/2010 13:46:00
Sí, serà un psicotècnic del tipus estic totalment d'acord, molt d'acord, d'acord, gens d'acord... sobre allò que et plantegin. Això no és pot preparar massa, la veritat. Recomanen ser sincers, no donar moltes voltes a les preguntes i no escollir massa l'opció intermitja, t'has de mullar.
maria jo no anava a l'adams, jo no vaig tenir problema quan vaig plegar, vaig fer el curs i quan jo vaig creureque ja tenia el que volia vaig plegar. Pero se que hi ha llocs que et demanen els calers per
endavant, no per mes, i es una pu.. per plegar a mig curs, perque ho perds.
estic mirant aquesta pag.
[--http://actic.citilab.eu/--] estic fent els exerciis que posa, sabeu si tots son del nivell inicial o mitja tambe. O on trobo els del mitja. Aquests exercicis de moment els estic fent be, bueno es algo molt cotidia que fem servir força sovint. M'agradaria practicar excel, acces...
Sobretot heu de mirar molt bé que és el que contesteu, perquè solen repetir preguntes al llarg del test (n'hi ha cent en total). Ho fan de manera que no ho semblen, però sí, i llavors heu de vigilar de respondre el mateix en ambdues. A més heu de ser sinceres i coherents
Es una mica pal però penseu que són 5 punts i cal esforçar-se en fer-ho bé.
rosaynuria
25/03/2010 14:08:00
CATA28, El que hi ha a aquesta pàg. és pel nivell bàsic. Has d'ampliar amb word, excel, acces i power point. Hi ha alguna coseta de word i excel però molt molt bàsic. Hi ha aquesta pàg. de formació on line que està molt bé per repassar.
[--http://www.aulaclic.es/--] Hi ha l'explicació d'aquests programes, tests corregibles...
Bones,
avui ja estem més positives, biennnnn!!! jo ahir me'n vaig anar a comprar roba, així vaig desconnectar una mica!
Lo de que us apuntéssiu al SOC ja us ho vaig dir fa temps!! i algunes vàreu comentar que no us havien trucat mai, doncs jo em vaig apuntar per "MILLORA DE FEINA" i has de dir que t'interessa l'adm. pública, com diu l'opositora35 i al cap de 1 mes i mig em van trucar per formar-me per justícia, per fer de "tramitadora", llàstima que no vaig poder fer el curs amb lo bé que cobren!! 1200 nets i si fas guàrdies 300 euros més al mes!! Me catxisss
Per les que us vàreu apuntar a justícia també ha surtit la llista definitiva.
Fins aviat!!
tane1956
25/03/2010 15:20:00
Gràcies OPOSITORA35, és el em pensava.
I sí, ja soc per tot arreu, però el que no sé segur si la meva tramitadora m'ha posat com a sol.licitant de feina a la pública. De fet, ja m'ha avisat un parell de cops -perquè hihe anat en persona, clar- que hi havia alguna coseta per l'Admó, però o no tenia la titulació o requerien que ja hi haguéssis treballat
Gràcies altre cop, wapa
Vaja, veig que els ànims estan millors després d’ahir… que hi farem, vacances a la
biblioteca?? NOOOO… necessitem desconnectar una mica també i carregar piles!! No se qui diu aquí que vol anar-se’n a una illa deserta amb cocoteros, doncs jo m’apunto!!! ;-)
Escolta, m'interessa això del SOC.. o sigui se suposa que has d'anar a dir expressament que t'interessa l'Adm Pública, sinó no et fiquen en aquesta bossa???
Per cert, jo em vaig apuntat a la bossa de Dpt de Justícia i no entenc res de la resolució aquesta que han tret... L'Únic que sé es que he quedat a la bossa general de reserva, o sigui que.....
tane1956
25/03/2010 15:33:00
CATA
ADAMS pot deixar-la quan vulguis, avisant abans del dia 25 del mes anterior al que penses donar-te de baixa, perquè no et generin el rebut. Si no avises a temps, suposo que és més que discutible que et puguin exigir res, però vaja, tampoc no costa res d'avisar.
I al següent mes o l'altre, si vols, tornes, no passa res (si hi ha lloc, clar)ç
Jo n'estic contenta, sobre tot de segons quins professors.
I, sí, clar és un negoci, no una ong.
I per això, perquè és un negoci i paguem, quan hem volgut, l'hem liada perquè ens canviessin el timing de les classes, el profe o ens donessin més material. I ho hem aconseguit, clar.
Salut!
A veure també, tenia uns temes pendents motiu de debat aquí i que havia de consultar a la meva profe de dret adm i això és el que m’ha dit:
1- Famosa pregunta del
test de la UB que vaig impugnar i no em van donar la raó:
Si en el termini establert, l’Adm no contesta a una sol·licitud, s’entendrà estimada:
a) Sempre.
b) En tots els casos en què es resolgui un recurs
administratiu.
c) Quan es resolgui un recurs administratiu que s’interposi contra la desestimació presumpta d’una sol·licitud.
d) Cap de les respostes anteriors no és correcta.
Com pensava, la resposta C és incompleta (falta d’Alçada), llavors la bona és la D.
Pt els de la UB són uns c######s!!!
2- El tràmit d’informació pública, com bé em dèieu pertany a la fase d’instrucció.
Per cert, ACTIC nivell Mitjà = APTE per Kxuxa tb!!!!!! Uff... Quin descans, amb lo depre que estava ahir, i lo embolicada i regirada que és la maleïda prova ....Osti, quina angustia que he passat a l’examen!
Pels que els hi interessi, a mi m’ha sortir:
- Access: molt. De simulacions sempre fent servir l’assistent, bueno menys la consulta, i tb molt a nivell teòric, relacionar conceptes, que es pot i que no es pot fer, etc...
- Powerpoint: a nivell teòric.
- Excel: copiar una fila i ficar-la en un altre llibre.
- Imatge, vídeo i so: formats d’imatge, retocar una imatge, retallar una part d’un clip de so i ficar-lo al final, drets d’autor i drets d’explotació...
- Internet: comprar, fer cerques avançades, descarregar un programa, afegir un contacte al programa de missatgeria instantània i passar-li un arxiu, participar en un fòrum... ;-)
- Seguretat: configurar el tallafocs...
.... i bueno ara no em recordo de més... (Pels que han arribat ara: en realitat, els programes que utilitzen no són els de Microsoft, sinó els de l'Openoffice!)
Apa, a estudiar!! (jeje, que poca gana que tinc)
RosaFP
Seguiré hasta el final
25/03/2010 15:50:00
Hola, jo sóc la de l'illa deserta amb cocoteros.
Estic a les dues llistes la de Justícia una a la posició 872 i altre a la 1500!, quasi res!!!.
Apuntada al SOC com a demandant de feina tb per la pública, i a la borsa de governació, però la cosa és que hi ha molta gent. Ala, ja es farà si és el meu destí...
Us deixo, vaig a fer una pràctica de cotxe, ahir em vaig donar quasi, quasi contra una furgoneta aparcada, no sé qué coll... mirava!, el volant, jaja. Noi@s, entre una cosa i un altre acabaré lela. Avui, el meu propòsit és no atropellar a ningú, no saltar-me stops, segueixo???. Millor que m'ho prengui en broma, snifff. Al menys tindré vacances d'això, fins al dia 6!!!. Hurrrrraaaaa!.
Com ens podem apuntar a la borsa al SOC? s'ha de fer presencialment?
Gràcies (és que és la primera vegada i no sé ben bé com va tot...)
Hola, bona tarda.
Sabeu si donen punts pel nivell C de català? Quants, aproximadament?
kxuxa molt be per aquest apte!!
les coses de retocs i això i excel son a desenvolupar no? no son preguntes teoriques.
No se que fer, si el basic o el nivell mig, vaig a acabar de anar remirant i despres ja veure jeje.
Jo al soc estic apuntada, pero no els vaig recalcar que volia adm. publica, s'ha de fer presencialment?
Guillem, jo diria que tenir el nivell C no dóna punts, sinò que és condició per a poder aprovar. (L'has de tenir, o has de fer l'examen que acrediti que tens el nivell)
Això és lo que jo crec...
Per cert, com es pot saber quines empreses són les que dónen punts per haver treballat allí? (si són empreses que depenen de l'Estat, dónen punts?)
Gràcies!!
Bones
Rosa jo en un examen de conduir surto del parking on es començava l'examen, a continuació, em van fer parar-me a mitja pujada (havia de fer el joc d'embrague i fre) ho vaig aconseguir, però al final de la pujada venia un stop, i vaig donar gas sense mirar, i quasi m'estampo contra un camió el profe va pitjar el pedal i ja està suspesa.
Per no dir el següent examen de conduir només sortir del parking, vaig posar bé els miralls, el cinturó i què se'm va oblidar??¿ el fre de ma, suspesa. QUINA CRACK QUE SÓC! Sort que ara ja porto conduint 7 anys i ja m'he tranquilitzat i vaig bé!!
Noies no us agafeu ni una estona, per descansar una miqueta?¿ també va bé descansar i agafar forces! Sou unes machiness
jo si descanso!! jeje.
Guillem, el nivell c no dona punts s'ha de tenir i prou. Si no el tens et faran una prova a cada convocatoria, les proves no son dificils pero son un pal, t'ho dic per experiencia que tinc unes ganes de treure-me'l aquest juny!!!
El que dona punts son cursets d'aquest d'hores i altres tipus de
cursos oi? Jo ara en començare un de comptabilitat bàsica, encara que ja se fer 4 cosetes ho vull tornar a repasar que falta em fa!.
I tmb vull mirar aquest de l'actic, pero aquest no dona punts, es nomes per estalviarte de fer l'examen de informatica oi?
I res.. ara m'en vaig cap a classe de català!!
yuna86
No sé com ni quan, però ho aconseguiré!
25/03/2010 17:42:00
Hola gent!
No heu pensat cap de vosaltres presentar-vos a l'administració de Justícia?? Ho dic perquè de tramitació, per exemple, hi haurà força places (han ajuntat l'oferta de l'any passat i la d'aquest any), només hi haurà fase d'oposició (ideal pels que no tenim mèrits), són 31 temes i es cobra força millor.
Jo ara estic pendent de la nota de gestió de la gene, i si no passo pensava presentar-me a auxiliar, però crec que em passaré a justícia per tots aquests motius que us he dit. No ho sé, vosaltres què en penseu?
lliure78
25/03/2010 17:44:00
Això això! Per apuntar-se al SOC? Jo ja treballo i voldria millorar la feina, s´ha de fer presencialment o es pot fer des de la pàg.web tb?
Edith Piaf? És la cantant de "La vie en rose"??
Vaig a fer deures per demà!! kin rotllo...
Gràcies per haver contestat sobre el nivell C de català.
Jo tinc el batxillerat, així que ja serveix, però m'havien dit que en algunes
oposicions donava punts el haver-lo tret a banda.
Pel que fa als cursos que menciona la Cata28, on puc obtenir-ne més informació? Són cursos presencials o a distància? N'hi ha per la zona de Reus i
Tarragona?
Per quan estan previstes les opos de Justícia?
Hola Cata28,
L'ACTIC, SÍ dóna punts!!! I la prova d'ofimàtica de la Opo l'han tret i en substitució d'això podràs al·legar l'ACTIC com a mèrit.
Sí, els retocs i excel són de pràctics, tot i que ja et dic que em van fer moltes preguntes teòriques de funcionament de powerpoint i acces (posar en ordre els passos per fer alguna cosa, relacionar conceptes ....)
Per cert, quins cursets són aquests dels que parles que donen punts?? Que jo sàpiga, només dóna punts tenir la FP d'administratiu i haver treballat en el mateix cos a qualsevol Administració...
Bueno, parlo de la Gene clar...
Ei Yuna86, m'interessa això de l'Adm de Justícia, quantes places són?
la vie en rose serà quan aprovi els exams, per ara és una mica gris :P :))))
Les de justícia jo no veig la convocatòria.. està previst que surti alguna cosa? o no et refereixes al departament de la Gene?
això també volia preguntar-vos: quins
cursos són interesants? (jo no sé si n'hi ha que donin punts....)
Peeeeeeetons
yuna86
No sé com ni quan, però ho aconseguiré!
25/03/2010 18:56:00
Doncs la convocatòria estava prevista per aquest mes i a mi segons l'Adams, em van dir que la previsió de l'examen d'auxili seria cap al setembre i el de tramitació cap al novembre. Però ja se sap, són previsions...
Les places que van treure el 2009 de tramitació a
Catalunya van ser 373. A aquí si han d'afegir les que trauran aquest any. Se'n podria anar cap unes 700 i pico.
Ok, gràcies Yuna86, estaré al loro amb la convocatòria...
Hola a tothom,
Veig que moltes pregunteu el tema de millora de feina del soc. Doncs us diré que sí que heu d'anar presencialment, no es pot fer a través de la pagina web. Es una mica rotllo perquè sempre hi ha moltes cues, però val la pena. I heu de dir que us interessa tant l'administració pública com la privada, s'enten l'empresa privada (
auxiliars administratius o administratius, depenent de la borsa a la qual us volgueu inscriure).
Avui he anat a la
biblioteca a estudiar una mica el tema dels contractes. Teniu referència de les modificacions que han fet de les quanties dels contractes? Vaig veure que ho comentava algú però no hi havia cap enllaç per mirar les novetats.
Per cert, a les últimes opos que em vaig presentar d'ajuntaments entrava sobretot contractes administratius, vegueries, estatut de catalunya i pressupost (capitols de despeses i ingressos, a quin titol correspon tal enunciat...) Jo penso que a la gene també anirà una mica encaminat per aquests temes, encara que funció pública i procediment també són temes claus.
Fins ara¡
lliure78
25/03/2010 20:39:00
opositora35, tens raó amb el tema dels capítols del pressupost, cada vegada ho pregunten més; almenys als ajuntaments. Pel que estic veient és una de les parts que els hi agrada preguntar.
Per cert, el tema de la Funció Pública qué és exactament, la plantilla de personal i la relació de llocs de treball? o hi ha alguna cosa més?
cata a mi em pasa el mateix, esque estic flipant perque jo a la uni em surtia sola de tot , pero es que amb aquest
temari esque no puc de veritat necessito un copet, he pensat he fer tots els temas que encara no els hem acabat i esborrarme.quina pasta i despres perque no aprobi ji jiji. asi va sortir la directora de ladams a la tele no m'estranya que estigui forrada i a sobra va dir que als seus treballadors no els pagaba molt pero que es portaven molt be amb ells...sense comentaris..
que se mha oblidat , kuxa diu que algu sap si alguns cursets donen punts, bona pregutna sabeu quins són que no sigui l'actic???
Osti, que va ser fort això de l'Adams a la tele!!!
Me’n recordo que havien ficat cartellets pels passadissos dient "Aquesta nit l'Adams sortirà a un reportatge de España Directo a TV1” i jo pensant que parlarien del tema de les
Oposicions, del sistema d’estudi.... I quan veig que surt la tia al seu xalet, amb serventes i tot, i desprès al treball, a la reunió de jefazos de l’Adams dient el que cobraven l’any!!!!! Que fort!!! Quina poca vergonya... i nosaltres que portem 1 any demanant el llibre de supòsits, que repassin el llibre de
test perque n’hi ha preguntes malament i que fins i tot ens racanejen alhora de donar-nos copies dels test i esquemes!!!! Que fort...
RosaFP
Seguiré hasta el final
25/03/2010 21:46:00
Kxuxa però estàs contenta amb el sistema o qué?.
Jo de Justícia no m'atreveixo és tant diferent d'aquest
temari, si fos a un altre any vista... Jope, massa cosa, no dono a l'abast. Si són opos semblants, ok...
Bona nit,
estic d'acord amb tu Rosa, el
temari de justícia és molt diferent del nostre i amb el nostre més possibilitats de presentar-te a llocs diferents: ajuntaments, diputacions, consells comarcals... Jo vaig estar mirant-ho però quan vaig veure el temari vaig decidir que no.
LLIURE 78, amb el tema de funció pública en refereixo als temes del personal al servei de l'administració, que engloba varis temes del llibre: Funció pública de la
generalitat, provisió de llocs de treball, drets i deures dels funcionaris públics, retribucions del personal i relacions laborals (sindicats i representants en l'adm. pública).
Jo us aconsello que a més dels temes del llibre, que ja se que són molts li doneu una ullada al EBEP (Estatut Bàsic de l'empleat públic - llei 7/2007 de 12 d'abril), al DL 1/1997 i a la llei 8/2006 de conciliació de vida familiar i laboral. Penseu que són conceptes que ens afecten personalment a tots els que volem arribar a ser funcionaris algun dia, i no només de cara a l'examen.
Salutacions
Però on ho heu vist això de justícia? Jo no ho veig.
I on és el
temari, que dieu que és tant diferent? Gràcies.
Tinc dubtes amb el SILENCI
ADMINISTRATIU, algú podria explicar-lo d'una manera sencilla?
gràcies!!
Ostres! Feia dies que no entrava, quant moviment!
Jo també tinc ganes de que surti ja la convocatòria, però si us sóc sincera, per mi quant més tard millor perquè no tinc temps d'estudiar. Vaig superendarrerida!!
rosaFP, ahir vaig presentar-me a l'examen de conduir per sisena vegada i vaig suspendre :_ (
Ja no sé que fer per aprovar. Ahir anava ben preparada:
-El dia abans vaig fer un conjur (Es que estic desesperada!). Havia de fer un mantra el dia abans i fer una visualització de com sortia del cotxe sabent que havia aprovat.
-El dia de l'examen, ahir, abans de sortir de casa prendre una copa de conyac per a calentar la sang (a la 6 del matí! Buah! no ho recomano...)
-Portava cinc fulles de llorer (diuen que porta sort)
-Un llaç que em va regalar una amiga perquè a ella li havia anat bé
-I moltes ganes!
Però res, ni així! Estic desesperada! Quan arribo a l'examen les cames em tremolen i no trobo els pedals, ahir em tremolaven les mans i no podia quasi posar les marxes... Però ho vaig fer bé... no ho entenc. :-(
Avui tinc festa! Haviem si estudio una miqueta....
Fins ara!
ademara
26/03/2010 9:37:00
LLIURE78 la RLT i la plantilla de personal no és el mateix. És important que sàpigues:
que la RLT és pública i ha d'incloure tots els llocs de funcionaris, laborals i eventuals (art. 29 DL 1/1997)
I la plantilla de personal són totes les places que estan pressupostades.
Això és el que has de saber el dia de l'examen per contestar el tipu test. ;)
EDITH PIAF quan es produeix silenci
administratiu és quan l'administració no t'ha dit res i ha passat olímpicament de contestar-te. O sigui, si l'administració té un termini per resoldre el procediment administratiu de 3 mesos si no hi ha termini, i si n'hi ha un termini màxim de 6 mesos i tu no has rebut cap notificació has de la resolució del procediment has d'entendre que s'ha produït silenci administratiu.
A partir d'aquí has de saber interpretar si aquest silenci és estimatori (és a dir, que se t'ha consedit) o desestimatori (és a dir, que no se t'ha concedit la teva petició).
D'acord amb la llei, has d'entendre que el silenci que s'ha produït és positiu, és a dir, estimatori. Per exemple: Has sol·licitat una llicència d'obres, l'adminsitració tenia 3 mesos per resoldre la teva sol·licitud, però tu no has rebut res a casa, per tant, s'ha produït un silenci administratiu positiu (o el que és el mateix amb efectes estimatoris).
No obstant, existeixen unes excepcions al silenci administratiu positiu, que és el silenci administratiu negatiu. Majoritàriament és quan el sol·licitant està demanant diners (un tema de responsabilitat patrimonial, demanar una ajuda o beca, o demenar diners perquè sí), també en la resolució de recursos s'ha de considerar que el silenci produït és negatiu, a més, quan són temes de domini públic també.
Posem exemples de silenci negatiu:
1. Una senyora va caminan per la vorera i cau com a conseqüència del mal estat d'aquesta i es trenca la cama. La senyora demana responsabilitat patrimonial a l'Ajuntament i els demana 1200 euros pels danys soferts, si l'Administració no diu res es considera silenci negatiu.
2. Imaginem que fas una sol·licitud del que vulguis i dins el termini establert l'Administració et respon amb una resolució denegatòria (és a dir, que no et concedeix el que sol·lciites) i tu no hi estàs d'acord, per tant, interposes el recurs corresponent, però l'administració no et resol en el termini que estableix la llei i s'et produeix silenci negatiu.
Hi ha una excepció: imagina que fas aquesta sol·licitud, però l'Administració no resol i es produeix silenci administratiu negatiu, i tu presentes recurs d'alçada, en teoria si s'et produeix silenci hauries de pensar que és negatiu, però en aquest cas és positiu. (és una excepció que pregunten molt i s'ha de saber, només passa en el recurs d'alçada, has de saber veure la diferència amb l'anteriorment explicat, si no la veus diga-ho que intentaré explicar millor)
3. Recordes la llicència d'obres? Doncs imagine't que sol·licites una llicència d'obres per obrir un kiosc al mig de la plaça del poble, com que la plaça del poble és de domini públic, si s'et produeix silenci seria desestimatori.
Finalment, has de saber que l'Administració està obligada a dictar resolució expressa, el que vol dir que, encara que hagi passat el termini per resoldre l'Adminsitració algun dia haurà de dictar una resolució.
Si se t'ha produït silenci administratiu positiu, l'Administració quan dicti resolució expressa només pot ser estimatòria, és a dir, que t'ha de donar el que tu hagis demenat. És a dir, que el silenci positiu vincula en la resolució expressa.
Si el silenci és negatiu, la resolució expressa tant pot ser denegatòria com estimatòria, és a dir, que el silenci administratiu negatiu no vincula en la resolució expressa.
Un petit comentari sobre l'efecte del silenci negatiu, un cop tu vegis que se t'ha produït silenci negatiu, a partir de l'endemà d'aquest silenci ja pots presentar el recurs corresponent sense haver d'esperar a la resolució expressa.
Uf!
ademara
26/03/2010 9:42:00
Ai! que m'he deixat que també és un cas de silenci
administratiu negatiu els casos de dret de peició a què es refereix l'article 29 de la Constitució espanyola!!!
jejejeje
Ademara, que bé ho expliques!! :-D
rosaynuria
26/03/2010 9:46:00
Olé per l'explicació d'Ademara!!
Ademara, moltes gràcies, acabava de llegir el tema i amb la teva explicació ho veig molt més clar. Zenkius!!!!!!
ademara
26/03/2010 10:01:00
De res, a disposar :)
tane1956
26/03/2010 10:33:00
ADEMARA,en dos paraules
MA GISTRAL
Els exemples són importantíssims a l'hora d'entendre bé els conceptes, tant com la pròpia explicació.
Bravo!
RosaFP
Seguiré hasta el final
26/03/2010 10:58:00
Hola, però dona gust entrar al foro i veure el bon rollo que hi ha!. Ademara, genial, genial!, quina parrafada!, me l'ha imprès i la llegiré atentament!!!.
LUNASE3ADA, ai companya de sufriment, jo encara no he pujat a l'examen, això em queda lluny!. Però lo que si et dic que hi ha tant de factors que interferiexen, mirar els retrovisors, la distància de seguretat... Jo tb portaré llaurel, pedretes, de tot, llimona, jaja. Una coseta, la meva germana em va dir que ella es va pendre sumial (es un ansiolític que no atonta i que no et fa tremolar el peu, podries provar-lo un dia normal de pràctica a veure qué). El dia que aprovis FESTA GROSA!!!. Aiii, qué xungui!, =((((. El meu recolçament.
RosaFP, estic contenta amb determinades coses de l'Adams, com per exemple alguns profes que són molt bons, però després fan altres coses o millor dit, no fan altres coses, que considerant el que paguem, la veritat em deceben... I més veient lo forrada que està la directora general de l'Adams...
Molt bona l'explicació Ademara!
Hola!
Acaben d'endarrerir 1 mes les notes de Gestió.. i pel que sembla també endarreriran l'Oferta d'Auxiliars... algú ho sap del cert?
L'examen d'Auxiliars no seria abans del setembre no?
Gràcies!
ademara
26/03/2010 12:06:00
L'oferta d'auxiliars fa dos dies que es va enderrerir, l'examen es preveu el tercer trimestre
nserra
Vamos a por ella
26/03/2010 13:00:00
Ademara chapó por tu explicación, me ha quedado super claro.
Sobre lo de
cursos que dan méritos ni uno, excepto la FP grado medio ¡ojo! y si no lo has alegado como estudios, por ejemplo no he aprovado la EGB y si FP, alego como nivell de estudios FP por lo tanto no te da méritos. O yo que alego batxillerato y ahora estoy haciendo FP, si lo acabo a tiempo podré alegar como mérito Aux. adm. Y por supuesto las ACTIC
Hola, estic buscant informació d'aquestes oposiciones per un amic, i volia saber com de complicat és el tema en cas de no tenir cap punt de mèrits. He intentat trobar llistats de gent que hagi passat altres anys, amb les valoracions d'examens i de mèrits, però no he aconseguit res. El tema és si hi ha alguna possibilitat o no en cas de no tenir cap mèrit...algú ho sap? Sabeu on puc trobar llistats?
Moltes gràcies per avançat!
nserra
Vamos a por ella
26/03/2010 15:50:00
Si que conozco gente que ha entrado sin meritos, mirate el histórico de post allí hay gente que lo explica.
Hola guapos i guapes,
En un altre foro que xafardejo he vist que un tal funci1 ha escrit això:
FUNCI1
26/03/2010 13:55:00
RE:Administratius de la
Generalitat de
Catalunya 2010És d'aulixiars però us pot ajudar.
- Es convocaran 681 places més un 10% addicional (749 places).
- La convocatòria es publicarà al DOGC la segona quinzena de maig.
- Les proves estan previstes per després de l'estiu (aprox. setembre).
No sé quan hi ha de veritat però si es cert són bones noticies, per apujar una miqueta els ànims...
::: --> Editado el dia : 26/03/2010 16:08:46
SaraViladecans, gràcies per avisar li vaig a preguntar al tal FUNCI1 d'on a tret la info!!
Gràcies!
tane1956
26/03/2010 16:13:00
Okis, si se sap alguna coseta ja ens diràs...
Quins nervis!!!!!!!!!
tane1956
26/03/2010 16:15:00
::: --> Editado el dia : 26/03/2010 16:15:26
Kxuxa, guapa, ha ha ha
Passa el parte quan li hagis fet el tercer grau a Funci1
Facund
26/03/2010 16:26:00
Bona tarda a tot@s,
Home, per mi no són bones notícies. Pel que fa al numero de places sí, però jo particularment preferiria que fossin abans de l'estiu (més que res, és que ja porto fastidiades les vacances d'estiu, les de nadal, ara les de setmana santa...)
N'estic una mica farta de la poca seriositat de l'administració!
Bona tarda Facund,
Siii em referia bones noticies més q res a numero de places i la possibilitat que no s´endarrerissin més... Obviament és un pal que sortin després de l´estiu encara que aquí no crec q tinguem sort pq si ja està la previsió pel 2n trimestre...
Pero bueno, no ens queda una altra q ser positius!!
Pauken
26/03/2010 17:13:00
Ademara, moltíssimes gràcies per la teva súper-explicació sobre el silenci
administratiu, està molt bé!!!
En quant a la notícia de les places, és un pal que les opos siguin després de l'estiu però el nombre de places que trauran, si la informació és fidedigna, tampoc no se l'esperava ningú.
Potser FUNC1 ja sap el resultat de la reunió de funció pública amb els sindicats que, en teoria veu dir que tenia lloc avui, oi?
Mariona, jo no tinc mèrits i per tant vaig estar mirant quina va ser la puntuació mínima que va haver d'obtenir una persona "a pèl" per obtenir plaça a les opos del 2.007. Va ser un 8,2 (comptant sobre 10). Sembla molt però és que van ser molt fàcils. Entrar sense mèrits és possible (si jo no ho creiés no seria aquí) però s'ha d'estudiar més, és clar.
ademara
26/03/2010 17:21:00
Merci a tots,
Si teniu l'Actic ja sera un merit, almenys no es un 0 en la fase de concurs.
Espero que aquestes dades siguin de veritat, perque estic cansada de que s'atrassin.
Vinga, vaig a estudiar una miqueta els drets linguistics ;)
ademara
26/03/2010 18:08:00
Per avui ja en tinc prou,
per si algu es fa un embolic amb els drets linguistics us escric el meu esquema per si va millor:
1. llengues oficials a
catalunya, son 3: castella, catala i aranes (art. 3 CE, i art 6 EAC)
2. Drets linguistics del ciutada (art. 33 EAC, art 35.d L30/92 i art 4 L1/1998)
3. La llengua de les administracions a Catalunya (art. 6.1 EAC i art 9 L1/1998)
4. Procediments administratius (art 10 L1/1998)
5. L'administracio de l'estat
5.1 amb seu a Catalunya (optatiu)
5.2 amb seu fora de Catalunya pero dins l'estat (castella)
Personalment, em feia un embolic i despres no sabia respodre les preguntes, jo aixi ho veig mes clar :)
Bonc cap de setmana ;)
El que ha transcrit Sara de Viladecans és rigurosament cert. Es tracta d'un preacord o acord d'intencions després d'una reunió amb FP, difós per un dels sindicats majoritaris, avui dia 26, i que és tota una declaració de compromís a sis mesos vista. No està gens malament. Caldrà seguir amb cura el calendari tot esperant que ningú es desmarqui. Una bona notícia, sens dubte.
Salutacions.
Hola a tothom :)
La informació que he penjat al foro d'administratius me l'envien els sindicats. És un pre-correu oficial de com va anar la reunió amb funció pública.
Molts ànims a tothom :)
Jo vaig estar en aquest foro a les darreres opos i vaig aconseguir plaça. Després vaig passar al foro d'administratius i també. NO RETREAT NO SURRENDER
FUNCI1 ets un exemple de superació, va bé sentir històries com la teva q has anat aconseguint plaça amb esforç.
Gràcies per la info, a veure si ens va bé i podem aconseguir plaça... Optimisme i força fins al Final!!
I bueno, si hi ha l´estiu pel mig ens haurem d´endur els apunts a la platja :)
TEma cursets: jo en faig un de comptabilitat dels que entren per la gent que esta a l'atur, es per mi personal per veure si aixi m'ajuda a trobar feina, pero tmb perque em compta amb punts en algunes convocatories d'ajuntaments, no a totes, en les que alguns volen. Igual pasa amb informatica i idiomes. Tambe algunes convocatories donen punts per haber treballat d'administrativa a l'empresa privada.
Per la gene potser si que no admeten punts de cursets, aixo ja no ho se.
L'actic mel haig de treure... estic en ello, a veure si agafo un dia, encara que crec que començare pel basic.
Us deixo un enllaç, algunes noies d'altres foros n'han fet algun, jo no i no us puc dir que tal pero hi podeu fer un cop d'ull.
https://centrovirtual.
educacion.es/mentor/inicio.html
Facund
26/03/2010 22:08:00
Bona nit,
Veig que ja tenim notícies.
Previsió de places: 749
Convocatòria: maig
Exàmen: finals setembre, octubre
Encara no se sap com puntuen els mèrits.
Facund
26/03/2010 22:11:00
Bona nit a tots,
Penjaré el document que m'han enviat el sindicat al facebook. Es que aquí no sé com fer-ho, i estic tan nerviosa que no em vull entretenir
Facund a quina pag. ho has posat del facebook?.
al foro Oposiciones aux.
generalitat 2010?
Son moltes o poques places 749 ? jo d'aixo no hi entenc, es la primera vegada.
L'examen doncs queda clar que sera despres de vacances... si es aixi genial, espero que no ho tornin aplaçar, doncs.
Facund
26/03/2010 23:22:00
Al final el document l'he pujat aquí al foro, però ara està en procès de revisió.
Suposo que demà ja serà visible. De totes maneres no diu gran cosa important fora del que ja he escrit més amunt.
Bones,
Cata 749 places jo crec que està bé, normalment la meitat de les places són per promoció interna. A la convocatòria de 2007 en varen convocar 1066 places.
Gràcies FUNCI1 i FACUND per la info!!
749 places no està malament, però espero que la meitat no siguin per promoció interna perquè 374 pel torn lliure redueix les possibilitats als que no tenim mèrits...
RosaFP
Seguiré hasta el final
27/03/2010 14:25:00
Hola a tothom, ja tenim news, no superoficials però per fer-nos una idea. A veure les places per promoció interna podrien ser com a mínim el 20% i com a màxim el 65%, ja ho sabem, però seria molt heavy!. Glups, glups...
Mireu, de les 500 places que ens havien fet la idea a les 749 ja és un avanç!. Hem de ser positius, vaig a llegir alguna cosa que no he fotut res com darrerament!.
Bon finde!!
Tens raó Rosa!! Es que la meva tendència natural és ser negativa, sempre veig el got mig buit...
Ànims i estudiar!!
Bueno... jo ara em vaig a donar un garbeo ;-)
lliure78
27/03/2010 16:34:00
::: --> Editado el dia : 27/03/2010 16:37:20
Ademara, moltes gràcies!!!
Per cert, tinc un dubte:
L´Administració té 10 dies per notificar l´acte, a partir del mateix dia que es va dictar oi?, però els interessats a l´hora d´interposar algun recurs tenen 10 dies a partir del dia següent a la notificació, és així?
Algunes cosetes importants:
1.Els VALORS SUPERIORS de l´ordenament jurídic espanyol són: la llibertat, la justícia, la igualtat i el pluralisme polític.
2.Els PRINCIPIS INFORMADORS de l´ordenament jurídic són: la legalitat, la jerarquia normativa, la publicitat de les normes, la irretroactivitat de les disposicions sancionadores no favorables o restrictives de drets individuals, la seguretat jurídica, la responsabilitat i la interdicció de l´arbitrarietat dels poders públics.
3. A nivell d´Estat=L´alt representant=Rei
=La representació ordinària de l´Estat a Catalunya=President de la
CA
A nivell de Govern=La representació del cap de Govern=President del Govern.
=La representació a les CA=el Delegat de Govern a la CA
4. La
Generalitat és un conjunt d´institucions: Parlament, Govern, Sindicadura de Comptes...
El President del Govern=És el més alt representant de la Generalitat.
=Cap de Govern (cap de Govern de la Generalitat)
=Representació ordinària de l´Estat a Catalunya.
5. Per presentar una moció de censura a nivell estatal, es necessitan 1/10 part del nombre legal (diputats)
Per presentar una moció de censura a nivell municipal, es necessita la majoria absoluta (regidors)
Ale, ja tenim un petit esquema jeje.
Pauken
27/03/2010 17:29:00
Hola a tothom!!!
Facund, el document que havies penjat amb el resum del que deia funció pública ja és visible? Moltes gràcies per la informació a tu i a FUNCI1
Lliure, diria que l'administració té 10 dies per TRAMITAR la notificació de l'acte, cosa que és diferent, perquè tramitar és que la
Generalitat encarregui la notificació (exemple a correus) però aquest podria trigar un parell de dies més.
Els interessats, per interposar un recurs s'han de cenyir als següents terminis (sempre referint-nos a actes expressos):
- recurs alçada: 1 mes
- recurs reposició: 1 mes
- recurs contenciós-administratiu (cas general contra actes administratius): 2 mesos
- recurs extraordinari de revisió: per motius taxats. Errors de fet: 4 anys i altres casos: 3 mesos
Per a promoció interna son el 45%, hi ha un acord sobre això. Abans et podies presentar per lliure i per promoció, es feia en dies diferents i havia gent que passava les lliures i la promo no. Això donava molt mala imatge de la promo (les promos a la Gene tenen mala premsa són millors en altres administracions per exemple a l'Estat, que no fan el supòsit pràctic) així que tot el mateix dia, només pots fer una convocatòria però a canvi el 45% són per promoció.
::: --> Editado el dia : 27/03/2010 20:44:11
En realitat lo pitjor que pot passar per un opositor que no treballa a la Gene és que treguin la nota de tall, llavors tornarà a ser com abans, sense uns anyets d'interí no hi ha res a fer, jo crec que és el punt més important per a molts de vosaltres.
Això s'ha de veure a la convocatòria.
RosaFP
Seguiré hasta el final
27/03/2010 21:27:00
GLOPE, no sabia de que ja hi havia un acord... Ok. I això de la nota de tall es sabria quan corregeixin l'examen o a la convocatòria. Jo entenc que tu dius a l a convo...
Kxuxa, no creguis, jo sóc super pesimista, lo que passa que intento animar-me!!!!.
Ei, noi@s, ha sortit a les news que a les opos de
mossos de squadra s'han presentat 12.000 sol.licituts per 800 places, per lo nostre tb serà una cosa heavy. Però passant, la gent d'aquest foro és la millor!, i només nosaltres aprovarem, jaja. Tant de bó fos així, jiji.
Lliure molt bon esquema.
Aquí teniu l'acord:
[--http://www20.gencat.cat/docs/governacio/Funcio%20P...ons_treball.pdf--] La nota es sabria al corregir l'examen, per exemple per 700 places podrien dir que corregiran les 1400 millors notes.
A la convocatòria sabrem si hi ha nota de tall o no, a més com queden els mèrits, l'experiència pot comptar més o menys.
Sobre les 12.000 sol.licituds, les nostre potser siguin més, però molta gent no estudia, es presenta per veure si li toca la loteria, i això no es com la loteria o estudies o estudies no hi ha més.
Bona tarde a tots/es fa temps que no en connecto.
Tal com dius Glope es presenta molta gent però jo m'atreviria a dir que el 50% es presenten per si sona la flauta per casualitat.
Jo en presento a les de zelador de l'ICS i per 340 places hi han inscrites 6200 persones, també penso que la meitat es presenten per provar sort.
En això vull dir que quan surti la llista de persones inscrites no fésseu massa cas del gran nombre de persones que estaran inscrites, la gran majoria aniran a provar sort.
Ànims a tots/es i bones festes i al que puguesseu anar de vacances doncs molt millor, jo en quedo a caseta.
RosaFP
Seguiré hasta el final
28/03/2010 18:49:00
Hola a tothom, Estel és un plaer veure't per aquí!.
Vaig a fer algo, porto uns dies que no foto quasi res, a veure si la cosa es normalitza,jeje. Jo aprofitaré les vacances per estudiar una mica i una altre de mica d'oci!. Sort dels que pogueu marxar!!!.
=)))).
ademara
29/03/2010 10:26:00
LLIURE78:
Per exemple: En Josep, que és
auxiliar administratiu del Departament d’Educació, ha de redactar una notificació d’una resolució denegatòria d’una sol·licitud de compatibilitat que ha resolt el secretari general, la data de la resolució és el 1 de febrer del 2010. Quants dies té en Josep per notificar? Quin peu de recurs s’haurà de posar a la notificació que en Josep haurà de preparar? A partir de quin dia l’interessat podrà interposar recurs?
1. El còmput per notificar va des del dia 1 de febrer fins el dia 11 de febrer.
D’acord amb l’article 58.2 de la L30/92, l’administració té 10 dies per notificar a partir del mateix dia en què es va dictar l’acte. Aquests dies els hem d’entendre hàbils segons expressa l’article 48, pel qual no es computen els diumenges ni els festius.
2. Abans de redactar el peu de recurs ens hem de preguntar si exhaureix o no via
administrativa.
- Si no exhaureix la via administrativa haurem de mencionar el recurs d’alçada (1 mes) i mencionar els articles 114 i 115 de la L 30/1992
- Si exhaureix la via administrativa haurem de mencionar el recurs potestatiu de reposició (1 mes) i mencionar els articles 116 i 117 de la L30/92. A més, del recurs contenciós administratiu (2 mesos) i mencionar la Llei 29/1998.
També haurem de mencionar el que disposa l’article 89.3 de la L30/92, sense necessitat de mencionar ni l’article ni la llei, pel qual disposa que l’interessat pot interposar el recurs que estimi oportú.
Anem a veure el supòsit: es tracta d’una resolució del secretari general en matèria de personal. Aquí hem de tenir present que d’acord amb el que estableix l’article ….. de la Llei 13/1989, les resolucions dels secretaris generals i dels directors generals en matèria de personal exhaureixen la via administrativa. Per tant, el peu de recurs seria més o menys així:
“Contra aquesta resolució que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa (ho dic en general, perquè és un pal les competències), en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de rebre aquesta notificació, d’acord amb el que disposa l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Així mateix, podeu interposar recurs potestatiu de reposició, previ al contenciós administratiu davant el Secretari General que dicta la resolució, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de rebre aquesta notificació, d’acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Sens perjudici, de que pugueu interposar el recurs que estimi oportú.”
Més o menys així, també va segons el supòsit pràctic la informació que et puguin donar. Quan arribi a casa m’ho miraré dels apunts a veure si és millorable ;)
3. D’acord amb el que estableix l’article 48.4 de la Llei 30/92, els terminis expressats en dies es compten a partir de l’endemà del dia que tingui lloc la notificació o publicació de l’acte de què es tracti, o des de l’endemà del dia en què es produeixi l’estimació o desestimació per silenci administratiu.
I així s’ha reflectit en el peu de recurs ;)
Posem un exemple:
La senyora Maria Penya el dia 29 de gener va rebre a casa la notificació de la resolució del secretari general de l’exemple anterior. Quin serà el còmput per presentar el recurs de reposició?
El còmput per presentar recurs s’inicia el dia 30 de gener i, en aquest cas, finalitza el dia 1 de març.
Anem a explicar el perquè:
a. Primer hem de tenir en compte que el còmput per interposar el recurs de reposició és d’1 mes
b. Per tant, haurem de consultar l’article 48 de la L30/92, pel qual en el seu punt 2 estableix que comença a computar a partir de l’endemà de la notificació, i com que en el mes de venciment (el febrer) no hi ha cap dia equivalent (no hi ha 29 de febrer), s’enten que l’últim dia expira l’últim dia del mes (el 28 de febrer)
c. Però si veieu el calendari, el dia 28 de febrer cau en diumenge (dia inhàbil), en aquest cas s’ha d’aplicar l’article 48.3, pel qual estableix que quan l’últim dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent. El següent dia hàbil després del dia 28 de febrer és el dilluns (no festiu) 1 de març. ;)
Dubtes?
ademara
29/03/2010 10:37:00
PAUKEN:
No entenc què vols dir quan dius que aquest podria trigar un parell de dies més (¿?)
També s'han de ternir en compte els terminis dels actes pressumptes i el termini que té l'administració per resoldre.
Jo tinc aquest sistema per recordar el recurs d'alçada i el de reposció:
Recurs d'alçada: 131 (1 mes acte exprés, 3 mesos acte pressumpte, 1 mes per resoldre)
Recurs de reposició: 133 (1 mes acte exprés, 3 mesos acte pressumpte, 3 mesos per resoldre)
Més info
Procés selectiu del cos d’auxiliars administratius, grup C2
Oferta Pública: 681 places + 10% = 749 places totals. El 8 d’abril està previst que aquesta
oferta pública sigui ratificada per la Mesa Sectorial de Negociació de Personal d’Administració i Tècnic, previ l’Acord de Govern corresponent.
Convocatòria: Mitjans del mes de maig.
Inici de proves: Finals de setembre, principis d’octubre.
Bases: En procés d’elaboració.
En la fase d’oposició es preveu un exercici de competències professionals, un exercici tipus
test de coneixements sobre el
temari general i un cas pràctic sobre la totalitat del temari.
A la fase de concurs, l’acreditació ACTIC serà valorada. Aquesta acreditació, l’aspirant podrà acreditar-la en la fase d’aportació de mèrits del procés. D’ofici, l’Administració acreditarà la certificació de l’ACTIC.
Desconeixem quina serà la puntuació en la fase de concurs de l’acreditació ACTIC, així com la resta de mèrits (serveis prestats, titulacions, superació de processos anteriors). En la propera reunió del grup de treball (Mitjans del mes d’abril), l’Administració ens aportarà les bases per concretar les proves i exercicis així com dels mèrits a valorar, en la convocatòria del procés.
ademara
29/03/2010 10:54:00
L'article de la Llei 13/1989 abans mencionat (que he deixat amb punts suspensiu ....) és el 85
RosaFP
Seguiré hasta el final
29/03/2010 11:48:00
FUNC1, moltes gràcies per la info.
FUNC11 MOLTES GRÀCIES PER AQUESTA INFO TAN VALIOSA PER NOSALTRES, EL CAS ES QUE TU JA TENS PLAçA I ESTÀS AQUI PRESTANT INFO JODER!! S'AGRAEIX MOLT MOLT MOLT DE VERITAT, ÉS UN TOPIC PERO..."POCS COM TU..." I NO ES PELOTEO....JEJEJE
QUE US VAGIN BÉ LES VACANCES, JO EM QUEDO PER AQUÍ TB, PERO ARA QUE S'ALLUNYA LA DATA D'EXAM FA MÉS MANDRA DE POSSARSI A ESTUDIAR OI?
PATONS I ANIMS PER TOTS!!
rosaynuria
29/03/2010 12:47:00
Gràcies, FUNCI1. Ja et dic que en fotaran el casament que tinc el dissabte 25 de setembre d'una tieta meva!!! Espero que com és el cap de setmana del pont de la Mercè se'l saltin però just encaixa amb això de "finals de setembre", brrrr.
ADEMARA 2 cosetes:
1. Dius això i jo crec que és a l'inreves. Hi ha 3 mesos per resoldre recurs d'alçada i 1 pel de reposició.
Recurs d'alçada: 131 (1 mes acte exprés, 3 mesos acte pressumpte, 1 mes per resoldre)
Recurs de reposició: 133 (1 mes acte exprés, 3 mesos acte pressumpte, 3 mesos per resoldre
2. Quant al termini per notificar en el teu exemple dius que si la resolució es dicta l'1 de febrer es pot notificar fins el dia 11 perquè en mig hi ha un diumenge. Llavors, Entenc que en aquest cas no es comença a comptar des del dia següent al de la resolució sinó des del mateix dia, no? És que llavors si no em surtiria que podriem arribar fins el dia 12 de febrer, i això no ho tinc clar. Que en penses?
Ja em diràs.
Muy buenas a tod@s !! Otro que va a intentar aprobar las próximas oposiciones de la
Generalitat.
Me gustaría haceros algunas preguntas propias de un novato !
1.- ¿El tema del Actic así como el resto de méritos que uno pueda acreditar (nivel c de catalán, estudios universitarios, cursos varios, experiencia profesional
administrativa en el ámbito privado) se debe acreditar antes de realizar el primer examen? Es que no sé si se debe acreditar una vez aprobadas las opos (ojalá!) o tiene que ser acreditada al presentar la solicitud para poder hacer los examenes.
2.- Aunque tengo el nivel C de catalán, la verdad es que cometo menos faltas de ortografía en castellano por lo que preferiría hacer el examen de desarrollo en castellano que en catalán. ¿es posible? Entiendo que queriendo entrar a currar en la Gene lo más lógico es hacerlo en catalán, pero agradecería me comentarais si es obligatorio.
Muchas gracias a tod@s y ánimo que aunque tarden en salir esta vez va a ser la nuestra !!!! (aunque viendo el nivel que tenéis asusta a uno que acaba de empezar ! ajajja)
ademara
29/03/2010 13:13:00
ROSAYNURIA:
Tens tota la raó, m'he equivocat jo, són 3 mesos pel recurs d'alçada i un pel recurs de reposció (això em passa per dir les coses de memòria :P). Per tant quedaria així:
- Recurs d'alçada: 133
- Recurs de reposició: 131
I mira que em van dir una tècnica per recordar-ho!!! Com que el recurs d'alçada anava a parar al superior jeriàrquic tardava més temps!!! Quin cap!! Ara, val més equivocar-se ara que el dia de l'examen :P
Respecta a les segona qüestió:
Has d'entendre que la regla general és que s'ha de comptar a partir de l'endemà, no obstant, aquesta és una excepció perquè la mateixa llei preveu que s'ha de comptar a partir del mateix dia en què es va dictar l'acte. Vigila, perquè això ho has de tenir clar perquè és una trampa comuna ;)