Inicia sesión
FOROS OPOSICIONES FORO Oposiciones Administrativos
709.308 mensajes • 396.057 usuarios registrados desde el 25/05/2005
• 07/05/2008 20:09:00.
buenas a todos!!
hay que ver donde acaba uno...bien, estoy bastante perdido, después de ver el éxito del mercado laboral paso de ser abogado trabajando 24 horas por 800 euros. En un principio pensé en prepararme las opos de secretario judicial pero son bastante dificiles y tampoco estoy por la labor. Una compañera de la facultat de barcelona que conocí este año me ha hablado de las opos de cos superior a la generalitat y que salen este año.
Me he decidido a prepararlas a saco pero tengo muchas dudas ya que solo conozco las de la administración de justicia.
1-. Mejor ADAMS O CEF?
2-. Si me lo preparo por mi cuenta ¿Cual es el mejor manual ??
3-. ¿ Cual es el salario para un grupo A en la Generalitat?
4-. ¿ Cada cuanto se convocan ?
No se a ver si me podeis echar un cable e informarme bien sobre estas cuestiones porque me quiero poner a estudiar ya. (una vez obtenta la licenciatura claro).
Bueno espero vuestras recomendaciones para una persona que se pone a estudiar a saco dia y noche para aprobar!!
Saludos
• 22/05/2008 21:16:00.
Hola Xavi,
estas oposiciones salen de manera irregular, la última convocatoria fue en el 2006. Pero el temario sirve también para otras oposiciones, como por ejemplo el grupo B de Gestión y otras del grupo A más específicas, como por ejemplo Inspección Tributaria, etc. En el caso de las del B, el temario de esta oposición es más amplio, mientras que en las más específicas debes ampliar temas. Cara a libros de preparación, los mejores manuales son los de ADAMS. El salario del grupo A a nivel bruto anual para el 2008 está en el nivel mínimo en 29.000 euros y en el máximo en 65.000. Esta diferencia salarial es por el nivel dentro del grupo.
Qué has estudiado? Yo soy licenciada en Economía y el temario es mucho de Derecho, pero bueno, siempre está bien aprender cosas nuevas.
Saludos
Yo estudié por adams, solo compre manuales, las de la gene, y despues de estar tiempo trabajando vi claro que lo mio era justicia ya hora soy secretario
• 07/07/2008 13:50:00.
Buenas a todos,
Yo me he apuntado para empezar en septiembre en la Adams aunque ya tengo los libros y estoy empezando a leerlos. Me gustaría estar en contacto con las personas que se fueran a presentar, más que nada porque siempre podemos compartir información y darnos consejos, en especial si estamos en academias distintas,
Muchos saludosss
• 08/07/2008 23:32:00.
Veo que somos poquitos en general en la mayoría de foros... si queréis os paso aquí uno en el que creo que puede haber un poquito más de actividad, lo importante es la comunicación
[--http://www.misopos.com/foros/--]
Un saludo, me seguiré pasando de todos modos
• 09/07/2008 11:06:00.
Hola,
Yo estoy más o menos en la misma situación que Xavi. Sobre todo me interesa saber qué manual està mejor. Yo estoy decidida a prepararlas por mi cuenta porque las academias todas valen una pasta (bastante tengo con las subidas del Euribor!!!!!!!!)
• 10/07/2008 9:54:00.
Yo leí que los manuales de la Adams son de los mejores. Pero claro, no tengo ni idea. Yo me los estoy leyendo pero no he mirado otros así que no lo sé!
• 11/07/2008 19:05:00.
Hola, yo también empezaré a prepararme las opos de Superior en Septiembre, así que también me iré pasando por aquí...
En cuanto a los libros, los de Adams estan bastante bien, correctos y completos, pero no he comparado con otros...algún tema farragoso, pero creo que es inevitable, por ejemplo en los temas de presupuestos...
• 12/07/2008 15:48:00.
Yo también empiezo en septiembre, estás apuntado en la Adams RAA o lo haces por libre?
• 13/07/2008 20:11:00.
En Septiembre me apuntaré a Adams, pero al Aula Virtual, es una manera de tener los temarios y rápido acceso a las actualizaciones, y a otras informaciones...Es que ir a la academia sale bastante más caro, además como estudié Derecho, no necesito tanto que me expliquen los temas sino encontrar tiempo para estudiarlos...
• 14/07/2008 14:02:00.
Claro, lo encuentro muy bien. Mucha suerte en el aula virtual! Yo estaré por las clases así que si necesitas cualquier cosa ya sabes.
Saludos
• 12/08/2008 17:45:00.
Hola,
estoy flipada porque hoy han salido los temarios....y creo que el temario está estructurado de distinta forma....
Alguien se lo ha mirado??? Alquien se apunta a hacer un grupo y empezar a estudiar???
• 14/08/2008 12:06:00.
ja ho he vist...sí, sembla que està estructurat de diferent forma, una part general i una específica: general, jurídica, econòmica o de prevenció...
La veritat es que se'm plantegen diferents dubtes: preparar-me la part específica general o la jurídica o totes dues per presentar-me per les dues (fins ara es podia fer, però el temari era el mateix, ara això suposarà mès carrega de temari per preparar...), i si obliguen a elegir entre una o altra? Es convocaran totes al mateix temps o es farà en diverses convocatòries?
Les acadèmies prepararan tambè per a les parts específiques o haurem de preparar-nos el temari pel nostre compte (això ja passa amb les parts específiques de oposicions com les dels biòlegs, per exemple).
Molts dubtes...
• 14/08/2008 13:59:00.
¿Dónde habéis mirado el temario? Yo tenía esta página: [--http://www.eapc.es/publicacions/temaris/superior/Sumari.htm--]
No sé si exactamente se corresponde con lo que vosotros habéis visto. Yo me apunté en Julio para empezar en septiembre en la Adams. Me han dado los temarios y al principio de cada libro me pone los temas que tengo que estudiar para Cos Superior, Cos de Gestió, Institut Català de la Salut, Grups Tècnic i de Gestió o Juristes Criminòlegs. No sé si us referiu a això o dintre del propi Cos Superior.
Jo per la meva part em presentaré al general perquè tinc formació en periodisme i de dret res de res. Suposo que el problema ve quan les persones es volen presentar per a les dues...
:SSS
• 15/08/2008 18:48:00.
El nuevo temario se ha publicado en el DOGC del 12 de Agosto. Prueba con esta dirección:
https://www.gencat.net/eadop/imatges/5193/08212196.pdf
• 17/08/2008 13:42:00.
::: --> Editado el dia : 17/08/2008 13:43:06
::: --> Motivo :
::: -- Editado el dia : 17/08/2008 13:42:43
::: -- Motivo :
En principio las academias sacarán nuevos temarios, al menos siempre lo hacen (es una entrada de ingresos importante, ya que muchas personas no se apuntan a los cursos presenciales, pero sí que adquieren los libros actualizados).
Por otro lado, la Escola d'Administració Pública de Catalunya, actualizará la información relativa a la preparación de temarios. Lo malo es que en los de superior, no recuerdo bien si colgaba temas desarrollados o sólo una guía para su preparación.
• 18/08/2008 1:11:00.
Es complicado. No sé si las academias van a tener con suficiente rapidez estos temarios. Supongo que se organizarán de tal forma que se puedan obtener, pues como decís algunos, económicamente interesa.
¿La parte específica se suele preparar en otras oposiciones por cuenta del alumno? Pues vaya... al menos que den el temario. Yo me había comprado los libros para empezar en septiembre de la Adams (iré a clases presenciales) pero apenas los he usado... por suerte me miré temas que no han cambiado apenas.
Lo que sí que he visto es que en realidad muchos temas (en especial de los primeros) simplemente comprimen los temas que había anteriormente.
Esperemos que se nos vayan resolviendo estas dudas...
• 18/08/2008 23:39:00.
Yo soy licenciada en periodismo. Yo creo que el temario en general puede ser más sencillo para titulaciones como derecho (Constitución, Estatuts...).
Ya que tú estás más rodada, ya nos dirás alguna recomendación, Cristina :) porque yo va a ser la primera vez que me presento. Voy a probar Superior y sino Gestió.
• 08/09/2008 14:23:00.
Hola!. Tinc ganes de presentar-me a aquestes opos. M'han dit que han canviat el temari que hi havia fins ara. Ja venen llibres amb el nou temari?. Gràcies....
• 08/09/2008 15:42:00.
Doncs jo imagino que no en venen encara... tot i que no ho sé... Jo les classes les començo a la adams el 15, ja us diré com s'ho monten aquests.
• 11/09/2008 22:58:00.
La veritat és que jo començo a l'Adams aquest dilluns per cos superior, ja t'explicaré. I em sembla que de Gestió tb preparan pq si no em surten bé les de Superior em presentaré a les altres em sembla a mi jejeje
• 14/09/2008 21:51:00.
Hola a tots!!
Jo porto uns quants mesos a l'acadèmia per preparar aquestes opos, pero per qüestions personals fins ara no he pogut començar a estudiar més seriosament...
He començat amb la recerca del temari de l'àmbit econòmic, i la veritat és que moltes vegades necessitaria aclariments de què volen exactament pq hi ha temes que són molt amplis.
Algú sap si l'Escola d'Administració Pública treurà alguna guia pels temes específics??... seria un bon ajut!!
Molts ànims a tothom!
• 17/09/2008 14:43:00.
Hola a tots!. Algú sap quan tindran les acadèmies els temaris de superior actualitzats? Si t'apuntes a l'aula virtual, et donen els temaris actualitzats o els vells? Haurem de buscar-nos la vida amb la part específica?. No se si apuntar-me a l'Adams....donaran classes de la part específica o només de la general?.....l'escola no treu els temes encara.....PESIMISME!
• 17/09/2008 17:07:00.
L'altre dia vaig anar a la primera classe presencial de l'Adams. Els profes de moment no saben què és exactament el que han canviat (saben la relació de temes entre el temari antic i el nou però hi ha temes nous i no tenen guia). De moment comencen donant els temes comuns fins que l'administració tregui algo i ja han avisat que treballarem especificament l'ambit general (així que si algu vol un altre segurament l'haurà de fer pel seu compte...)
De temaris diuen que els aniran treien com poden però que tampoc seran fiables doncs administració no ha tret cap llibre vermell on hi hagi una pauta per fer els manuals i que per quan els treguin sera massa tard.
Aquestes opos seran una mica loteria... perquè no donarà temps a res.
• 17/09/2008 17:23:00.
Hola! Jo també estava esperant qué deien a Adams per tal d'apuntar-me a l'Aula Virtual, la veritat és que estan donant massa informació sobre que pensen fer...a més deuen estar molt enfeinats amb les oposicions d'administratius i de subalterns...A l'EAPC està previst que s'actualitzaran els materials de superior, però, ni hi cap data prevista, ni aclaran si també es concentraran sols en la part general...
• 17/09/2008 19:53:00.
...volia dir que "no" estan donant massa informació...Survive, segons diuen, sembla que per ara no editaran nous llibres, sinó que els aniran actualitzant progessivament mitjançant apendix...quant als que volem presentar-no a unàmbit específic, com jo, sembla que tindrem que espabilar-nos...potser alguna altra academia edita temaris de les parts específiques...
• 18/09/2008 14:56:00.
La CEF no te encara els llibres actualitzats, segons m'han dit aquest matí. Poc temps tindrem per estudiar tants temes nous. Si el temari surt al novembre/desembre....dos mesos o tres per aprendre tot el que es nou...
Molta gent desistirà davant la feinada dels proxims mesos i sobretot de la dels previs a l'examen.
Vull presentar-me però davant aquest panorama em desanimo.
Necesito positivisme....a algú li sobra?
• 22/09/2008 16:48:00.
Jo em presentaré encara que com tot serà una mica loteria no tinc gaire confiança en aprovar. Però mira, penso que tots anirem més o menys despistats. Si et serveix de consol...
• 24/09/2008 8:09:00.
Gràcies Helen4,
Tens raó, aquestes opos seràn una loteria.
Després de passar uns dies agobiat, ara sembla que ho veig d'un altre color. Molta sort.
• 10/10/2008 9:07:00.
He començat a estudiar (tema 1) i se que hi ha molta feina per endavant.....només espero que pel tema de la crisi no comencin les possibles moratòries de les opos.....He sentit a polítics que opinen que hi han masses funcionaris i no es descartable que si venen encara pitjors temps, no treguin més convocatòries....Què opineu?
• 10/10/2008 18:08:00.
Que fa por aquest tema... la veritat. I si no en treuran més agafo i em poso a treballar en un horari pitjor però amb un treball que em paguin més... que estic treballant on estic per l'horari!
:( què serà de les nostres vides? jaja quin dramatisme!!
• 14/10/2008 10:11:00.
He empezado ahora a prepararme estas opos aunque algunos temas ya me suenan de otra vez que me presenté al cuerpo de Gestión. Hay poco tiempo pero hay que intentarlo, ¿no?. Respecto a conseguir test de otras convocatorias no conozco ningún sitio de donde conseguirlos a no ser que te apuntes a alguna academia y te los faciliten. Y por lo de asustarte, que se asusten otros!!
• 16/10/2008 9:42:00.
Hola a tots!! Algú sap alguna cosa en relació amb l'edició dels nous temaris per part de les acadèmies? Quan tenen intenció de vendrel's al públic? Si t'apuntes a l'acadèmia et donen els nous temes actualitzats????
Gràcies....
• 21/10/2008 9:30:00.
La Escuela de Administración Pública de Catalunya está preparando los resúmenes que elaboran habitualmente... que yo sepa CEF y ADAMS también están actualizando sus temarios.
Saludos.
--
[--http://www.misopos.com/foros--]
• 06/11/2008 17:28:00.
Hola, vaig una miqueta perdut i es el primer cop que tinc intenció en presentar-me a aquestes oposicions.
Et pots presentar en l´àmbit general i en l´específic, si només volgués preparar-me l´específic podria? I quina academia m´aniria bé per preparar-me el tema específic d´economia.
Per cert algu em pots explicar mes menys quan seran les dates dels diversos examens de les opos.
Moltes Gràcies
waldnersenso@hotmail.com
• 10/12/2008 11:55:00.
q tal, com ho porteu?? fa temps q no escriviu!! com aneu d'ànims??
::: --> Editado el dia : 27/12/2008 10:56:54
ÀNIMS A TOTS I TOTES, QUE JA HAN SORTIT TOTS ELS ESQUEMES DE LA PART ESPECÍFICA I ELS DE L'ÀMBIT JURÍDIC NO TENEN DESPERDICI
• 10/01/2009 11:31:00.
algú ha comprat o vist els temaris del cef?? pel q es veu ja els han actualitzat. són recomanables? a adams van bastant més lents...
• 10/01/2009 20:04:00.
::: --> Editado el dia : 10/01/2009 23:06:15
Hola a tots¡
Soc nova en aquest foro i la veritat es que ho he anat llegint i estan molt be tots els comentaris que feu i per aixo m'he animat a escriure.
Per aspirante33 dir-te que acabo de comprar els temaris de cef pq fare la part juridica i es la unica editorial que ho fa, pel que, ja veurem que tal.
Jo vaig ser alumna d'adams fins fa un mes i la veritat es que estic super descontenta pq em vaig apuntar per la fama que tenia i ni de molt menys ha sapigut portar be el canvi de temari.
En primer lloc, quan em vaig matricular em van dir que farien el juridic i despres de pagar i tot ens diuen que no, que nomes faran el general. Despres, no estan actualitzant els temaris sino que el que estan fent es agafar els temaris que tenien abans i canviar el numero dels temes que coincideixen, per aixo ara triguen tant, pq ara es quan han de fer temes nous.
I, per ultim, el tracte als alumnes ha sigut desastrós pq quan anaves a queixar-te per algo, et deien que bueno, es lo que hi ha... i fins i tot jo em vaig anar a queixar pq el que fan es fer pagar a tothom les classes de l'ambit general quan hi ha gent que no ho vol fer i en comptes de donar-me una solucio, em van dir que si no m'agradava, la solucio era donar-me de baixa, quan estava pagant un paston i crec que no m'havien de tractar aixi, pq crec que es enganyar a la gent fer pagar classes que no rebrà.
Dir igualment, que suposo que hi haura gent que opinara al contrari que jo i ho respecto, pq suposo que hi ha gent que ha aprovat oposicions gracies a adams pq les classes he de reconeixer que les fan be i els materials que donen tb, i a part cada persona pot tenir una opinio diferent; pero crec que una bona academia es veu quan hi ha un canvi d'aquests i sap adaptar-se, i no es el que esta fent adams, i no es que ho opini jo; sino que cada divendres que anava a classe eren queixes generals dels alumnes i discussions amb el cap d'estudis.
Ja et dire si vols quan m'arribi que tal el temari de cef... quin ambit faras??
• 10/01/2009 21:39:00.
::: --> Editado el dia : 10/01/2009 21:41:51
gràcies per respondre irenyk! faré el general. jo ja tinc més o menys tota la part general, em falta l'específica, i com q cef ja els ha fet, voldria saber q tal són. els has comprat per internet? quan els rebràs? suposo q jo tb acabaré comprant akests, perquè si he d'esperar a adams... a més, són bastant més cars i suposo q no hi haurà gaire diferència.
per cert, quina putada els d'adams, no? per la meva experiència i la q escolto per tot arreu, em sembla q les acadèmies d'opos són bastant incompetents i lladres...
• 10/01/2009 23:00:00.
Jo els he comprat per internet i en principi pots escollir de rebre'ls a casa teva i triguen de 2 a 8 dies (son 4,5€ mes) o pots tb escollir entre rebre'ls a correus (de 8 a 12 dies) o contrareemborsament (de 12 a 20 dies). Jo he escollit la primera opcio pq la veritat amb el poc temps que queda no hem va de 4,5€
Jo la part general la tinc tb tota de l'adams i la veritat es que espero que estigui una mica millor pq els temes estan be pr crec que hi han alguns que son una mica massa llargs i no crec que calgui tant, pr bueno, a mes un llibre d'adams et costa sobre uns 40€ i a mi tot el temari de la part especifica m'ha costat 74€ (amb el suplement i tot)
la veritat es que a mi tothom que anat a academies m'ha dit lo mateix, pr bueno, adams normalment es la que tenia mes fama i la que la gent parlava millor; pr bueno, jo he parlat amb gent que esta a cef i es veu que ho porten super be i que els hi estan donant mes classes i tot pel mateix preu pq veuen que no hi ha temps, jo crec q es en aquestes situacions on es veu una bona academia no?
es el primer cop que et presentes a cos superior? t'has presentat a alguna mes? jo he fet les d'administrativa i de moment estic aprovada, falta saber la prova d'informatica pr bueno fins al febrer no surt i la veritat es que em va anar bastant be, pr bueno mai se sap...
• 11/01/2009 11:44:00.
a superior sí es la primera. tb m'he presentat a administratiu i he aprovat (ho dono per fet, pq si suspenc aquella bestiesa d'examen d'informàtica m'hi penjo!!) però no sé si aconseguiré plaça.
jo preferiria anar a comprar els llibres in situ a cef, així els veig, però clar, m'imagino q seran un parell de caixes i pesarà bastant... o sigui q ho hauré de demanar per internet.
per cert, tu q has estat a adams, us han passat cap examen oficial per veure'l?? seria interesant poder veure algun...
• 11/01/2009 12:01:00.
La veritat es que l'examen d'informatica va ser una xorrada... i jo per exemple que visc fora que hem fessin anar per fer allo... pr bueno. Jo de moment tinc plaça pq com que han aprovat nomes uns 120 o aixi de promocio interna, han pujat el numero de places, o sigui el numero d'oportunitats¡¡ pr bueno tot es decidira quan els interins presentin l'antiguitat pq ens mourem tots
A adams no han donat res, quan hem vaig matricular em van dir que fariem simulacres, pr jo vaig estar 7 mesos i no en vam fer cap, ni ens van donar cap exemple. La veritat es que seria interessant veure un, pr bueno, ara diuen que canviaran el tipus d'examen amb el que no se si els de les convocatories passades seran igual; en principi la previsio es que surti la convocatoria ara al gener, i ja veurem que tal l'examen
• 13/01/2009 13:10:00.
::: --> Editado el dia : 13/01/2009 13:10:16
He trucat a cef pq em van enviar un mail dient que nomes els venien a l'academia de bcn i m'han dit que en veritat no els tindran fins al febrer¡¡¡ doncs aixi no se pq actualtzen la pagina web pr bueno...
La veritat es que estic bastant desanimada amb aquestes opos pr bueno, s'haura d'intentar no? a més si a promocio interna han tret no+ 75 places i normalment son les mateixes per torn lliure... ja veurem com anira
• 13/01/2009 15:29:00.
ja m'estranyava a mi tanta rapidesa... aleshores a l'acadèmia tampoc els venen, no?? fins al febrer res? doncs tindrem molt poc temps per preparar-ho... jo estic tb desanimada, realment no m'hi veig amb opcions, i encara menys amb tan poques places, però bé... m'ho prenc com un entrenament per a gestió!
• 13/01/2009 16:34:00.
em van dir que al febrer tornes a trucar pq suposaven que cap al febrer ho enviarien a editar... o sigui que ja veurem quan els treuen... bueno, que hem de fer... suposo que tothom estara igual, es l'unic consol que podem tenir no???
• 15/01/2009 23:07:00.
HOLA IRENYK
SOY NUEVA EN ESTE FORO Y EN PREPARAR OPOSICIONES. HE LEIDO TUS COMENTARIOS SOBRE ACADEMIA ADSMS DONDE YO ESTABA PENSANDO EN APUNTARME EN EL AULA VIRTUAL NO PARA ESTAS OPOS.DE COS SUPERIOR SI NO EN LAS DE GESTION 2009. PERO AHORA ESTOY DUDANDO CON ADAMS POR TUS COMENTARIOS. ¿EN CEF ESTAN MEJOR PREPARADOS?¿SUS LIBROS ESTAN MAS ACTUALIZADOS? EN CEF LO QUE OCURRE ES QUE EN GESTION NO TIENEN AULA VIRTUAL Y ENTONCES HE DE PREPARARLO EN CASA POR CUENTA PROPIA CON LIBROS O CON CLASES PRESENCIALES COSA QUE NO PUEDO TRABAJANDO. GRACIAS SI ME PUEDES AYUDAR EN ESTE MUNDILLO DE LAS "OPOS"
• 17/01/2009 11:41:00.
Veig que estem tots igual de perduts...
No sé vosaltres però a mi em desanima bastant això de no tenir clar ni què estudiar ni com seran les proves
Però suposo que hi haurem d'intentar
Per cert, jo he anat a classes d'Adams i CEF i, si fa no fa, les dues academies són el mateix. Potser a Adams els professors passen una mica més de si estudies o no i a CEF és una mica més "cole" però pel que fa a llibres o temari ve a ser el mateix
• 17/01/2009 15:20:00.
¿LLAVORS QUINA OPINIO TENIU SI VAL LA PENA GASTAR-SE TANTS DINERS A LES ACADEMIES ANANT A LES CLASSES? PREPARAN-T'HO PEL TEU COMPTE AMB EL TEMARI ES MES DIFICIL TOT QUE NO PAS ANAR A CLASSES? A MI NO M'AGRADARIA APUNTAR-M'HI A UNES CLASSES PRESENCIALS QUE EM FACIN PERDRE ELS DINERS I EL TEMPS TAN ESCAS QUE TINC.
¿ALGU EM POT ORIENTAR UNA MICA SI US PLAU? ESTIC UNA MICA DESORIENTADA TAL COM DIU TU, CURISITAT?
• 17/01/2009 15:34:00.
hola carmele! home, tot i la fama que tenen les acadèmies (jo mateixa les "he patit" i no tinc gaire bona opinió), sempre és millor preparar-ho anant-hi a una. t'orienten, et resolen els dubtes (si el profe val, és clar, sino encara et perden més), et proporcionen temari actualitzat (se suposa...), exercicis... però si dius que no tens gaire temps per anar a classes presencials, et recomano que t'apuntis a una acadèmia que sigui semipresencial, és a dir, tens un tutor i quedes amb ell quan a tu et vagi bé per resoldre els dubtes que tinguis i fer exercicis. si el tutor que t'asignen és competent, t'ajudarà molt, si no ho és.... estàs fotuda!
bé, espero haver-te ajudat una mica, o potser encara t'he desorientat més!
• 17/01/2009 16:26:00.
Hola aspirante33! Gràcies per la teva opinió.
Tinc tots els números per fer lo que em comentes. He pensat primer en prepar-me a casa i més endavant quan cap al setembre si convoquen aviat les oposicions al cos de gestió llavors mirar de fer l'esforç d'anar a una acadèmia o fer-ho semipresencial com em comentes. Sé que el tema està una mica complicat per tots els missatges que he anat llegint en aquest foro però crec que val la pena intentar-ho, mai se sap si pot haver sort!!
Suposo a més que tal com estan el mercat laboral avui en dia el tema de buscar una feina estable i amb els avantatges del treball públic estará més buscat que mai aquest any i per tant més dificil d'accedir. Però soc del parer de que si no proves amb tot l'esforç que es pugui mai tindrem la oportunitat d'aconseguir-ho.
• 18/01/2009 23:07:00.
Hola, jo crec que apuntar-te a una academia val la pena depen de lo que has estudiat i de la oposicio que faras, per exemple, jo he fet dret i la veritat hem vaig apuntar pq tothom hem va dir que ho fes, pero crec que amb un tutor per resoldre dubtes hi hauria tingut prou... es lo mateix per exemple que si has fet economia i et vols presentar a hisenda, que hi hauran classes que no caldra que les rebis.
Pel que fa a les academies, jo nomes he estat a adams i la veritat estic super descontenta i els de cef diuen que estan be, pr bueno, si veus les estadistiques tb hi han mes aprovats de adams que de cef... es que jo crec que si fa no fa es lo mateix, depen dels professors, del sistema d'estudi... el que passa es que en aquesta situacio de canvi de temari per exemple de cos superior jo he vist que cef ho ha organitzat millor
bueno anims a tots¡¡¡
• 19/01/2009 20:26:00.
Hola Irenyk,
Llavors tú t'ho estàs preparant pel teu conte? ja no vas a classes presencials?
Jo he preguntat a CEF per fer les del cos de gestió a distància i em diuen que no en fan, que si ho faig només amb el temari no tinc dret ni a consultes a cap tutor ni a simulacres de exàmens. Quin rotllo això!!! Veig cada cop més clar que a les acadèmies lo que els interessa són les presencials per pagar-lis cada mes una pasta.
• 20/01/2009 16:54:00.
Jo vaig començar fent-ho per classes pressencials, pr ara ho estic fent pel meu compte i la veritat es que no troba gaire canvi, l'unic que trobo a faltar una mica es si tens algun dubte o algo poder preguntar-ho.
a adams crec que si ho fan a distància i el campus virtual d'adams he sentit que esta be, pr bueno, jo no l'he provat no se com estara...
pel que fa a les academies, opino igual que tu, que s'aprofiten de la nostra situacio per treure diners, pero bueno... que hem de fer no???
• 25/01/2009 19:55:00.
Hola a todos,
soy opositora de cos superior y de paso decir q tb hice la oposición de administrativos. Tan dificil es corregir 600 exámenes de informática?????? ando un poco indignada pero ya queda menos para saber las notas q probablemente serán de un 99.99% de aprobados...
en cuanto a las dudas cef/adams: preparé superior 2006 en adams y acabé muy descontenta. En esa ocasión se adelantó el examen casi 4 meses de las previsiones cosa q les llevó al caos y desorden (como les está sucediendo ahora). Después de pagar 10 meses de academia tuvimos q ir a examen con solo la mitad del temario explicado...lo veis normal?????????? decidí no volver nunca mais. Lo q si q he de decir a favor de Adams es q los libros y el temario están mejor en cuanto a contenido y redacción. En el temario del CEF depende de q profesor haya hecho el tema hay una redacción pésima.
En cuanto a clases y profesorado: como bien decía un miembro del foro el cef es más cole y en la adams les importa una mierda (hablando claro) si estudias o no. En el cef hacen un seguimiento mucho mayor. De todas formas no nos engañemos, el estudio se hace en casa así q eso para mi es lo de menos. El profesorado como todo: algunos profes muy bien, otros no tanto (tanto en una como en otra).
En cuanto al temario: en cef se nos están adelantando algunos temas q ya están hechos de jurídico pero son pocos, unos 5 o así. Yo creo q tardarán pese a las reiteradas quejas de los alumnos q erre q erren insisten cada día de clase.
Por tanto, desastre en adams y medio desastre en cef puesto q los temas específicos no están en ningún sitio. A buscarse la vida.
ESTA OPOSICIÓN SERÁ UN CACHONDEO!
IRENYK: com saps q de promoció interna només han sortit 75 places?
RUMORES CEF: ESTE MARTES SALE LA OFERTA Y EL EXAMEN SERÁ EL 30 DE MAYO.
• 26/01/2009 9:42:00.
Informació de CCOO:
Oferta Pública de 350 places de l’escala superior d’administració general del cos superior L’Administració ens facilita l’oferta pública parcial del cos superior de cossos generals de l’any 2009, de 350 places, que es distribueixen en 4 opcions i de la següent manera:
Escala superior d’administració general: opció general: 244 places
Escala superior d’administració general: opció jurídica: 69 places
Escala superior d’administració general: opció econòmica: 13 places
Escala superior d’administració general: opció prevenció: 24 places
Dir-vos, que el 50% de les places es reserven per al torn de promoció interna, fet que CCOO valorem positivament i al mateix temps en la convocatòria que probablement surti al mes de febrer, s’inclouran 37 places addicionals a les ofertades.
• 26/01/2009 10:32:00.
hola¡¡
com va l'estudi??
ocelleta si entres en aquest link [--http://www20.gencat.cat/portal/site/governacio/men...0008d0c1e0aRCRD--]
o tb www.gencat.cat/oposicions - ofertes d'ocupacio i convocatories - promocio interna especial
surten les places de promocio internar especial de cos de gestio a cos superior... i fica 75 places... pr bueno ara no se que pensar pq juditis diu que seran la meitat de les 350 o sigui que a lo millor aixo es una altra cosa
ja no se que pensarrrr
ja veurem la convocatoria
• 26/01/2009 14:53:00.
::: --> Editado el dia : 26/01/2009 15:00:04
Hola a tothom!
Aquesta és la meva primera intervenció al fòrum: m’he decidit a escriure perquè fa uns dies que us llegeixo i trobo que els vostres comentaris són molt interessants i tots plegats podem estar més ben informats sobre les opos.
Us explico el meu cas: vaig aprovar les opos d’Administratiu de la Generalitat l’any 2006 i ara vull provar sort amb les de superior després d’haver suspès Gestió l’any passat.
De moment, he decidit preparar-m’ho pel meu compte i no anar a cap acadèmia. Això sí, amb una companya que també està estudiant, ens comprarem els nous temaris de CEF. Al seu web posa com si estiguessin disponibles però hi vam trucar i ens van dir que no els tindrien fins a mitjans de febrer. Ja veig que alguns de vosaltres també us hi heu trobat. Alguna novetat?
Irenik: la convocatòria a què fas referència és una promoció interna especial i és independent de les oposicions, per tant, no ens hem de fixar en les places que ofereixen. Pensa que si aproves aquesta convocatòria no obtens una nova plaça, sinó que et quedes on ets però amb un cos més alt. Per exemple, una companya que és auxiliar s’hi presenta i, si obté plaça, es quedarà al mateix lloc de treball però com a administrativa.
Bé, a veure si poc a poc anem tenint més informació. Si us puc ajudar en qualsevol cosa, ja ho sabeu...
• 27/01/2009 0:30:00.
moltes gracies per aclarir-ho pq ja veia que no ho entenia massa be... jejeje
bueno per aixo esta aquest foro...
per cert quin ambit us prepareu, sabeu si hi haura molta gent al juridic?? es que no se que fer
• 27/01/2009 20:34:00.
Doncs jo m'anava a presentar a jurídic però si aquest és el percentatge de places m'ho he de tornar a replantejar tot molt bé... i clar, la gent q es presentarà a cada àmbit no se sabrà en el termini de presentació d'instàncies així que...bufffffffffff....bueno, m'espero a veure l'oferta oficial i ja em rallaré.
Ah, tant q asseguraven al CEF q avui s'ofertava i meeeeeeec, l'han cagat!!!! de totes maneres ha de ser aquesta setmana si compleixen la previsió.
Esperarem...
Ja us avisaré quan posin a la venda els temaris al CEF!!!!
• 29/01/2009 11:11:00.
::: --> Editado el dia : 29/01/2009 11:13:54
però quan coi sortirà l'oferta??? la mare q els va parir!! o surt avui o demà, sempre esperant fins l'últim moment!! és q les seves mares no els hi van dir mai: "no dejes para mañana lo q puedas hacer hoy"???
• 30/01/2009 12:14:00.
Heu vist?
Ara posa que tant l'oferta com la convocatòria la faram al febrer.... i han endarrerit una mica més l'exàment pel mes de juny.... sembla que la maquinària em somença a posar en marxa....
Com va l'estudi? jo estic molt perduda amb el canvi de temari....
• 30/01/2009 12:16:00.
Sembla que haurem d'esperar una mica més per l'oferta i la convocatòria... Acabo de veure que han actualitzat la web de la previsió de convocatòries. Aquesta és la informació que hi ha ara:
Cos Superior (Subgrup A1)
Opcions:general, econòmica, jurídica i prevencionista
Oferta: Febrer 2009
Convocatòria: Febrer 2009
1a. prova: Juny 2009
Com veieu, també han retrassat la data prevista per la primera prova. La part positiva és que tindrem més temps per estudiar però espero que la cosa tampoc s'allargui massa.
• 30/01/2009 12:42:00.
tenint en compte q entre la 1a prova i la 2a possiblement hi haurà un parell de mesos, es pot dir q ja m'han fotut l'estiu i les vacances...
• 30/01/2009 13:26:00.
Si aspirante33, si fan els exàmens en dos dies i passem els del primer dia (ojalà!), ens haurem de passar l'estiu EMPOLLANT!
Ufffff. Una altra vegada!
• 30/01/2009 20:17:00.
Tota la setmana esperant l'oferta pq al final posin "febrer" i es quedin tan amples, aixxxxx, més per estudiar però q no ho retrasin gaire més...
Deien al CEF q volien canviar el sistema d'examen i fer-ho tot en un sol dia com a administratius, teòric i pràctic. Si ho fan així per mi perfecte, considero q és molt millor, si no t'has de pasar un mes i mig estudiant sense saber si has aprovat o no, cosa q és una gran putada i més tenint en compte q serà estiu...!!!!com deia és un rumor del CEF i com tots els que han dit fins ara són falsos, no n'encerten ni una jajaja
ÀNIMSSSSSSSSSSS
• 31/01/2009 9:27:00.
::: --> Editado el dia : 31/01/2009 9:28:28
doncs q vols q et digui, jo prefereixo q ho facin en dos cops... després tens dos mesos per preparar-te exclusivament el pràctic. a més, pensa q les proves de superior són més llargues (el test suposo q seran 100 preg i el pràctic més difícil) o sigui q han de donar més temps i fer-ho tot en un sol dia sembla molt just... a gestió van començar a les 9 i no van sortir d'allà fins les 2!! i només va ser el test i les competències professionals!! o sigui q imagina.
ah, i crec q a superior hi ha una prova més de preguntes curtes...
A la gent que està apuntada al curs virtual de ADAMS li han informat que l´oferta és de 350 places (175 promo interna i 175 lliure). Teniu en compte que d´aquestes 175, unes 30-35 són per juridics, 6 per tècnics de prevenció, 60-70 pels de la part comú i la resta per l´ultima part de gestió de programes, etc...
Ojo al dato!
• 06/02/2009 9:39:00.
com van els ànims? fa dies q no escriviu... sabeu res de nou sobre els temaris de cef?
• 06/02/2009 9:59:00.
Doncs continuem esperant... Jo ja tinc ganes que surti la convocatòria per poder tenir més informació sobre les proves!
Pel que fa al temari de CEF, amb una companya hem decidit comprar-lo i, finalment, aquesta setmana ens han dit que ens poden servir els temes de la Part General (60 temes). Ja ho hem demanat i ens ho enviaran per correu. Ara bé, encara no saben quan tindran el temari específic.
Sobre el que comentàveu de fer totes les proves en un dia, jo preferiria que el pràctic fos després de l'estiu perquè així tindríem un parell de mesos per preparar exclusivament aquesta prova. La manera d'estudiar pel test i pel cas pràctic són molt diferents: per un has de memoritzar i per l'altre és més important fer molta pràctica i saber treballar amb el material (legislació, jurisprudència,...).
Per cert, sabeu si a Superior hi haurà tema de redacció? Suposo que no perquè a Gestió ho van eliminar.
• 10/02/2009 14:59:00.
No tinc tant clar que no hi hagi tema a desenvolupar. Caldrà veure la convocatòria..
Ànims a tots
--
Foros de oposiciones:
[--http://www.misopos.com/foros--]
• 10/02/2009 15:50:00.
Jo crec que si que hi haurà tema a desenvolupar o una bateria de respostes curtes. O potser totes dues coses...
Continuarem esperant a que es dignin a treure la convocatòria...
• 17/02/2009 14:35:00.
Hi ha novetats sobre el procés!
Convocatòria: darrera setmana de febrer 2009
1a Prova: primera quinzena de juny 2009
Això va en serio i ja ho tenim aquí!!! Ojalà no ens facin esperar i el 23-24 puguem llegir la convocatòria!
Hola a tothom,
Aquest és un missatge urgent.
Ahir en un acord de l'executiu català és va aprovar l'oferta pública del cos superior; 350 places. Davant de les pressions de grups de l'oposició com CIU el conseller va dir literalment "aquest procés no està pensat per cobrir noves vacants sino que està pensat per a una rocolocació de personal de dins de l'Administració". Hem begut oli tots aquells que portem estudiant tant de temps perquè aquestes paraules no són si no un clar advertiment que hi haurà "tongo". Si no són un procés de funcionarització intern, serà un procés "amanyat". Sento de tot cor les esperances que tots, vosaltres i jo, havíem posat en aquestes oposicions, però aquí alguna cosa fa olor de podrit...això sí, gràcies als de CIU per torracollons...
Els aspirants de torn lliure estem condemnats per una administració que sense embuts t'adverteixen prèviament d'un procés corrupte...Què fem?? Què penseu??
Perdoneu companys,
vull afegir només que la notícia la podeu consultar a EL PERIODICO d'avui dia 18 de febrer en l'apartat en negreta...estic molt indignat...resulta increïble que es jugi d'aquesta manera amb les il·lusions de tanta gent...tot està ben manegat i sempre és igual...mèrit i capacitat...endoll i mà destra...quina vergonya
• 18/02/2009 17:33:00.
Hola grupsup
Podries posar el link a la notícia? No el trobo enlloc...
Jo només us puc dir que les meves 2 experiències en opos han estat molt satisfactòries, i en totes 2 he anat pel torn lliure.
• 18/02/2009 18:24:00.
Però com poden fer tongo?? Se suposa que tot està super controlat i les preguntes secretes i totes aquestes coses...
On és aquesta notícia?
Jo estic bastant desanimada però ho continuaré intentant
• 18/02/2009 18:30:00.
L'únic que he trobat és això:
[--http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicaci...ccio_PK=1008&h=--]
• 18/02/2009 20:17:00.
Aquest és l'enllaç de la roda de premsa sobre el tema:
[--http://www20.gencat.cat/portal/site/SalaPremsa/men...0008d0c1e0aRCRD--]
Hola a tothom,
La notícia podeu consultar-la a El Periódico d'ahir dia 18 de febrer, a la pàgina 18, on el conseller de Governació, Ausàs, el pocavergonya, declara que la intenció d'aquesta nova convocatòria és posar ordre a l'Administració i en cap cas la creació de noves places.Això vol dir en poques paraules que es donarà pas als interins en un procés corrupte on la resta d'aspirants per lliure estarem de comparsa.
Hola de nou,
Les oposicions a la Generalitat han estat, comparades amb d'altres administracions, processos nets i on molta gent ha aconseguit bons llocs de treball. Però darrerament, amb les pressions de sindicats i interins i partits polítics sense seny, la cosa ha canviat força. Les últimes opos netes van ser les d'auxiliars de 2007. Les darreres d'administratiu han estat una vergonya sense nom. Per exemple, molts aspirants sabien i en parlaven abans de fer la darrera prova d'ofimàtica sobre quin document entraria de ben segur: una convocatòria de reunió. Corrupció en estat pur.
A la pregunta com podem fer-ho. Molt fàcil. Estem d'acord que les preguntes test són secretes. Aquí no hi ha trampa. Però si a les proves indefinides, com són les de desenvolupament...i a més, no ens enganyem, ells aquí saben perfectament qui està dins i qui no, i és clar, les puntuacions als interins pugen i a la resta encara que hagin redactat el tema millor de ses vides els posem un NO APTE i fora...així funciona...tongo, tongo i tongo, això sí, aquesta vegada han tingut " l'honor " de dir-nos-ho abans del procés...quina barra!!
• 19/02/2009 15:25:00.
Jo m'he presenta a les darreres d'administratius i si bé és cert que la gent parlava de quin supòsit pràctic podia sortir, no era per haver-hi filtracions; era perquè era el més lògic que sortís. Pensa que molta gent, ja s'havia presentat a la convocatoria d'aux. admius i ja es podia fer una idea de com aniria l'examen. De fet, el mateix temari ja era molt ilustratiu. Dels documents que entraven només podia sortir una convocatòria de reunió o un ofici de trasllat,..... mai un document com una acta de reunió, ja que no hi havia temps materia per fer-ho.
Pensa que si en dos anys t'has presentat a dos oposicions, ja pots tindre una mica de criteri de com ha de ser el nivell que exigeixen.
Nikodemo,
Primer, saps quin criteri han seguit per aprovar i suspendre als aspirants d'ofimàtica? Segurament no. A les opos d'auxiliars van haver sis o set torns amb documents diferents i ningú sabia quin document entrava...penses que només hi podien sortir dos documents? enhorabona, justa a la fusta! Tenint en compte el poder immens del tribunal qualificador a l'hora d'aprovar i suspendre a determinades proves no quantificables (proves d'ofimàtica, redacció de temes,etc), només podem fer una cosa: posar un ciri a la Moreneta...ah!! i això del que faran a les properes opos de superior no ho he dit jo, sino l'honorable conseller de Governació...i la resta és cosa de somiatruites.
hola a tots!!!!!
no sé, jo penso que aprovar unes oposicions en la que gran part dels punts són de mèrits és difícil. Però d'aquí a què hi hagi tongo i n'hi ha que sàpiguen les preguntes, crec que hi ha un abisme. Les declaracions que va fer el conseller crec que no són cap novetat, donat que les oposicions de la generalitat sempre han tingut per objectiu recol.locar els de dintre (d'aquí s'expliquen els mèrits), però no crec que tinguin clitxats els interins per corregir-los els exàmens d'una altra manera... no sé, no us desanimeu!!
::: --> Editado el dia : 19/02/2009 21:17:48
No és per res però us heu fixat que els mèrits dels interins cada cop compten menys? He tingut la sort d´aprovar dues oposicions seguides i una part d´una altra i els mèrits que portava eren despreciables. A més anava per torn lliure en totes tres.
Respecte al criteri de correcció dófimàtica i documents... que vols que et digui: la gent que conec que ha suspés reconeix que la van pifiar a l´excel, i els documents...si els veus cada dia i saps com es fan (EAPC) la resta es practicar, fer un calcul de temps i punt. Només podien ser 2 o 3 documents.
ok, potser no treballeu d´interins, però les acadèmies o sant google ajuden molt.
• 19/02/2009 21:28:00.
A mi totes aquestes frases de l'estil "Les darreres d'administratiu han estat una vergonya sense nom", "corrupció en estat pur", etc, em sonen a persona q no ha aprovat i li ha fotut molt... en aquest fòrum entra força gent i ningú va assegurar mai q sortiria una convocatòria de reunió... com diu el funci i algú més, només podien sortir 2 o 3 documents, pq la resta (actes, resolucions...) eren massa llargs i en una hora no es poden fer miracles.... es tracta d'una qüestió de lògica. I et parla algú q s'ha presentat per lliure sense cap mèrit, i q va fer tot l'examen en 30 minuts o menys....i t'asseguro q ningú em va dir les preguntes.
En fi grupsup, et dono un consell: no et presentis. I un altre: denuncia, si creus q no ha estat un procediment net.
Per la resta, quants creieu q es presentaran? A les darreres de superior hi van anar uns 2000... però no sé si en total de tots els àmbits. I com porteu l'estudi? Sembla q la data ja és definitiva, la primera meitat de juny, no crec q ho canviïn ja.
Ànims companys!
Les bestieses que diu Aspirant 33 per molt que les diguis en veu alta no deixen de ser-ho. Mira, primer de tot no accepto el teu consell, no el seguiré pas. Em presentaré si vull. Però et diré una cosa hi ha una dita que diu que mentre hi hagi ases la gent anirà a cavall. Enhorabona per aprovar les opos d'administratiu, però, quins han estat els criteris per aprovar o suspendre? Per què tanta subjectivitat...i aquests que coneixes que han suspès es queden tan tranquils pensant que han fet malament l'excel...si la prova d'ofimàtica compta de 0 a 10 com han comptat? Misteris...una altra cosa és que aquí cadascú explica la fira com li ha anat. I això que només podien entrar dos o tres documents ho dius tu...en fi aspirant 33 d'aquests com tu són els que volen l'Administració, dòcils i obedients que tot els sembla bé...
• 21/02/2009 10:25:00.
Bon dia a tothom!
Els rumors que comenta Survive... ho veig possible tenint en compte com estan fent les darreres convocatòries, però això de fer-ho tot en un dia o en un cap de setmana ho trobo una mica bèstia. No sé, jo crec que prefereixo fer el pràctic més endavant per preparar-lo de manera més específica. Uf... ja tinc ganes de llegir la convocatòria per veure què ens espera.
Kris1978, sobre el tema del TEST DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS, jo el vaig fer a la darrera convocatòria de Gestió i era un test on havies de dir si estaves totalment en desacord, bastant en desacord, indiferent, bastant d'acord o totalment d'acord sobre 100 afirmacions relacionades amb qüestions professionals. Algunes eren molt evidents com ara "És important utilitzar les noves tecnologies per millorar la meva feina" però altres les vaig trobar més complicades com per exemple: "Si he d'encarregar una feina a un subordinat, li he explico només allò que ha de fer, no cal donar-li tota la informació del projecte ni el perquè". Una pregunta així no crec que tingui una resposta correcta però conec caps que t'ho expliquen tot i altres que només et diuen què has de fer i simplement crec que són maneres diferents de treballar.
No sé, per mi va ser un desastre perquè vaig treure un 1,4 sobre 5 i com que feia mitja amb el test de coneixements...
Algú més ha fet el Test de competències professionals de Gestió o Superior? Com us va anar? Us vau preparar d'alguna manera?
• 21/02/2009 21:49:00.
Hola a tothom!!!!!
avui al cef han comentat tb aquests rumors que dieu de tots els examens en un cap de setmana, pot ser asfixiant i agotador...de totes formes jo personalment ho prefereixo...Deien q el finde del 13 i 14...per sort s'han carregat el tema!!!!!
En relació a competencies professionals no hi ha cap test enlloc, ni te'l deixen emportar a casa ni els publiquen ni donen les correccions pq teòricament DIUEN q no hi ha respostes correctes o incorrectes. En fi, jo no vaig rebre indicació de cap mena i vaig treure un 4,83 sobre 5 així q genial q el segueixin posant, és una parida però per culpa d'aquest examen molta gent perd posició.
Survive, si q conta per la nota, el q pasa q no és eliminatori, és a dir, pots treure un 0 i no pasa res (bueno, pasa q probablement després no t'arribi la nota per res però no impedirà q et corregeixin els examens). Les preguntes es repeteixen al llarg del test vàries vegades, formulades de manera diferent, i s'ha de ser coherent amb les respostes.
Aspirante 33, al 2006 van anar en total uns 2000, aquest any serà per l'estil, potser una mica més però com ja saps l'index d'absència sol rondar el 20%, increible però cert. Per cert, tens idea de quan sortiran les places d'administratiu? les llistes al març però un cop publicades tarden molt?quines ganes :)))
Com porteu l'àmbit específic???? jo encara no he començat, argggg...quina mandra.
Ànims i passeu dels rumors!!!!!!!!Cada any es diu el mateix ;)
Doncs no puc aportar gaire més del que he llegit fins ara.
Jo estic al CEF i estic força contenta donat que no esperava gaire. Tenir apunts ajuda molt i ho recomano, però que ningú esperi cap meravella, alguns temes els van fer abans que sortissin els esquemes i hi ha mancances importants.
Hi ha algú que es presenti a l'àmbit de Prevenció? Hi ha algun llibre que s'ajusti al temari o centre on preparin aquest àmbit?
No sé si estic més desanimada o més perduda.
A estudiar tots i ànims!
• 22/02/2009 16:15:00.
hola!
Ocelleta, doncs no sé quant trigaran, si surt la provisional a principis de març, pensa q després hauran de donar uns 10 o 20 dies per fer al·legacions, o sigui q jo crec q fins l'abril no sabrem res definitiu.... quines ganes! L'espera es fa molt llarga!
Respecte als temaris. Titanica, jo tinc la part general per adams, i pensava comprar-me l'específica (àmbit general) d cef pq se suposa q ho tindran abans... però si em dius q hi ha mancances importants no sé si esperar-me a adams... q en penseu?? He vist a la web de cef q ja estan a la venda només a bcn, algú els ha comprat ja?
Hola!!!
Jo tinc una pregunta, de les OPOS del COS SUPERIOR , un es pot inscriure a per exemple àmbit jurídic i a l' hora àmbit econòmic??
EL temari veig que està prou bé per interent. perquè comprar els llibres doncs??
La part especial també es publica per internet? o quesa va per lliure?
• 23/02/2009 8:58:00.
Ei, la maquinària sembla que es comença a posar en marxa.
Acaba de publicar-se l'oferta de 350 places de superior.... !!!!!!!!!!!!!!
• 23/02/2009 9:44:00.
M'han arribat rumors en el mateix sentit que portem uns dies comentant sobre que les proves es farien totes el mateix dia:
"La fase d’oposició compta amb 4 exercicis que es realitzaran tots el mateix dia que sigueu convocats per a la realització de les proves. Els aspirants podran optar a qualsevol de les 4 opcions, sempre que compleixen amb els requisits exigits".
Sembla ser que la convocatòria es publicaria a principis de març.
Com diu Curiositat, la maquinària es posa en marxa.
La part específica no et puc dir res, aspirant.
I continuo recomanant comprar apunts, no sé si els de CEF o els de Adams són millors, però t'estalvies molta feina de documentació.
El que volia dir és que en els de la part comú, com que van anar desenvolupant temes abans que sortissin els esquemes, en alguns no s'ajusta exactament, pel que hi ha coses que no s'expliquen.
M'imagino que no són les més importants, però sempre penso el pitjor i que caurà alguna pregunta precisament d'allò.
• 23/02/2009 13:42:00.
Informació de CCOO:
La convocatòria sortirà publicada a principis de març i les proves es realitzaran al mes de
juny. Les places ofertades seran 350 més 34 places addicionals.
El 50% de les places es destinen al torn de promoció interna. En aquest torn, 122 places
són de l’opció general, 35 de l’opció jurídica, 7 de l’opció econòmica i 12 de l’opció de
prevenció.
En quant al torn lliure, 122 places pertanyen a l’opció general, 34 a l’opció jurídica, 6 a
l’opció econòmica i 12 a l’opció de prevenció.
La fase d’oposició compta amb 4 exercicis que es realitzaran tots el mateix dia que
sigueu convocats per a la realització de les proves. També cal dir que els aspirants
podran optar a qualsevol de les 4 opcions, sempre que compleixen amb els requisits
exigits. Recordar-vos que entre els requisits de participació en l’opció de prevenció, els
aspirants hauran d’acreditar que tenen un mínim de tres de les 4 especialitats que la Llei de Prevenció de Riscos contempla.
Els exercicis de la primera prova de la fase d’oposició són:
1. Exercici de competències professionals.
2. Exercici de coneixements. 80 preguntes tipus test. (50 preguntes pels companys i les
companyes del torn de promoció interna).
3. Preguntes de resposta breu. Respondre a 10 preguntes tant del temari general com
del temari específic, en funció de l’opció escollida.
4. Supòsits pràctics. Un cas pràctic relacionat amb la totalitat del temari tant del general
com de l’específic i en funció de l’opció escollida.
Fase de concurs: Es valorarà fins un màxim de 12,30 punts i es tindrà en compte:
• Serveis prestats: 0,07 punts per mes treballat, fins un màxim de 5,80 punts ja sigui
per la promoció interna com pel torn lliure.
• Amb caràcter excepcional en les places de l’opció de prevenció, els aspirants hauran
d’acreditar que han desenvolupat tasques i funcions de prevenció de riscos laborals,
mitjançant acreditació certificada pel secretari general corresponent.
• Altres mèrits. Titulacions universitàries (doctorats, mestratges, llicenciatures o
postgraus) rellevants amb les places convocades, fins un màxim de 5 punts
• Haver resultat apte/a sense plaça en els processos selectius del 2003 i 2006
respectivament. 0,75 punts per oposició superada.
• 23/02/2009 15:10:00.
Només diré una cosa: 4 exercicis el mateix dia.... fills de sa mare!!!! Com a mínim ens donaran un entrepà, no?
• 23/02/2009 18:29:00.
Feia molt temps que no escrivia. Estic a les presencials de l'Adams i he de dir-vos que a nivell de feina no s'ho estan organitzant gaire bé. Els temaris doncs els pots tenir igualment a l'aula virtual així que potser per properes convocatòries m'ho penso de pagar cada mes la millonada.
Una cosa he de dir-vos: fer les 4 proves en un sol dia és MORT! per mi sí... jo preferia fer-ho amb una mica de temps entre el cas pràctic i les teòriques... però què hi farem... tots estarem iguals!
Un salut a tots, estic de retorn al forum!
• 23/02/2009 22:12:00.
La veritat és q 4 examens en un sol dia...serà un suicidi col·lectiu!!!!!!!el 4t q serà el pràctic pot ser desastrós ja q dubto q tinguem el cap com per raonar amb massa sentit...aleshores q pensen fer? una part al matí i una altra part a la tarda???? pq per temps no em quadren les hores pq doni temps en un sol matí...
De totes formes una bona notícia: passarem l'estiu lliures d'estudi!!!!!!! s'ha de mirar el costat positiu :)))
• 26/02/2009 17:58:00.
Està molt aturat això.... que esteu tots estudiant????!!!!
Si fans els 4 exàmens en un sol dia.... em sembla que ja em rendeixo.
Algú té algun rumor més??? em moro d'impaciència!
Hola a tots,
Mira curiositat com et mors d'impaciència t'explicaré allò que d'altres no ho faran, seré un bon company. Com treure una bona nota del test de competències. Com jo, segurament no treballes al cos superior...però m'he presentat a més d'una oposició i a la darrera vaig treure la màxima nota de competències...les preguntes test són moltes i es repeteixen cada cert nombre de preguntes...el secret està en moures entre la mínima -gens d'acord- i la màxima -totalment d'acord- i ésser totalment sincer per tal de no contradir-se. Aquesta és la tècnica, encara que com ben han dit tot depèn de l'ambigüitat de les preguntes...Bé aquesta és una tècnica per aquesta prova... hi ha d'altres tècniques per la resta de proves, però això ja és cosa de cada opositor...Ah, normalment la prova de competències no és eliminatòria...
Una salutació
PD: Això de quatre proves en un sol dia és bestial...però que farem...la meva opció serà la jurídica
• 27/02/2009 13:25:00.
la veritat es que es una bestialitat fer-ho tot el mateix dia pq teniu rao en que per fer un suposit practic has d'estar fresc... el que no entenc es com ho faran pq si hi ha gent que es presenta a mes d'un ambit no els hi donara temps no??
jo tb hem presento a la opcio juridica
Hola a tots!!
jo tb em presentaré a les opos del cos superior!! com ho porteu? no sé com pensen fer tants exàmens el mateix dia, estan bojos... però bueno, els nervis ens passaran de cop aquell dia! jejeje. Una coseta, algú sap algun llibre on hi hagi supòsits pràctics resolts? :S
salutacions i molts ànims a tots!!
• 01/03/2009 22:12:00.
subgrup, moltes gràcies per la informació. Tens raó, com tu, no treballo al cos superior però estaria encantada de treballar-hi!! Prenc nota del teu consell
• 04/03/2009 16:59:00.
Jo no us puc donar gaires consells pq.. serà el primer cop que em presento a unes oposicions!!! La veritat és que no tinc gaire esperances d'aprovar, però vull anar fent "carrera opositora" jeje gràcies a tothom que aporta els seus truquets i consells!
Jo em presentaré al general i, la veritat és que no sé ben bé com afrontar tot el temari... em sembla que faré una selecció de temes jaja qualsevol consell encara que sigui simple sempre ve bé!
Un salut a tots i ànims! conforme vagin sortint cosetes us ho comento! avui vaig a l'academia, a veure que diuen!
• 05/03/2009 8:47:00.
Companys!!
Quina normativa consulteu pel punt VIII de l’esquema del tema 53 (Responsabilitat civil, penal i administrativa del personal)?
Merci :-)
• 05/03/2009 17:17:00.
Bàsicament l'1/97, dels articles 109 al 113. Tot i que si ens posem tontos, també hauriem de mirar el Codi Penal per la part de responsabilitat penal...
Després ja de tema de règim disciplinari, també el decret 245/93 i l'EBEP.
• 05/03/2009 18:14:00.
Mil gràcies Aspirante33!!
Ho tenim igual doncs :-) Només ho volia confirmar perquè em semblava pobre comparat amb els altres apartats del tema 53 (són interminables!).
A més, no sé per on agafar el punt 8.1, de responsabilitat civil i el 8.3 de responsabilitat administrativa.
Pel que fa a la responsabilitat civil, els apunts del CEF fan referència a la LRJAE (Ley de Régimen Jurídico de la Administración del Estado, Decreto de 26 de julio de 1957) però ho veig massa, no?
Endavant!
• 05/03/2009 20:49:00.
Jo ho tinc per Adams i ara q ho dius és veritat, el tema sencer és llarguíssim (88 pàgines) i l'apartat aquest només n'ocupa un parell!!
De la LRJAE (del 57??) no en diu res... però sí, a mi també em sembla massa excessiu...
• 06/03/2009 11:23:00.
Algú s'ha comprat el llibre de la part específica àmbit general de l'Adams???? si algú el té q em digui si està bé o no pq em vaig comprar un llibre de l'Adams i no segueix ben bé els esquemes de l'EAPC i m'he cabrejat una miqueeeeeeta jeje total, q no vull q em torni a passar el mateix.
Com ho porteu? a mi em fa molta mandra però hem de començar a apretar...
• 08/03/2009 11:50:00.
D’acord amb el que diu el DL 1/1997, la valoració dels mèrits o nivell d’experiència no pot significar, amb relació a les proves selectives, més de la tercera part de la puntuació màxima assumible en el conjunt del concurs oposició (màxim 1/3).
Aleshores, si es compleix el que diu CCOO (“la fase de concurs es valorarà fins un màxim de 12,30 punts”), com creieu que es repartiran els punts entre les proves de competències professionals, test, preguntes curtes i cas pràctic??
Que surti ja la convocatòria, si us plau!!
• 08/03/2009 18:54:00.
Si el màxim 1ue pot sumar de mèrits són 12,3, llavors la puntuació total màxima sense mèrits ha de ser 37 punts.
Potser serà alguna cosa així:
competències: 5
test coneixements: 7
preguntes curtes: 10
pràctic: 15
• 09/03/2009 11:46:00.
Però quan sortirà la punyetera convocatòria??????
Algú dels q esteu dins no sabeu res? No heu sentit cap rumor?
• 09/03/2009 11:52:00.
En un full informatiu de CCOO he trobat això:
“A la propera mesa sectorial del dia 11 de març s’aprovaran les bases del Cos Superior tal i com us vam informar en el passat informatiu de la Mesa Sectorial del dia 19 de febrer. La seva convocatòria pública està prevista pel mateix mes de març i l’inici de les proves al mes de juny.”
Sembla, per tant, que les bases de la convocatòria s’aprovaran el dia 11 de març, oi? Suposo que no es publicaran al DOGC immediatament i que haurem d’esperar mínim 3 o 4 dies, o sigui que calculo que potser el divendres 13 o el dilluns 16 sabrem alguna cosa. Per si de cas, estaré pendent de CCOO i algun altre sindicat per si avancen alguna cosa.
• 09/03/2009 12:14:00.
Gràcies Sirius! O sigui q fins la setmana q ve millor q no comptem res... Com a mínim sembla q ja tenim una referència...
Hola,
Avui és el primer dia que entro al foro. Jo no he treballat mai a cap organisme públic de cap tipus ni mai havia preparat oposicions i la veritat es que em sembla tot molt complicat: nous temaris, temaris molt extensos, canvis en els tipus d'exament, diferents ambits, falta d'informació sobre com serà la convocatòria...
Jo voldria presentar-me a l'opció jurídica, algú té temaris? realment ja estan els de la CEF ? I si és així estan bé?, o us aneu fent vosaltres els temes? i el pràctic com el prepareu? teniu algun llibre?...
Ostres que preguntona, no?
gràcies
Hola,
Pinilarre, com bé saps la part general és per tots la mateixa, però jo la part específica (jurídica) l'he preparada pel meu compte, mira't per exemple Muñoz Conde per la part de penal o Barceló per la part estatutària...res com passar-se per alguna biblioteca universitària...de la part pràctica també m'aniria bé que algú digués alguna cosa aquí per tal d'orientar-me...jo em preparo per l'Adams i els temaris encara que inabastables están força bé...
Moltes gràcies grupsup,
de moment només he començat amb els temes de penal amb Muñoz Conde,seguiré el teu consell.
• 12/03/2009 14:49:00.
Informació CCOO:
"A la propera mesa sectorial del 24 de març es tractarà el tema de les bases de la convocatòria del cos superior de cossos d’administració general, A1. Es preveu la seva publicació al DOGC, en cas d’aprovació, a finals de mes, principis d’abril."
• 12/03/2009 15:43:00.
Mireu, això ja és un cachondeo.... Q vingui el defensor de l'espectador: HO HAVEU VIST???
O sigui q ara fins l'abril??? És q a sobre diuen "en cas d'aprovació"... Creieu q ajornaran un altre cop l'examen? En tot cas mirem la part positiva, si ho ajornen tindrem més temps per estudiar...
• 12/03/2009 15:51:00.
Sóc jo l'única desesperada pq ni cef ni Adams en gran quantitat de temes no segueixen els esquemes???????????estudiar així és desesperant......
• 16/03/2009 15:34:00.
Q HI HA ALGÚ???????
com ho porteu??? quin temari més avorrit!!!!!!!!
al CEF ens van comentar q hi havia hagut problemes amb les places de prevenció de riscos i q per això s'ajornava la convocatòria uns dies, que no vol dir l'examen...jo espero q sigui al juliol pq amb tot el nou temari no dono l'abast...
• 16/03/2009 21:32:00.
Hola ocelleta! Sembla q la gent està estudiant com boja!!
Allò q deies dels esquemes...bueno, crec q en un temari de 100 temes és complicat seguir fil per randa tots i cadascun dels punts del temari oficial... però vull pensar q tant adams com cef són suficientment complets i serveixen per aprovar. Vull pensar. El més important i principal està segur.
Bé, seguim esperant.... tic tac... i la proposta d'administratius també l'esperem.... tic tac...
• 17/03/2009 10:21:00.
::: --> Editado el dia : 17/03/2009 10:23:33
Noi@s, confesso que em presentaré sense temps de preparar-me gaire...
gràcies a les passades opos d'auxiliars, treballo de 8 a 15 cada dia, més una tarda, i a més, faig 10 hores de classes la resta de tardes... Només em queden els caps de setmana i les matinades.
Repassaré el temari d'administratiu, em llegiré un parell de cops la normativa "bíblica", i la resta de temes, em lleigré els resums de l'EAPC i els llibres de l'ADAMS...
Aquest cop sí me n'adono que aniré a l'examen a veure com és...
Merci, només em volia desfogar.
• 17/03/2009 12:49:00.
Hola aspirante33!!!sembla q se'ns resisteix la resolució d'administratius encara q jo ja he celebrat q entro,com després sigui q no...no vull ni pensar-hi!!!! jeje la veritat q tenint en compte el canvi de temari no estan prou malament els apunts del cef però si que hi ha epígrafs q no surten i no sé ni on buscar-los...
Jo crec q el nivell de preparació serà bastant baix tenint en compte com ha anat tot plegat, no creieu?
Ah, a gestió tb tenen el temari en revisió tot i q serà al novembre, tant costava canviar-lo a la vegada q superior pq sigui més fàcil per tots? són ganes de fotre!!!!!
• 18/03/2009 18:30:00.
A mi m'aniria de conya que acordessin temari per gestió pq encara que em presentaré a superior no crec que aprovi... però em sembla que les coses aniran de justes com aquest cas, no tenen pinta de fer-ho més fàcil jeje
Molts ànims a tothom!!!!!
• 23/03/2009 17:45:00.
Companys, us volia consultar una cosa.
El tema aquell de les modificacions pressupostàries (tot allò dels romanents, ampliacions i suplements de crèdit, etc) no hi és al temari de cos superior? Parlo del general, a l'àmbit econòmic si que surt. Però es que a administratius si que hi era, i em sembla estrany...
• 23/03/2009 18:11:00.
No, no hi és... millor, mira!
• 23/03/2009 18:13:00.
Hola aspirante!!!
doncs amb el programa en ma no entraria aquest tema...al cef quan sha donat pressupostari tpoc sha explicat entenent q no entra i als esquemes no hi ha cap referencia...
Conclusió; Jo no m'ho he estudiat. Una cosa menys ;) però tb em va estranyar!
• 23/03/2009 18:16:00.
Una pregunta pels que us vau presentar a administratius...
Utilitzeu els temes que coincideixen del temari d'administratius, o us els estudieu de nou? Ho dic perquè, encara que hi ha força temes que coincideixen, no són tan complets com el que demanen aquí...
Dit d'una altra manera: amplieu el temari que ja us vau estudiar, o passeu dels apunts d'administratiu?
Jo he anat aprofitant força els temaris, però me n'adono que són molt superficials... però és que no tinc més temps!
Crec que aquestes seran les meves primeres opos suspeses...!
• 24/03/2009 9:45:00.
Bon dia capillator!
jo mho estic estudiant tot de nou o amb els apunts q tenia de gestió, seguint els esquemes, tot i q consulto sovint els apunts q van penjar d'administratius en alguns temes q eren bastant complets com per exemple contractació.
Jo tb crec q suspendre, si es q amb aquest temari tan llarg...no s'acaba mai!!!!!!!MISIÓN IMPOSIBLE
Hola companys/es,
Una confidència més, Funció Pública treu les preguntes dels temaris d'Adams. Siguem optimistes (sempre que no hi hagi sorpreses d'última hora). Jo tinc la intenció d'aprovar les jurídiques (si hem deixen,jeje).
ànims!!!
• 24/03/2009 11:59:00.
grupsup...treuen les preguntes dels temaris d'Adams????????????en q et bases??????????????així m'agrada, q hi hagi algú optimista!!!!!
• 24/03/2009 12:57:00.
Hola!
Subgrup, jo tampoc no sabia que treien les preguntes dels temaris d'Adams... Com ho has sabut?
Doncs jo estic estudiant amb els temaris que he comprat a CEF i la veritat és que no n'estic gaire contenta, sobretot perquè no coincideixen gaire amb els esquemes de l'Escola d'Adminstració Pública. Si ara a sobre resulta que les preguntes surten d'Adams, quin desastre...
Bé, no res, farem el que podrem.
Avui se suposa que hi havia la reunió del grup de selecció amb els sindicats: a veure si aproven la convocatòria i podem tenir més informació sobre les proves.
Hola a tots,
els nostres companys que s'han presentat a auxiliar i administratiu saben que els tests están trets dels temaris de l'adams. Això no és cap secret. Imagino que els nostres companys que acaben d'aprovar administratiu no els faria res confirmar-ho. Això sí, parlem del cos superior, on hi ha molts temes i crec que adams alguns no els ha desenvolupat del tot bé. Entre CEF i Adams millor aquest darrer.
I la convocatòria???
No sé si aprovaré, però presentaré batalla...
Endavant!!!
• 24/03/2009 15:42:00.
doncs jo vinc d'administratius i els test més q de l'Adams crec q el van treure del temari q va penjar la mateixa Escola d'Administració pública però no ho sé, tpoc tenia en ma el temari adams com per poder opinar.
De superior estic fent un pupurri d'adams i cef pq cap dels 2 em sembla correcte 100%...
a veure si deixem de dir disbarats, quina bestiesa és akesta de que treuran les preguntes del temari d'adams???
primer, jo he aprovat administratius i no he utilitzat adams.
segon, que jo sàpiga, la constitució és igual per a tots, l'estatut és igual per a tots, el decret 1/1997 és igual per a tots, l'EBEP és igual per a tots, la 30/1992 és igual per a tots, etc etc, o sigui que el que pugui posar adams als seus temaris serà pràcticament igual al que posin altres temaris, o si t'ho estudies tu per la teva banda mirant directament la legislació. a més, se suposa que adams (igual que tots) fa servir els esquemes i la bibliografia que marca el temari oficial, tot i que no els segueixi al 100% (igual que tots).
tercer, on és la "confidencialitat"??? s'ha convertit en un simple "els tests están trets dels temaris de l'adams" i "això no és cap secret"???
no diguem bestieses si us plau, ni ens intentem passar de llestos. abans de fer una afirmació així cal constrastar la informació.
• 24/03/2009 17:00:00.
::: --> Editado el dia : 24/03/2009 17:01:53
Bona tarda companys/es!!
@ "Ojoaldato (sus viá crujir a tós!)": Crec que els temaris més complets i extensos són els de l’Adams i, partint d’aquest punt, m’atreveixo a dir que és on trobarem les respostes a les preguntes dels tests amb un 99% d’encert; però també he de dir que hi ha temaris més breus (CEF, Catac, etc.) on podem trobar resposta a gairebé totes les preguntes amb un 96% d’encert.
@ Capillator: Jo estic creant un temari nou per aquesta oposició ja que, tal com dius, els temes d’Administratiu queden coixos i cal ampliar-los. Per exemple, avui m’he quedat en blanc en el punt 4.3 del tema 18; sabeu quina és la problemàtica distinció entre relacions de subjecció general i relacions de subjecció especial? "problemàtica"??? Merci :-)
En fi, ànims a tots que "de mica en mica s’omple la pica" ;-)
• 24/03/2009 18:18:00.
::: --> Editado el dia : 24/03/2009 18:19:37
tema 18, 4.3
Jo només tinc això (i ja no buscaré més):
4.3. La distinció entre relacions de subjecció general i relacions de subjecció especial
Relacions de subjecció general
Relacions que qualsevol ciutadà manté amb una o diverses APs pel simple fet de ser un individu que viu en societat, és a dir, pel simple fet de ser un ciutadà que en un moment o altre es relaciona o es relacionarà amb una instància administrativa.
Relacions de subjecció especial:
Relacions entre uns determinats ciutadans i unes administraciones públiques concretes especialitzades en algun àmbit d'intervenció administrativa. Per exemple:
• els estudiants universitaris amb la universitat pública en la qual estudien;
• els reclusos amb les corresponents institucions penitenciàries;
• els pacients quan estan ingressats en algun centre hospitalari de titularitat pública;
• les empreses privades quan contracten amb l'Administració pública.
• 24/03/2009 18:57:00.
Gràcies Capillator!!
És més o menys el que tinc jo del professor Entrena Cuesta (ves entrenant que fa pujada... jejeje):
“Tot administrat, pel simple fet que ho és, pot ser vinculat pels actes d l’Administració; la qual cosa determina que els administrats es trobin en relació amb l’Administració en un estat de subjecció general. Però també és freqüent que, a més a més, en virtut de circumstàncies d’índole diversa –l’exercici d’una professió determinada, l’ús o la prestació d’un servei públic, etc.–, l’administrat es trobi en un estat de subjecció especial amb l’Administració. Per aquest motiu es distingeixen l’administrat simple i el qualificat.”
El que no sé veure és la “problemàtica” però ja he desistit... Així és queda.
Bona nit a tothom! ;-)
• 25/03/2009 19:05:00.
::: --> Editado el dia : 25/03/2009 19:07:08
::: --> Motivo : Escriure bé la pàg. web
Ja tenim nova relació de llocs de treball! (va sortir al DOGC la setmana passada)
Està a: [--http://www20.gencat.cat/docs/governacio/Funcio%20P...2009%20DOGC.pdf--]
S’han creat nous llocs de feina molt interessants...
Ojalà es faci l’examen pràctic després de l’estiu i tinguem més temps per preparar-ho!! Somiar és gratuït, no?
• 26/03/2009 10:58:00.
Q pasa amb la convocatòria??????¿¿¿¿¿??????
• 26/03/2009 11:15:00.
::: --> Editado el dia : 26/03/2009 11:15:45
---RUMOR---RUMOR---RUMOR---
Diuen, comenten, parlen, que la convocatòria no sortirà fins a l'abril, i que hi ha probabilitats que l'examen s'endarrereixi fins el setembre.
Tot això, entre moooooolts avisos de
---RUMOR---RUMOR---RUMOR---
• 26/03/2009 12:21:00.
AAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGG
QUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Em moro si mhe de passar un altre agost estudiant, amb administratius ja en vaig tenir més q suficient...............
Espero q quedi en un rumor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hola a tots,
òstia, no fotem!!! tot l'estiu putejats, llibres cap amunt i cap avall!!! si surt la convocatòria a l'abril (això si surt a l'abril) poc temps tenen per preparar-ho tot. Aquest rumor té pinta de ésser més que això...què dura és la vida de l'opositor...
• 29/03/2009 8:41:00.
Segueix dient: “Convocatòria març 2009 (previsió)”. Això vol dir demà dilluns, dia 30, o dimarts 31!! A veure si és veritat! De no ser així, la “maledicció” (o no) del rumor agafa força per “caure” sobre nosaltres, no?
Si us plau, si us plau!, que facin l’examen en dos dies distanciats!! (per demanar que no quedi... És gratuït!).
• 29/03/2009 14:37:00.
Juditis:
Actualemnt hi ha en marxa una promoció interna especial amb 75 places del cos superior. De la convocatòria podem treure algunes pistes:
1. Faran tot l'examen en un dia: coneixements, preguntes curtes i pràctic.
(és cert que en el nostre examen hi haurem d'afegir el test de competències professionals, però no crec que per això ho farem en 2 dies diferents).
2. Les puntuacions per a cada prova de la prom int. especial són:
- Test de 80 preguntes sobre el temari comú: 5 punts
- 10 preguntes curtes sobre TOT el temari: 5 punts
- Supòsit pràctic sobre TOT el temari: 5 punts.
D'això en dedueixo, per a la nostra convocatòria:
1. Que el test de competències valdrà 5 punts (com sempre).
2. Que tindrem 100 preguntes de coneixements dels 60 primers temes, i valdran 5 punts.
3. Que les 10 preguntes curtes valdran 5 punts.
4. Que el pràctic valdrà també 5 punts.
5. Que ho farem tot en un dia, o cap de setmana.
Jo espero de veritat que s'endarrereixi; ho sento per a la resta, però a mi em falta el temps per estudiar: una convocatòria al juny significaria un suspens molt probable.
Així doncs, espero que dilluns o dimarts canvïin la previsió a, com a mínim, juliol (ja s'han fet opos en juliol abans...).
• 29/03/2009 17:57:00.
@ Capillator: Ja ho sé, ja... Segurament ho farem tot en un dia però jo no perdo l’esperança fins a veure-ho a la convocatòria :P
M’agradaria que l’examen fos en més d’un dia perquè:
1. L’efecte cansament ens va en contra si fem el pràctic al final de les proves (com sempre).
2. Menys temps = menys preguntes = pitjor resultat (crec que és millor jugar-te-la a cinc “penals” que a un).
3. Si ho fem tot en un dia, creix la possibilitat de que no puguem portar apunts per fer el pràctic i, en el meu cas, és pitjor.
Pel que fa a les puntuacions, estic molt despistada perquè les Cocos va dir que es donarien fins a 12,3 punts en la fase de concurs i això no em quadra amb els meus números (molt semblants als teus). És un misteri...
Ah! I jo també espero que s’endarrereixi la data de l’examen perquè, sinó, pinten “bastos” ;-) A veure si canvien la previsió!
• 30/03/2009 11:59:00.
Ja ho han modificat. Posa la convocatòria per la primera setmana d'abril, i la data d'examen continua igual.... o sigui que nuestro gozo en un pozo!
• 30/03/2009 12:06:00.
ooooooooh, si han modificat només la data de la convocatòria és q tenim examen al juny, jo que tenia grans esperances de q s'endarrerís una mica...en fi, a seguir estudiant!!!!!!!
• 30/03/2009 20:03:00.
Tret de la UGT:
MESA SECTORIAL 24 de MARÇ 2009
dilluns, 30 març de 2009
Els temes que es van tractar en la reunió de dimarts van ser els següents:
1. BASES DE LA CONVOCATÒRIA DEL COS SUPERIOR
Funció Pública ens va presentar la darrera versió d’esborrany de bases de la convocatòria del procés selectiu per a cobrir 384 places del cos superior. La UGT va manifestar, en primer lloc, la seva voluntat d’aprovar aquestes bases al més aviat possible per tal que no s’endarrereixi més aquest procés selectiu, però, davant la inclusió de molts aspectes nous, sense haver-ho parlat prèviament amb els sindicats en el grup de selecció, vàrem manifestar el nostre profund desacord amb la manera com s’està actuant des de Funció Pública.
Reiterem, SENSE CONSULTAR RES ALS SINDICATS, l’Administració ha tancat tot el tema de l’opció prevenció, exigint la formació mínima en les tres especialitats; ha inclòs una categoria nova de personal que pot participar en la promoció interna “categories de personal estatutari de gestió i serveis del subgrup de titulació A2”; ha inclòs nous criteris en la resolució dels desempats en la puntuació final i ha tret la menció expressa als serveis prestats en cossos d’administració especial, en referència a les places de prevenció. A més, i el que és molt greu, s’exclou al col·lectiu de prevencionistes dels centres de seguretat i salut laboral del departament de Treball, i als tècnics de prevenció que exerceixen l’especialitat de vigilància de la salut.
A la vista de tot això, les bases de la convocatòria han quedat novament aturades i Funció Pública ens ha convocat per tractar-les, com cal, en una propera reunió del grup de selecció.
Deixadesa? desinterès a fer bé les coses? o potser mala fer per par de l’Administració? Que cadascú pensi el que vulgui.
• 31/03/2009 9:38:00.
Informació de CCOO. Vénen a dir el mateix que els de la UGT:
Bases de la convocatòria del procés selectiu de l’escala superior d’administració
general del cos superior d’administració (subgrup A1)
L’Administració de manera incomprensible ens presenta amb 48 hores d’antelació unes
bases de convocatòria amb modificacions importants respecte a les bases aprovades en
el grup de treball de selecció i de les quals us hem estant informant puntualment. Davant
la protesta de totes les organitzacions sindicals, l’Administració retira les bases
presentades i ens convoca pel proper dia 1 d’abril per a tractar de nou les bases
esmentades. El proper dia 1 us informarem detalladament del procés i el resultat de les
negociacions en el grup de treball i la seva conclusió en la mesa sectorial del mateix dia
1 d’abril.
Per una banda tinc ganes que surti la convocatòria i tenir més informació sobre les proves però, per l'altra, com més tardin, més possibilitats hi ha que es retardi l'examen i això ja em va bé perquè no m'hauré pogut acabar d'estudiar el temari.
• 31/03/2009 10:28:00.
Gràcies capillator i sirius77 per donar aquesta informació!!!!
a veure si amb una mica de sort s'endarrereix encara q siguin 2 setmanes jeje és q no em dona temps d'acabar el temari...és llarguíssim!!!i mira q mhi estic dedicant eh però no li veig final...ànims!!!!
Moltes gràcies Capillator i Sirius 77, sort tenim de gent com vosaltres que comparteix informació!
Jo també espero que s'endarereixi una mica el tema...però que ens diguin ja el que sigui...que això és una tortura!!!!!!!!
Els sindicats són molt tous amb aquesta gent de Funció Pública, però clar com tenen la paella pel mànec...què farem, esperar...no han de permetre més sorpreses d'última hora...i han d'exigir que la nota de tall fora...i més seguretat jurídica...
Bé, esperarem, ànims!!
• 01/04/2009 11:29:00.
Avui es reuneixen, no? aix, informeu-nos si us entereu d'alguna cosa!!!!merci!!!!
per cert, per si algú l'interessa: m'han comentat a Adams que el segon llibre q falta d'àmbit específic part general el tindran a finals d'aquesta setmana o principis de la vinent. Pq per on esteu estudiant l'específic general? per cef? o tb esteu esperant a q es publiqui a Adams?
• 01/04/2009 18:25:00.
Hola ocelleta! Doncs jo encara no he arribat a la part específica, o sigui que ja em va bé... però sí, m'estava preguntant quan publicarien el segon volum.
Estic liada amb el tema pressupostari i tinc un dubte (de fet uns quants, jeje), a veure que en penseu vosaltres:
Segons l'art. 28.b de la llei de finances, seran imputades "les obligacions que siguin reconegudes fins al 31 de gener de l'any següent, corresponents a qualsevol tipus de despeses que hagin estat efectuades abans de finalitzar l'exercici pressupostari amb càrrec als crèdits respectius"
Vale, això què vol dir, que les despeses que hagin arribat a la fase "O" (reconeixement de l'obligació) abans del 31 de gener, s'imputaran al pressupost de l'any anterior?
És a dir, tenim el pressupost del 2008, i es reconeix una obligació el 15 de gener de 2009, aleshores s'imputa al 2008? (amb el benentès que aquesta despesa ja estava prevista, és clar).
No sé ben bé si és això... agrairia les vostres opinions, gràcies!
• 01/04/2009 19:15:00.
aspirante33, jo entenc que:
si la fase d'autorització i disposició es fan el 2008 però el reconeixement de l'obligació no es fa fins el mes de gener del 2009, la despesa anirà a càrrec del pressupost del 2008. Vamos, com ho dius tu! no sé si mhe explicat bé pq tinc un mal de cap q...estic espesa!je je je
jo estic mirantme la part específica, la part comuna com q hi ha molts temes q coincideixen amb adminstratius la deixo pel final, argggg...en fi, creuem els dits perque sigui al setembre jajajaja
• 01/04/2009 20:56:00.
Sí, t'has explicat bé, jeje! És com ho entenc jo. De totes maneres, si algú vol afegir alguna cosa...
I jo també espero que ho ajornin al setembre, però em sembla que va a ser q no... això sí, q la convocatòria surti ja per saber com anirà la cosa!! I algú sap alguna cosa de la reunió aquesta d'avui?
Demà ho veurem als mails
Bases de la convocatòria del procés selectiu de l’escala superior d’administració
general del cos superior d’administració (subgrup A1)
L’Administració de manera incomprensible ens presenta amb 48 hores d’antelació unes
bases de convocatòria amb modificacions importants respecte a les bases aprovades en
el grup de treball de selecció i de les quals us hem estant informant puntualment. Davant
la protesta de totes les organitzacions sindicals, l’Administració retira les bases
presentades i ens convoca pel proper dia 1 d’abril per a tractar de nou les bases
esmentades. El proper dia 1 us informarem detalladament del procés i el resultat de les
negociacions en el grup de treball i la seva conclusió en la mesa sectorial del mateix dia
1 d’abril.
• 02/04/2009 10:30:00.
Demà sortirem de dubtes!!
Convocatòria: 03.04.09 (previsió)
Quins nervis!
• 02/04/2009 10:54:00.
I es manté l'examen al juny...a veure quina sorpresa ens tenen preparada jeje a posar-se les piles q només queden 2 mesos i mig, arg!!!! i el temari q no s'acaba mai........interminable........
Ara mateix he llegit això a gencat:
Dimecres, 01 d'abril de 2009
Avui, divendres 3 d'abril, es publiquen al DOGC les bases del procés selectiu de l’escala superior
Avui s’han publicat al DOGC les bases de convocatòria del procés selectiu de l’escala superior d’administració general del cos superior d’administració. La previsió és que la primera prova d’aquest procés selectiu, per proveir 384 places, es faci la segona quinzena de juny!!!!!!!!!!!!!
Aquí ho teniu!!!!!!
Demà més:
[--http://www20.gencat.cat/docs/governacio/Funcio%20P...cio%20bases.pdf--]
• 03/04/2009 0:15:00.
GRACIES FUNCI1!!!! ho acabo de mirar i...ens pensen tenir 6 hores fent examens + l'estona q tarden en acreditar-nos + el q tarden a retirar i donar cada examen(q no és poc)?????? això es una bogeria...no li trobo el sentit per enlloc!!!!bé, demà ja podrem llegir detingudament la convocatòria i comentem!!!!
• 03/04/2009 8:20:00.
Moltes gràcies Funci1!!
A veure si no ens fan esperar massa i surt ja la convocatòria! :-)
Ens l’haurem de llegir bé per si volem demanar que es “repensin” algun punt ja que, després, quan passa el temps, és massa tard per sol·licitar qualsevol modificació.
Apa doncs, a esperar altra vegada! Tic tac tic tac
• 03/04/2009 9:12:00.
Ja tenim aquí la convocatòra. Com diu Juditis, ara toca llegir-se-la bé. Mireu a la pàgina de convocatòries.
• 03/04/2009 10:28:00.
Les proves a partir de l'1 de juny, snif...
Per cert, si han de fer preguntes curtes dels àmbits en horaris diferents i casos pràctics tb en horaris diferents s'haurà de fer en dos dies, no? espero q almenys sigui així pq sino pot ser infernal.
• 03/04/2009 14:21:00.
osti, mil gràcies kris!!!!!
quan ho he mirat encara no ho posava jeje bueno, una setmana més com a mínim, algo es algo!!!!
• 03/04/2009 20:07:00.
::: --> Editado el dia : 03/04/2009 20:16:57
::: --> Motivo : PD
Qui hauria de tenir plaça primer?
a) Un economista de torn lliure amb condició legal de discapacitat
b) Un economista de promoció interna sense condició legal de discapacitat
La convocatòria diu: “En el cas que les places reservades a les persones aspirants amb la condició legal de discapacitades no es cobreixin, s’acumularan en primer lloc a les de la resta de la mateixa opció i mateix torn; en segon lloc, a les reservades de la mateixa opció de l’altre torn, i finalment, a les de la resta de la mateixa opció d’aquest torn.”
Si no ho interpreto malament, la resposta a la meva pregunta és la b)
Això és correcte? O hauria de prevaldre l’article 59.1 de l’EBEP (es reservarà un mínim de 5% de les places per persones amb discapacitat)?
Us ho pregunto perquè conec a una persona economista amb discapacitat que ara mateix ha tirat la tovallola. Creieu que té arguments per fer un recurs o li dic que vagi a les oposicions de Gestió directament?
Mil gràcies!!
PD: Torn de promoció interna, opció econòmica: 6 places + 1 discapacitat + 1 del 10% addicional.
Torn lliure, opció econòmica: 6 places.
• 06/04/2009 16:56:00.
ola a tots¡¡ com va el temari interminable???
heu vist q a la pagina web surt com si estigues actualitzat a dia d'avui?? pr no veig que han modificat......
• 07/04/2009 17:01:00.
Us vull preguntar una cosa als que ja us heu presentat a alguna convocatòria on es pot utilitzar material per fer el supòsit pràctic.
La pregunta és: quina mena de material? Només legislació? En format foli o llibre?? I també pots portar apunts teus o llibres del temari?
M'imagino que només deixen legislació, però és que la cosa canvia molt si pots portar apunts i esquemes que et poden ajudar molt...
• 08/04/2009 13:29:00.
Doncs seria interessant saber el q comentes, aspirante33. Ja podem començar a imprimir i imprimir legislació jajaja jo tinc molta norma subratllada, espero q no hi hagi problema!
q li passa a aquest foro q està tan mort? i això q ja tenim convocatòria!!!!!!!
• 08/04/2009 14:12:00.
Jo em vaig presentar a la darrera convocatòria de Gestió i es podia portar material per al cas pràctic. No vam saber exactament què es podia portar i què no fins que es va convocar la prova. Finalment, ens van deixar portar tot el material que volguéssim en format paper i també calculadora que no fos científica.
Com que no sabia ben bé què necessitaria, vaig agafar-ho pràcticament tot: legislació, alguns casos pràctics de mostra, esquemes, també alguns temes que em semblaven importants... i, es clar, la calculadora. Imagineu-vos que portava una maleta gran i una motxilla plena de carpetes, llibres,...La majoria de gent anava com jo però també es podia veure gent que anava només amb aquell recull legislatiu que publica Adams o bé només amb un arxivador. No saps mai què és millor, jo a l'hora de la veritat només vaig utilitzar legislació i la calculadora. Tot s'ha de dir que vaig suspendre, però no crec que fos problema de no tenir prou material.
Suposo que aquest any a superior serà igual: tot el material en paper que vulguis + calculadora. Però també pot ser que posin alguna altra limitació perquè em sona haver sentit que fa anys no deixaven portar apunts, només legislació.
hola sirius,que va entrar de pràctic al de gestió???
atentament
• 08/04/2009 17:29:00.
... Calculadora...????
• 09/04/2009 8:26:00.
El cas pràctic jo el vaig trobar bastant difícil i llarg. En lloc de poder triar entre dos casos pràctics com havia estat fins llavors, era el mateix supòsit per tothom. Eren 10 preguntes sobre diferents temes, bàsicament funció pública, pressupostos i contractació.
La calculadora es necessitava per calcular les retribucions d'uns funcionaris: et deien el cos, el nivell i l'any que va començar a treballar i crec que havies de calcular quan guanyava. També s'havia de fer servir per calcular alguna cosa de pressupostos. No ho recordo molt bé però em sembla que havies de calcular una part del pressupost tenint en compte les despeses que t'indicaven.
Les preguntes sobre contractes eren més normals: el supòsit explicava un contracte crec que de neteja i havies d'indicar quin tipus de contracte era (obres, serveis,...) i et feien altres preguntes sobre si era menor, quin sistema de selecció de contractista s'utilitzaria, etc.
gracies Sirius,
Veig que el pràctic sempre va pel mateix, 30/92 , 30/07 , EBEB i pressupost. MOlta materia per un sol dia, però almenys ja que intentar-ho
atentament,
Hola a tots!!!!!
com ho porteu?? molts ànims als que aneu a la de superior, jo només m'hi vull apuntar pq aniré a gestió el novembre i m'agradaria veure com són els exàmens i així (sobretot el test de competències que tothom en parla tan malament ejjeje).
una coseta... m'estic intentant apuntar a l'oposició, i havia posat d'opció:
1. GEN 2. ECO
algú sap si em cobraran dues vegades les taxes d'examen? :S
moltes gràciesssss!!
• 15/04/2009 8:20:00.
Aquest article va sortir ahir al diari: “Opositar, una salida contra la crisis” (Què!, 14.4.2009)
[--http://www.que.es/trabajo/formacion/200904141044-o...ida-crisis.html--]
No us perdeu el comentari de l’Adams (té tota la raó!) i la última frase de l’article ;-)
• 22/04/2009 19:34:00.
Aquest fòrum està mort!! Que tenim l'examen en un parell de mesos!!!
Jo estic bastant atabalada amb els temes "chorra" tipus signatura electrònica, interoperabilitat, polítiques públiques, gestió pública, etc. M'avorreixen moltíssim! I encara no he arribat a allò de la "teoria del rumor" i els "lladres del temps"... déu n'hi do!
• 22/04/2009 22:39:00.
tens raó aspirante33, no hi ha gaire activitat al forum
Serà que tothom està estudiant???
Per cert, jo estic una mica perduda en tots aquests temes "xorra" que dius, d'on els estudies? Als llibres d'Adams no estan actualitzats i no surt res de tot això....
• 23/04/2009 16:38:00.
Adams té actualitzat fins al tema 20 de la part específica, i a la part general surt bastant de gestió pública i tal. Se suposa que en breu actualitzaran els 20 temes que falten.
• 26/04/2009 16:18:00.
Tinc un bon amic a Funció Pública i, la veritat, tot aixó fa molta pena. Les places ja han estan donades a la gent que hi traballa a la Generalitat com a interins així que no hi ha res a fer. Tant estudiar per a no res.
• 26/04/2009 19:11:00.
Hola Boschimano
Jo tinc un molt bon amic que treballa a la Gene que ha tret plaça en 2 oposicions diferents, en les què hi participava per lliure, i mai havia estat interí. Des que estic en aquest mundillo que no paro de sentir el mateix comentari (de bon rotllo, eh? ;).
No us deixeu vèncer pel pessimisme. Disciplina, estudi, confiança i esperit de superació són essencials per treures unes opos. Els interins tenen cert avantatge perquè acumulen punts, però poca gent acumula mooolts punts, i si treieu molt bones notes segur que obteniu plaça.
Per cert, aquest amic meu soc jo mateix.
• 27/04/2009 9:30:00.
Completament d’acord amb en Capillator :-)
És més, recordeu que, per molts punts que tinguin els interins del grup A, han d’aprovar totes les proves per a que els hi sumin!
• 24/08/2009 12:08:00.
Muy buenas
Estoy apuntada en el CEF para presentarme a las oposiciones de este noviembre y si no sale bien la cosa, pues para las próximas que salgan.
Desearía saber si alguien estaría interesado en hacer un grupo de estudio, para compartir sobretodo resumenes y respuestas de tests.
Ya me vais comentando si estáis interesados.
Un saludo.