Inicia sesión
FOROS OPOSICIONES FORO Oposiciones Auxiliares Administrativos Locales y Autonomicos
709.293 mensajes • 396.056 usuarios registrados desde el 25/05/2005
• 17/12/2008 17:30:00.
::: --> Editado el dia : 17/12/2008 17:31:21
::: --> Motivo :
HOLA! VOLDRIA SABER SI ALGU S'HA PRESENTAT EN ALTRES CONVOCATÒRIES I SI ES MOLT DIFICIL ENTRAR SI ET PRESENTES PER LLIURE. GRACIES!1
• 24/12/2008 9:09:00.
Bon dia!!!
Jo també em vull presentar a les properes oposicions d'auxiliar de la generalitat. També vaig per lliure. M'estic preparant dues oposicions....espero tenir temps de preparar-ho tot. Aquest any és el primer que em presentaré a oposicions i no tinc ni idea de com va tot. La veritat és que si algu fos tant amable d'explicar-me com funciona. Per exemple si aproves però et quedes sense plaça, que és el que pasa???
• 27/01/2009 0:25:00.
Jo també vull presentar-me, però no tinc gaire idea tampoc. M'he baixat els temaris i continguts de l'Escola d'Administració Pública, però no se si estudiant això n'hi haurà prou. Algu que ens aporti una mica més de llum sobre això? Gràcies!
• 27/01/2009 21:08:00.
Hola, jo també en preparé aquestes opos a més també en presento a les del ICS.
CIDMS, si aproves sense plaça con tu has dit formes part de la borsa de treball.
DENNIS91 els temaris de la EAPC son suficients però hauries de fer exercicis per això et tocarà buscar material en alguna editorial que t'agradir com ADAMS, CEP, MAD, suposo que han d'haver més jo nombro estes perquè son les que les persones dels diversos foros han nombrat jo tinc un temari antic del ICS de l'editorial MAD i per al ICS he agafat els de la ADAMS i per a les opos de la gene pensava estudiar dels temaris de EAPC i compra algun llibre per fer els textos.
Espero haver ajudat, salutacions.
• 28/01/2009 8:20:00.
Gràcies per la informació. Al tema de fer exercicis, vols dir fer tests, no? Sort i ànims per tothom!!!
• 28/01/2009 12:50:00.
Bon dia a tots sóc nova en tot això.
Proposo continuar aquest fil per a ajudar-nos mutuament encara que pel que he vist en altres foros la gent que oposita dóna la mínima informació possible perquè a la fi estem competint uns contra altres.
Tinc molts dubtes.
-Val la pena fer l'esforç treballant i amb criatures i sense temps?
-Tinc el temari d'internet de l'EAPC. Em compro el temari a la llibreria de la generalitat de les rambles i un de supòsits pràctics?
-Com funciona la nota de tall?
-Pots aprovar i no tenir plaça. De què em serveix entrar a una borsa de treball d'on m'aniran cridant per treballar temporalment si jo ja tinc un treball fix i estable?
-Quan se sap la nota o punts exigits?
- Pots treure molt bona nota però algú amb pitjor nota et passar per endavant per tenir mèrits?
• 31/01/2009 17:07:00.
Jo només puc contestar-te la primera pregunta... almenys, per a mi, si que val la pena l'esforç, perquè es una feina estable i per a sempre, que tal i com estan avui dia les coses és molt. Si algú pot contestar les altres preguntes ens ajudaria per saber millor el procés, com pre exmple el tema de notes de tall, etc.
Salut!
• 01/02/2009 14:07:00.
Bones
Jo sóc de Tarragona, tinc treball estable, pero fa temps que em ronda la idea d'opositar, per millorar la meva qualitat de vida, ja que ara tinc un horari horrible, i no em queda temps per fer res.
He estat mirant un parell d'acadèmies, per anar dos dies a la tarda i alguns dissabtes amb un preprarador personal, que et va marcant el ritme, i explicant els temes, son molts calers pero crec que val la pena, una acadèmia de les dues m'ha fet bastanta gracia.
Què penseu sobre aquest tema?, la veritat mhe comprar el llibre del temari i jo sola, ufffff.
• 01/02/2009 15:30:00.
Jo estic en la mateixa situació, tinc treball fixe però l'horari és infernal... Jo tinc la idea de preparar-m¡ho per lliure almenys en principi. M'he baixat els temaris de l'EAPC i m'he de comprar els llibres d'exercicis i començar a estudiar. El tema de l'academia, jo tambe he preguntat... però no m'ha convençut i a més són bastant calers...
• 02/02/2009 11:16:00.
Hola! jo també soc nova en oposicions, és la primera vegada que em presento. Ens unim tots pels dubtes i els temaris. Jo treballo a la construcció i la veritat és q utimament la cosa va molt malament i abans de quedar-me a l'atur em vull presentar i provar sort. Em prepararé per lliure i que tinguem sort tots!!! ÀNIMS NOIS I NOIES!!.
• 02/02/2009 12:02:00.
Bon dia de nou a tots!
Respecte als dubtes de l'altre dia, ja he decidit començar a preparar-me. M'he comprat llibres i m'he deixat més de 150 euros.
M'ho preparo per lliure perquè no tinc temps material per acadèmies. Treuré temps de les hores de somni.
Passeu-vos pel foro d'administratius, que tenen més experiència en presentar-se i llegiu tot el fil. Us pot aclarir coses.
Pregunta: la convocatòria no surt fins el 4º trimestre, per tant fins aleshores no sabrem el mecanisme. El primer dia és l'exercici teòric dels 25 temes (constitució i etc). També és aquest dia els supòsits pràctics?
Jo crec que és així:
1º dia: 25 temes
Supòsits
2º dia: català
informàtica: 1º exercici elaborar document
2º exercici supòsit pràctic???
Quina versió del word i excel serà?
Què en sabeu del mecanisme?
• 02/02/2009 13:38:00.
Una altre cosa. Tinc com a base el temari d'internet publicat per l'EAPC. Si cliquem al temari aux adm surt el temari de 25 temes que en algunes parts coincideix amb el d'adm. Han posat les actualitzacions del mes de juliol. Però si cliquem el temari d'adm, els temes que coincideixen amb els nostres estan actualitzats a 23 de gener o sigui fa uns dies.
M'enteneu? Què es el correcte. Per exemple el tema 1 de la constitució agafar-lo d'administratiu perquè està actualitzat a 23/1/09 o del nostre?
Algú ha vist això?
• 02/02/2009 13:44:00.
hola
porto tot el cap de setmana donant-li voltes a acadèmia si o acadèmia no, i sincerament no sé què fer, llegeixo coses tan dolentes.... però és que em conec, i sé que tenint la obligació em costarà menys, però es que són calers, però es que l'acadèmia et garanteixen que si en 3 anys no te l'has tret et tornen els diners, serà per alguna cosa, no?
comenceu doncs tots ara?
que em suggeriu¿
• 02/02/2009 13:58:00.
Hola Ssloe.
Això és una cosa que has de decidir tu. Jo et puc donar la meva opinió. Si tens força de voluntat pots fer-ho tu sola. Pensa que encara no han començat, per tant està tot per guanyar. Si tu tens estudis, saps què és estudiar i et veus amb capacitat potser no necessites acadèmia. Una altre cosa és no haver estudiat mai, no tenir estudis, llavors és una muntanya i necessites ajuda.
No sé mira't el temari a veure com ho veus. On podem tenir més dificultats és en els supòsits pràctics.
Jo per la meva part ho veig difícil però ho intentaré. No el fet d'aprovar sinó aconseguir plaça.
• 02/02/2009 14:40:00.
Hola ssole
com be t'han dit és una cosa que has de decidir tu, perque el cas de cada persona és diferent. Per cert, algú dels presents (i no presents també) té experiència en oposicions i podria ilustrar-nos sobre la dificultat d'entrar sense tenir punts i, si algú sap, com funciona el tema de triar destí (sí, ja se que queda molt lluny, però tota informació és bona tenir-la). Gràcies!
• 02/02/2009 18:42:00.
Hola a tots, la meva experiència no és gaire bona, em vaig presentar a les opos del 2007 sense exit, però vaig treure l'experiència, aquest any he fet les de subaltern i molt millor, son molt semblants, l'unic que hi ha molt més temari. en fi si ús puc ajudar aqu estic.
• 02/02/2009 22:06:00.
@ Opositandum:
suposo que el correcte és l'actualitzat a 23 de gener, perquè el temari de auxiliar és el mateix que el d'administratiu, excepte el tema 19 d'aministratiu que, si no vaig errat, no entrar a auxiliar. Á més, segons diu allí es va actualitzant amb les últimes novetats legislatives´.
@ librita:
al temari de subaltern hi ha més temes que a auxiliar administratiu? per cert, quan vas presentar-te al 2007 tenies punts? vas quedarte lluny de tenir plaça??? podries explicar una mica el procés? (toma interrogatori!!!)
Avui he passat per una llibreria i he vist dos temaris... si no vaig errat un era de CEF i l'altre de ADM (o algo similar)... el preu mes o meny iguals... sobre 45 euros cadascun dels llibres (2 de temari i un de test...) Jo diria que amb les més de 600 pagines que he imprés n'hi ha d'haver prou... Que en dieu la resta? Salut!
• 03/02/2009 8:51:00.
Jo també m'estic imprimint el temari que surt al Gencat, i em sembla que és molt complert.
• 03/02/2009 10:29:00.
El tema dels llibres és una bogeria. Els d'EAPC són correctes però si agafes d'altres hi ha coses que estan més explicades o que en un hi és i en l'altre no. Si comences a fullejar, t'emportaries els temaris de totes les editorials.
No sabem el nº de places. No sabem quantes persones tenen mèrits. Si hi ha per exemple 500 places, hem de quedar dels 50-100 primers perquè no tenim res.
Dennis91:
Et veig preocupat pel tema punts. Jo també. És que em veig aprovant però sense plaça. No pensem més en això ara. Si encara no hem començat a estudiar no ens agobiem més. Jo penso que "el que ha de ser, serà". Si hem de ser funcionaris ho serem.
• 03/02/2009 12:08:00.
@ Opositandum
Doncs sí, millor oblidar el tema dels punts i centremnos en saber tot el que s'hagi de saber de les proves, estudiar i treure la millor nota possible per poder ser funcionari.
• 03/02/2009 13:47:00.
per dennis91 m'he explicat malament, per subalterns hi ha 10 temes i per auxiliars son 32 temes. No tinc puns, el proces és 3 exàmens el mateix dia ( psicotecnic, temari, suposit practic) s'han de superar com a minim amb 2,5 sobre 10, menys el psicotecnic que no té nota minima, si passes aquest tall fas la prova ofimatica, que consisteix en fer un escrit ( notificació , instància, etc) en poc temps i molts nervis. I aqui finalitza tot.
• 03/02/2009 14:11:00.
Librita:
Per auxiliars són 25 temes no 32.
No sabia que hi havia psicotècnic.
D'informàtica, són 2 exercicis 1 en word i 1 en excel
Algú que ja s'hagi presentat un altre any ens ho pot confirmar?
• 03/02/2009 17:26:00.
Hola gent,
Bé, jo també tinc intenció de presentar-me a les oposicions de la Gene. Ja he vist que la convocatòria no sortirà fins a finals d´any, encara hi ha temps...A mi el que em preocupa és la part pràctica, els casos pràctics vaja. Jo vaig a una acadèmia i aquest anys hi tornaré a anar. Ho podria fer des de casa però prefereixo anar-hi novament, així m´obligo a estudiar, a part de què hem anat fent supòsits pràctics, d´ofici, notificacions, resolucions...i va de conya que un professor t´ho pugui corregir o corregir-ho a classe amb la resta de companys.
Per cert, jo em presento a les opos d l´Ajuntament de BCN i no tinc cap punt de mèrits, bé, només he treballat per empreses privades. Hi ha algú que tb s´hi presenti? A mí em falten 3 temes que no tinc.
Si algú tb estigués interessat pel de Bcn que mho digui: arwenn-28@hotmail.
• 03/02/2009 21:51:00.
Hola,
LIBRITA, els suposits pràctics escrits són per administratius o vaig errada, ho dic perquè estava mirant informació sobre la convocatória pasada i el pràctic diu que és amb quatre respostes alternatives es així o esta equivocat.
Gràcies.
• 03/02/2009 22:48:00.
::: --> Editado el dia : 04/02/2009 0:03:46
Jo vaig demanar informació en una academia i en el tríptic d'Auxiliar Administratiu el segon exercici de la segona prova diu: "Resoldre una sèrie de supòsits pràctics amb 4 respostes alternatives, d'aplicació dels coneixements i funcions a desenvolupar pròpies de l'escala auxiliar administratiu de la Generalitat". Si no vaig errat això vol dir que es el que es diu tipo test, no?
• 04/02/2009 9:02:00.
Perquè no fem una cosa?
Podem preguntar al fil d'administratius. Jo el llegeixo de tant en tant perquè hi ha gent que era aux, hi ha interins, etc tenen experiència. Per què no entreu algú de vosaltres i els pregunteu? És que jo ja he fet allà unes quantes preguntes (totes me les han respost de seguida) i em sap greu tornar-hi a preguntar.
Necessitaríem veure la base de la última convocatòria on explica tot però a gencat.cat no hi és només estàn els processos en curs.
Jo crec que 1 prova és el.laborar un document (fer un acta, una resolució) i fer un supòsit pràctic (per exemple: al teu departament reps al senyor X que et porta una notificació sobre X que ha rebut i et demana X: què fas?) i la 2ª és un excel (pràctic sobre fer sumes, copiar cel.les, posar un gràfic...)
Com porteu l'estudi? Quants temes estudieu a la setmana o al mes?
• 04/02/2009 12:51:00.
per Estel2008, la convocatoria del 2007 van ser 10 suposits tipus test.
• 05/02/2009 13:29:00.
volia deixar una pregunta a l'aire. Els que voleu presentar-vos ja heu començat a estudiar? jo m'he mirat el primer tema i molt per sobre, però encara no m'hi he posat... l'horari que tinc es infernal i primer i de ferme un planning, sino...
• 05/02/2009 16:29:00.
Jo he començat aquesta setmana. M'he proposat 1 tema del temari a la setmana fix i si puc una mica més, que és molt poc però no em dóna temps per a més. Tinc que tenir-ho enllestit a finals de juny per dedicar els últims 6 mesos de l'any a fer tests, supòsits, informàtica i repassada general.
• 05/02/2009 16:39:00.
::: --> Editado el dia : 05/02/2009 16:41:59
Doncs jo com que estic ara amb les de ICS, ja em serveix alguna cosa per les de la Generalitat. El què passa és que tinc molts dubtes... els supòsits pràctics a què es refereixen, i la informàtica???
Jo em sembla que no tindré pas temps de fer-ho tot, però bé.... serà qüestió d'anar provant....
• 05/02/2009 22:58:00.
bona nit
jo al final mhe apuntat a una acadèmia, vaig els dissabtes de 9 a 2, se suposa que cada dia expliken un tema teoric, despres tu estudies, i quan acabem els temes de teoria prepararem les altres proves, son calers pero aixi segur que segueixo un ritme
també acabo de començar a estudiar tema 1, molt per damunt
sincerament em fa por que aquest any com està el panorama es presenti molta molta gent i per tant hagis de treure una molt bona nota
seguim en contacte
• 06/02/2009 13:46:00.
Estel2008:
On estàn publicades les bases de la convocatòria passada per tenir una idea? No les veig a gencat.
Sé que van sortir unes 1.000 places.
• 06/02/2009 15:54:00.
ssole: segur que es presentarà molta gent, però no per aquesta, sino per totes. L´altre cosa és quan surtin llistes d´admesos i exclosos, pensa que hi haurà gent que veurà tantíssims apuntants que es desanimaran, o gent que al final no es presentarà per l´examen...no sé, moltes coses; però tb hi haurà gent mooolt preparada.
• 06/02/2009 16:48:00.
Opositandum:
Yo ho miro a la pàgina de ADAMS, en el apartat d'oposicions entran a les d'auxiliar administratiu de la generalitat 2009, et sortirà al final tot el desenvolupament.
• 06/02/2009 17:16:00.
Estel 2008:
Gràcies ja ho he mirat!
• 06/02/2009 18:06:00.
Opositandum, penseu que aquesta informació es de la convocatoria pasada, per la qual cosa no sabem si seguiran el mateix procediment en les proves.
Recordo que algú d'aquest foro ens deia que potser el suposit serà pràtic, esperen que no per favor, en fa una mica de palo.
Algú que vagi alguna academia ens podrà informar millor si hi han canvis, jo per la meva part en presento per lliure.
• 06/02/2009 19:15:00.
::: --> Editado el dia : 06/02/2009 19:23:54
Jo avui ja he somniat amb la constitució i acabem de començar...
A la pàgina de l'EAPC els actualitzen.
Bona nit a tots,
Hola Solee, ¿a quina academia t'has apuntat al final? jo també sóc de Tarragona i fu dos setmanes que també vaig comerçar classes per a les opos. També vaig els dissabres de 9 a 14 del matí però crec que anem a la mateixa academia perquè seria massa casualitat ja que és una bojeria el que jo faig encara que penso que val la pena.
Vo vaig a la academia Adams a Barcelona i m'aixeco tots els matis de dissabte ben d'hora per poder arribar a temps. És cansat però no m'arrepenteixo perquè estic molt contenta de moment, els profes que m'han tocat expliquen molt bé i tenen molta experiència en el tema. Jo vaig tenir una mala experiencia abans amb una academia de Tarragona i no em volia arriscar una altra vegada. Almenys aquí a la Adams, només pagues els mesos que vas 128 euros més el tren que a mí em costa 50 euros al més amb el bono y si volgués deixar-ho a temps només ho he de dir abans del dia 25 i al mes següent ja no em passen el càrrec pel banc. Jo d'aquestes academies que et fan pagar un munt per adelantat no em refio gaire.
• 06/02/2009 23:06:00.
marta, t'he contestat el missatge per l'email d'aki
• 07/02/2009 15:05:00.
Jo vaig a una acadèmia de mataró i fan el mateix sistema, et cobren la quota la primera setmana del mes, pago 72€. Si no volguessis anar ho has de dir abans del dia 15 del mes perquè no et descomptin ja a partir del mes següent.
• 09/02/2009 12:46:00.
Jo el tema de l'academia no volia apuntar-me, però al final... m'ho estic pensant perquè si no no seré constant. Al final ja veure'm que faré... Com ho porteu?
• 09/02/2009 14:25:00.
Les acadèmies crec que serveixen per aclarir dubtes i fer simulacres d'exàmen. Podem anar a una acadèmia i ens explicaran el tema però si després aquest tema no l'estudiem a fons a casa estem en la mateixa situació. Amb anar a l'acadèmia no n'hi ha prou: amb escoltar al professor no és suficient. S'ha d'empollar a casa (entenent-ho és clar). No ens hem d'apuntar per tenir la consciència tranquil.la i pensar que així alguna cosa estem fent.
Preguntes, a veure qui s'arrisca:
En el Preámbulo, la Soberanía reside en la Nación, mientras que según el Artículo 1º, reside en el pueblo español. ¿Qué es correcto?:
a) Lo dispuesto en el Preámbulo dado su carácter ideológico.
b) Lo dispuesto en el Artículo 1º, puesto que el Preámbulo no tiene virtualidad normativa, y no es aplicable.
c) Es de aplicación el Artículo 1º, por encontrarse situado con posterioridad, por lo que las normas posteriores derogan a las anteriores.
d) Es indiferente que resida en la Nación o el pueblo español.
Salutacions!
• 09/02/2009 19:06:00.
Jo a l´acadèmia vaig per aclarir dubtes, fer testos, supòsits pràctics...I alhora tb em va bé per anar repassant el què vaig estudiant a casa.Evidentment que només amb l´acadèmia no n´hi ha prou. És que és impossible!! Per mi l´acadèmia és com un "esquema" del que després hauràs d´empollar a casa, per tenir les 4 idees fonamentals.
M´estic preparant per bcn i tela marinera! Hi ha temes que no els tinc,m´he hagut de comprar llibres només per alguns temes...és una passada la despesa que fem!!
Opositamdum, jo crec que la resposta és la d) perquè al Preàmbut en cap moment diu que la Sobirania resideix a la Nació, però sí que ho diu l´art.1 del Títol Preliminar, i a més diu "la sobirania nacional resideix en el poble". No sé, kina resposta és?
• 09/02/2009 19:52:00.
hola nois
el dissabte vaig anar a la meva primera classe i la veritat és que estic contenta, pk el tio va explicant el temari, vas agafant apunts, va donant exemples, preguntant a la gent, i no es fa massa avorrit. El que esta clar es que despres has d'estudiar a casa, aixo no tho treu ningu, pero et serveix molt que tu explikin ....
una pregunta dieu que imprimiu els continguts de la gencat, pero jo nomes veig el temari, no els veigs els continguts, em podeu dir on please?
gràcies, seguim en contacte
• 09/02/2009 20:31:00.
Ssole:
[--http://www.eapc.cat/publicacions/temaris/temari-d.htm--]
Aquí està el temari de la gencat. És la pàgina de l' EAPC. Pica a cada tema i s'obrirá un pdf
• 09/02/2009 20:38:00.
Lliure 78:
He posat aquesta pregunta perquè jo vaig caure.
Al Preàmbul diu: "la nación española deseando establecer la justicia, la libertad....en uso de su soberania proclama su voluntad de...." (Diu Nación i diu soberania).
Títol Preliminar: Art 1.2: "la soberania nacional reside en el pueblo español...."
Resposta: B
• 10/02/2009 11:29:00.
Per les coses que estic mirant, en la última convocatòria, un 80% tenia mèrits, dels quals un 60% tenia 3 punts. Diuen que va ser bestial la gent que va quedar fora per no tenir mèrits.
• 10/02/2009 12:24:00.
Quina tela!!!!!!! Els que no tenim res de mèrits ho tenim cru... però en totes les oposicions... perquè veritat que no valen els anys treballats en empresa privada d'auxiliar administratiu???
Hola a tots!!!!
sóc bastant novata en aquest foro, i també estic pensant preparar-me les oposicions al cos auxiliar administratiu de la Generalitat. Tampoc tinc punts i no sé si desanimar-me abans d'hora! jejeje. D'on has tret aquests % sobre els mèrits Opositandum?
una salutació a tots!! :)
• 10/02/2009 16:31:00.
Atram 23: Ho vaig llegir en el foro dels administratius a la gencat.
Soniajb: No compta l'empresa privada.
• 12/02/2009 12:08:00.
Opositandum,
No et presentes per Barcelona? Ha sortit la convocatòria, i hi ha temps fins el 23 de Febrer per presentar sol.licituds. No resten les respostes errònies.
A veure, ja sabem que es presentarà moltíssima gent i que probablement la plaça no la tinguem, però hem de pensar que hem d´aprovar i treure com és nota millor, i aixi estarem a les llistes d´espera. Jo demà vaig a una de les Oficines del Ciutadà a presentar-ho. Les taxes són 15€
• 12/02/2009 13:51:00.
Hola, Lliure 78:
Pel que dius de la teva sol.licitut, et presentes a l'ajuntament de Barcelona. Jo em presento a la generalitat.
Si et refereixes al que comentava sobre el 80% amb mèrits que comentava, no pretenc desanimar ningú. Només comunico el que he llegit. Tant de bó poguéssim aconseguir-ho tots.
Ànims!
• 12/02/2009 14:20:00.
Bé, per l´Ajuntament de Barcelona, només tindran punts la gent que hagi estat en l´Administració Pública, la resta, com jo i la majoria que vénen de la privada, no tenim res. Bé, si has fet cursets a distància...
És quasi impossible entrar si no tens molts mèrits, però tot i així val la pena lluitar perquè ja dic, el que importa és estar en les llistes d´espera en casos com aquests, sinó no entrarem mai vinguent de fora.
• 13/02/2009 9:30:00.
hola, de quins cursets us referiu, on surt els mèrits, no compten els estudis????, només haver treballat ala pública???
• 13/02/2009 18:40:00.
ssole,
Depèn de quin ajuntament sí que et dónen punts per x anys treballats, tant en privada com en pública. Llògicament si has treballat o treballes en una administrac.pub. t´en dónen més, però t´en dónen. En el cas de BCN no, o adm pública o res.
• 20/02/2009 20:40:00.
Està una mica apagat això. Per fi m'he posat amb el temari! ara toca tenir constància! com ho porteu la resta? Que tingueu bon cap de setmana! Salut!
• 23/02/2009 8:55:00.
Hola yo me presente a las anteriores y aprobé sin plaza, ahora empiezo de nuevo, asi que a ver como me va esta semana con el temario, de momento ire a semana por tema. Nos vemos por aqui.
• 23/02/2009 12:10:00.
Bon dia:
Tinc un dubte, a veure si algú em dóna opinió.
Al tema 2 entra: cap d'estat, les corts, el govern, el poder judicial, el tribunal constitucional, defensor del poble, organització territorial de l'estat.
Al temari de la generalitat, parla del poder judicial en general (característiques, funcions) i ja passa al Tribunal Constitucional però al temari amb el què jo estudio a més a més ve també el Consell General del Poder Judicial, el Tribunal Suprem, el Ministeri Fiscal.
No sé si m'ho he d'estudiar o no. Si entenc que el temari de la generalitat és simplement una guia d'estudi que hem d'ampliar, sí que m'ho he d'estudiar. Als cossos superiors, de gestió crec, sí que els entra especificat el CGPJ i el Ministeri Fiscal per la qual cosa entenc que a nosaltres no ens cal.
Al temari del DOGC només diu El poder Judicial però el que comento forma part d'aquest.
Els que estudieu pel temari blau de la generalitat, què feu amplieu els temes o estudieu només el que posa allà. És que el veig justet.
Nserra:
Com va ser l'any passat? Podríes comentar alguna cosa? Ens pots donar consells?
Gràcies. Seguim en contacte!
• 25/02/2009 15:38:00.
Hola gent,
A veure, tinc un petit dubte...l´altre dia a l´acadèmia vàrem fer un exàmen tipu test i una de les preguntes no em va kdar gaire clara...A veure si algú de vosaltres em pot ajudar.
La garantia del dret a la propietat privada es farà efectiva mitjançant:
a)Un procediment preferent i sumari davant els tribunals ordinaris.
b)El recurs d´empara.
c)Una queixa davant el Defensor del poble.
d)La reserva de llei orgànica.
I la profe va dir que la resposta era la c) però jo he buscat la Constitució Espanyola i a l´art. 53.2 diu:
" Qualsevol ciutadà podrà demanar la tutela de les llibertats i drets reconeguts en l´art.14 i en la Secció Primera del Capítol 2n davant els Tribunals ordinaris per un procediment basat en els principis de preferència i sumarietat i, en el seu cas, a través del recurs d´empara davant el Tribunal Constitucional. Aquest darrera recurs serà aplicable a l´objecció de conciència reconeguda en l´art.30"
El dret a la vivenda està dins dels Drets Fonalmentals i Llibertats Públiques, però no està en la Secció Primera sinó en la Segona...i és per això que és la resposta c?? És a dir, si estigués englobat dins la Secció Primera, tal com diu l´art. 53.2 sí que seria la resposta a)??
• 25/02/2009 16:45:00.
Hola Lliure 78:
A veure si entre dos ho veiem més clar:
El dret a la propietat privada no és un dret fonamental. Són drets fonamentals del 14 al 29 del Títol I. És un dret però no fonamental nº art. 33.
Per tant:
- La D no és
- La B recurs d'empara: s'interposa davant del Tribunal Constitucional per qualsevol persona jurídica o física amb interès legitimat o pel Defensor del Poble quan no es respecten els drets fonamentals i llibertats públiques del Títol I en referència a l'administració pública dels articles del 14 al 29 més l'objecció de consciència que és el 30.2. Per tant, el dret a la vivenda no és un dret fonamental i és l'art 33.
- La A: el procediment preferent i sumari s'interposen davant els tribunals ordinaris quan es violen els drets i llibertats del 14 al 29.
- La C és la correcta
Crec que és així.
Si comentem dubtes com aquests aprendrem una mica més!
Fins aviat!
• 25/02/2009 18:29:00.
Moltes gràcies!! Està ben currada aquesta pregunta eh! Al principi al llegir l´art.53 pensava que era la resposta a) però si ho llegeixes detingudament veus que la Secció Primera del Capítol Segon són del 15 al 29, per tant el dret de la propietat privada ja no està dins d´aquesta secció sino en la Segona (art.33).
Jo l´hagué cagat en aquesta pregunta!!
Llavors el recurs d´empara, tal com diu l´art.53, s´aplica a l´objecció de conciència.
Pels art.14 i del 15 al 29, a través d´un procediment basat.... És així oi? És perquè em kdi clar del tot, jeje.
• 25/02/2009 20:15:00.
El recurs d'ampara és un procediment juridisccional que s'interposa davant del Tribunal Constitucional. El poden interposar: tota persona física i jurídica amb interès legitimat, el Ministeri Fiscal i el Defensor del Poble.
Té com a finalitat la protecció jurídica dels drets i llibertats fonamentals dels articles 14 al 29 més l'objecció de consciència (article 30.2).
Segur que ja no se t'oblida!
És que en poc temps hem de contestar moltes preguntes i amb el nervis només que no la llegim bé o ens saltem una coma que canviï el significat ja l'hem cagat.
• 26/02/2009 14:09:00.
Responent a opositandum, el tema 2 El CGPJ és l’òrgan de govern del Poder Judicial, però no forma part d’ell ni tampoc administra justícia (NO ÉS UN ÒRGAN JURISDICCIONAL) però si que pertany al Poder judicial, es correcte que sorti, el meu temari es el de CCOO i també entra.
• 26/02/2009 16:54:00.
Hola a tothom!
soc novata i abans de comencar a estudiar per aquesta oposició us volia preguntar:
en el cas hipotètic que tinguès plaça, em pot tocar a qualsevol lloc de catalunya o només a Barcelona?
gràcies
• 26/02/2009 17:09:00.
opositoracatalana:
Doncs no ho sé com va el tema aquest, se suposa que com més nota treguis més possibilitats tens de triar tu el destí, no? A veure a l´ICS tu podies triar la província, això al moments de presentar sol.licitud i tot, però amb el tema aquest de la Generalitat....no en tinc ni ideia.
• 27/02/2009 8:30:00.
Gràcies lliure78,
algu sap on puc mirar aixo dels cursets d'autoaprenentatge d'ofimatica que donen punts?
merci
• 27/02/2009 14:21:00.
Per cert, us vau enterar que per la diputació de barcelona tb demanaven places, oi? No sé si eren prop de 40, això per la gent que sigui de la província clar. Bé, només va sortir la oferta, convocatòria encara no, però tb sembla interessant.
Ho comento perquè tinc alguna coneguda que només es planteja estudiar per l´ICS i crec que no s´ha de tancar portes. Jo, a tot el que surti això del Grup C o D (el meu cas), m´hi presento, que mai se sap!! :-)
Us passo un enllaç:
[--http://www.diba.es/--]
És de la Diputació de Barcelona però es pot mirar tb la resta de províncies. Quan entreu a la pàg. aquesta, heu d´anar a la part dreta que posa "cercador d´informació de Diaris Oficials". Cliqueu l´enllaç i us aneu a la part de d´alt, on posa "Oposicions", llavors podeu anar a "convocatòries d´oposicions" o "borsa de treball" ((tb és interessant aquesta última)).
A la convocatòria d´oposicions podeu posar les dates que us interessant mirar, ((jo ho miro un cop per setmana, i sempre posa el primer dia de la setmana fins al dia d´avui)), i seguidament cliqueu els municipis/diputacions... que us interessen. Jo sempre poso de tot "totes les opcions" i així em surt tot, de manera que no em deixo res. No només demanen veureu aux.per la generalitat, o per l´ics, sino que podeu veure de municipis, d´universitats, de consells comarcals....etc.
A més, una cosa molt interessant és que, si us interessa una oferta en concret a la part dreta us posa "subscriure´s a aquesta referència" i a partir d´aqui cada novetat que aparegui en relació a la oferta aquella, us ho notificaran per correu. Ta bé no??
Ja em direu què us sembla.
A mi m´ho va passar una de l´acadèmia i ara sabem on mirar tot el què surti al DOGC,BOP i altres organisme oficials...
• 01/03/2009 16:44:00.
A opositoracatalana, si apruebas segun en que lugar quedas vas eligiendo destino, las plazas son en toda Cataluña, muchas de ellas en Barcelona y ningun curso da puntos, espero haberte ayudado.
• 03/03/2009 13:38:00.
Hola, gent!
Com porteu el tema? Jo agobiada perquè no estic complint els terminis que m'havia fixat. I vosaltres què tal?
• 03/03/2009 15:27:00.
Bona tarde,
També no ho porto gairebé, hauren de carregar les piles.
• 03/03/2009 16:44:00.
Tinc un altre dubte sobre el temari.
A l'apartat Organització territorial les ccaa i entitats locals: cal estudiar tot el rotllo de president de la diputació, ple, vicepresident, atribucions i formes d'elecció, l'alcalde, regidors, tinents, l'illa, l'alcalde pedani, les comarques...? Només de tot això tinc 29 pàgines i és més tema per ajuntaments, no?
Què feu vosaltres? Us estudieu tot tot o deixeu allò que creieu innecesari?
• 06/03/2009 14:18:00.
Lliure78,
gràcies per l'enllaç a la Diputació.
Algu ha participat en la convocatòria passada Auxiliar Administratiu per la Diputació?
Si us plau, pots explicar en què consisteixen les proves i quin és el temari?
gràcies,
• 19/03/2009 11:37:00.
Hola, com va?
Si que estudieu que no apareix ningún per aquí.
Com ho porteu?
• 20/03/2009 9:30:00.
Tinc un altre dubte sobre el temari.
A l'apartat Organització territorial les ccaa i entitats locals: cal estudiar tot el rotllo de president de la diputació, ple, vicepresident, atribucions i formes d'elecció, l'alcalde, regidors, tinents, l'illa, l'alcalde pedani, les comarques...? Només de tot això tinc 29 pàgines i és més tema per ajuntaments, no?
Per opositandum, no dixis aquesta part del tot si no recordo malament em va sortir una pregunta d'aquestes característiques.
Aprofito i pujo el post
Hola soc nova amb això i em vull presentar als examens de aquest any ,de la meva zona.
Jo sóc de Mataró.Estic a una académia però fa molt poc.
Un dubte,si aprobes l'examen total ... tens una plaça segura?
Moltes gracies!!
Una nova molt desesperadaaaa
• 22/03/2009 11:27:00.
HOLA!!
Primer de tot, hola a tothom! He decidit jo també començar a preparar-me les opos de Aux. Adm. de la Generalitat. Per aquesta convocatòria potser vaig molt justa perquè encara he d'acabar uns estudis, treure'm el carnet...no crec que anés ben preparada...pero al menys ja m'estic informant per saber com va tot i em començaré a mirar els temaris.
Vediosa, la zona no l'esculls fins que has obtingut plaça, si tens bona nota potser pots escullir Mataró. Molta gent aprova i alomillor els toca en un ppi Barcelona que és on hi ha més places, però després mica en mica es van apropant a casa.
Aprovar és condició necessària però no suficient, molta gent aprova i no obté plaça...per exemple, poden aprovar 1.000 persones però que només hi hagi 500 places, per tant queden 500 persones aprovades però sense plaça, que en principi poden entrar a la borsa de treball i anar fent interinatges (per treballar per la pública se sumen punts, per tant per següents convocatòries aquestes persones ho tindrien més fàcil en teoria).
Un dubte en relació a això, és segur si aproves que et truquin per treballar com interí? També depèn de la teva nota suposo, no? Quina probabilitat hi ha de que et truquin? Els interinatges solen ser llargs, o a lo millor et truquen només per una setmana...? És a dir, són feines normalment llargues en el temps ó més aviat curtes i esporàdiques???
Una altra questió. Jo m'apuntaré a acadèmia. Crec que quan no has opositat mai, un ho necessita al menys perquè li vagin orientant, guiant, marcant un ritme, etc. De prestigi a BCN em sonen ADAMS i CEF, sabeu quina és millor per preparar aquestes oposicions? CEF em queda més aprop de casa, però per alguns comentaris penso que és millor ADAMS, potser?? Si em podeu donar la vostra opinió ho agrairia.
Us deixo el meu msn per qui em vulgui agregar i ajudar-nos mutuament: nuriopi@hotmail.com
Anem parlant!
• 22/03/2009 18:44:00.
No siempre por aprobar te llaman para interino, es segun las necesidades que tengan en ese momento, si muchos interinos saltan de su plaza primero los recolocan a ellos.
• 22/03/2009 21:48:00.
OK, gracias por la aclaración nserra.
• 25/03/2009 23:34:00.
Hola a tots!
Veig que algú deia per aquí que s'havia despertat una miqueta tard amb això de les opos...doncs bé, per aquí n'hi ha una que se li ha encès el llum fa un parell de setmanes jejeje. Vaig veure que les opos per la Gen no es convocaven fins cap a finals d'any, i jo tota tòtila em pensava que no podia fer res encara...Aix novatilla, novatilla.
Menys mal que se m'ha ocorregut posar les paraules màgiques al google "foro oposicions" i què he trobat el vostre fil de converses. També he estat llegint el fil dels auxiliars de l'ajuntament i em sembla que em compraré els llibres al CEP així que cobri, que semblen estar prou bé.
Serà el primer cop que em presenti a unes opos i em fan por 2 coses, no sé a vosaltres:
- Vaig estudiar el grau superior de turisme i de lleis i constitucions no he estudiat mai res. Com que me les vull preparar pel meu compte, em fa por no entendre el temari.
- Fa dies que li dono voltes al tema dels psicotècnics i no sé com fer-los front...No us espanteu, no es què sigui cap psicòpata ni res jeje. Però estaria bé saber si algú té idea de models d'exàmens psicotècnics que es puguin aconseguir per poder anar practicant, no ho sé. És què la idea de que em puguin suspendre en els psicotècnics sense saber-ne els criteris que fan servir em treu de polleguera.
Agraïré la informació adicional que em pogueu facilitar en relació amb els temaris o cosetes a tenir en compte.
Sort a tots!
• 26/03/2009 17:54:00.
whitney,
Crec que hi ha llibres de psicotècnics. Jo estava pensant comprar-me´n algun però encara no ho tinc clar. Vaig fer un exàmen psicotècnic per unes opos a Blanes i creia que havia suspès però el vaig aprovar.
No sé kines editorials tenen psicotècnics però segur que la Adams, Cep i algunes més en tindran.
Respecte al temari, jo vaig a una acadèmia i no m´arrepenteixo per res. Hi ha molts dubtes que no et kden clar i al anar a classes va de conya, no és el mateix preparar-t´ho tu sola que anant a una acadèmia. Però vaja, això és simplement una opinió personal eh, tb hi ha gent que s´ho prepara pel seu compte i tb han aprovat. No sé, això cadascú. Si vols un consell i no vols anar a una acadèmia, és que et vagis fent resums de tots els temes + esquemes. Això em va de conya, sobretot quan són temes de lleis, articles...
Un petó.
Un petó.
• 27/03/2009 10:02:00.
Hola, què tal?
Ara que parleu de psicotècnics. Suposo que parleu del test de competències professionals, no? Preguntes test del tipus següent:
Estàs atenent al Sr. Pérez en un tràmit. Quan acabes i t'acomiades, què dius:
- Adéu i que tingui un bon dia
- Adéu Sr. Pérez i que tingui un bon dia
- A qui li toca ara?
hola bon dia soc nova en tot això es la tercera vegada que intento conectar però no em surt la resposta, espero que avui sí.
Opositandum crec que es la A, per objectivitat i imparcialitat, base de l'adminitració pública, tú que penses? espero que em llegiu, doncs, tinc coses que consultar i no tinc a ningú q em doni un cop de mà.Ara mateix estic a l'atur, i és evdent que el meu voltant, No vol que faci res de tot això, però gracies a tots m'heu donat una mica de llum.
• 02/04/2009 2:41:00.
Hola, bona nit!!
Jo tambe soc novata en això de las OpOs i estic pensant presentarme a les de Aux. Adm de l'Ajuntament y les de la Generalitat. Vull apuntarme a una acadèmia pero no em decideixo. No sé si ja n'hi ha un foro creat amb aquestes dudes però he donat tantes voltes y estic tan liada que perdoneu-me si aquest no es el lloc adecuat.
Primer vaig mirar l'Adams, que es la que té més renom, pagues per mes per tant el temps que et sigui necesari, pero em dona la sensació pel primer contate que es poc personalitzat. Després vaig mirar Endavant, que tu t'ho estudies pel teu comte a casa i pots fer test y consultar dubtes a través de la seva aula web i quan vulguis pots anar a aclarar dubtes amb el tutor per a que t'orienti (preu tancat 1200€ per un any). Per últim he mirat Institut d'Acces a la Funció Pública, que es una barreja entre les dues, per una banda té clases presencials en grup i per l'altre tens tutories personalitzades + aula web. Aquesta m'agradat per que sembla molt complerta y m'han dit que et preparen per a les entrevistes psicotècniques si n'hi han i per a la part informàtica pel mateix preu, pero clar, es carísima!! són 2090€, peru amb bobificació per pagar-ho tot a toca teja el primer día!
Està clar que al voltant d'aixo gira un negoci, i que no dan duros por 4 pesetas, pero tinc por a que em timin com tots suposo. Algú podria recomanarme alguna que sapigui que vagui bé, donarme opinió des de l'experiència o pel que hagui escoltat, sisplau?? :-(
Mercis!!
PD: Sort a tots els que us presenteu ara a exàmen!!!
• 02/04/2009 14:20:00.
HOLA!! UNA PREG.. SABEU + O - KUAN SERA LEXAMEN?? VAN DI Q AL 4T TRIMESTRE XO N CREC... SABEU A KINA PAGINA U PUC MIRAR?? I X SUPOSAT Q EL PLAÇ X INSCRIURES N HA SURTIT N?? MERCIII
• 02/04/2009 15:47:00.
Hola vm1984,
És en aquesta pàgina: [--http://www20.gencat.cat/portal/site/governacio/men...nextfmt=default--]
Aquí van penjant totes les novetats referents a les properes convocatòries, dates d´examen etc.
Fins aviat.
• 02/04/2009 16:21:00.
Hola a tothom, és la primera vegada que m'interesso per unes opos i vaig una mica perduda, aquestes opos de la generalitat també serveixen per als ajuntaments???
Gràcies.
• 02/04/2009 18:45:00.
::: --> Editado el dia : 02/04/2009 18:59:45
Pel tema de les acadèmies, conec un cas d'una que va pagar un preu tancat i desprès els materials eren molt dolents. Jo aniria a una pagant classes. Però amb dues filles no puc.
L'opció que estic pensant és formar un grup d'estudi, de 4/5 persones, no més, i quedar una vegada al mes amb temari preparat, cada persona un tema, amb preguntes a la resta, és important que tots estiguin motivats.
Gent que tingui un mínim d'estudis, part d'una carrera, un BUP o una FP2, es tracta de
que ningú vagi endarrerit.
Jo ja sóc funcionària subalterna, així que només tinc 2/3 parts del temari per preparar-me, els temes que jo no hagi d'estudiar, que la resta del grup quedi una mica abans o un altre dia, això ja ho parlareu.
La idea seria quedar un diumenge al mati, una vegada al mes, crec que per a la gent que tenim família és el millor dia, si pot ser al baix llobregat, 2/3 hores.
Evidenment aquí no pagaria ningú a ningú, es tracta d'un grup d'estudi i prou.
• 07/04/2009 17:45:00.
Glope tu proposición no es mala, pero tampoco tengo tiempo ni los domingos, yo suelo estudiar por las noches cuando los niños estan durmiendo, si te interesa tambien podriamos hacer el grupo de trabajo por email, yo tengo bastante material ya que me presenté a las anteriores y tengo el temario actualizado.
• 07/04/2009 18:56:00.
Glope la teva idea es genial, jo també estudio per lliure perquè no puc anar a cap academia, a part també en presento a les opos del ICS i jo visc a una ciutat de la provincia de Tarragona per la qual cosa tampoc en puc oferir a col.laborar en el grup d'estudi que pretenies fer.
Jo tinc el temari d'auxiliar que es pot descargar de la eapc i per altra banda entro a les diferents pàgines webs que pots realitzar text que he anat recopilant dels opositors que les fiquen per aquestos foros.
• 09/04/2009 20:35:00.
hola!
jo em estic estudiant per les convocatories de barcelona y sabadell y també tinc intenció de presentar-me a les de la generalitat, però encara no hi han dates de quan sortirà la convocatoria, oi?
OPOSITANDUM, dius que estudies un tema per setmana, i és mes o menys el que estic intentant fer jo, però com fas perquè no se t'oblidin els primers temes????
I el que dius de les proves practiques, saps on hi han per veure com es fan?? perquè el temari que tinc és només per al test.
Merci!
• 22/04/2009 0:21:00.
up!!
• 23/04/2009 17:01:00.
Hola a tothom.
Fa temps que no em connecto i vaig deixar una pregunta enlaire d'un supòsit d'atenció a l'administrat.
Anied: la resposta correcta és la que diu "adéu Sr. Pérez i que tingui un bon dia".
En l´ atenció a l'administrat, s'ha de:
-acomiadar l'interlocutor no donant impressió de desinterès un cop s'hagi tractat la demanda.
- mantenir fins al darrer moment l'amabilitat i cortesia
- dir-li adéu amablement
- si se sap, acomiadar-lo fent servir el seu nom.
• 23/04/2009 18:47:00.
JO RECOMANO A INSTITUT ACCESS ESTIC MOLT SEGUR DE LA MEVA DECISISIÓ, M'HO VAN RECOMANAR I LA VERITAT QUE ESTIC ENCANTAT.
• 24/04/2009 20:20:00.
Bones, jo vaig presentar-me a les del 2007, vaig aprovar però al no tenir merits vaig quedar-me sense plaça, com bé han dit abans, es bestial la baixada a la llista que fas si no tens merits. Si ho fan com a l'anterior convocatoria, per haver aprovat la oposicio anterior, però no haver pogut obtenir plaça, et donen 3.5 punts de merits, això es una avantatge bastant considerable. Jo vaig estudiar per lliure, crec que es possible, encara que molt dificil, aconseguir plaça sense merits, per mi la clau a l'anterior convocatoria va ser la prova d'ofimatica (molt dificil, enguany anire millor d'excel, jeje), va caure molta gent. Dir que al aprovar sense plaça vaig entrar a la borssa de treball com a interí, em van trucar al cap d'uns 6 mesos per a treballar d'auxiliar a una comissaria, però per x motius, no vaig poder acceptar. Ara, sembla que per fi seré funcionari (subaltern, falta confirmación oficial, però estaré entre les 748 places), però em presentaré igualment a auxiliar del 2009, nomes vull animar-vos, es una carrera de fons, si no aconsegui plaça, tindreu punts per la propera, algo molt important.
• 28/04/2009 21:20:00.
Hola,
Així que sense mèrtis ho tenim xungo....jo que que pensava que estudiant molt tenia possibilitats....aixxxx, innocent!
I la prova d'ofimàtica és realment molt difícil??? Jo tinc coneixements a nivell usuari, sumar, restar, multiplicar, fer taules, filtrar...això i tot això bé, però funcions i coses més complexes, no se!! Amb això vaig bé o m'he de preparar més??!!
Gràcies!!
• 29/04/2009 8:52:00.
Hola,
visc a la provincia de Tarragona, i m´estic plantejant anar a una academia, he estat mirant per internet Aula Magna de Tarragona, algú em pot donar opinió?? em podeu aconsellar alguna altra per comparativa, Tortosa, Tarragona, Reus.
Gràcies, ànims a tots i ens anem llegint per aqui.
• 06/05/2009 8:41:00.
amunt!
• 08/05/2009 15:57:00.
::: --> Editado el dia : 08/05/2009 15:57:44
Hola a tots,
jo en vaig presentar a les anteriors. Vaig treure bona nota i tenia plaça si no arriba a ser perquè em van tombar a català.
A les properes em presentaré, bé si no canvia res o acabo boja davant dels temaris. El que sí que recordo és que jo només vaig estudiar en els apunts de l'escola de l'administració pública i en va anar força bé. Vaig sentir comentaris que havia sigut una convocatòria fàcil, no ho sé jo era a la primera que em presentava de la gene.
Vam fer un test d'aptitud profesional, que en va força millor que el de subalterna (es veu que no he nascut per això)
Un qüestionari de preguntes tipo test, ara no recordo quantes havia.
Un test amb supòsits pràctic, era fàcil perquè era tipo test.
I la prova d'ofimàtica: arreglar un textes de word, fer uns canvis a un document d'excel i per ultim ens donaven un full on ens explicaven el que havien de redactar un document administratiu segons et toquès, a mi en va tocar redactar una convocatòria per una reunió.
Fins aviat.
hola a tots sobre tot a Opositandum a nserra q de veritat doneu molta esperança o almenys ganes d'estudiar, pq de vegades penses en llençar-ho tot, ho enviaries tot a la M. A mi cada dia q passa em costa més sobre tot el tems administratiu, i la gent del "foro que sembla que només escrigui per treure anims als demès.
DONCS NOOOOOOOOOO SOMHI TOTS AMUNT queda temps relativament parlant i hi ha gent q porta temps aquí i no abandona si Nserra una Crack, opositandum, una altra crack gracies per motivar i ajudar a la gent.
• 11/05/2009 20:12:00.
A veure si entre tots entrem. Probablement plaça és més difícil però estar en la Borsa de Treball.
Per llext:
Llavors el tipus test d´informàtica no és molt molt dificil no? És una de les coses que més temo, com els casos pràctics. Tela amb la convocatòria de reunió no?? És dels documents més llargs. Recordo que a l´acadèmia em vàrem fer algun i déu ni do.
Per cert, em podries recomanar, o algú de vosaltres, algun llibre per fer casos pràctics de documents administratius o preguntes curtes (no test que ja en tinc) del temari??
Merci!!
Jo tb em presentaré per les de l´ajuntament de BCN i de l´ICS ((a banda de les borses de treball i demés que van sortint pel Maresme))
• 11/05/2009 21:14:00.
::: --> Editado el dia : 11/05/2009 21:14:47
lliure 78 la prova d'ofimàtica no era tipo test, el que era tipo test era el supòsits pràctics. Encara que no sé si ho canviaran perquè a les de subaltern era escrit no tipus test.
La prova d'ofimàtica no la vaig trobar difícil, el document ho vaig redactar amb un mica de seny, i crec que és una prova important ja que van tombar a molta gent en aquesta prova, jo no tinc cap llibre de supòsits pràctics de auxiliar per recomanar-te. El que sí que et puc dir és que si havies estudiat podies contestar-ho bé. De totes maneres ja he comentat que han dit pels foros que fa ser una opo fàcil.
Jo també en tornaré a presentar a les de l'ajuntament de barcelona.
• 12/05/2009 8:36:00.
Bon dia a tots:
Respecte als últims comentaris, pel que he llegit a altres fils (crec que el d'adm dels quals alguns es van presentar a aux) a la passada oposició es van carregar a molta gent a la prova d'informàtica. Fàcil o difícil: segons com ho portis preparat. El que està clar és que si no has estudiat no et caurà del cel.
Per la meva part, no estic acomplint els propòsits inicials d'un tema a la setmana. Vaig molt endarrerida. Hi ha molts dies que penso "menudo rollazo" però vaig fent. I si no surt la primera vegada, hi haurà més (pel 2010 hi ha previst de subalterns). Molta gent ho aconsegueix a la primera i molta triga una mitja de 4-5 anys a ser funcionari.
Dubte: l'obligació de resoldre de l'Administració. El temps màxim és de 3 mesos i si les normes del procediment no estableixen el termini és de 6 mesos com a màxim. És correcte?
Poseu-hi els vostres dubtes, encara que semblin ridículs. Això ens serveix a tots per aprendre i per refrescar memòria.
Adéuuuu!
A veure, el plaÇ màxim per a ressoldre i notificar es el que fixi la normaq reguladora delm procediment, que en CAP CAS eexcedirà de 6 mesos tret que una altra norma legal digui alguna alttra cosa(cee)
Si la nnorma que regula el procediment no estableix cap plaÇ el màxim a resoldre i notificar serà de 3 mesos.
Apareixarà llavors el silenci administratiu si no hi ha resolucio expressa.
que en penseu?
Però ara jo tinc un dubte; no sabia de notificar en 10 dies?
• 12/05/2009 10:33:00.
Jo, em vaig presentar a les anteriors , em vaig quedar sense poder fer la prova d'informatica pel tall de la nota, no més per dues decimes. El que vull dir amb aixo, es animar-vos , passar els examens no es gaire dificil, de fet les preguntes dels questionaris son molt normaletes, l'únic problema es que no s'ha de aprovar, s'ha de ser el millor. Molta sort a tots.
• 12/05/2009 11:02:00.
Per Anied i tothom:
Artículo 42. Obligación de resolver.
1. La Administración está obligada a dictar resolución expresa en todos los procedimientos y a notificarla cualquiera que sea su forma de iniciación.
En los casos de prescripción, renuncia del derecho, caducidad del procedimiento o desistimiento de la solicitud, así como la desaparición sobrevenida del objeto del procedimiento, la resolución consistirá en la declaración de la circunstancia que concurra en cada caso, con indicación de los hechos producidos y las normas aplicables.
Se exceptúan de la obligación, a que se refiere el párrafo primero, los supuestos de terminación del procedimiento por pacto o convenio, así como los procedimientos relativos al ejercicio de derechos sometidos únicamente al deber de comunicación previa a la Administración.
2. El plazo máximo en el que debe notificarse la resolución expresa será el fijado por la norma reguladora del correspondiente procedimiento. Este plazo no podrá exceder de seis meses salvo que una norma con rango de Ley establezca uno mayor o así venga previsto en la normativa comunitaria europea.
3. Cuando las normas reguladoras de los procedimientos no fijen el plazo máximo, éste será de tres meses. Este plazo y los previstos en el apartado anterior se contarán:
En los procedimientos iniciados de oficio, desde la fecha del acuerdo de iniciación.
En los iniciados a solicitud del interesado, desde la fecha en que la solicitud haya tenido entrada en el registro del órgano competente para su tramitación.
Jo entenc que l'Administració té l'obligació de resoldre sempre. Ha de resoldre en un termini de 3 mesos si la norma del procediment no diu res de termini màxim i si no en un termini no superior a 6 mesos excepte que una norma amb rang de llei o una normativa de dret comunitari europeu digui el contrari. Si passat el termini no ha respost es produeix el silenci administratiu que pot ser estimatori o desestimatori segons escaigui sens perjudici de la resolució que hagi de dictar l'adm.
La notificació no té res a veure amb el termini de resolució. Una vegada l'administració ha resolt i ha decidit , ha de practicar en 10 dies la notificació a la persona interessada a partir del dia en què va dictar l'acte. I si l'adm infringeix aquest termini només és una infracció, no es considera defectuosa la notificació i el procés continua.
• 12/05/2009 11:46:00.
Opositandum jo també ho entenc així, he anat a mirar l'article 42 i quan he tornat ja ho havies enganxat.
Bon dia a tothom, he llegit el tema del contractes del sector public, i l'he tornat a reellegir 10 vegades més i estic estancada. Necessito un cop de mà si algú me 'l pot explicar o enviar aguna referència d'algun lloc on dirigirme li agrairé molt, donÇ no soc capaç d enterarme de què llegeixo, l'estudio per CEP i el trobo forÇa complicat. Gràcies i ànims a tot@s.
• 12/05/2009 12:42:00.
anied,
Si vols et passo via email, el temari aquest dels contractes per email. És el que fem servir a l´acadèmia. De fet el llibre que tinc m´agrada molt, està força ben explicat, més que els de l´Adams i CEP (que tb el tinc). Tot ben explicat i no hi ha molt de totxo. És a dir, el que s´ha de saber hi és. Però bé, el temari que tinc és el d´Aux.Adm de Corporacions Locals, però veig que per la Gene és bastant semblant.
Dona´m l´email i t´ho envio.
Jo sóc del Maresme, estaria bé poder quedar un cop per setmana i fer una "posada en comú" dels temes. Si algú viu per aqui a prop i li va bé seria qüestió de parlar-ne no?
Fins aviat!!
El meu és el arwenn-28@hotmail.com
• 12/05/2009 16:54:00.
Anied:
Encara no he arribat a aquest tema. T'has mirat els apunts de l'EAPC? Són més entenedors que els de CEP. Jo també tinc CEP i el que faig amb cada tema és llegir-me primer CEP i després aquests apunts i et queda molt més clar i m'estudio un "refrito" dels dos.
Gracies per la col-laboració sou genials.Pensava q això del for no funcionaria i déu ni dó quina passada. La meva amiga imaginaria(mhe fet una amiga desde q estudio la Clara, pq passo moltes hores sola) us donem les GRACIES.
Ja anem per una quarta part del temari, Somhi TOT@s.
• 15/05/2009 14:24:00.
Hola, ara fa dies q n em connecto gaire i voldria saber si teniu idea d kuan sera la inscripció i les taxes d'exàmen d'aquesta convocatoria x aux. adm d la gencat.. es q vaig badant i avere si se'm passara...
merci
• 15/05/2009 14:43:00.
Hola, a la pàgina de la gencat diu que la convocatòria serà per al quart trimestre i el primer examen per al primer trimestre del 2010, això es el que diu la previsió.
• 15/05/2009 15:17:00.
estel em podries posar l'enllaç de la pag així ja ho tindré x altres vegades q ho vulga mirar... es q u e buskat pel gencat i no hi ha manera!
• 15/05/2009 15:31:00.
www.gencat.cat/oposicions i dins d'oferta d'ocupació i convocatòries en sortiran les de la gene.
No et puc ficar l'enllaç directe perquè el programa me diu que es repeteixen els caracters, però per aquest enllaç ho trobaràs.
• 15/05/2009 18:41:00.
hola a tothom!
sóc nou al fòrum i em voldria presentar al proper examen.
algú podria passar-me els últims examen que es van fer o dir-me on puc trobar-los?
gràcies
i una altra cosa, els examens de català que es fan a les opos són gaire dificils?
gràcies!
• 18/05/2009 15:16:00.
Hola gent,
M´agradaria que em diguessiu a on puc apuntar-me per començar a entendre i redactar bé els documents administratius: recursos, resolucions, oficis, certificacions etc etc. Em costen una mica i no sé com fer-ho. Sabeu d´algú que en sàpiga molt o d´algun lloc on preparin?? Tb m´interessaria per Word i Excel.
Us deixo el meu mail:
arwenn-28@hotmail.com
Merci.
• 18/05/2009 16:00:00.
bona tarda
tinc un dubte: quan estudieu l'estatut d'autonomia català, l'estudieu tan acuradament com la constitució??., és a dir, d'acord de saber-se els noms dels títols, quantes disposicions hi ha, les dates.. però els articles dels drets fonamentals com a la constitució també?, és que llavors és un embolic entre CE i EAC, no?
ja em direu
Hola bon dia a tot@s, tinc una pregunta; és cert que podem posa un recurs contencios administratiu o de potestatiu de reposició, quan s'ha acabat la via administrativa? Quin criteri hi ha per decidirte entre un o l'altre?
Gràcies.
Per cert LLiure, gracies.
• 23/05/2009 22:13:00.
Hola Ssole, jo sobretot lo que faré és comprar-me un llibre de tests específic per l'estatut, i em voldria familiaritzar amb l'index, però no puc aprendre-ho tant profundament com la CE...
Què en penseu?
Per on aneu?, jo vaig per el tema 12, ho faig per lliure. Lo que estic fent és fer-me els resums, intentar retenir lo més important (estudiant) i després estudiaré els darrers mesos més en profunditat. Vaig alternant amb tests de l'Adams i Cep (són més difícils els d'Adams per a mi)
Ànims i motivació
• 25/05/2009 16:53:00.
Lliure78: Crec que a la web de l'EAPC hi ha exemples de models administratius
Ssole: t'hauries de saber com a mínim el nº i nom dels títols, disposicions igual que com segurament et saps l'esquema de la CE. Poden preguntar quantes disposicions addicionals té?
RosaFP: Jo no em compraria un llibre de test estatut. Si vols fer tests, millor un de tot el temari quer entra no només estatut. Crec que l'estatut és un dels temes més fàcils. Darrera venen temes de derecho puro y duro.
Com us va?
Adéu
• 25/05/2009 17:41:00.
Hola,
Jo h e donat el meu consell perque tinc una guia FUNCIONÀRIA que va aprobar A LA PRIMERA l'oposició i m'està guiant, i per això he dit que em compraré el llibre de tests de l'EAC, encara que tinc dos llibres més de tests de dos editorials.
No sé, jo em deixo aconsellar per una persona que ho ha aconseguit, jeje.
Adéu
• 25/05/2009 20:14:00.
Hola!
Opositandum: Podries dir-me on són exactament els exemples dels models administratius? És que he entrat a la pàgina web que m´has facilitat però no els sé veure.
Una pregunta: teniu idea de quantes places es poden convocar?
Merci i ànims a tots!!!!!
• 25/05/2009 21:25:00.
Lliure78: Estic mirant i tampoc veig en quina pestanya vaig picar perquè surtís. Ho vaig veure a principis d'any quan vaig començar a mirar material per estudiar. Potser ho vaig veure en un altre foro de test d'oposicions o algun altre lloc. Ara mateix no ho trobo.
• 25/05/2009 22:06:00.
Hola companys,
Lliure78 i Opositandum, el material dels documents administratius i altra informació de la EAPC,
www.eapc.es/publicacions/varia/material-la/index.htm
Jo també m'el vaig descarregar d'aquesta web fa temps es força completa.
• 26/05/2009 8:25:00.
Gràcies!!
• 26/05/2009 12:01:00.
::: --> Editado el dia : 26/05/2009 12:05:13
Merci Estel! Ho acabo de veure i realment està molt bé!!
Aniré estudiant del pràctic de l´acadèmia i tb de la web aquesta. Si voleu que us envïi alguns casos pràctics que tinc del llibre de classes m´ho dieu, així podreu comparar tb. A més, com més informació millor. Però vaja, la de la web està força bé.
arwenn-28@hotmail.com
• 26/05/2009 12:26:00.
Lliure78:
Envia'm alguna cosa interessant que tinguis de casos pràctics o d'informàtica. No corris, no tinc pressa. Ja m'ho faràs arribar. Si t'interessa i vols que t'enviï jo tinc el temari, els tests i els supòsits pràctics de Cep.
I casos d'excel i word? no trobo res a internet.
El meu correu per tema oposicions és:
opositandum@hotmail.com
Gràcies per compartir!
• 26/05/2009 12:52:00.
Hola opositandum:
Llibres de word i/o excel no tinc res, però sí que em van passar una pàgina per baixar-te exàmens d´office. És aquesta:
[--http://www.testsadministrativos.es/pg102.html--]
No sé si alguna vegada l´heu esmentat la pàgina aquesta, però per si de cas t´ho passo. Crec que aquí tb hi ha exàmens de test tant del temari com test de word i excel.
Els casos pràctics tel´s enviaré aquest vespre. Ara vaig una mica de bòlid. Merci per lo dels tests i supòsits pràctics del Cep, de moment no em fa falta. Més endavant si volgués algun exàmen t´ho diria.
Apali, fins aviat!!
• 26/05/2009 22:06:00.
Bona nit,
He llegit el tema de contractes i m'ha semblat dur i difícil, ANIED O LLIURE78, agraïria si me'l passessiu. Us puc donar el meu e-mail: cramberries29@hotmail.com
Vaig començar a estudiar al març, o sigui que porto poquet en aquest món.
Merci,
• 03/06/2009 21:28:00.
Hola,
Toc, toc!, hi ha algú????, això està sense moviment.
No us passa que hi han dies que de vegades quasi que no fas tot lo que voldries i tens uns remordiments de conciència molt forts, i que et dóna la sensació que no avances. Jo estic en aquests moments.
Com aneu d'estudiar?, jo m'he saltat el tema 13 i 14 que ho faré després de RRHH ja que em resulten pesats i després de laboral ho tornaré a agafar. O sigui, ara vaig pel tema 16. Em falta tant!, ara és més superficial.
Quan feu tests us sorten la majoria bé?, jo faig moltes errades i lo que faig és apuntar-m'ho en una fulla per anar-la llegint.
A veure si us animeu a escriure.
Ànims
• 04/06/2009 12:39:00.
Hola Rosa,
I sí, això està bastant paradet...Suposo que és perquè encara falta temps i mira, la gent s´ho agafa amb més tranquil.litat.
Jo de la Generalitat no m´he mirat res, però vaja com que tb em presento per locals hi ha alguns temes molt semblants, com els dels actes administratius, procediments...
El dia 27 de juny tinc l´examen de l´ICS i ara només estic per aquest, però després m´hi he de posar de valent!!
Saps quantes places més o menys es convocaran per aquest any? És que encara no ho han dit, fins que no surti la convocatòria a l´últim quatrimestre del 2009. Però era per fer-me una idea. En fi...seguirem esperant.
Però estaria bé que anéssim escrivim, així aniríem aclarint dubtes etc.
Jo ara, aquests dies, m´estic mirant els temes que et comentava abans, em costen una mica però cada vegada els entenc millor. I sí, és veritat, ahir vaig estar com tota una tarda (4hores) estudiant-los, fent-me resums, esquemes...i semblava que no avançava. I tot just acabo de començar i l´examen és el dia 27 de juny!! Però m´he fet un horari, els temes que em toquen cada dia i més o menys ho vaig fent.
En fi...el que s´ha de fer per ser funcionari tu!!!
• 04/06/2009 16:19:00.
Hola,
Doncs no sé quantes places sortiren... Ja ho veurem.
A mi també m'interessaria presentar-me a les opos de local (ajuntaments, oi?), sé que hi ha temari coincident. Lo que no sé és si l'examen és tipo test o redactar cap tema. Com t'informes de les places que sorten als ajuntaments?. Crec que a més m'aniria bé per agafar experiència. A més ara mateix m'he quedat a l'atur, encara que no tinc tant de temps per estudiar com pensava perque el meu baby de set mesos em reclama.
T'has presentat a moltes?. T'agraïre em posis al dia d'on has comprat el temari de local, i on mires les convocatories per locals.
MOLTS ANIMS PER ESTUDIAR. Penso que si ens ho proposen al final aconseguiren el nostre somni.
• 04/06/2009 20:50:00.
Woles!!
Hi ha una pàgina que és la de la diputació de Barcelona: www.diba.es i allà pots veure les ofertes i convocatòries que van sortint. Quan entres és a la part dreta. Doncs si veus una oferta que t´interessi et pots subscriure i cada novetat d´aquella convocatòria t´ho envien per email. Està súper bé. Però no només pots veure de l´administració local, sinó del que vulguis: diputacions, generalitat, universitats, consells comarcals...Tb Borses de Treball...etc.
El temari hi ha vàries editorials: la Cep, la Adams, sobretot la Adams que té molt de tot.
Jo ara actualment només treballo de mitja jornada, pels matins. Tenia 2 feines abans, però em varen fer fora per la baixa facturació i només m´he kdat amb una. Això tb implica menys diners evidentment. I és per això k puc aprovar unes opos, per estar tranquil.la!!! jeje.
• 05/06/2009 7:46:00.
Gràcies lliure78 miraré la web de diba!.
Hola Karen85,
Jo només puc explicar-te les probes de la Gene:
1- TEST DE COMPETENCIES PROFESIONALS: són 100 preguntes, no es necesita estudiar.
2- TEORIA D'AUXILIAR: TIPO TEST
Són 50 preguntes amb 4 possibles respostes.
Desconten, si no saps una la deixes en blanc (4 malament = 1 bona que resta)
3- CAS PRÀCTIC:
Poden ser preguntes cortes a desenvolupar, o alguna de test... NO ho tinc massa clar.
Normalment no desconten.
Jo no haig de fer proba de català, d'això no tinc info...
I SI ARRIBESSIN...
4- PROBA DE PC: 45 min. WORD - EXCEL.
Són probes d'aquest dos programes.
Hi ha una pàgina sencera per realitzar per escrit un document administratiu (carta, convocàtoria, etc).
Moltes coses a fer, molt a llegir, nervis, i has de dominar les eines.
Jo estic estudiant de L'EAPC, completo la info si faig tests i veig que em falta més informació. Cas de les sales del Tribunal Suprem, Delegat del Govern, no sé.
Jo tinc llibres de tests i suposits pràctics de l'editorial CEP i de l'Adams.
Encara no estic fent suposits pràctics, ho faré quan domini més la matèria, de moment faig resums, me'ls miro, faig algun test...=((.
Jo faig fer ofimàtica, no vaig de sobrada, però clar, si no paso la proba de teoria no vas a la de pràctica informàtica. Hi han pàgines a internet on pots pràcticar on line exercicis, em sembla que hi ha algun pos-it per aquest foro. No sé, jo faig fent, poc a poc per anar avançant.
Espero haver-te ajudat.
Salut!
• 05/06/2009 12:33:00.
Hola,
Rosa, què és el Test de Competències Professionals? No en tinc ni idea...
Sembla lluny però el temps passa volant!!!
• 05/06/2009 14:12:00.
Lliure78, segons la meva amiga funcionària és como un test que no desconta i et fa preguntes situacionals sobre com actuaries en diverses situacions, no sé, em va dir que ni s'estudia ni res. Suposo que serà del tipus: ...com actuaries si s'ha de fer això en equip?...
A) Ho faria sola
B) Treballaria amb qui més m'agradès
C) Treballaria en equip
D) Passaria de treballar...
Tampoc tinc gaire idea, però em va dir que eren situacions lògiques, per veure com reacciones a la feina, COMPETENCIES PROFESSIONALS, vaja. Sobretot em va dir que s'aconsella no contestar els extrems...
Si que passa volant el temps...
• 05/06/2009 14:24:00.
Ostres, quina sort la teva amiga, ja és funcionària!! El que donaria jo per ser-ho tb!!!
És com qualssevol altra feina, sí, hi haurà companys amb qui et portaràs bé, i potser el jefe no et farà gaire el pes, etc etc, però és la tranquil.litat de dir "ja està, ja ho he aconseguit". A més, un cop a dins sempre pots promocionar-te i pujar de nivell (d´aux passar a adm. per exemple) o provar unes altres opos, però ja ets funcionària saps? Això ningú t´ho treu.
Al meu grup, hi ha vàries noies que són mestres i totes han aprovat les opos de magisteri. I a vegades, quan la resta parlem dels acomiadaments i tot, elles estan en un altre món. Tenen les seves coses, reunions de pares, programacions, inspeccions etc però això de la crisis a elles no els hi afecta per res.
Però algun dia jo tb seré funciònaria!! jeje.
• 05/06/2009 22:42:00.
Hola Lliure 78,
Si, sé que ho aconseguirés perque lo primer és la constància i insistir.
Ella ho va aconseguir, però jugava amb l'avantatge que era fer d'interina un temps llarg, a veure si jo puguès tenir la sort d'entrar a una bosa de treball, està molt demanat!.
I és el que tu dius, hi han bons companys però també molta enveja de gent dintre de l'Administració, com a tot arreu, i té dies bons i de dolents, perque els bons caps estan a tot arreu.
Veus si les mestres ho han aconseguit nosaltres també, algun dia... =)))
hola a tot@s, feiadies que no m'hi posava pq he estat capficada amb el tema dels contractes del sector públic; Hola ROSA FP, avui et conexo, tens moltab raó, no m'entero de res, vaja M, el que no sé si passar aquests dos temes i continuar, com has fet tú, però m'entren uns remordiments......
Escolteume, com és q prepareu ja l tema d'ofiàtica si en el cas d'aprovar tens 2 o 3 mesos entre prova i prova no aneu a la teórica a SACOOOOO!
Ai, com ho porteu?
VInga una vegada més anims a tothom.
SOM_HIIIIIIIIIIIII
• 08/06/2009 8:30:00.
Hola a tots:
Jo procuro no saltar-me res perquè li agafes el gust i quan un tema et costa dius me´l deixo pel final i comences a deixar i després t'agafa el toro i t'has deixat més del compte i te'ls deixes deifinitivament.
No sé com funcionen els dies però no no sé si entre prova i prova hi ha mesos o dies???
Ei, encara que no escrivim estem aquí. Tenim moltes coses a fer a més d'estudiar, treballar, escriure al foro, etc.
• 08/06/2009 14:22:00.
Hola!
Doncs a veure si és veritat i escriviu més, k kda dia passo llista jo!! jjiji ;-)
• 08/06/2009 15:32:00.
Hola,
Teniu tota la raó de que si et pases temes li agafes el gustet i és un vici, no ho faré més. És un bon consell!.
Va, a estudiar...
• 10/06/2009 19:57:00.
Hola a tots/es
fa ja un temps que estic embarcada en el "mundillo" de les opos però sempre llegint els vostres posts (no participant) aquestes seran les meves segones oposicions i intentare no cometre els mateixos errors perquè la veritat, en el meu cas, quan vas la primera vegada et mengen els nervis i comets errades tontes que les vas recordant durant temps, però be aixó es l'aprenentatge amb la experiencia una va una mica més tranquil.la...
Ja veurem aquestes...
Per aqui estare per a comentar i compartir dubtes
Salutacions
• 10/06/2009 22:03:00.
Hola Jusaet, benvinguda,
Doncs jo encara no m'he presentat a cap oposició. Vas per acadèmia?, vas passar del tipo test?. Quin consell dones apart d'estudiar, clar. Jeje.
Crec que sóc la més novata del foro.
Salutacions
• 11/06/2009 0:15:00.
Hola RosaFP
Jo les opos les faig per lliure m'he imprimit el temari de L'E.A.P.C que diuen que està força be i complert, només em comprare els llibres de suposits i test a la Llibreria de la Gencat (els tinc encomanats perque només tenien els de l'anterior convocatòria 2007) També com no tinc el nivell de català C només tinc el B, m'ho estic preparant junt al temari, perquè si em dona temps m'ho trec abans de fer les proves, ara no se si hem donarà temps... com l'examen es el 1er trimestre i concideix amb els examens de les certificacions de català
Ja veure, em donaria molt pal haver de fer la prova a les opos...
Com recomanació que a mi em va anar be
- estudia be el temari per poder contestar el màxim de preguntes intenta no deixar-te cap que les que no contestis les descontan.
- vigila l'exercici on faran la nota de tall has d'intentar fer la màxima puntuació perquè a mi em van agafar a la nota de tall i per 0.25 no vaig passar (que era el valor d'una pregunta)
Espero que això es serveixi per poder aprovar i optenir plaça que es el volem tots/es
Salutacions
• 11/06/2009 8:33:00.
Pel que jo tinc entès, les preguntes del test sense contestar no descompten. Descompten les contestades malament. Si dubtes, millor deixar en blanc. 4 malament resten 1 bé, o alguna cosa així.
Respecte a la nota de tall. Sabrem en quin exercici es fa? Aquest any amb la crisi i tanta gent que es presenta, aniran a matar. A més la gencat està en dèficit. Molta més gent que places= la faran difícil o es carregaran la gent a la primera.
• 11/06/2009 13:12:00.
Anied:
Els actes administratius que posen fi a la via administrativa es poden impugnar mitjançant el recurs potestatiu de reposició o mitjançant el recurs contenciós administratiu. La paraula potestatiu vol dir opcional. És a dir l'interessat davant l'acte que vol impuganr pot decidir entre interposar un o l'altre. Si interposa el de reposició ha d'esperar la resolució per interposar l'altre.
Algú em podria posar exemples clars d'actes de tràmit qualificats?
Gràcies!
• 11/06/2009 14:53:00.
::: --> Editado el dia : 11/06/2009 23:51:33
::: -- Editado el dia : 11/06/2009 14:57:37
::: -- Motivo :
Hola opositandum
Primer de tot això que et dic ara es de bon rotllo Eh! no t'ho prenguis a mal
suposo que tu també t'hauras presentat a alguna oposició o en el seu defecte l'hauras llegit a la convocàtoria " Les preguntes sense resposta o amb més d'una resposta per part dels aspirants no seran tingudes en compte i les respostes errònies es valoraran negativament. Per cada resposta errònia es descomptarà una quarta part del valor d'una resposta encertada" que sapiguis que això que dius NO es cert si no respons alguna pregunta i la deixes en blanc el valor d'aquesta pregunta el perds osigui que si una pregunta val X, si la deixes en blanc no et puntua. Ho dic per la meva experiencia perque a mi m'ho van fer. Per això no crec que sigui la millor opció deixar alguna en blanc... el risc el tens si contestes i no l'encertes.
Salutacions
• 11/06/2009 16:57:00.
Jusaet:
Primer de tot, dir-te que si has llegit bé jo he dit "pel que tinc entès...o alguna cosa així" En cap moment he assegurat res.
No m'ho prenc malament, és més, si escric aquí és perquè tinc dubtes, si no ni escriuria ni intervindria, tinc més coses a fer. Per què escriure si ho sé tot?
Obviament, la resposta que deixes en blanc, no puntua, ja ho sé. Per pregunta no contestada no et descompten res, simplement no et puntua. 4 preguntes malament descompten una bé. Si dubtes: t'arrisques o no t'arrisques.
Potser no m'he explicat bé però no estem dient el mateix?
És clar que intentaràs contestar-les totes i deixar les mínimes en blanc perquè vas a intentar aconseguir la màxima puntuació.
És a l'Ajuntament de Barcelona on les deixades en blanc ni puntuen ni descompten.
• 11/06/2009 19:35:00.
Salutacions a tothom,
M´incorporo en aquest foro desde el de subalterns en el que tot hi que no hi he escrit gaire, si que he de dir que ha sigut i encara es (encara el mantindrem un temps no?) una autentica passada la germanor, el companyerisme, la informació compartida i absolutament tot, meravellos. De fet tambe aprofito per saludar i donar l´enhorabona a tots els companys subalterns que hem escollit plaça aquesta setmana i que veig que tambe rondeu per qui ja encaran com jo les d´aux.
Encara no he estudiat res de res de res, estaba esperant tindre la plaça de subaltern i estar ja una mica mes tranquil per retomar aixo de les opos, aixi que a partir d´ara començare a estudiar, jo ho fare pel meu compte, tinc els llibres de la adams (encara que no els he obert jejeje) així que comfiu en compartir inquietuds amb tots vosaltres aixi que vagi avançant en el temari. Per cert no tinc ni idea de cuantes places surtiran a aux admin. pero a subaltern n´hi havien 748 i molts hem aconseguit plaça desde el carrer sense cap merit, i en el meu cas mes o menys a meitat de taula, no se si a aux admin i hauran mes o menys interins i persones amb merits, pero ANIMS QUE ES POT ACONSEGUIR!!!!!
• 11/06/2009 20:26:00.
::: --> Editado el dia : 11/06/2009 21:33:11
::: -- Editado el dia : 11/06/2009 21:32:42
Hola cami2121
Benvingut
jo també vinc de les opos de subaltern quina enveja sana!
jo no vaig passar la nota de tall però no em desanimo i ara em preparo per les d'auxiliar, i malgrat que no vaig participar al nostre foro, el seguia puntalment i vaig veure aquest esperit de germanor i companyerisme que tu comentes, per això m'agradava molt seguir-lo doncs em donava molts ànims i a més em va ajudar molt. Espero que tambè en aquest foro puguem arribar a tenir aquest mateix esperit...
Salutacions
• 11/06/2009 21:21:00.
Ojalà hi hagi el bon rotllo que hi ha en el de subalterns. He visitat aquest foro més d´una vegada i és una passada quan trobes gent tant maca com sembla ser el vostre cas.
Jo fins no fa molt anava a una acadèmia i encara estem en contacte amb les companyes d´allà. També hem conectat molt i ara a la que surten ofertes, convocatòries ens ho anem diem i de tant en kdem per fer un beure. Ojalà aquest esperit de companyarisme no s´acabi. Ara estem totes nervioses per les de l´ICS. Avui hem sapigut a l´aula que anirem de la Pompeu Fabra jejeje. En fi...
A estudiar!!
Per cert, si algú em volgués agregar al facebook és: bitxo27@hotmail.com
Un petó.
• 11/06/2009 22:15:00.
Hola companys/es jo també vinc del foro de subaltern al qual participava.
Vull felicitar a tots els que heu pogut obtenir plaça, jo no vaig passar la nota de tall.
Ara en presento al ICS que al meu pensar les possibilitat que tinc són practicament zero, però però que no sigui per no intentar-ho.
També em prepararé les de auxiliar de la gene però encara no he començat.
Companys subaltern de tot cor us desitjo molta sort en la vostra nova feina i els que encara teniu ganes doncs a preparar les opos d'auxiliar, i la resta que no hem pogut aconseguir, un altre cop serà.
FELICITANTS ANTICS COMPANYS
• 11/06/2009 23:01:00.
::: --> Editado el dia : 11/06/2009 23:01:44
Hola Lliure78 i Estel2008
Estel2008 tu com jo i molts que ens vam quedar al cami - malaida nota de tall - tenim els anims de tornar a la càrrega.
Aquesta es la nostra amb esforç i ganes ho podrem aconseguir tenim aquesta oportunitat i la propera convocàtoria de subalterns de 2010.
Ara toca ficar-nos a estudiar de valent que són 30 temes , la prova d'ofimàtica i el català C si no ho tenim, (si no canvien les proves en aquesta convocàtoria)
Molts ànims i molta sort a les dues i a la resta de companys
Salutacions
• 12/06/2009 9:40:00.
Estel2008.
Jo tambe m´hi vaig apuntar a les del ICS però ni tan sols hem presentaré perque es que no he obert ni un llibre i les probes son ja el 27 no? Suposo que sino aquest cap de setmana la setmana vinent ja començare amb les d´aux que son un munt de temes (sobretot comparat amb subaltern) i encara falta temps pero vulguis o no si ho vas deixant el temps s´et tira a sobre.
Per cert, Algu sap si es ben certa una dada que va donar un company per qui que deia que a les ultimes opos d´aux el 80% tenien merits???!!! Buf es que jo suposo que tampoc no tindre merits per aquestes d´aux (a no ser que valorin titulacions superiors a les exigides que ja veurem a la convocatoria que diuen)i un 80% hem sembla moltiiiiiissim.
• 12/06/2009 15:35:00.
Hola,
Felicitats a la gent que ha obtingut plaça de subaltern, a més de que dóneu molts ànims. I a la gent que no també anims per continuar perque per la propera serà sobretot aprofondir i repassar.
A por ello!
Hola,
amb dic Sandra i jo també amb presentare a les properes oposicions per aux. administratiu, finalment despres de molt pensar he decidit prepar-me mitjançant una academia perque per lliure si que ho veig molt complicat, el primer obstacle es que si no m'obligo.... a mes no tinc cap relacio amb el mon juriste i molt probablement molts conceptes no el tindria massa clars i esta clar que amb llacunes no aconseguire el objectiu, veig que alguns ja heu passat per l'oposicio de subalterns sense sort, pero ara ja teniu una avantatje respecte d'altres i es que ja sabeu el que es un exàmen. He vist que algu parlava de merits?? podriu explicar amb mes detalls que son i com s'aconseguixen?? el merits el tenen la gent que ja hi treballa como a interins o personal laboral?? o hi han mes tipus de merits?? aquesta part m'interesa per sapiguer si puc obtenir algun merit. Be doncs anims a tothom encara ens queda temps per preparanos i segur que molts aconseguim el nostre sommi, ser funcionari i tenir una estabilitat laboral i economica.
• 12/06/2009 17:57:00.
Hola a tots/es:
Vinc del foro de subalterns, jo he aprovat i ja tinc plaça. També em presentaré a les opos d'aux. A les anteriors no vaig passar la nota de tall, tot i que no ho portava massa bé, vaig trobar l'exàmen fàcil. Aquestes me les prendre amb calma, serà com una preparació per quan pugui fer promoció interna, si es que no les aprovo.
Us he de dir que les preguntes del test que no contestes no resten, si les contestes malament si, 4 malament resta 1 be, es a dir 1 malament 0,25 menys. Així que si no et saps la resposta mes val no contestar, perquè si no t'arrisques. És el que jo penso.
Només vull animar-vos i dir que jo també he entrat sense cap punt al concurs.
Bon cap de setmana.
• 12/06/2009 19:21:00.
Què veieu més fàcil tindre possibilitats de tenir plaça a l´ICS o a la Generalitat? És que la gent diu que els exàmens de l´ICS estan fets per la gent de dintre, però totalment!! I que hi ha més possibilitats amb la Generalitat. Jo mira, vaig estudiant cada dia una mica i ja que he pagat m´hi presento i sé que plaça no tindré però si aprovo estaré a la Borsa de Treball i això tb és interessant no?
Fins aviat i bon cap de setmana!! Demà és el meu 1r dia de platjaaa!! jeje.
• 12/06/2009 20:31:00.
LLiure penso que tal i com es presenta l'examen de l'ICS en aquest cas no es beneficiara tan facilment als interins com s'havia fet fins ara. Molts interins crec que anaven força confiats pels mèrits, però aquest cop passar l'examen no serà tan fàcil ja que la nota de tall deixarà molt fora.
Penso que aquest cop aquests de l'ICS volen deixar la porta oberta i la possibilitat a que entre el millor opositor.
Salutacions,
• 12/06/2009 22:51:00.
Hola Sandra75,
Jo no tinc gaire experiència però ELS MERITS poden ser:
- Els punts que aconsegueixes treballant d'interina.
- Crec que hi han convocatories que també et donen algun puntet si tens FP, no sé lo que s'especifiquès.
Els companys podran afegir més coses, jo he posat el meu "granito d'arena".
Bon weekend.
• 12/06/2009 22:56:00.
PREGUNTA DE SUBALTERN, (ja sé que és el foro d'aux. administratiu... però com que hi ha molta gent que ha aconseguit plaça i es passeja per aquí)...
Veig que hi ha molta gent que havia preparat aquesta oposició. Vaig veure al link de l'EAPC que hi ha un tema de: Nocions bàsiques de funcionament d'instal•lacions d'electricitat, gas, aigua, calefacció i aire condicionat.
Amb quin temari vau estudiar?, em servirà, penso amb lògica, lo que estic estudiant per auxiliar administratiu per les de subaltern?. On vau aconseguir per exemple el tema aquest d'instalacions i de socorrisme?, o vau comprar algun temari específic de l'Adams o un altre editorial?.
Moltes mercès
• 13/06/2009 8:57:00.
Hola RosaFP i altres:
Jo em vaig preparar amb el temari de l'EAPC i em vaig comprar el llibre d'exercicis del cos subaltern de l'Adams, està bastant bé, hi han casos practics de correus, socorrisme, electricitat, etc, i si tenia algun dubte ho buscava per internet.
Els temes de la constitució, l'estatut i de l'administració els portava bastant bé, els havia estudiat dels llibres de l'Adams de les opos d'auxiliar adm. que hem vaig presentar i de les d'administratiu que no vaig fer l'exàmen. Sobretot, jo crec que s'han de fer molts tests, a part de llegir el temari varies vegades.
• 14/06/2009 2:37:00.
Jo em presento a aquestes d´aux perque he guanyat plaça en subalterns però visc a barcelona i només queden a girona i a la vall dáran segnos el que es parla... com ho porteu? jo començaré a estudiar ara...
Primer de tot bon dia a tot@s he trigat en posarme doncs he tingut al nen amb mi......no passa res.....a continuar. felicitats al q heu aprovat, als nous del foro, i als que us prepareu ICS(lliure, etc..)ànims que ho podeu fer...Gracies per la resposta opositandum, ara ja quasi ni m'en recordava.
els demés com ho porteu? Jo em vaig baixar el temari de L'eapc, i tb tinc el del CEp, però hi han temes a on leapc s'explaia més o el Cep, és a dir ho vaig mirant tot una mica, però cada vegada em costa més els temes anteriors, no tinc temps, fer tests? con ho feu? al acabr un tema? cada 2?
Gràcies i anims.
• 16/06/2009 11:08:00.
Nadinesten que has fet has agafat plaça igualment lluny de casa o que has pogut fer, es que no ser com va el tema d'agafar plaça no he tingut mai la sort d'arribar al final.
Jo no vaig passar el tall, tornaré a intentar-ho a la pròxima, ara també em presentaré a les del ICS i a les de la Gene.
Salutacions
• 16/06/2009 13:22:00.
Anied:
Em passa més o menys el que tu. També tinc Cep i Eapc. Estudio un refregit dels dos i després d'estudiar-m´ho bé faig el test i el supòsit corresponent. Però dels temes antics em costa enrecordar-me.
Vaig fatal de temes i temps però vaig fent.
Nadinesten i Estel2008:
Encara que et toqui molt lluny és recomanable agafar la plaça iguament si no l'agafes perds la condició de funcionari. Per demanar trasllat, crec que s'ha d'haver treballat un mínim d'anys. Es pot demanar reducció de jornada per fill, conciliació laboral, etc.. Si llegiu el fil dels subalterns que acaben d'escollir parlen d'això. Algú diu que es pot demanar "comissió de serveis", que no tinc ni idea de què és.
• 16/06/2009 14:12:00.
Gràcies Opositandum
• 16/06/2009 19:17:00.
Hola a tot@s, i en especial Anied,
Jo també vaig super fatalllllll, però diuen que la constància aquí és important, i vaig fent com les formiguetes. Els tests intento anar fent de tant en tant, el més idoni seria en finalitzar el tema, però no sempre és possible. Els temes que ja havia estudiat, és alucinant, sembla que TINGUI AMNESIA, no m'enrecordo... A veure si puc anar adelantant i deixar-me els dos o tres mesos (seria lo ideal) per repassar, però em consta més de lo que pensava. Jo lo que faig primer és agafar la materia de l?EAPC i em faig un resum amb les meves paraules, això comporta temps clar. Seguidament l'estudio e intento fer el test, les errades (que són moltes) les còpio en una fulla resum. No estic fent casos pràctics, haig de posar-me. Sembla que hi ha molt de temps, però passa volant!!!.
• 16/06/2009 21:39:00.
Jo ara mateix només estic per l´ICS però en acabar em posaré de ple amb les de la Gene.
Opositandum:
Això de Comisió de Serveis crec que més o menys sé el què és. A veure, tinc una amiga que fa funcions de directora i a més és cap d´estudis a un CEIP (dic que fa funcions perquè la que és directora està de baixa de fa temps i ella teòricament és cap d´estudis però al mateix temps fa directora); fa temps va demanar trasllat a un altre CEIP de Barcelona (pk la parella és d´allà i se´n vol anar cap allà) i finalment li han donat la plaça. Ara mateix no pot marxar del col.legi on està (fins que no vingui la inspectora l´any que ve i nomeni un DIRECTOR pel curs 2010-2011) i per això ha demanat "Comisió de Serveis" al.legant que està de directora a un altre CEIP i no pot marxar.
No sé si m´he explicat bé, però això de la comissió almenys en el tema d´educació és això.
• 16/06/2009 22:22:00.
Hola,
Mireu aquest link sobre la COMISSIÓ DE SERVEIS, a veure si aclara una miqueta: [--http://www.gencat.cat/sial/models/per0501.htm--]
• 17/06/2009 8:40:00.
::: --> Editado el dia : 17/06/2009 8:41:28
Hola RosaFp:
Gràcies pel document! Llegint el fil de subalterns, imaginava per sobre què era. Ara ja ho tinc clar.
Jo també tinc amnèsia. És sorprenent!
Adéu!
Gràcies també a Lliure78 per respondre.
Quina rapidesa!
Bon Dia
Avui vaig a l'acadèmia per primer dia i ja amb donaram tot el temari i m'explicaran unes tècniques d'estudi, ja os explicaré que tal l'experiència, un tema, tinc un dubte si aproves les opos amb la nota de tall necessaria per obtenir una plaça, com a funcionari com funciona l'adjudicació?? L'altre dia amb van comentar que no pots demanar tu la plaça sino que te l'adjudican amb funció del teu codi postal y les necessitats que hi ha al aprop. M'explicare jo aprop tinc la ciutat judicial, aleshores entenc que suposan que aprobi inicialment aniria allà pq sembra que le factor proximitat el tenen amb compte, pero jo sempre habia pensat que la gent anava demanat la plaça en funció de la nota de tall i el que mes li convenia a cadascu i en cap moment el factor pròximitat o d'altres jugavem cap paper... si pot algu de subalterns explicar-m´ho li agraïria molt.
• 18/06/2009 20:05:00.
Hola Sandra 75,m jo he aprovat les ultimes opos de subaltern i he pogut agafar la plaça que volia i ara ja estic esperant que surti publicat al DOGC per incoprorar-me aviat al nou desti. De totes maneres tambe estic estudiant per treure'm les opos d'auxiliar administratiu. Sobre el teu dubte de com funciona el tema d'adjudicacio de places no es com t'han comentat, ja que en totes les opos fins ara funciona per nota i qui més nota treu es el primer a elegir i darrera van tota la resta que tenen menys nota ordenats de major nota a menor i agafen la plkaça que mes els interessa (logicament prioritzen la proximitat, pero si en un lloc hi ha una plaça i hi ha 2 persones que la volen agafar, l'agafara la persona que tingui mes nota, ja que sera el primer en triar). Aixi, en unes opos el que te la nota mes alta es el primer que tria i pot triar entre totes les places disponibles, el segon en nota podra triar totes les places menys la que hagi triat primer i aixi successivament, pero no es fan servir criteris de proximitat ja que a l'hora de triar en la Generalitat s'oferten totes les places i es tria segons que interessi a cadascu, per la qual cosa si vols triar una plaça aprop de casa t'has d'esforçar per treure una nota ben alta i assegurar-te aixi que vas en primer lloc i que no hi ha ningu altre que estigui davant teu que et pugui prendre la plaça que t'interssa. Perquè et serveixi d'exemple jo en les de subaltern estava en el loc 227 i això vol dir
• 18/06/2009 20:07:00.
Com anava dient estava en el lloc 227 i això vol dir que davant meu van triar 226 persones i quan vaig triar lloc hi havia encara disponibles totes les places menys les 226 que havien estat triades i no hi havia restricicons per proximitat, ja que podies agafar plkaça en qualsevbol lloc de Catalunya segons els teus interessos i com he dit vaig tenir sort de poder agafar la primera plaça que volia ja que no me l'havien pres. Be, espero que aquesta resposta en dos missatges t'hagi aclarit el tema i be com et deia a estudiar fort per intentar ser dels primers i agafar aixi la plaça que t'interessi.
• 18/06/2009 22:35:00.
Hola Jortoca,
Ahhhhhhhh!, qué xuli tens plaça!!!, és el meu somni. Vas anar a acadèmia?, feies molts tests?, JO DE GRAN VULL SER FUNCIONÀRIA!.
Ara en serio, tinc una mica d'amnèsia perque vaig avançant en els temes, resums i tal, però no repaso per falta de temps ho deixo pels darrers mesos. Tu que has tingut exit com ho feies?, quante hores hi dedicaves?. Quan responies als tests et sortien bé?, els tornaves a fer?.
Jeje, sóc una ansiosa,
FELICITATSS!!!!
• 19/06/2009 18:22:00.
RosaFP, jo ja fa una mica de temps que estic estudiant, ja que m'estava preparant per les opos d'administratiu de l'any passat i em vaig quedar a les portes. De fet, amb aquest es el tercer any que estudio i ja començo a tenir el nivell d'auxiliar bastant consolidat. A les de subaltern em vaig presentar per provar sense estudiar gaire i em van anar molt be´. Entenc el que et passa que no t'enrecordis, ja que a mi al principi em passava el mateix, pero aixo es una carrera de fons en que no s'ha de parar fins arribar a tenir-ho prou consolidat per treure bona nota. Jo mes o menys em dedico entre dos i tres hores al dia i faig resums i vaig repetint els testos fins que em se be les preguntes (pero no es tracta de memoritzasr les respostes, ja que els tesots han de servir per veure si ho tenim ben assimilat, ja que nomes que canvii una paraula pot variar la resposta). Ara torono a apretar ja que al veure que tinc ben consolidat ho d'administratiu m'he apuntat a una academia i m'estic preparant per cos de gestio, a veure si hi ha sort, i sino com a minim tot ho que continui estudiant ja em servira per auxiliar i administratiu. I ara torno a tenir la sensacio de no enrecordar-me de les coses ja que hi ha un munt de temes que no he donat mai en cos de gestio i el que faig es primer de tot fer resums i esquemes, estudiar-los, fer testos i tornar a repassar fins que veig que m'ho se be i ara com que he d'apretar si que intento estudiar unes 3 hores al dia per consolidar be el temari de cos de gestio. Bé, cadascu te el seu sistema d'estudi i el que t'aconsello es que busquis el que mes be et vagi per memoritzar-t'ho tot, ja sigui fent esquemes, resums, estudiant a traves del test i sobretot no et rendeixis que tots em passat pel trangol del principi de creure que no se'ns quedava res i amb el temps, l'esforç i l'estudi veure com mica a mica si que ens anavem enrecordant del que estudiavem. Pensa sempore que es una carrera de fons i que si no s'aconsegueix a la primera hi ha moltes oportunitats mes, que l'important es no rendir-se.
• 19/06/2009 18:38:00.
::: --> Editado el dia : 19/06/2009 21:24:11
Hola jortoca,
Explica´m això del Cos de Gestió, tb és per auxiliars administratius però en una altra branca?
Merci.
• 19/06/2009 21:49:00.
Cos de Gestio no es per auxiliars administratius, no te res a veure ja que es un altre nivell de funcionari. Les oposicions funcionen segons els estudis que es tinguin, ja que la funcio publica esta dividida en nivells, als quals pots accedir d'acord amb la titulacio. EL nivell de subaltern, es per gent amb certificat d'escolaritat; el nivell d'auxiliar administratiu s'hi pot presentar gent fins al nivell d'egb o equivalent; el nivell d'administratiu es fins el nivell de BUP o equivalent; el nivell de Cos de Gwestio es fins el nivell de diplomatura universitaria o equivalent i el cos de gestio es per gent que tenen titulacio de llicenciatura o equivalent. Logicament com mes nivell vols assolir a la Generalitat mes complicat es l'examen i mes temes t'entren (aixi per auxiliar administratiu em sembla que son 25 temes, mentres que per Cos de Gestio son 70 temes). A mes les tasques d'un i d'altre no s'assemblen, ja que com mes nivell de funcionari tens més responsabilitat i feines mes complexes fas, la qual cosa es compensa amb sous mes elevats, pero el principal per poder accedir a un nivell superior es tenir la titulacio que demanen i logicament el nivell C de catala i a partir d'aqui estudiar per aconseguir la plaça.
• 19/06/2009 23:18:00.
JORTOCA, primer de tot donar-te les gràcies per la teva participació tan activa al foro al qual ens aporten molta informació que coneixes per la teva experiència com a opositor.
El volia pregunta si et vas presentar a l'examen d'auxiliar l'any 2007, per si podries explicar una mica en que consisteix l'examen referent a les tasques d'auxiliar, es tipus test o s'ha de desenvolupar.
Per la informació que he pogut trobat van ser 4 proves, el test de competències, el test del temari, el tes o suposit pràctic de les tasques d'auxiliar i la prova d'ofimàtica que penso que es de word i excel.
Voldria saber si son 4 proves distribuides d'aquesta manera o com va ser.
Gràcies potser pregunto molt.
Salutacions
• 20/06/2009 10:17:00.
::: --> Editado el dia : 20/06/2009 10:21:41
Moltes gràcies jortoca,
Això del Cos de Gestió més o menys tenia una idea que era per gent amb titulació universitària. Jo vaig fer una carrera però no la vaig acabar (per tant no compta, què burra vaig ser en no acabar-la!!). De moment, al màxim que podria presentar seria per Administratiu (Grup C1), però bé, prefereixo anar escalant poquet a poquet i ara em presentaré per Aux.Adm. i un cop aprovi llavors ja farem un pensament, però primer és lo primer.
I tal com diu l´estel2008, t´agraeixo que ens ajudis en tots els dubtes que tenim. Per cert, a mí el que realment em fa por són els supòsits pràctics i la prova d´informàtica. Crec que el tipu test no té secret, és estudiar i estudiar i tenir la sort de què et caiguin preguntes que les sàpigues contestar, però en els supòsits pràctics i a l´office és on tomben realment a molta gent i on ells veuen si domines o no la matèria. Ojalà pogués trobar algú que dominés bastant bé els supòsits perquè és algo que em preocupa, tot i que allà a l´acadèmia on anava també farien un curs de supòsits pràctics, però ha d´haver-hi un mínim de persones, i de moment només són 3, i no els hi surt a compte...
En fi...faré el que pugui.
Per cert estel, com portes el tema de l´ICS?? Aquest cap de setmana he d´acabar-me d´estudiar els temes que em queden i a partir de dilluns a repassar-m´ho tot!! Déu ni do fer-nos l´examen el dissabte per la tarda eh??!! quins c....!! i a sobre a les 18h, què dius...què?? Bueno, almenys tindrem tot el dia per acabar de repassar....
Petons!
• 20/06/2009 11:07:00.
Gracies Jortoca,
Jo penso com tu que és una carrera de fons, m'has donat ànims.
Merci
• 20/06/2009 17:27:00.
Bona tarde, LLIURE no ho porto massa bé només tindré temps de acabar de llegir tots els temes aquesta setmana, i la propera mirar quatre coses bàsiques, perquè porto un embolic mental que ja no se ni de que tracta cada tema.
El dissabte no en miraré res.
Perquè si comences a voler mirar tots el temes a última hora els nervis encara s'apoderen més i acabes entrat en un estat d'ansietat terrible.
Ànims que ens queda una setmana, i després a seguir amb aquestes de la gene.
Salutacions
Eiiiiiii, bon dia a tothom, l'altre dia per això de l'amnesia col-lectiva vaig llegir q és molt bó esmorzar fruita. Ja veieu, m'en vaig atipar, i.....vaig acabar malalta. Prou de capullades....i vaig pensar...no et preocupis i ocupaten. SOLUCIONAT. Som-hi, en mica en mica...
estel2008, tranqui, no t'atabalis, sé que és facil donar consells, espero q mels donis tu a mi el dia de demà, però...quan t'hi trobis, tanca el llibre...i pensa..surt, cuina, fuma un cigarret ( si es que fumes) dutxat, fes quelcom, i torna-hi. Ningú no et pot demanar +.
i sobretot...ANIMS...
• 22/06/2009 9:59:00.
::: --> Editado el dia : 22/06/2009 10:10:54
Hola a tots,
Benvinguts als que s'hi van incorporant i tranquil.litat als que ja hi som. Tranquil.litat perquè no és obligació aprovar aquesta oposició (i ho dic jo que m'he estic pujant per les parets). Ens apuntem lliurement i no és obligat treure-les a la primera. Si no surt ara, sortirà a la propera convocatòria. Ja que estem fent l'esforç ens agradaria aprovar ja però si no pot ser, continuarem l'any vinent i l'altre i l'altre fins a aconseguir-ho.
No sé si ja ho he comentat però jo tinc feina fixa i una familia i una casa què portar (menys temps d'estudi) i estic tan nerviosa que estic crispada tot el dia. Penso en el temari tot el sant dia i que no arribo i una persona m'ha donat aquest consell que us dono: ep! relaxa't i tranquil.la. Que no tens l'obligació d'aprovar aquest any ni de demostrar res a ningú.
Ja ho sé però ja que estic fent l'esforç prefereixo treu-les a la primera. Però no s'acaba el món. Hi haurà més convocatòries.
Apa! No vull avorrir-vos més.
Salutacions a tothom!
• 22/06/2009 16:18:00.
Opositandum, jo penso com tu, això és una carrera de fons i ens ho hem d'agafar amb calma, si no és aquesta vegada serà la que ve...
Mira, jo dissabte tinc examen de l'ICS, i com que no m'ho he preparat gens, doncs no m'atabalo i la deixo passar, ara em centraré amb les de la Generalitat, i a partir d'avui m'hi poso seriosament, però sense agobiar-me, que també vull disfrutar de l'estiu i passar-m'ho bé, que per això estem tot l'any treballant!!!
Així que molts ànims a tots i a continuar endavant!!!!
• 22/06/2009 18:24:00.
Molt bones a tots/es, veig que per aquí hi han molts companys subalterns, Silviasu, Jortoca i segur que hi ha algú més, ja hem pujat de categoria jeje com a mínim de foro, noooo. Primer de tot dir als companys que us voleu preparar aquestes oposicions que tingueu molta paciència, que això és una cursa de fons i el més important és la constància. Bé, jo em vull presentar i començar l'escalada, encara que des d'una perspectiva més tranquil.la. De moment a recaptar informació i al setembre a estudiar. Per cert SILVIASU encara no has començat a treballar i ja estàs pensant en les d'auxiliar adm.? Records.
• 22/06/2009 19:59:00.
COMMOR, encara no he anat a veure l'insti, i suposo que el divendres serà el dia de començar. M'ho prenc amb filosofia i estic aprofitant els meus ultims dies sense feina, jeje.
Bé, de fet, no estic fent res, però res de res.
Les d'auxiliar adm. van ser les meves primeres opos, farà dos anys, després de deixar la feina on estava, i mira on he arribat a parar... L'estiu passat em preparava per les d'administratiu i ni em podia imaginar que ara estic a punt de començar a treballar de subaltern. Quines voltes que dona la vida.
Sílvia
• 23/06/2009 14:01:00.
Hola:
Als que venen de subaltern, es fan totes les proves el mateix dia?
Gràcies
• 23/06/2009 14:53:00.
Opositandum: els exàmens de subaltern els vam fer en un matí ( 4 proves) i els d'aux. adm. l'última vegada van ser, si no recordo malament, 3 proves en un matí, després, si passes la nota de tall, fas l'exàmen d'informàtica un altre dia i a Barna.
Bona revetlla de Sant Joan
• 23/06/2009 15:58:00.
Ufffff!! Tres proves en un matí........ Aquestes proves es deuen fer a la provincia que sol.licitis, no????
I després tothom a d'anar a Barna?????? Em pensava que també es podia fer a les altres provincies...
• 23/06/2009 17:59:00.
Hola Silviasu,
Felicitats per la plaça de subaltern!. Em podries explicar una miqueta en qué consisteix la feina de subaltern. Jo m'imagino com el conserge del cole, és així?. Jo em vull presentar per les d'auxiliar administratiu, però com que no són fàcils vull presentar-me també a les de subaltern.
En qué consisteix l'examen?, quines probes fan?.
Gràcies, I BONA REBETLLA DE SANT JOAN A TOTHOM!
• 23/06/2009 18:32:00.
::: --> Editado el dia : 24/06/2009 10:35:57
::: -- Editado el dia : 24/06/2009 10:34:32
Hola RosaFP i tots els interessats en presentar-vos a les properes opos de subaltern: www.gencat.cat/oposicions/, en aquest adreça pots accedir a Ofertes d'ocupació i convocatòries de la generalitat. Cliques sobre el punt blau i et sortiran els processos selectius en curs. I aqui podràs trobar tota la informació que em demanes: en que consisteix la feina, els exàmens (menys el qüestionari de competències professionals) amb les respostes. Si et vols presentar jo et recomano que t'ho miris, et pots guardar els exàmens. L'exàmen de català tampoc el trobaràs, però si tens el nivell B no cal fer-lo.
Espero que et sigui d'ajuda i si no, torna a preguntar, que per aixó estem.
Sílvia
• 23/06/2009 20:27:00.
Hola, primer de tot molt bona revetlla a tothom i aprofiteu avui per passar-vos-ho bé, que també ens ho mereixem i no tot s'acabga en les opos i també ens hem de distreure. Sobre ho dels examens, els ultims d'administratiu van funcionar de la següent manera: primer de tot vam fer un test de competències professionals (test psicotecnic), després l'examen test sobre el temari i finalment l'examen practic (on em van tombar). Tots aquests examens els vam fer el mateix dia, en la delegacio on vam escollir (em sembla que hi ha Girona, Lleida, BArcelona, Tarragona, Tortosa i no estic si es pot fer en alguna altra ciutat). Els que van aprovar al cap d'1 mes van fer l'examen d'informatica, que es va fer a BArcelona i que tambe va ser practic. Suposo que enguany les d'auxiliar seran similars. El mes complicat es l'examen practic i l'informatic que es realment on suspen la gent, pero be nomes podem fer que estudiar be per portar-ho ben preparat i esperar aquella miqueta de sort que ens toquin preguntes que sabem. A més, com ja ha dit mo9lta gent, no es obligatori aprovar a la primera (si es fa perfecte i felicitats), el que si que es obligatori es no rendir-se i no parar fins entrar, que al final s'aconsegueix (mireu jo mateix que ja porto algun examen al damunt, pero finalment he aocnseguit entrar de subaltern i estic supercontent, ja que per alguna cosa es comença i ho he aconseguit pel que us he dit per no rendir-me a la primera). Be, dema o passat dema us dire en que consisteix la feina de subaltern que ara estic apunt de marxar ja de revetlla. Que us provi molt la nit de sant Joan i que sigui ben magica per donar-vos bones vibracions, esperança i energia per continuar estudiant els propers dies.
• 25/06/2009 20:52:00.
Jo també sóc subaltern, però de les anterior opos, així que faig promoció interna, que és poca cosa, però millor això que res.
Jo tinc el supòsit pràctic i la prova d'informàtica igual que els lliures. Sobre el supòsit pràctic que va entrar l'última vegada, teniu les preguntes, crec que eren 10, o per lo menys recordeu de que es tracta-va.
Als que entreu de subalterns, enhorabona, però cuidado, que no s'aporfitin de la vostra inexperiència, jo el primer anys vaig fer un munt d'hores extres i de feines que no havia de fer.
• 26/06/2009 11:40:00.
Bones.... algu sap quelcom sobre el retall de pressupost de la Gene que ha sortit a les notícies, on deien que no contractarien més funcionaris???????, es que ho vaig sentir a les notícies, i no veig que digueu res, crec que ens afacta bastant, no?
• 26/06/2009 17:56:00.
En principi sembla que hi ha una retallada del 3% de personal, això vol dir que hi haurà menys nomenaments d'interins. En quan a les opos, en principi d'auxiliars hi han més de 4000 interins, així que poden convocar si volen, però estem en un moment de negociació, així que si volen poden dir que no convoquen més opos fins que els sindicats no passin pel tub.
De moment segons la pàgina de la Gene, hi han opos per finals d'aquest any, abans són els trasllats, s'ha de veure com va el tema. Jo no sé res més.
• 26/06/2009 23:32:00.
Hola,
A mi també m'ha dit una funcionària que hi ha una retallada del 3% del personal, i que inclus si una persona es jubilava hi havia ordres de no substituir-la, sempre que fos possible, per una altre.
Glope, què vol dir els trasllats???, això de la retallada també és per la p... crisi?, a veure quan venen temps millors. Jo continuaré estudiant i que sortin els tiros per on sortin, pero quina rabiaaaaaaaa. Jasta m'he desfogat!, ala.
Una altre cosa Glope, llavors tu com a promoció interna has d'estudiar menys temari, no?. Jo sonmio desperta perque també probaré de presentar-me a la propera opos de subaltern.
Merci per les teves respostes, =))))).