¿Qué quieres buscar?

Inicia sesión

Regístrate

FOROS OPOSICIONES FORO Oposiciones Auxiliares Administrativos Locales y Autonomicos

710.086 mensajes • 396.121 usuarios registrados desde el 25/05/2005

alha1983

• 19/04/2010 12:53:00.

EXAMEN ACTIC per aux.adm. i adm. de la Generalitat de Catalunya

Hola,

Voldria obrir un nou fil en referència a l'examen ACTIC donat que hi és present al fòrum però em sembla una mica dispers.

Si voleu, podem escriure aquí les nostres experiències en relació amb aquest examen.

Jo ja vaig fer el nivell bàsic i les preguntes que van sortir i que em recordo van ser:

- 4 o 5 sobre càlcul (molt semblant al programa open calc): fer la mitjana d'unes cel·les, el sumatori total, inserir una col·luma entre E I F.
- els passos per escanejar un document.
- els passos per gravar una cançó i fer la carátula d'un cd.
- posar en col·lumnes una sèrie de perifèrics classificant-los en "d'entrada, de sortida i d'entrada i sortida".
- buscar la informació d'un museu en una pàgina de la generalitat.
- 2 preguntes sobre word: seleccionar un text i canviar-ho de minúscules a majúscules i altra que no recordo però eren senzilles.
- Algunes sobre relacionar amb fletxes la seguretat en el web.

Bueno fins aquí arribo, si em recordo d'alguna més la penjaré.

El pròxim dimecres em presento al nivell mitjà, si algú l'ha fet em podria donar la seva experiència?

En quant el faci posaré les meves impressions.

Sort a tothom!

26 RESPUESTAS AL MENSAJE

alha1983

• 21/04/2010 18:28:00.

RE:EXAMEN ACTIC per aux.adm. i adm. de la Generalitat de Catalunya

Bona tarda!

A qui pugui interessar. Aquest matí he fet l'examen ACTIC nivell mitjà. La veritat que m'ha semblat més fàcil que el bàsic, serà perquè ja sabia de què anava la cosa....

Algunes preguntetes que han fet són:

-Classificar entre una columna o altra la "connexió sense fils" o "altres". És a dir, wi-fi,bluetooth etc havies de posar-ho com connexió sense fils o en la columna altres.
-Relacionar amb fletxetes el tipus d'emmagatzematge o maquinari amb altres conceptes: per exemple, processador --- 3,5GHZ, disc dur -- 3GB AB SATA, disc dur extern, etc.
-Quin tipus de contrasenya és més segura: si AABBCD A5N%D23 o Paraula.
-Simulacions amb access (d'on extreure la base de dades per realitzar un informe). En aquest tema m'ha tocat sobretot preguntes més teòriques que pràctiques (posar una creu a les característiques de la base de dades, funcions de la base de dades...)
-Dues preguntes sobre Photoshop: com treure els ulls vermells d'una fotografia, posar-la en color sèpia i girar-la horitzontalment.
-Presentacions digitals: també moltes preguntes de cert o fals o de definicions i funcions d'aquest programa. De simulacions consistia en insertar una autoforma, en el meu cas, una fletxa al centre de la presentació i situar-la al centre amb els botons i les opcions que et donaven. Hi havia una pregunta de ficar en columnes amb el que es podia i no es podia fer amb les presentacions digitals, especificant si un canvi afectava en una sola diapositiva o en tot el programa (per exemple, revisar la ortografia).
-Una simulació molt senzilleta de com treure qualsevol dispositiu USB de manera segura.
-Un altra simulació sobre obrir una`pàgina d'internet de la gencat i fer una cerca avançada.
-Ah, i segons el meu parer, moltes preguntes d'omplir frases tipus la connexió wi-fi té la funció....

Bueno, espero que us sigui una mica orientatiu i més fàcil a l'hora de realitzar la prova pels que encara no ho hàgiu fet.

Silvia1974

• 25/04/2010 14:54:00.

HOla!! ayer hice el xamen del nivel medio y aprobé!
Os dejo algunas preguntas que recuerdo por si os puede ser de ayuda:
-pedir un duplicado de la tarjeta sanitaria en internet (pag. Gene)
-quitar los ojos rojos de una foto
-buscar información en un buscador de la Gene
-Cambiar el formato de unas canciones a mp3
-varias preguntas de access, formularios, consultas,...
-varias preguntas excel y word
-buscar en el ordenador la capacidad y la memoria libre del disco duro
-muchas preguntas de relacionar conceptos de dos columnas, p ej. separar
hardware de software, tipos de periféricos,...
Era todo muy variado como veis, pero no complicado, mucha suerte a todos!!!

MARTA1969

• 02/05/2010 19:01:00.

Hola yo hace un mes que lo hice el medio y lo aprobé, me saliero muchas preguntas de
ACCESS
HACER UNA DENUNCIA POR INTERNET
HACER COMPRAS POR INTERNET
EXTENSIONES DE DIFERENTES ARCHIVOS
...Era un poco abstracto porque el navegador no es windows, pero a mi ni me fue mal.
mucha suerte

Nita62

Aquesta vegada SSSSSSIIIIIII

• 12/05/2010 21:35:00.

Hola,

Yo tengo la prueba del nivel medio el día 28 de éste mes, pero me falta la información de los temas 7 y 8, ya que de los 1 al 6 los he cogido del ACTIC.

Como habeis preparado éstos temas ???

Gracias y felicitades por el nivel !!!

Dunemai

maleïts psicotècnics!

• 15/05/2010 19:05:00.

Moltes gràcies per la info.
Jo em vull presentar a l'ACTIC per tot això de que contarà com a mèrit a les opos, algú sap si pq contabilitzi com a mèrit has d'aprobar abans de que surti la convocatoria?

Felicitats pels que ja heu aprovat!

csopos

• 17/05/2010 14:55:00.

buenas!!
soy nueva aqui.... bueno aqui y en las opos!

el examen actic es imprescindible para presentarse?? que representa frente a el examen? yo tengo el titulo de programadora informatica... es necesario que haga este examen??
espero que me ayudeis xq no tengo ni idea de por dnd empezar!

otra pregunta... cuando hay que hacer la solicitud a las opos?

saludos!!!

monica24198518

a la tercera va a la vencida

• 21/05/2010 9:12:00.

Hola gente!

Durante esta semana he estado leyendo todo lo que habéis escrito y os he de decir que muchas gracias a todos por poner lo que os entró, ya que ayer hice el examen nivel básico y lo he aprovado, en junio me presento al medio, a ver si tengo la misma suerte, por eso aprovecho para preguntaros que os entró, y si es muy diferente del básico???
Tengo otra duda! el certificado en cuanto a méritos, desde que tiempo tendrá valideza, es decir.... contará antes de la convocatoria, o en el momento de que salga la convocatoria si no lo tienes ya no hace falta que lo hagas, o por el contrario se podrá hacer hasta el último día de la presentación de solicitudes???

Gracias

Ericks

• 01/06/2010 18:49:00.

Bona tarda,

M'agradaria presentar-me a l'examen de nivell mitjà i m'agaradaria sapiguer d'on heu preparat l'examen o material.
Fins ara m'havia estudiat el tutorial bàsic de la pàgina de l'actic.

Moltes gràcies a tothom.

pingas6

Cambio

• 06/06/2010 21:24:00.

Hola,

Primer gràcies per la info, els temes del nivell bàsic d'on els heu tret??
Conta 2,75 punts el bàsic i només 3 punts el mitjà,per 0,25 no crec que
fagi el mitjà.

Moltes gràcies anticipades.

Salutacions

Nita62

Aquesta vegada SSSSSSIIIIIII

• 08/06/2010 18:23:00.

Hola pingas6,

Jo el vaig preparar dels temes d'autoaprenentatge que hi ha a la web de l'Actic.

Que hi hagi sort !!!!

Salutacions

sil1

• 23/06/2010 17:31:00.

Hola a tots!

A Adams fan uns cursos que pinten molt bé et preparen per competències pots triar la que portes pitjor per exemple en el meu cas Tractament de les dades Access i només són 3 dies...

Bona revetlla!!!

Ana20001975

• 21/08/2010 13:05:00.

Hola bon dia,

Vaig fer l'examen ACTIC nivell mitja ahir al matí i el vaig aprobar, el temari del nivel 1 està a : [--http://actic.citilab.eu/--] i al nivell mitjà amplica aquest temari amb les bases de dades (ACCES) i les presentacions (POWER POINT).

Preguntes que van sortir:
- Crear un grafic de barres a partir de unes dades a un full de càlcul.
- Afegir les etiquetes de dades al gràfic.
- Busca a un buscador de la generalitat.
- Dividir una cel.la d'Excel en dues columnes.
- Moltes preguntes d'Acces com ordenar les dades de una consulta primer per cognom i despres per nom, filtrar les dades de la consulta per que només apareguesin els que vivien a la provincia de Barcelona.
- Insertar una fletxa a una diapositiva i centrar-la.

Vigileu molt si normalment treballeu amb l'office de Microsoft, heu de recordar on estan les funcions als menus donat que moltes vegades no surt el que t'esperes al picar el botó dret del ratolí.

Sort.

classesactic

• 16/10/2010 7:40:00.

Urgent!
El proper dia 23 d'octubre iniciarem un curs subvencionat de nivell mig, en dissabtes, a Tarragona.
Tots aquells que us podés interessar fer-lo, si us plau, reserveu la vostra plaça a través de la pàgina web classesactic.cat.
Agraint la vostra atenció, m’acomiado atentament,
Xavier

arpomar

què hi farem...

• 04/11/2010 16:11:00.

ohhhhhhhhhhh! No he arrivat a temps!
Si algú se n'assaventa d'algun altre curs, sisplau que ho comuniqui!

Gràcies!!!

Yvette

• 26/01/2011 16:59:00.

BONES! Vaig fer l´examen actic basic i hem va sortir be. Trobo que hauriem de saber quines respostes eren incorrectes per millorar...pero , que hi farem.
Demá fare el mitjá i he llegit els comentaris que heu deixat. Tinc un pregunta:
Cuan parleu de Powerpoint, word, excel y acces no son exactament aquests programes de microsoft o si?? Crec que ja existeix una compatibilitat entre linux y windows...pero pensaba que tractarien amb impress,writer,calc y base de dades....
Sisplau, a veure si hem podeu respondre avui.
Gracies a tots el que comparteixen !!!!!!
YVETTE

Smurf

• 06/02/2011 20:17:00.

Com et va anar Ivette? Vas aprovar?

Recordes algunes preguntes que et van sortir?

Gràcies.

tane1956

Tot està per fer i tot és possible ... Martí i Pol

• 07/02/2011 9:06:00.

YVETTE, no són ni una cosa ni una altra, sinó un híbrid.

Però vaja, les icones són ben similars (una carpeta és una carpeta una tisora és una tisora, encara que no sigui la mateixa tisora que estàs acostumada a veure -) etc.

No pateixis que segur que te'n sortiràs.

I oblideu-vos del botó dret del ratolí, no funciona.

Sort i ànims.

Xuta

Websites

• 14/06/2011 17:34:00.

doncs jo també haig de fer l'examen i he trobat un web on hi ha un simulador de l'examen: www.percutormedia.com.
Em sembla que hauré d'estudiar més, ja que no l'he aprovat... jejeje

auxadmopositadora

poquet a poquet

• 14/06/2011 20:59:00.

Bones

XUTA a la web de l'ACTIC també hi ha un simulador i segurament més fiable -)

Xuta

Websites

• 15/06/2011 9:59:00.

Hola auxadmopositadora,
Ara m'ho he estat mirant i no l'he sabut trobar. He trobat un simulador (Guia de la prova) que m'explica com es fa la prova, però no és un examen com el de www.percutormedia.com .Em puc examinar de prova a la web de l'Actic?

auxadmopositadora

poquet a poquet

• 15/06/2011 17:03:00.

Hola

XUTA per examinar-te has d'anar a un centre dels que diu a la web ACTIC. Però per fer una simulació igual que la del dia de l'examen et poso els passos per arribar a la web actic:

un cop entris a la web actic, has d'anar a MATERIAL FORMATIU
PLATAFORMA D'APRENENTATGE
EXERCICIS D'AUTOAVALUACIÓ

Salut

thoriano

• 27/06/2011 16:29:00.

Hola Maribel,

Si utilizas habitualmente el ordenador no creo que tengas ningun problema para sacarte el ACTIC. Yo sin preparacion me saque el medio y simplemente tengo conocimientos a nivel usuario.
Yo, en todo caso, para 10 euros que cuesta... Haria el examen directamente. Si lo pasas directamente... eso que te ahorras y si no... sabras tus puntos debiles y la siguiente vez que te presentes ya tendrás mas experiencia.
Mucha suerte!

Christopher1992

• 01/07/2011 19:57:00.

Gente aqui os paso preguntas que me salieron a mi en el examen de nivel medio relacionadas con el C4 ''Tractament de la informació escrita'' espero que os sirvan de ayuda.

Porcierto me gustaría saber también a partir de que dia podré hacer el avanzado, si alguien lo sabe o se ha enterado de la fecha le agradecería que me lo dijera ya que yo ya me estoy preparando el temario.

Aqui van las preguntas:

- Quines son les accions mes adequades per fer amb un processador de textos?

- Digues quins sons els pasos per tramitar una denuncia de robatori (tindreu que anar pas a pas per la web dels mossos, tot i que aquesta es molt facil)

- Quines tasques son propies de la combianció de correspondéncia en un processador de textos?
Aquest exercici es tracta d'arrossegar diverses opcions

- Una plantilla determina l'estructura bàsica d'un document i conté la configuració de:

- Has fet una carta per enviar el nou número de compte corrent als socis d'una fundació. Modifica el número de compte per tal que sigui més visible

- Vols escriure una nova carta d'agraiment. (En aquest has de fer us del element ''Plantilla''

auxadmopositadora

poquet a poquet

• 11/07/2011 13:51:00.

MARIBEL mucha suerte, seguro que te irá bien!

AMINA1965

• 03/10/2011 10:58:00.

Algú ha fet l'examen de l'ACTIC avançat?. Crec que pots fer més d'un mòdul i s'han d'aprovar però no sé quan de temps dura. Algú em pot dir alguna cosa?. Gràcies

Lady1977

todo llega, todo cambia y todo pasa

• 08/12/2011 19:29:00.

Hola!!
Aquest dilluns faig l'examen nivell mig de l'actic i tinc por!! jaja, he llegit el temari que surt a la pàgina de la Gene i és molt extens amb moltíssima informació. He vist que molt parleu d'aquesta prova i totes les preguntes de les que recordeu .. però tot i això, si us plau... algú em podria filar més prim a l'hora d'enfrontar-me a aquest examen??!! son moltes preguntes, molta informació i la veritat, les preguntes que dieu que surt a l'examen son participacions de fa molts mesos i suposo que ara l'examen s'ha modificat... algú ha fet la prova fa poc? moltes gràcies per avançat. Salutacions

Seguro que tienes mucho que decir, te estamos esperando.

Encuentra tu Oposición