Inicia sesión
FOROS OPOSICIONES FORO Oposiciones Personal Subalterno (ordenanza, bedel, ujier...)
710.543 mensajes • 396.152 usuarios registrados desde el 25/05/2005
• 13/07/2009 17:30:00.
Bona tarda! Ja anem per la 11ª part, i que siguin moltes més!
Avui he começat a treballar al meu centre, la veritat que m'ha donat molt bona impresio, la gent molt maca i, de moment, no molta feina.
A algu de vosaltres ja us han donat la contrasenya per entrar a EPOCA?
• 13/07/2009 17:33:00.
Veig que ja s'ha creat un altre tema igual que aquest, estavem escrivint el missatge al mateix temps!! Sabeu com s'esborra?
• 14/07/2009 7:54:00.
A mi no m'ha donat res de res. Ni tan sols he firmat encara la presa de possessió! Estic amb el consorci de barcelona, i ja hem van dir que podrien tardar un parell de semanes, però hem fa patir que passi el 25 i res de res. I al telèfon no contesten XD.
En canvi, la meva parella va fer la presa de possessió el dia abans de començar (bé, suposem que era això, doncs vas firmar lo de la retenció d'irpf). Ahir li van dir que no tindria ni clau d'Època, ni justificant de la presa de possessió ni res de res que acrediti que té la plassa fins el septembre/octubre.
Suposo que tot depèn del lloc on estiguis.
• 14/07/2009 10:50:00.
Sabeu si els que hem començat a treball als depataments, tenim dret a vacances??
• 14/07/2009 15:29:00.
Vosaltres als departaments no sé com serà, però els que estem a l'institut sí que tenim vacances ja que l'insti tanca. Suposo que dependrà de si el vostre departament també tanca o no.
• 14/07/2009 19:31:00.
-Per la gent que hem demanat excedencia x incompatibilitat:
-Us han dit si ens han de donar algun tipus de documentacio,a part de la copia de la sol.licitud del registre conforme l'has demanat?.
-A mi em van dir que no s'havia de renovar(l'excedencia), era per sempre,excepte si canviavas el contracte d'interinatge,llavors calia tornar a fer la sol.licitud.
-Salut.
• 14/07/2009 22:52:00.
Hola!
Alguns m'heu preguntat que tal em va. I us responc que molt bé. Perdoneu però ara feia dies que no em connectava al foro. Avantatges de tenir platja a la ciutat i el temps que convida més a estar de terrasses que davant l'ordinador. I per cert, jo a la feina no en disposo, no sigui cas d'alguna urgència, així que estic bastant despenjat de correus i foros
Porto uns 15 dies a la feina i estic encantat. Us faig una petita crònica d'avui:
Avui 14 de juliol, festa nacional francesa, ha estat especial; avatatges de treballar en una escola d’idiomes. És així que avui les profes de francès han volgut cel·lebrar amb els seus alumnes i els companys que hi treballem a l’escola la commemoració de l’inici oficial de la Revolution Française i també de la Proclamation des Droits des Hommes. Han posat cartells explicatius a les parets, música, pica-pica, preparat una beguda a base de grossella, tota una festa si. A més hem celebrat les opos de profe de primaria aprovades per una altra professora. Avui també he fet voluntàriament de conill d’indies per l’estudi científic d'una altre professor del centre, es tractava de posar-se uns auriculars i d’escoltar unes frases repetides i contestar algunes preguntes. Treballar a l'EOI és força entretingut i interessant. N'estic molt content!
Bé no tots els dies fem cel·lebració, però tots tenen el seu qué, la veritat és que ja vaig començar amb una festa el primer dia i de tant en tant, cau alguna altra. De les meves companyes i companys n'estic molt orgullós, són tant amables i agradables, és tan fàcil treballar així. Bé si ens reunim per dinar/sopar algun dia ja en parlarem de més detalls i anècdotes.
A Gilagost i Lauralli lluiteu pels vostres drets, tots en sortim guanyant. Ànim a tots!
• 15/07/2009 7:44:00.
::: --> Editado el dia : 15/07/2009 7:43:58
::: --> Motivo :
Me'n alegro Xavi Tarraco! Així es deu treballar més agust ;-)
Per cert, a la gent que ha de prednre possessió a través del Consorci de Barcelona: ja us han començat a trucar?
• 16/07/2009 20:39:00.
Hola nois i noies!!!
Doncs jo he començat aquesta setmana. L'experiència, de moment, molt bona. Els companys excel·lents, la gent molt amable, la rebuda molt bona... i a l'agost vacances pagades!!! Què més es pot demanar!! Ja ens han avisat que al setembre és època dura, perquè fan les matriculacions i es veu que és uan mica estressant, però vaja, crec que compensarà per la resta de l'any...
I a vosaltres com us va?!?!
• 16/07/2009 22:05:00.
::: --> Editado el dia : 16/07/2009 22:21:25
Hola companys!
Jo en el meu cas cada setmana em va desencantant més l'ambient de treball ja que veig que l'equip directiu té molt de caràcter i hi ha algún membre que fa que no em senti del tot a gust ja que tenen molts caires de superioritat i això fa que et facin sentir el seu "criat". No són mala gent però trobo que depèn de qui té un caràcter del tot especial. Jo em pregunto si això passa en general als instituts ja que és la primera vegada que estic a l'administració.
En canvi amb els meus companys subalterns estic molt bé.
Personalment tinc moltes ganes de treballar, a veure com van anant les coses...
• 17/07/2009 6:43:00.
Estic a una EOI, per això les matrícules són al setembre.
MiSi1973, anima't, que amb el temps segur que us aneu fent més, pensa que a ells tampoc no els hi convé tenir-te amargat.
Saludicos!!!
• 17/07/2009 14:37:00.
Gràcies pels ànims Grrrrr, suposo que ja m'acostumaré. De vegades sento els professors parlar amb l'altra subaltern (que fa molt de temps que hi és) i es queixen tots de les mateixes persones pel seu caràcter...
Per sort o desgràcia a la feina on havia treballat 9 anys les he vist de tots colors i ja estic curtida així que...
Bon cap de setmana companys!!
• 17/07/2009 19:00:00.
MiSi gent d'aquest sempre hi trobaràs, sobretot als IES, alguns que van de sers superiors, altres que es pensen que estas per servir-los i si a sobre formen part de la junta ja has begut oli, afortunadament també hi trobaràs tot el contrari i aquest seran majoria.
Jo vaig començar el dimecres a un centre de formació ocupacional i estic encantat, no m'ho esperava la veritat, la feina molt tranquil·la i l'ambient genial. El centre no tanca a l'agost però com era interí em respecten les vacances que em corresponen. apart he parlat amb els ex companys de l'IES on estava i van super enfeinats, ells acaben el 24 tenen aquesta ventat-ge però van de bòlit, en canvi jo super tranquil, a part ser que no haure de muntar classes, ni aguantar nens ni pares, mes sou i no faig ni una tercera part dels KM que feia abans, es que no se que mes puc demanar.
Bona tarda.
Tinc una pregunta a veure si algú em pot ajudar.
La publicació va sortir el 25 de juny, i diu que tinc un mes desde el endemà, o sigui que el 26de juny més un mes aniriam al 26 de juliol que es diumenge, puc incorporarme el dilluns dia 27 a primera hora, o ja seria fóra de termini, algú em pot ajudar.
• 21/07/2009 11:02:00.
Bon dia, foreros.
Aliju, davant el dubte, jo començaria el divendres 24. Si que tens un mes hàbil, i és veritat que el primer dia hàbil desprès d'aquest mes és el dilluns 27 de juliol.
També pots telefonar al teu departament i preguntar-ho, per quedar-te més tranquil.la.
• 21/07/2009 15:01:00.
És del 26 al 25 això seria un mes, del 26 al 26 són + 1 dia. Jo m'incorporaria el divendres 24.
• 21/07/2009 16:27:00.
Jo trucaria al departament...
• 24/07/2009 7:24:00.
jo vaig parlar amb SSTT i van ser els els que m'ho van aclarir, avui 24 és l'últim dia per signar la possessió, la icorporació és a l'endemà però al ser dissabte passa al dilluns, és el que jo vaig a fer, d'aquí una estona vaig a signar i el dilluns m'incorporo.
• 24/07/2009 11:11:00.
Per a Carme1969:
Espero que et vagi molt bé la incorporació... per cert... potser ja comences amb vacances!! Sort
• 24/07/2009 12:54:00.
Hola a tothom!!
Jo segueixo aqui al Casal d'avis, la meva companya, que s'havia d' incorporar, al final ha renunciat a la plaça (montsegrego, crec que era el seu nick al foro, estava embarassada) i a epoca esta convocada la oferta...
Estic bastant avorrida,perque no hi ha giare feina a fer, i l'unic dolent es haver de venir alguns caps de setmana, pero com que he d'estudiar, ja em va be... la responsable del casal es molt maca, i els yayos, bueno, hi ha de tot, pero en general, be.
Quina sort els que ja teniu vacances... jo m'aure d'esperar al Setembre per fer una setmaneta...
Que us vagi molt be!!!! Salutacions
• 24/07/2009 17:55:00.
misi moltísimes gràcies, ja t'aniré explicant. Per a tu molts ànims he llegit el teu comentari i em sap molt greu. Imagino que un cop la canalla comenci el tema serà diferent i els docents estaran mes per ells que no pas pel personal.
Per cert, a l'IES si q fem vacances! treballo aquesta setmana i l'altra ja es tanca fins el setembre.
Una abraçada
• 27/07/2009 13:41:00.
Hola a tothom.
Els que ara cobrareu el mes de juliol sencer perquè vau entrar el dia 1 de juliol. Ens podríeu dir quan es cobra net perquè uns diuen que 950Euros i alguns que 1050. Seria una bona orientació pels que comencem ara i no sabrem quan es cobra realment. A mi als SSTT de Girona em van dir que es cobra 1237 bruts.
Gràcies i bones vacances
• 27/07/2009 16:24:00.
Per Meteo,
Tot depen de la retenció que et facin de IRPF, jo ting dos companyes, a una nomès li fan el 4%, i cobra 1.1xx €, i a l'altre li fan l' 11% i justet els 1.000€, o sigui, cap aquí o cap allà. També pots demanar que et facin la mínima retenció de l'IRPF.
Jo he començat avui les "vacances", nomès espero que a finals de setmana tingui ingressada al banc la nómina de "juny" i la de juliol. Per cert, algú sabria dir-me quin dia es cobra?, desprès de la despesa d'aquest mes ...
Bon estiu a tothom, mireu de no passar gaire calor !
Petonets i abraçades a tothom.
• 27/07/2009 17:12:00.
Ostres Marquesa com te va, wapa. Espero que tot et vagi molt bé, a veure si tenim sort amb les comissions de serveis. Espero que aquesta setmana ens ingressin la nòmina, per cert on s'ha de demanar per que et facin la mínima retenció de IRPF?
• 27/07/2009 19:38:00.
Hola funcionaris!
Vaig començar a treballar el dia 1 de juliol i ja comencen els problemes.
M'han demanat que aprengui les tasques de la centraleta i els companys em diuen que això no és feina nostra. S'aprofiten que vinc de fora de l'administració i no sé de què va. Algú sap on podria anar a informar-me de si estic obligada o no a fer aquesta feina? Les telefonistes són D i nosaltres som E, no és just!
Gràcies.
• 27/07/2009 21:07:00.
Commor, que tal et va per la Conca de Barberà? Aquesta plaça m'hagués anat de perles, però que hi farem, no vaig treure gaire bona puntuació, però l'important és que estic a dintre, esperant que la secretaria d'aquí vulgui donar les comissions de servei, esperem que sigui a finals d'agost,i no al setembre com diuen al PAS, per començar aquí i no tenir que tornar a anar cada dia cap el Maresme (400 km/dia).
Pel tema de l'IRPF, no se on pots adressar-te, però jo penso que tens de fer-ho al teu departament del PAS, a mès has de firmar un document sol.licitan-ho.
Mairivine, jo estic en un IES, i tenim la centraleta a consegeria, és la nostra obligació agafar el telèfon. Si estàs en un departament, pot ser si que no és feina nostra, tot depen de l'organigrama del departament. Pots preguntar-ho a qualsevol sindicat, si ho trobes oportú.
• 28/07/2009 9:32:00.
Ja tenim la nomina penjada al portal epoca, jo em vaig incorporar el 15 i em surten dues nomines una de 1-14 i l'altre del 15-31, pensava que potser no em pagarien el segon periode per tancar la nomina abans. Però si que he cobrat.
• 28/07/2009 12:44:00.
hola a tots!!
Els que no esteu en un IES... heu consultat a Epoca els dies de vacances que us toquen per la resta d'aquest any?
A mi a epoca em surten 4 dies nomes de vacances, i m'han explicat que es perque el periode de eritacion de vacences va de setembre a agost, i que com que he començat al juliol, nomes em pertoquen aquests 4 dies (aixo si, les hores d'assumptes propis, apart)
a algu li han dit el mateix? per que clar, per mig any que ens falta, nosme farem una setmaneta i poc de vacances...
si algu sap alguna cosa d'aixo li agrairia...
• 28/07/2009 12:54:00.
en comptes d'"eritacio", volia dir "meritacio" espero que s'hagi entes be!!
• 28/07/2009 15:10:00.
Hola companys!!
Xavisu, jo sóc nova i encara no tinc accés a epoca, m'han dit que fins al setembre no m'enviaran el pin. Tot i que tinguem la nòmina a Epoca no vol dir que haguem cobrat, no?? Jo ho he mirat i encara no he cobrat suposo que serà el dia 31 (tinc moltes ganes ja que encara no sé el que cobraré).
Gràcies i saluditos!!
• 28/07/2009 17:28:00.
Que va, normalment cobrem els 28 o 29 segons caigui, jo crec que dema i entre 8 i 9 em sol arribar el sms conforme han fet l'ingres.
• 28/07/2009 17:31:00.
Xics!!! si jo ho acabo de mirar i si ja tenim la nómina penjada, jo vaig començar el 6 i la veritat és que no m'esperava cobrar el que he cobrat, com nomès em descompten un 2% de l'IRPF, la veritat és que ja sabiem del mal que haviem de morir, però a mi m'ha sorpres gratament per ser que no he treballat tot el mes... a veure ja m'enteneu...
Shuriktheopositer, caram et podies posar un nom més planer!!! si per aquí van els tiros!!! jo en tinc 7 perquè vaig fer un interinatge abans, de 2 mesos no se pas d'on surten els números ja que jo sempre he treballat de contable hi he fet nómines i son 2,5 dies per mes treballat, s'han menjat mig dia meuuuuuuuuuu, ja,ja,ja i d'hores personals m'en surten 40 és dir que una setmana i 2,5 hores, l'any que ve serà millor, els que treballen en IES caram quin festival, començar i vacances cobrades, quina enveja!!!
Jo no se que fer amb la comissió, tinc l'imprés i no l'he omplert perquè si em gasto 50 € setmanals de gasoil, però el lloc estar bè, l'ambient és bò i l'horari a l'hivern l'agraïré ja que treballar sempre de mati menys una tarda..., depèn el que em donin serà plegar a les 18:00 o 19:00 i potser l'ambient no serà com aqui, ni la feina que estar molt bè, no se que fer... tot no pot ser el que no te un lloc, te l'altre, cordons i se que el cotxe l'hauré d'agafar igual ja que al meu poble, totes les places son en propietat i no hi tinc possibilitat, a veure si m'il.lumino i prenc una decisió...
• 28/07/2009 22:52:00.
Pruna, quan temps tens fins al teu lloc de treball? Jo em gasto 70 euros en bono tren i tinc mitja hora i si que he sol·licitat la comissió de serveis... el que passa és que m'ho vàren pintar tan malament que no sé si me la concediran!!
A veure que passa amb aquestes comissions!
• 29/07/2009 8:22:00.
Bon dia!!!
Em teniu molt intrigada: heu cobrat-cobrat, o només heu vist la nómina penjada a l'Epoca. Es que jo no tinc cap ingrés i tampoc tinc accés a l'Epoca.
Vaig començar el passat dia 6, i aixó d'estar de vacances pagades després de molt de temps a l'atur es tot un luxe. Em sento moooolt afortunada!!!!!
Salut!!!!
• 29/07/2009 10:00:00.
Pruna, ho sento pel nom tan llarg, podeu dir-me shurik, per fre-lo mes curtet... jejeje...
Gracies per la informacio!!
Jo tinc acces a epoca, pero la pagina de la nomina actual no carrega, segur que estan fent canvis, o algo...
• 29/07/2009 10:21:00.
Hola opositor 1969, d'on, o de quina província estàs parlant?
El que passa, es que a mi van dir-me fa una setmana, que fins el setembre res de res.
• 29/07/2009 11:17:00.
Per a Opositor 1969:
Quan dius hores personals que no es conten en els instituts... et refereixes als 9 dies d'assumptes propis??
Una altra pregunta: la comissió de serveis t'han dit si te la donaran per començar l'1 de setembre al nou centre o encara no saps quin dia faràs el canvi??
Jo hauré de preguntar-ho cap a finals d'agost per saber si comprar el bono tren o no!
Gràcies
• 29/07/2009 12:32:00.
Els que esteu a Educació heu cobrat?? Pq jo tinc dos nomines educació i treball i nomes tinc l'ingres fet de treball.
• 29/07/2009 13:34:00.
Xavisu, jo estic a Educació i encara no he cobrat. A veure si fan l'ingrés ja!!
• 29/07/2009 13:58:00.
SI quan dic que educació es un desastre...
• 30/07/2009 9:12:00.
SI SI SI, la nòmina ja es aquí! Ja he cobrat i la veritat bastant content perqué em retenen molt poc. Ara a disfrutar de les vacances que ha estat un any molt dur, eh companys!!!
• 30/07/2009 11:58:00.
Hola companys, tinc un dubte...
si ens retenen poc... a l'hora de fer la declaració de la renda no ens faran pagar el que ens haurien de retenir???
Almenys a la privada funciona així no??
Gràcies!
• 30/07/2009 12:19:00.
Misi1973, jo crec que mes endavant regularitzaran l'IRPF, com a la privada. I em temo que si que hisenda ens donara algun que altre pal a l'hora de fer la renda.
M'ha comentat el meu xicot, que al principi quan entres, t'ho calculen en funcio dels mesos que falten per acabar aquell any, i despres ho regularitzen. Ell no treballa a l'administracio, pero be, a la empresa privada es fa aixi...
• 31/07/2009 13:24:00.
Ep companys,
Feia temps que no participava, però ja se sap la feina de subaltern és molt dura (jeje) i no em quedava gaire estona ... Ja he cobrat, més del que esperava (1 mes i 1 dia), però no he pogut mirar la nòmina a través de l'època i no sé ben bé d'on surt tot plegat. Ara vacances, merescudíssssimes, quan torni ja els hi demanaré que m'enviïn el password i el que calgui.
Doncs, essso a GAUUDIIIIIIR d'aquest mes de vacances !!!!
Ciao.
• 31/07/2009 15:26:00.
::: --> Editado el dia : 31/07/2009 15:27:17
Bones vacances a tots!!!
a veure si podem mantenir una miqueta la connexió durant aquest mes... Ara a gaudir del temps lliure!
Gràcies per tots els consells!
• 02/08/2009 15:15:00.
Hola família, com va tot? suposo que per aquí ja només veniu els més fidelíssims del fòrum i prou.
Estic aquí per veure si algú em pot ajudar encara que sigui amb un suggeriment mínim. Finalment, vaig aprovar les oposicions però, ves per on, vaig anar a triar la pitjor plaça d'entre les que quedaven dels departaments. Estic fent feines de mosso de magatzem, carregant caixes tot el dia i amb mal d'esquena. Necessito fotre el camp d'allà. He llegit això de la "comissió de serveis" però crec que només és pel departament d'educació. No sé si hi ha alguna opció que no sigui la renuncia de funcionari. Suposo que el millor és trucar al telèfon de contacte del departament que ens van donar quan vam anar a triar la plaça a Ausiàs Marc.
El més fort de tot és que ningú no m'esperava allà on estic, és una història surrealista. Jo suposo que a la meva plaça, la que van treure a l'oferta i que jo vaig triar, hi deu haver l'interí i, a mi, m'han enviat aquí perquè doni un cop de mà ja que la feina és "xunga xunga". De fet, no he cobrat juliol, ni la consellera em "va enviar" cap carta al meu nom com "va fer" amb la resta de personal d'on estic, en la que hi ha una noia que també va treure aquestes oposicions igual que jo i sí que l'esperaven i sí que va rebre la carta. Suposo que la carta amb el meu nom l'han enviada a la meva destinació inicial.
En fi, a veure si algú em diu alguna cosa per així abans de trucar ja saber el terreny que trepitjo i que no em toregin. Si ningú ho sap, doncs, mala sort. Trucaré a veure què em diuen però, vaja, la meva esquena jo me l'estimo molt, no sé vosaltres Si arribo a saber el que m'esperava no m'hagués ni presentat a l'examen.
• 02/08/2009 17:39:00.
Hola Darkus!!!,
La comissió de serveis no es només al Departament d'Educació. Tot funcionari té dret a demanar una. Potser al d. d'Educació és més ràpid ?????.
Jo només conec 1: accedeixes a l'Epoca (si encara no tens la clau, com li pasa a molta gent k ha començat ara) ho fas desde l'ordinador de la feina (una vegada que tingis la clau ho podras fer desde casa). Bueno, mires les ofertes que es publiquen diariament a l'Epoca (estan obligats per Llei) i les que l'agradin els hi envies un Cv, pasaras el procés selectiu (entrevista....) i si t'agafen, ells mateixos et demanaran al teu departament (q es on tens la plaça).
Les comissions són d'un màxim de 2 anys, però JAJAJA, conec a gent que porta més de 4 anys (suposo perquè el departament esta content am aquesta persona i fan els seus TRAPICHEOS).
També, si tens la titulació requerida, pots enviar el CV ofertes d'auxiliar/admnistr...i si t'agafen, estarás fent un interinatge i demanes la famosa excedència per incompatibilitats...
Espero haver-te ajudat.
SI ALGÚ DELS FOREROS CONEIX ALGUNA ALTRA OPCIÓ QUE HO COMENTI!!
CIAOOO
• 02/08/2009 22:30:00.
::: --> Editado el dia : 02/08/2009 22:34:44
Hola subalterno, és una sort que estiguis per aquí. Gràcies per respondre'm. Si pots dir-me tot el que sàpigues de com funciona la comissió de serveis t'ho agrairé molt perquè no tinc gaire clar com va tot plegat. Dedueixo, després de llegir a gent que la plaça li quedava lluny de casa i que amb la comissió ara està esperant una vacant a prop d'ella, que si me la donen me n'aniré cap a "casa" a esperar una vacant. No sé si ells (departament) em trucaran quan n'hi hagi alguna o seré jo el que hauré de buscar un nou destí entre les vacants que surtin. Si em pots dir el que saps de com funciona t'ho agrairé molt. I si saps si puc acabar en un institut, cosa que creia que havia evitat, és a dir, que la vacant no ha de ser forçosament d'un departament també diga-m'ho.
La carteta de la consellera felicitant la feina feta a tothom i que no n'hi havia cap amb el meu nom confirma que quan es va enviar jo no estava destinat a aquell lloc de treball i que ha estat una decisió d'última hora. De fet, semblo un apàtrida. No sé què hi faig allà ja que ni ells mateixos m'esperaven. El primer dia em vaig entrevistar amb el cap de servei i es pensava que jo era de manteniment (fa mesos que en demanen un i es veu que no els hi envien a ningú). Quan li vaig dir que jo era subaltern va anar-se'n a buscar algú de personal perquè continués la "rebuda" i va desaparèixer. I per descomptat, no tinc la clau de l'EPOCA i, a més, tinc difícil un accés a un ordinador.
En fi, a veure què em diran al departament quan els truqui. Gràcies per tot, subalterno.
• 03/08/2009 1:48:00.
Hola darkus, primer de tot dir-te que em sap greu la teva experiència. Jo sóc nova ja que no he estat mai en l'administració però he omplert una sol·licitut per una comissió de servei i et puc explicar el poc que se.
Jo estic en un IES i he sol·licitat una comissió de serveis per a un centre en concret ja que la persona que havia agafat la plaça no l'ha cobert.
Tu pots posar un centre en concret, una ciutat, una zona.... en la sol·licitut de comissió de serveis i el motiu pel qual la demanes. El que no sé és si pots demanar-la a un altre departament, jo l'he demanada en el mateix departament d'educació.
Bé això és el que et puc explicar però si algun company que porti més temps pot especificar-ho més, millor.
Per cert... aquesta plaça tan xunga a quina ciutat pertany??? espero no trobar-la mai!!!
Ànims que de ben segur tot es solucionarà. Saluditos.
• 03/08/2009 2:21:00.
Hola a tots. Jo ja he cobrat i he rebut 1180 euros nets. M'he quedat molt sorprès ja que jo pensava cobrar uns 1000 euros més o menys. Estic super content. Però també haig d'anar amb compte perquè no sé el que m'han retingut. Potser m'han retingut molt poc i llavors això només és fictici ja que després vindrà hisenda i me la clavarà fins al fons.
• 04/08/2009 18:41:00.
Hola Misi, gràcies pel teu escrit, la plaça és d'un Dept. de Barcelona, no és cap institut. El divendres passat me'n vaig anar d'allà molt cremat i el cap de setmana el vaig aprofitar per fer el meu escrit. Aquesta setmana la cosa la veig una mica millor però és evident que si pogués agafar una altra cosa, l'agafaria. Es tracte d'anar aprenent com evitar que la meva esquena se'n ressenti. A més, només és mitja jornada la part de les capses. No sé què faré, si un dia tinc informació que cregui que pot servir a d'altres ja la posaré per aquí.
fins una altra.
Acabo d'accedir al web de l'EAPC i he vist que han modificat el temari de subaltern. Els que companys que us vau quedar a les portes en aquesta convocatòria, teniu novetats per a la propera.
Sort
• 26/08/2009 19:22:00.
¡Hola companys! veig que estar molt paradet tot plegat imagino que la meitat sou de vacances, jo tambe soc de vacances i vull entrar a l'època i no em deixa vosaltres tambè teniu el mateix problema, em diu no se qué de la contrasenya, jo em sembla que la poso bè ja que amb tantes contrasenyes al final no se pas on soc que si el correu gencat, qui si el xtec, que si l'època, a més de la clau d'accés a l'ordinador i com tot ho tinc apuntat a la feina, de casa no ho puc consultar, però em podeu dir si vaig malament, l'usuari és el NIF no?
Aixó de fer vacances desconectes completament i no recordes res de res.
• 26/08/2009 21:47:00.
Hola Pruna00, com van les vacances? Una pregunta, quan t'han donat la clau de l'epòca i com te l'han donat?
Be, a veure si s'anima una mica això no?
• 27/08/2009 7:59:00.
Hola companys!,
Jo també tinc curiositat pel tema de poder entrar a l'època, però encara no tinc la contrassenya, vaig preguntar a Serveis Territorials i em van dir que m'arribaria per correu a casa, així que vaig esperant.
El què he provat és d'introduïr l'usuari i tal com diu la Pruna00 és el NIF
Pruna00, et pregunto igual que el Commor: Com has aconseguit la contrassenya?? A veure si la podem aconseguir nosaltres aviat també.
Salutacions
• 27/08/2009 12:21:00.
Eiiiiiiiiii!!! doncs jo vaig treballar en un Ies fent un interinatge i allà vaig rebre una carta amb la clau d'accés del xtec, llabors la secretaria del centre em va donar accés a l'época, com no ho se... però títiiiii ara la carta la tinc a la feina i vull entrar i no puc i no se si faig res malament, si esteu en un Ies ho ha de tramitar director/a o secretari/a, en un departament, doncs personal.
Les vacances sempre van bè!!! a més portava un desgast brutal...
Tema comissions que us han dit res? em sembla que tot quisqui és de vacances...
• 27/08/2009 13:50:00.
Bon diaaaaaaaaa !!!
Pensaba que estabam tots de vacances, jeje...
Com va l'estiu?
Jo, de vacances, l'institut tanca de vacances fins el proper dilluns.
A mi, la clau d'epoca me la volia donar la directora del centre, però no podía conseguir-ho, i, parlant amb el meu gestor del PAS, m'ho va enviar per correus. A l'Epoca he pogut entrar, nomès per xafardeixar, res mès. Si vols fer qualsevol gestió, et demana la segona contrasenya, que no ting, i que espero tenir-la aviat, així com el xtec.
Del tema de la comissió de serveis, uuuufffffffffff..., no comments. Fins el setembre, no pendràn cap decissió.
D'aquí a tres dies m'incorporaré un altre vegada, tornem a fer 450 km/dia. Santa paciència, però és millor aixó que no tenir feïna i quedar-te a casa i sense sou, veritat?
BONA INCORPORACIÓ A TOTS.
Un petonàs.
M.J.
• 27/08/2009 19:33:00.
Hola a tots!!!!!!
Pensava que aixó ja estava mort, però no, sembla que les vacances es van acabant, eh?.
Espero que hagueu tingut un bon descans.
Tema Epoca: a mi em va arribar la carta a l'institut, amb contrasenyes, que després s'han de canviar. Ja vaig poder imprimir la meva primera nómina abans de cobrar-la, ahir ja vaig veure la segona. L'xtec arribarà al setembre.
Als que espereu comissió de serveis, que us arribi aviat i no us facin patir gaire.
COMMOR i MARQUESA ja ens explicareu el tema.
El dimarts sant tornem-hi: presentacions, esmorçar,... claus, telèfon...
QUE VAGI MOLT BÉ
Petonets.
• 27/08/2009 22:46:00.
Marquesa, com va tot. T'han dit algo del tema comissió de serveis???
Silvia wapa com estàs? Com te va per Almacelles? Dius que la carta amb les claus de epòca et va arribar al centre? em pensava que t'havia d'arribar a casa, a veure si algú pot confirmar a on han d'arribar les p....s claus de epòca, per cert avui he cobrat la segona nòmina suposo que tots igual, nooo.
• 28/08/2009 11:28:00.
Hola a tots els companys de fatigues,
Pel tema de la contrasenya de l'època, jo ho vaig preguntar a Serveis Territorials i em van dir que ens ho enviaven per correu, vaig interpretar que m'ho enviarien a casa, però ara que llegeixo els vostres missatges probablement el què em volien dir es que ho enviarien per correu al centre on treballo.
A la tornada de vacances si no ha arribat li preguntaré al Director o al secretari del centre per si saben alguna cosa.
Per cert i perdoneu la meva ignoráncia: Qué és l'Xtec??
Salutacions
• 28/08/2009 11:34:00.
Si, si, si les comissions ja són aquí. Us explico:
a mi ja m'han trucat i m'han donat comissió a Lleida i ni més ni menys que al costat de casa, m'ha trucat el primer i he pogut triar entre tres IES,no m'ho puc creure. No si al final he tingut sort. Espero estar tant bé com a L'Espluga de Francolí. Pels que encara no us han trucat pel tema comissions només dir-vos que estan seguint criteris de puntuació, es a dir, els que ens vam quedar fora de les places de Lleida i que estavam me amunt a la llista, doncs hem set els primers en triar, espero que tingueu sort, sobretot tu Marquesa, ànims.
• 28/08/2009 11:59:00.
Ostres commor !!!
Moltes felicitats, que bé oi?, quina enveja hem dones..., ja hen conformaria amb la teva ex-plaça, jeje... nomès faria 30 km/dia.
Snif, snif...
Gràcies pel ànims, jo ja hem conformo a que no sigui a mès d'una hora de casa.
• 28/08/2009 14:53:00.
Ei Commor, quina sort no?!!! Ho veus com tot s'arregla? Encara t'hauré d'envejar pel fet que estiguis tant a prop de casa, però sols per aixó, perque jo a Almacelles estic molt bé, molt contenta (espero que no s'espatlli, en fa por tanta felicitat).
Quins instituts tenies per triar? i quin has agafat?.
Bé, espero que et vagui molt bé.
• 28/08/2009 19:51:00.
Com que estava el primer, em van dir que podia triar entre IES Caparrella, Guindàvols i Torre Vicens, i clar no m'ho vaig pensar dues vegades i vaig triar el Torre Vicens que el tinc a 7-8 minunts de casa a PEUUUU. Espero haver encertat perqué la veritat em fa por el tema horaris, però sempre serà millor que no agafar el cotxe i fer cada dia 110 Kms noo. Els que encara esteu esperant les comissions ja direu alguna cosa, com us ha anat i tot això.
Per cert hi ha gent que ha desaparegut del mapa (Xavi-Tarraco, Xurri, Lennyalpens, Darotri, etc) com esteuuuuuuuuuuuuu
• 29/08/2009 8:22:00.
Hola nois/es!!!
Veig que a poc a poc anem tornant de les vacances... ja ens queda res, preparats per a la reincorporació? Us enrecordeu de la feina? perquè jo quasi que no... jejejeje.
Saludicos!!!
• 29/08/2009 22:24:00.
Com va tot? je je
Marquesa la segona contrasenya es la mateixa que la primera, si no ho han canviat.
• 30/08/2009 17:13:00.
::: --> Editado el dia : 30/08/2009 17:16:39
Hola nois he tornat de vacances i tenia ganes de veure com us havia anat els últims dies i les vacances.
Jo al final vaig renunciar a la plaça d'interinatge de l'estat que m'havia sortit ja que vaig aprovar les opos de la universitat. Així que he pogut fer vacances i ara estic esperant que surti publicat al DOGC i que em diguin quin dia començo, imagino que será a finals de setembre. Al final vaig tenir sort!!!!!!!!!!!!!!!
M'alegro de veure que tots esteu bé. Deixo l'ordinador a la meva filla que diu que acabem d'arribar i ja estic al foro, je, je....
Records a tots!
Hola a tothom¡¡
Qui sap on puc trobar informació sobre el complement d'atenció al públic???
Gràcies
• 31/08/2009 18:41:00.
¡Hola a tots! ja estar solventat, ja puc tornar a entrar, diuent que em vaig equivocar dues vegades al entrar i que es bloqueja, jo ho dubto, però si ho diuent deu esser, vaig trucar a la feina i em van donar el telèfon del SAU, vaig trucar i ells m'ho van solventar.
Llext com m'alegra de debò, veus com si continues sempre hi ha portes que s'obren, ENHORABONA!!! els teus companys tindran molta sort, desprès de l'esforç va arribant els fruits.
El complement d'atenció al públic ja venia determinat a la llista de destins, sinò et surt al paper que et van donar a la tria, és que no estar determinat a la RPT, tot i que facis atenció al públic, la meva no en te i faig atenció al públic tant telefònic com presencial, si tens dubtes truca al teu referent de funció pública, ell t'informarà, jo ho vaig fer per tema horari i em va assessorar, no cal que t'identifiquis ni que diguis quin lloc és, jo no ho vaig fer simplement pregunta per la legislació.
Commor, felicitats!!!, quina posició tenies?, jo tambè l'he demanat i no m'han dit res, tot i que no n'estic del tot convençuda, pel tema km si, peró per la feina i l'horari no, no se..., si és dona el cas, a veure que em donen ja que no se pas... no m'agrada estar tant lluny dels meus fills per si passa res, ja que si passes res el meu home també treballa fora de la ciutat i fet i dit tardariem 1 hora a arribar, és complicat...
Si em diuent res us ho faig saber.
• 31/08/2009 23:00:00.
Hola companys!!
Espero que tothom hagi gaudit del seu període de descans.
A mi també m'han concedit la comissió de serveis, estic molt contenta però també em fa por el tema horaris ja que tinc una nena petitona... a veure si tinc sort!! Demà començo!
Saluditos
• 01/09/2009 22:16:00.
Hola companys, necesito que algú m'ajudi amb un parell de qüestions:
Si fas jornada continua, quantes hores has de fer? En teoria són 7,5 hores/dia, no.
Una vegada m'han donat la comissió de serveis, si no m'interessa el nou lloc, puc tornar a la meva plaça quan vulgui?
A veure si algú em pot ajudar.
Gràcies
• 02/09/2009 6:14:00.
Hola commor,
REspecte a la jornada són 7,5 hores diàries, excepte de juny a setembre que són 7. PEl que fa a la comissió no et puc ajudar, a veure si un altre company o companya...
Com ha anat la reentré... durilla?
Saludicos!!
• 02/09/2009 17:06:00.
::: --> Editado el dia : 09/09/2009 12:09:33
.
• 04/09/2009 11:53:00.
Hola a tothom!!
Jo m'he passat l'estiu treballant a casal d'avis... la veritat es que be, perque molta gent estava fora i el treball es meeeeees que tranquil...
Ara començem amb els cursos i activitat i hi ha una mica mes de moviment, pero no gaire, tampoc.
A mi de seguida em van donar les claus d'EPOCA. Puc veure nomines, demanar vacances (aixo suposo que als instituts va diferent) assumptes propis... Primer me la va donar la meva cap del casal, i despres el CAU (em sembla) em va trucar per telefon pero configurar-lo on-line, perque jo tinc l'ordinador al meu cubicul de recepcio :)
Be espero que us hagin anat be les vacances a totos... jo les fare a l'octubre, m'en vaig una setmaneta a Londres!!
salutacions!!
• 11/09/2009 9:28:00.
Hola companys!!!.
Qué mort s'ha quedat aquest foro, oi?, haig de pensar que és normal, ja tothom està ocupat fent la feïna, i si heu tingut la mateixa que jo,... ja us aplanyo.
NOTÍCIES:
M'han concesit una comissió de serveis molt a propet de casa, quina passada!!!, no m'ho podia creure, dels 425 km que tenia que fer al dia, a partir de dilluns nomès seran 50 km/dia. Com deia un ventrílog ja fa anys "Qué contenta toi!!!".
La veritat es que hi ha gent molt maca que llegeix aquesta web, i un perdalet hem va fer veure el que tenia de fer. MOLTES GRÀCIES "PERDALET". Et dec un dinar, a tu i al teu company, qué menys!. Estic molt i molt agraïda.
Un altre veritat, es que ahir vaig despedir-me del centre on he estat aquestes 6 setmanes, quina pena m'ha fet !, la veritat és que estaba molt a gust, i tant l'equip directiu com les meves companyes s'han portat excel·lentment , des aquí un fort petó, us trobaré a faltar.
Ja ningú parla ni diu res de la trobada de la promoció 161/2009. Tothom resta amb el seu rotllo.
La veritat es que es troba a faltar els comentaris de molts de vosaltres que érem asiduus, veritat?
Una forta abraçada pels que encara llegiu aquest foro, tant si hem aprovat l'oposició aquest any, com els que ho faran a la propera convocatòria.
Petons,
Maria J.
• 22/09/2009 15:49:00.
Holaaa!!! Com va tot? Jo la veritat que estic molt contenta amb el lloc que he triat, espero que a la majoria us passi el mateix.
Haveu vist ja la vostra nomina? Algu em pot dir quant li treuen d'IRPF?
• 23/09/2009 7:56:00.
Uoles!!! Doncs jo també estic molt contenta amb el meu lloc, he tingut molta sort!!!!
d'IRPF a mi no em treuen res; vaig trucar als meus serveis territorials i em van dir que al desembre es regularitzava l'IRPF (o sigui que al deesmbre foten el pal), que si volia que em treguessin mes a mes que enviés un escrit sol·licitant el % que volia que em treguessin al mes (em van dir que més o menys seria un 9% el que correspondria, tot i que segons situacions personals pot variar).
REcords a tots i totes!!!
• 23/09/2009 16:42:00.
Grrrrrr ho preguntava justament per aixo, perque a mi tampoc m'han tret res d'IRPF i m'ha semblat estrany. Ho he preguntat i m'han dit aixo que expliques.
Felicitats per demà a totes les Merces!!!
• 02/10/2009 8:05:00.
Bon dia a t@ts!!
Com va a tots?espero que bé.Jo desde que va comenÇar el curs,feta pols.molta feina...
massa feina de dos..el ambient era bó abans de comenÇar el curs xro ara es diferent..els companys no acompanyen!!Sembla que sigui el aprenent d'una empresa privada,la q fa la feina bruta,la que pinva més,la que plega més tard...i demano una mica de flexibilitat horaria i res de res..al damunt,s'emprenyen!!!!jajaja..
Tinc una pregunta els d'educació,ja teniu el vales o la targeta x dinar???
Algú sap si es pot demanar un altra comissió de serveis,si ja tens una??
Gràcies!!
• 07/10/2009 19:16:00.
Hola a tots, soc nova en aquest foro i el cas és que aviat hauré de fer una prova per una plaça temporal de subaltern que consisitirà en un supòsit pràctic i no sé que ens poden preguntar. Algú de vosaltres em pot orientar i dir-me quina mena d'exercici i preguntes ens poden posar? Teniu exemples de supòsits pràctics que em podeu enviar?
Si algú me'n pot enviar li estaré molt agraïda.
• 09/10/2009 9:51:00.
Hola a tots els companys,
Avui han publicat al Gencat la proposta de nomenament de 6 nous subalterns.
FELICITATS per tots ells!!!
Hola Cincinatti, com és això que faràs una prova per una plaça temporal de subaltern? la fas a Barcelona? Creia que es faria una nova borsa de treball amb els aprovats sense plaça. T'han cridat del Inem? Gràcies.
Per cert, amb les noves incorporacions ja m'he quedat a 0,01 punts de ser funcionari :(
• 11/10/2009 9:50:00.
Ostres, encara estan així!!
Si no ho tinc mal entès hi havia algú del foro que es va quedar fora per una o dues places, no? al menys al final...
Estic mirant per curiositat on corresponent les places:
-Direcció de serveis BCN
-secretaria acció ciutadana, Terrassa
-IES escola d'hosteleria i turisme, Cambrils
-IES Narcis Xifra i Masmitja, Girona
-IES VIC
-Secretaria General, BCN
Sort als nous funcionaris
• 14/10/2009 19:47:00.
Stich72, aquesta plaça va sortir convocada al BOP de Girona del 21 de setembre. Però hi unes 50 persones per només 1 plaça. No tinc gaires esperances... però serà qüestió de provar sort !
• 16/10/2009 0:25:00.
Hola a tots!
Que tal us va? Jo al principi no parava en tot el dia i ara la cosa ha minvat una mica, estic en un institut i ja hem començat la rutina.
Ja t'entenc Pleyade 75, a mi el que em passa és que al ser la nova ho estic pagant car, no confien en mi i em controlen tot el que faig i a sobre diuen que estan bocabadats del ràpid que faig les coses i que soc prou inteligent. La veritat és que m'ha agafat el complexe de "gilipolles", si, si, es pensen que perque som subalterns no tenim ni estudis de cap tipus ni inteligencia. La veritat és que molts dels que xerren haurien d'haver estudiat el que nosaltres per saber tot el que hem treballat per aconseguir la plaça. Vaja, que he d'aguantar el tracte i comentaris per part dels professors/es que valdrien més que callessin.
Per cert, jo tampoc he rebut la targeta per als dinars i els del centre no en saben res, sabeu alguna cosa? Vaig trucar a RRHH i em van dir que m'ho enviarien i res de res.
Salutacions.
• 18/10/2009 13:46:00.
Jo estic molt a gust amb la companya del matí, i el company de la tarda també nou es molt especial; a vegades ens trobem que fà cosses que no li pertoquen, i això ens perjudica però amb l'excusa que s'avorreix i no te gaire feina li donant de tot, i el mes "greu" pel "agravi" comparatiu es que corre cap a les classes per donar les fotocopies als professors, els hi fa al segon de donar-li, obre els lavabos (cossa que pel matí no fem, per això està el professor de guàrdia) però s'ha oferit fins i tot per folr rar els llibres i venir de matí si fa falta; està molt bé que tingui iniciativa pero als del matí ens perjudica ja que es quan mes feina hi ha, i no donem l'abast; en fí , tenir iniciativa està molt bé (jo també la tinc) pero fer "la pilota" descaradament no puc veure'l;
I això que el home es amable i simpatic però fà cosses que no li pertanyen i lo pitxor es sentir: que bé que ho fà el de la tarda, ens ho dona en mà i tot, (el que sigui)... i té les claus que ha de donar per la tarda escritas en un llistat per que abans que li demanin els hi dona als professors¡¡¡ i els dimarts i dijous que coincidim dos horetas has de sentir: "molt bé XXX, això es fantàstic t'en recordes de tot que gust"... en fí, que a tot arreu hi ha "pelotillas"... i al Centre on treballem ho hem de veure ¡¡¡ a vosaltres no us passa?
(meny mal que tinc "estudis" i vull millorar, perque sentir-me com un gosset no m'agradaria)... ufff...
• 24/10/2009 10:09:00.
Eyyy !!!!
Quant de temps.
Jo estic molt content a la meva feina, m'entenc perfectament tant amb companys com equip directiu com professors. crec que he tingut una gran sort d'anar a parar on he anat. Sí que és cert el que diu algú més cap adalt que es queden parats quan veuen que tens uns estudis i que no ets un cazurro. De totes maneres no cambiaba aquesta feina per cap de les que he tingut abans.
Per cert, us informo que es convocaràn opos per auxiliar administratiu per l'any que bé. No és per promoció interna, sino oberta a tots. Sabeu si ens computan els punts per treballar a la gene, encara que a una escala inferior?
Salut a tots !!!
• 30/10/2009 10:07:00.
Bon dia , Com us va la feina? Jo estic una mica perdut pel que fa a la "bufanda" . M'han dit que és una mena de paga extra que donen per nadal depenent de la productivitat. Si algú em pogues informar ded com va aixó i de quina quantitat de diner representa la "bufanda".
Fins aviat
• 31/10/2009 9:18:00.
Meteo, el que tens de fer és entrar al portal EPOCA, que hi ha un apartat d'autoavaluació. Alli t'explica els passos que tens que seguir. Però entra ja, no se si a tots els llocs de treball és igual però a la meva escola el termini per fer-ho va acabar ahir.
I lo de la quantitat no ho tinc clar, no se si són uns 200 euros. Però m'imagino que nosaltres al portar menys d'un any treballant serà la part proporcional.
• 09/11/2009 14:05:00.
Hola nois!!
Be, avui m'he enterat de que les persones que finalmente tambe han aprovat (per motiu de diverses renuncies) han d'ocupar les places concretes a les que van renunciar aquells primers. La plaça del meu company subaltern es una d'aquestes. Des de septembre hi ha un noi al que han agafat d'interi, li han fet l'uniforme (encara que no ens ho han donat), li han donat la tarjeta menjador... i tot per res, perque d'aqui poc temps vindra una altra persona.
Que no dic que sigui injust (l'enhorabona per aquests que ara tenen plaça i no s'ho esperaven), pero be, es una perdua de diners i de temps evident.
Sembla que el foro ja esta una mica mort, no? Suposo que es normal.
Una abraçada companys!!
Ja agafan interins?? Jo amb els que han agafat ara m'he quedat a 4 llocs de ser funcionari... però bé, ara estic quart a la llista de interins no?? o n'hi ha un altra llista?? estic a l'atur i vull treballar ja!!!
Una abraçada i l'enhorabona als nous funcionaris!!!
• 10/11/2009 22:05:00.
Enhorabona als nous funcionaris i als que ens hem quedat a les portes nomes ens queda esperar.
Amic stich, vaig trucar ja fa uns dies a la eapc per preguntar sobre la borsa d'interins i em va comentar que fins que no acabes tot el proces de nomenaments estava tot parat.
llavors em va explicar que els que quedem ens gestiona directament la delegacio de la nostra zona, o sigui si no vaig entendre malament, si hi han 200 de bcn, 100 de tgn 100 de gir i 70 de lleid, procuraran donar interinatges de llocs proxims de residencia. Aixi que si no em va enganyar, una vegada a la borsa donava igual tenir un 13,7 o un 10.0.
• 10/11/2009 22:16:00.
perdó, quan he dit eapc volia dir a la oficina de convocatòries de la generalitat.
• 11/11/2009 11:38:00.
jo em penso que el noi que han agafat d'interi, company meu, no va fer l'examen de la nostra convocatoria, simplement el van agafar perque algu te que cobrir la plaça fins que el funcionari de carrera entri a treballar... be suposo... aixo, o es que hi ha "enchufe", tampoc ho se...
No se como funciona a altres departaments, pero al meu (Governacion i Adm. Publ. -secretaria d'accio ciutadana-) tenen una mena de "borsa" o "grup de gent" per fer sustitucions per quan nosaltres agafem vacances, baixes... la veritat es que no se quin contracte tenen. Jo pensava que aquest noi era d'aquests sustituts, pero l'altre dia la jefa em va dir que tenia contrate d'interi.
Anims als que us heu quedat a les portes, que segur que us trucaran!!!
Hola theopositionman, gràcies per la teva resposta. Jo crec que es com tu dius, que fins que no es tanqui la convocatòria no n'hi ha nova borsa. I si tot va bé es tancarà aquesta setmana. després si es gestiona per zona el mes normal es que a la borsa de la zona estigui ordenada per la cal.lificació a la convocatòria.
• 11/11/2009 21:45:00.
Tant de bo la puntuacio final serveixi per alguna cosa al entrar a la borsa, pero crec que tot es tant poc transparent....
• 02/12/2009 21:38:00.
Com que el foro estaba mort no he vist abans el missatge... Pero m´ha donat per entrar a mirar i la resposta la teniu a la pagina web de CCOO secció del pas. Us poso l´enllaç
[--http://www.ccoo.cat/fsap/s_gene/pas/INFOPASLL/INFO..._Subalterns.pdf--]
Aqui explica la composició de la borsa de treball i el proces per escollir candidats.
• 13/01/2010 15:40:00.
Bon dia i bon any!!! gupes i guapos, ejem...
Segur que el tió i el reis s'han portat bé amb tothom, uns s'ho mereixem més que d'altres, pero...
HO HABEU VIST !!!
Ja han sortit noves convocatòries, previstes per fi d'any , el tema de subalterns, així doncs el que no vàreu passar a la darrera, proveu ara, ja teniu temps d'estudiar.
Petonets...
• 15/01/2010 11:08:00.
Doncs no sé si al final es farà aquesta convocatòria que està prevista. Sóc subaltern des del juliol que vaig aprovar l'última convocatòria i estic treballant aun institut i a un full que tenia de sindicats que havia d'enganxar al taulell que vist que posa que el cos subaltern desapareix i que és possible que privatitzin les tasques que fem nosaltres, o sigui, posar personal extern de fora de la gene per fer de subaltern als instituts i edificis oficials.
Espero que això no tiri endavant perquè sino no sé què serà de la gent que s'està preparant les opos i de la gent qeu estem a dins. No ho sé ja us informaré.
• 15/01/2010 16:10:00.
Hola a tots,
Suburu jo també soc funcionària des del juliol de l'any passa i també he sentit això que s'extingeix el cos. De fet ja se'n parla des de fa temps i deien que l'avantprojecte estava en marxa, falta que l'aprovin, perquè els sindicats hi estan lluitant en contra. De totes maneres jo quan vaig aprovar vaig parlar amb funció pública i em van dir que els que ja estavem dins no haviem de patir per res, a nosaltres ja no ens poden tocar.
Una altra cosa que no entenc és perquè si d'això ja se'n parlava l'any passat van penjar una previsió de convocatòria? a més sembla que això segueix en marxa... no s'enten res!!
Si algú en té més informació que la comparteixi.
• 11/02/2010 11:14:00.
Hola companys, acabo de rebre a casa una carta certificada de Funció Pública, sobre un contenciós administratiu, algú mes la ha rebut?? dos actes de resolució de les nostres opos han estat impugnats davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, es que no s'acabara mai això?? quin patiment aquestes opos, algú sap les conseqüències que podria tenir això?? També diu que tenim 9 dies per per comparèixer si volem ser tingut com a part demandada, que hem de fer companys??
• 11/02/2010 19:05:00.
Ningú mes la ha rebut o es que ja no queda ningú per aquí??
• 11/02/2010 20:55:00.
Xavisu!!!!! escolta jo no l'he rebut però la meva companya de feina si. Suposo que el rebré en breu. Em pots explicar exactament què és el que ha estat impugnat? ostres no sé si queda algú més per aquí que ens pugui dir algo!!!!
De totes maneres no crec que a nosaltres ens pugui afectar massa no? ai senyor....
• 11/02/2010 22:21:00.
Hola companys,
Jo també l'he rebut però al igual que vosaltres no sé ben ve el que s'ha impugnat.He estat buscant pel Gencat però no he trobat res de la convocatoria 161.Si us plau si algú sap alguna cosa que ho diguiiiiii¡
• 12/02/2010 8:43:00.
Hola a tots. No us preocupeu perquè a mi em va passar el mateix. Jo vaig aprovar les opos anteriors a aquestes i quan ja portava treballant alguns mesos van arribar dues cartes amb pocs dies de diferència, anunciant dos recursos que s'havien interoposat, però no van prosperar. Vaig trucar a Funció Pública i em van dir que gairebé sempre passa el mateix, però que mai prosperen . Es posen recursos i com triguen tant a sortir la gent ja està treballant. Però Funció Pública està obligada a informar a tots els opositors que van aprovar que aquests recursos existeixen i també té la obligació de assabentar-te que com a part implicada (ja que tu també formes part de la convocatòria) per si vols dir la teva.
No us preocupeu que ja no us poden treure els que us heu guanyat.
• 12/02/2010 8:50:00.
Jo també he rebut la carta però penso com Meteo, que això no arribarà a res i a més nosaltres ja estem treballant. Li he comentat al meu company i m'ha dit que això sempre passa però que no acaba bé mai per a ells.
Són dos recursos contenciosos-administratius, un contra la prova de llengua catalana i l'altra contra els resultats de la primera prova de la opo.
• 12/02/2010 14:27:00.
-Hola de nou,gent de la convocatoria" 161 Subalterns Generalitat".
-A mi m'han deixat la notificació(i aixó que estic d'excedencia) que han pasat per casa(haig d'anar a Correus),ja us volia escriure ahir pèro no vaig tenir temps.Com ja heu dit alguns cada convocatoria pasa al mateix("derecho al pataleo"),jo no m'hi capficaria gaire.La plaça es ben nostra(el nostre esforç va costar).
Salut i sort per tothom.
• 12/02/2010 16:41:00.
Hola novament gent! De seguida que he llegit la carta he pensat en mirar el fòrum. Ja veig que també heu rebut la carta, i que suposo que tots els que vam aprovar l'acabaran rebent.
Bé, ara ja fa temps que treballem, i que vam estar nominats funcionaris, pero clar, al rebre una carta certificada, i parlant de recursos contenciosos administratius elevats a la maxima autoritat judicial de Catalunya (el TSJC), doncs... vulguis o no vulguis, doncs et fa venir una mica de "canguelis" ja que et ve al cap, que si això pogues prosperar, i s'anules tot el procès, etc, etc, ... pero suposo que això passa en moltes convocatories d'oposicions, és a dir, que hi ha gent que presenta recursos, els hi van denegan, i van recorren fins que poden. Al final, quan aquest recurs s'eleva al TSJC, la llei deu indicar que ens han d'avisar a tots els possibles perjudicats, és a dir, els que vam aprovar la convocatoria 161 del cos subalterns.
Bé, esperem que no hi hagi cap mes entrebanc, i que tots estigueu bé a les vostres feines com a subalterns.
Salutacions !!!
• 14/02/2010 20:42:00.
Hola companys!!!
Jo també he rebut la preciosa carta del recurs contenciós-administratiu, la veritat és que em vaig quedar de pedra. Ho he consultat amb un amic que és advocat i m'ha dit que això deuen haver estat 2 interins que s'han quedat sense plaça i ara lluiten perque els en donguin una, també m'ha dit que és contra l'administració però que ens han d'avisar a tots els que tenim plaça en aquesta oposició perque hi estan obligats.
Vaja, que m'ha tranquilitzat perque després de tant esforç només faltava això.
• 15/02/2010 18:26:00.
Ostres i jo segueixo sense rebre res de res... és estrany no? potser no tenen bé l'adreça? estic per trucar a funció pública!!
De totes maneres no m'hi amoino massa, penso que no ens pot afectar massa. Hem estat nomenats funcionaris i estem treballant dins, jo crec que això ens dona una bona garantia no? com a molt potser podrien colocar aquests dos que impugnen, però tocar-nos a nosaltres.... en fi, esperem que tot quedi aquí. De totes formes moltes convocatòries han sigut impugnades i no ha prosperat.
• 15/02/2010 22:16:00.
Ostras quin susto m'he fotut quan he vist a la bustia el paper de correus, em pensava que era una multa, uff, per sort es la notificació de la carteta dels coll...s. No veguis si han d'enviar certificats a 700 i pico funcionaris quina despesa noooo. Pero que busquen ara amb aquests recursos? Igual es pensen que fotran fora els que ja tenim plaça, desde luego hi ha gent que lluita amb totes les armes fins al final, quina moral.......Eih salutacions a tots Silviasu, Laia1977(ex Picot), Xavi Tarraco, espero que us vagi tot molt requetebeeee.
• 18/02/2010 10:56:00.
Hola a tosts! fa bastants mesos que no escric en aquest foro, ja casi havia oblidat la contrasenya, jo també he rebut la carteta, i el meu company de feina també, peo no estic gens preocupada, penso que la nostra plaça no ens la treurà ningú, com a molt aquestes dues persones aconseguiran una plaça, però sense que ens afecti. Per cert, per si no us heu adonat, una de les dues persones que han posat el recurs és el nostre antic company de foro "LAMARCA".
Per cert, envio molts records a Puna00, Muñequito, Delosnervios, etc...a tothom en general, i només dir-vos que em va fantàstic on estic.
Una abraçada.
• 26/02/2010 22:57:00.
Hola,
Suposo que ja ho heu vist que la directora general de la Funció
Pública ha manifestat que no hi haurà oposicions per al cos subaltern
el proper any 2011.
Processos selectius previstos per al 2011
Previsió de convocatòries 2011
Escala superior d'administració general del cos superior d'administració (subgrup A1)
Escala de gestió d'adminsitració general del cos de gestió d'administració (subgrup A2)
Data d'actualització: 25.02.2010
• 26/02/2010 23:02:00.
Processos selectius previstos per al 2010
Previsió de convocatòries 2010
Cos / Escala Oferta d'ocupació pública Convocatòria Temari 1a Prova
Escala Auxiliar administrativa del cos auxiliar d'administració (subgrup C2)
Primer trimestre 2010 Primer trimestre 2010 DOGC 5167
07.07.08 Segon trimestre 2010
Escala Administrativa del cos administratiu (subgrup C1) Tercer trimestre 2010 Tercer trimestre 2010 DOGC 5119
25.04.08 Quart trimestre 2010
Superior (subgrup A1), escala superior, àmbit funcional estadístic DOGC 8.11.06 -- DOGC 2858 30.03.99 --
Data d'actualització: 19.02.2010
• 27/02/2010 21:52:00.
Creieu que té alguna cosa a veure amb la famosa extinció del nostre cos? algú ha sentit algo més al respecte?
• 28/02/2010 9:13:00.
Ja està aprobada. És qüestió de temps que ens separin de la nostra plassa.
Vamos, "crec", que tampoc desitjo alarmar a ningú.
• 28/02/2010 17:00:00.
Hola,
Ostres Gilagost per no voler alarmar a ningú a mi m'has deixat sense respiració...
No ho entenc gaire això, si hem estat nomenats funcionaris, ara no s'ens poden carregar així com així. Deu haver alguna formula per recolocar-nos o almenys deixar-nos fer promoció interna fins que pujem a auxiliar administratiu no??
A veure si treiem alguna informació entre tots!!!!!
Fins ara!!
• 01/03/2010 6:46:00.
No home no, no t'espantis !!!
El que jo crec que passarà és que els subalterns assignats a centres docents seràn enviats a casa en espectativa de destinació fins que manquin places a conselleries o altres departaments oficials.
Espero que passi el suficient temps com per que els de la 161 poguem fer la promo interna.
La categoría de funcionari no te la poden treure així com així.
• 01/03/2010 19:04:00.
GILAGOST, això ho dius amb coneixement de causa? vaja és que ho trobaria molt molt fort. A mi a funció pública em van dir que els que ja estavem dins no ens podien tocar, que simplement significava que ja no convocarien més el nostre cos i que a partir d'ara segurament es privatitzaria el servei. Vaja un rotllo com correus, però els funcionaris de sempre segueixen sent-hi, ningú els ha enviat a casa, conviuent amb els nous treballadors de correus (laborals), fins que es vagin jubilant i mica en mica es vagin "extingint" els funcionaris. Vaja no sé... què en penseu???
De totes maneres tal i com s'interpreta l'EBEP diu que la figura de subaltern "pot" existir.
No sé, jo per aquest aspecte estic més que tranquila.... aviam si algú més pot dir-nos quelcom...
• 02/03/2010 14:48:00.
-Bueno, vaja mala llet m'ha entrat amb la privatització......
Jo he enviat 3 cartes al directos de diaris exposant el tema,si algú si vol sumar deixo les adreçes electroniques:
zona20barcelona@20minutos.es
cartasaldirector@adn.es
cartas@lavanguardia.es
Almenys et desfogués una mica"derecho a "pataleo"i si més no sempre es pot ajornar /cancelar la supressió de la categoria.
El meu parer va en la linea de la Laia1977,malauradament no es la primera privatització,i sempre s'ha fet com ella ha explicat;no entra ningú funcionari i les vacants(jubilacions,ascensos..)son amb les noves condicions.
• 02/03/2010 15:42:00.
Aviam si hi ha algú afiliat algun sindicat que tingui més info. Jo ahir vaig escriure al CATAC però no m'han tornat resposta. De totes maneres a mi no em fa estar massa nerviosa tot plegat. Penso que en lo molt que ens podria perjudicar és en que ens fessin una promo especial, estaria bé no? d'il.lusions també es viu!!
No sé, de moment tot són rumors. Però que han tret la previsió del pròxima convocatòria també...
• 04/03/2010 12:36:00.
Jo crec que ni ens quedaren sense feina ni ens faran una promoció especial.
Penso que ens afectarà sobretot en el fet dels trasllats, si les places es van privatitzant són places que no podrem agafar en un trasllat, a sobre molta gent està d'excedència per incompatibilitat, si algún dia necessiten fer de subaltern, es poden trobar que no hi ha places per ells, es poden, llavors, quedar al carrer.
També a nivell més del dia a dia, es crearan conflictes, treballant amb persones que treballen per empreses xungues, com passa amb la neteja, cobrant una misèria, i això juntament amb els endolls típics de la privada.....
Ja podem anar pensant que fem....
• 04/03/2010 17:47:00.
¡Hola companys! que en feia de dies que no mirava el foro, però ahir em van comunicar la "movida promovida", a veure jo no en se res perquè no he parlat amb funció pública, però el que tinc molt clar es que hi ha d'haver un concurs de trasllats a la força, donada la nostra promoció, ja que hi ha les places provisionals que la llei marca que han de sortir a concurs perquè hi puguin accedir els funcionaris que en el seu moment no se'ls hi va oferir, a més fins que no tens la definitiva no pots consolidar plaça, jo la setmana passada vaig parlar amb els de personal, perquè em van oferir una plaça d'administrativa i no sabia que fer, ja que jo estic en situació provisional expresament perquè vaig haver de triar una plaça llunyana al meu domicili, la vaig triar amb coneixement de causa per poder tenir totes les opcions, ells em varen dir que hi ha previst un concurs de trasllats per aquest any..., això es el que es comentava a la central, jo treballo al departament, però son rumors, no se que pensar, estic una mica espantada per tot plegat... Espero que facin un comunicat perquè jo avui he trucat a funció pública i m'han dit que m'he de dirigir al meu departament, m'ha ates una dona, molt freda i espolsant-se les puces de sobre, ja que jo li he dit que li trucava del departament i que allà no teniem cap noticia al respecte... no se m'ha deixat molt angoixada no m'ha donat cap resposta...
• 04/03/2010 17:50:00.
Perdoneu vaig ràpid que he de dur el nen a música, quan dic que no he parlat amb funció pública volia dir que a funció pública no m'havien dit res, disculpeu, vaig una mica a saco!!! records a tots!!!
• 04/03/2010 19:28:00.
PRUNA00!!!!!!!!!! (soc Picot), vem estar parlant un dia al departament, no sé si em recordes. Avui precisament hi he anat i m'han dit que havies agafat un interinatge d'administrativa a Lleida. M'alegro que al final hagis trobat algo prop de casa.
Escolta, quan dius que t'has quedat angoixada què vols dir? vull dir que perquè? de veritat creieu que ens hem d'amoïnar? jo penso que no. Aviam que el nostre cos és a extingir això fa anys que se sap, i tard o d'hora arribarà el dia, però nosaltres estem dins!!! i ja està, peti per on peti a nosaltres segur que no ens esquitxa. Que hi haurà un concurs de trasllats, quasi que ho tinc clar, perquè com tu dius totes les places provisionals han d'acabar sent definitives. Mira els que potser han de "patir" amb tot això son tots els interins que no van aconseguir plaça en la nostra promoció, doncs potser va ser la última oportunitat... tot i que ja es veurà, ni tansols tinc clar que no acabin fent una última convocatòria tal i com estava previst.
Be Pruna00 ja m'explicaràs com et va en la nova incorporació!!!
• 04/03/2010 21:20:00.
::: --> Editado el dia : 04/03/2010 21:23:49
::: -- Editado el dia : 04/03/2010 21:22:02
::: -- Motivo :
A veure, concurs de trasllat hi haurà segur i molts encara, però cada vegada que una plaça quedi buida després d'un concurs aquesta es privatitzarà, crec que serà així, com passa amb els laborals.
Si per exemple una persona es troba d'excedència per incompatibilitat, o sigui, en una plaça per exemple d'administrativa, cada vegada que hi hagi un concurs tindrà la possibilitat de reincorporar-se i d'agafar una plaça, però cada vegada les places seran menys fins que no quedi cap, llavors els subalterns ja estarem extingits. Per això queden molts i molts anys per endavant, però ens afecta.
Jo m'imagino moltes situacions que ens afectem, un altre exemple, imagineu que esteu ja en un centre d'educació, al final una plaça a prop de casa i amb un horari que et va bé, però privatitzen la plaça del company perquè és interí i és una plaça que ningú vol al concurs de trasllat, tot això coincideix amb que la cosina del cap es troba a l'atur i no pot pagar l'hipoteca, tinc molta imaginació però aquestes coses a la privada són normals, llavors al tractar-se d'una plaça privada l'empresa en lloc de contractar a l'interí contracta a la cosina del cap, fins aquí el perjudicat és l'interí. Però resulta que l'horari no li va bé a la cosina i com nosaltres som funcionaris amb horari especial ens fan l'horari que els hi dóna la gana per quadrar l'horari de la cosina del cap, que a sobre falta contínuament, sempre està parlant per telèfon amb el novi......
No donaré més exemples, però crec que sí ens afecta, sobretot en el tema del concurs de trasllat, no vull veure'm d'aquí a 10-15 anys sense poder moure'm de la plaça perquè ja no tinc casi cap opció.
• 04/03/2010 21:48:00.
::: --> Editado el dia : 04/03/2010 21:50:36
Tant de bò tinguis raó, pero jo soc més pessimista. Crec que la privatització està enfocada també a canviar en part les funcions del subaltern. Menys administratives i més tècniques, per estalviar-se així el chispas de torn que bé dia si dia no. I com que la nostra condició en aquesta situació no quadra jo crec que ens separan de la plaça i ens recoloquen en departaments, conselleries, etc...
Heu de tenir en compte també la crisis en la que estem entrant, queden anys llargs per treure el cap i si es poden estalviar tots els subalterns dels centres educatius millor.
M'alegro de coincidir un altre cop amb tots vosaltres :) :) :)
• 05/03/2010 14:19:00.
Hola Picot! hi tant que et recordo, estic contenta per la plaça però jo confiava en que sortis el concurs de trasllats a mitjans d'any això em van dir la setmana passada que vaig preguntar per el canvi a la plaça d'admin, ja que aquesta te una durada determinada i si desprès he de tornar i encara m'envien més lluny del que ja soc...
Em van deixar angoixada perquè no em van contestar res, no costava gens dir que estaven fent la reestructuració i que encara no es sabia com és gestionaria però que estiguem tranquils, que el concurs el farien igualment, no se quelcom...
Bon cap de setmana!!!
• 05/03/2010 14:41:00.
-Malauradament per nosaltres ens afecta i afectarà....i bastant.
Tant el exemple que ha posat Glope(molt ben vist)com altres que he llegit (jo estic d'excedencia x incompatibilitats ,ja veurem com acaba el tema),com també la "desinformació " de tot plegat fa que ens hem de preocupar del tema(és la meva opinió).
Salut i bon cap de setmana.
• 05/03/2010 18:02:00.
EL GOVERN VOL EXTINGIR EL COS DE SUBALTERNS
L’esborrany de la futura llei d’ocupació de Catalunya, que desenvoluparà alguns
aspectes de l’EBEP preveu l’extinció del Cos de Subalterns. Aquesta notícia ha disparat
l’alarma fins i tot dels sindicats que van signar les bases que ara permeten que pugui
passar el que està passant. Un altre cop, la signatura d’un acord amb el Govern de
l´Estat per part de CCOO, UGT I CSIF va obrir la porta a interpretacions restrictives i
perjudicials de la norma que ara, aquest Govern que cada cop que pren un llapis o un
micròfon perjudica al seu personal, vol aprofitar. Un altre atemptat contra els serveis
públics i els seus treballadors i treballadores.
Quan es va posar en perill el Cos de personal Subaltern?
Amb la signatura de
l’acord , entre el Govern
Espanyol i els sindicats
CCOO, UGT i CSIF, que
va servir de base per a la
redacció del Projecte de
l’Estatut Bàsic de
l’Empleat Públic
(EBEP)
En aquest acord, lluny d’incloure el personal subaltern dins la classificació dels nous grups de
l’Administració de manera clara i contundent, se signava una redacció que convertia en opcional
l’existència o no d’aquest col·lectiu. Feta la possibilitat... podia haver, des d’aquell moment, qui la
volgués aprofitar.
Quin va ser el pas següent?
Amb l’aprovació de l’EBEP, el Cos de
Subalterns desapareix com a tal a
l’article 76, que parla de cossos,
escales i grups... Qualsevol
referència posterior en el text és
heretera d’aquell “podrà” que
parlava de la seva existència només
com una possibilitat.
sabeu alguna cosa més!
• 05/03/2010 20:12:00.
Si LOPEDA, tot això ja fa temps que se sap. De fet se'n va parlar molt a principis de l'any passat, doncs els sindicats van muntar un bon rebombori, però com totes les coses després de la tormenta ve la calma i no se n'ha tornat a sentir a parlar més fins ara. La diferència és que ara tansols són rumors, tot extraoficial, cap sindicat es pronuncia al respecte... tot plegat sembla un misteri.
Jo segueixo dient que estic tranquila al respecte, doncs potser si que a llarg termini ens pot afectar pels concursos o trasllats, tot i que espero que llavors ja ens haguem promocionat tots ;-). I la privatització amb tot el que això comporta ens pot portar algun que altre maldecap? potser si, però nosaltres no deixarem de ser funcionaris, també ens hem de saber fer valer.
A més, crec que tot plegat va per llarg. Avui he parlat amb una companya del departament que m'ha assegurat que hi haurà una altra convocatòria, tot i que va per llarg, però que existirà, per tant....
• 12/03/2010 17:30:00.
Hola companys/es,
Des de l'estiu passat que no m'he deixat caure per aquí, espero que esteu tots bé.
Us recomano que lleixiu la revista Funció nº65 Març 2010.
Si no ho entès malament amb el temps acabarem tots els subalterns dins d'un dels 4 grups de la futura nova llei d'ocupació pública catalana.
Per als qui ens presentarem a la propera convocatòria del cos auxiliar a la pàgina 12 trobareu els exercicis de la fase d'oposició.
Enllaç
[--http://www14.gencat.cat/gov_publicacions/AppJava/p...dPublicacio=207--]
Espero els vostres comentaris.
Joan
• 13/03/2010 13:28:00.
El que es més interessant, heu llegit les cartes dels lectors, sobre el cos subalterns i després el que diu a la pàgina 9, que els actuals cossos s'integraran als nous???? Com??? i Quan????
• 13/03/2010 16:59:00.
Si això quan serà perquè tots sabem que les "cosas de palacio van despacio" i no sé perquè però soc molt asèptica en aquestes coses, vaja que fins que no ho vegi no m'ho crec!!!
• 15/03/2010 18:35:00.
Hola a tots companys!!
He rebut una altra notificació de un altre contenciós administratiu, en aquest cas en contra de la llista de puntuacions dels mèrits.
Vosaltres també l'heu rebuda??
Espero que tots estigueu bé al lloc de treball que us ha tocat, jo la veritat es que he tingut molta sort: está al costat de casa, amb els companys hi ha bon rotllo, el horari es molt bo........baja, que no em puc queixar de res.
Que penseu d'aquests contenciosos administratius? I de l'extinció del cos de subalterns?
Salutacions a tots i totes.
• 22/03/2010 23:16:00.
LA LLEI DE MESURES D’OCUPACIÓ PÚBLICA:
ATAC FRONTAL CONTRA EL COS DE SUBALTERNS, LA
CARRERA PROFESSIONAL, L’ACCÉS A L’ADMINISTRACIÓ
MITJANÇANT CRITERIS OBJECTIUS...
El Govern català pretén aprovar una Llei “de mesures en matèria d’ocupació pública”,
una llei parcial, ja que no actualitza la nostra legislació, tal i com mana l’EBEP, i no
negociada, però que de ser aprovada pel Parlament, suposarà, entre d’altres retrocessos:
- L’extinció del Cos de Subalterns, i la no convocatòria de l’Oferta Púbica
prevista. Aquesta mesura, apart de poder suposar l’externalització de les seves
funcions o que les hagin d’assumir altre personal, barra l’accés a la Funció Pública
de un grup concret de població, la que no ha disposat de possibilitats d’estudis,
nega la mobilitat als treballadors/es que actualment l’integren.
- Eliminació dels llocs de doble entrada. Això significarà que subgrups sencers ja
no puguin accedir a segons quines places, que si s’està ocupant de manera
provisional i es decideix que “no li toca al teu subgrup” l’hagis de deixar, o que si es
té de manera definitiva no te’n puguis moure per anar a una altra de semblant. Un
bon cop a una de les possibilitats de carrera professional més importants!
- Indefensió total davant l’assignació de tasques diferents a les del lloc de
treball. Sota les sovint mal emprades “necessitats de servei”, et poden enviar a
qualsevol lloc de la comarca i a fer altres funcions durant 6 mesos.
- Període de prova basat en la subjectivitat i l’arbitrarietat d’un superior,
malgrat haver aprovat unes oposicions i haver obtingut una plaça, portar serveis
prestats “a dojo”, i per a qualsevol tipus de lloc de treball, sigui del nivell que sigui.
- I més: com queden interins actuals si no tenen una oposició aprovada, no
poder existir escales dins els cossos d’administració general, etc.
federació serveis a la ciutadania
sector de la generalitat
INFORMA
Via Laietana 16, 4t - 08003-Barcelona ● Telèfon: 934 812 773
C/ Joan Maragall 35, 5è - 17001-Girona ● Telèfon: 972 220 028
Av. de Blondel 35, 7è - 25002-Lleida ● Telèfon: 973 281 235
C/ Ramón y Cajal 52, 1r - 43005-Tarragona ● Telèfon: 977 232 119
gene@ccoo.cat – www.ccoo.cat/fsc/generalitat
Afiliada Confederació Europea de Sindicats CES
CCOO valorem com un atac molt greu a la plantilla actual i futura de la Generalitat de
Catalunya, tots aquests aspectes i lamentem que no s’hagi aprofitat l’oportunitat que dona
l’aprovació, a nivell estatal, de l’Estatuto Básico del Empleado Público (EBEP), per fer una
Llei catalana integral de la Funció Pública (mandat també contemplat en l’Estatut de
Catalunya). Tot el contrari, i com ens tenen acostumats els responsables de Funció
Pública, darrera una falsa pretesa “modernització” pretenen retallar drets, motivació,
mobilitat, tot potenciant “vestits a mida” i externalitzacions.
Naturalment, es salten la legislació quan tampoc volen negociar ja que l’estil de ja fa
temps a la Funció Pública és no escoltar, imposar, i deixar malament mediàticament als
empleats i empleades públics de Catalunya.
Per això, CCOO hem mantingut contactes amb els grups parlamentaris (curiosament ERC
es nega) per tal que algú posi seny a tants disbarats i es puguin aprovar esmenes parcials
–les esmenes a la totalitat no han prosperat– per poder reconduir aquest intent reaccionari
i elitista d’un Govern que diu ser “d’esquerres”.
CCOO compareixerem també davant el Parlament, defensant la mobilitat i promoció, el
Cos de Subalterns, etc.
Per tot això, i amb la ferma convicció de la importància de les tasques que duen a terme
els subalterns i subalternes i de que aquestes han de ser realitzades per empleats i
empleades públiques, us demanem la vostra col·laboració, signant en contra de
l’extinció del Cos de personal Subaltern i per tal que tinguin dret a la seva Oferta
Pública com tothom.
• 24/03/2010 12:38:00.
Jo crec que o ens espavilem, o ens quedem sense trasllats i sense poder demanar excedència per incompatibilitat a risc de quedar-nos al carrer (o qualsevol altra excedència sense reserva de plaça).
Si ens volen extingir l'única solució és que ens passin al subgrup C2 (auxiliars), incloent a la gent que es troba en excedència per incompatibilitat. Jo no veig altra solució, però coneguem la forma lenta d'actuar de l'administració, a on els problemes es resolen per no fer res, el temps els enterra. Si no fem alguna cosa crec que ens quedem uns 30 anys, fins la jubilació, de letargia i mort lenta del nostre cos (subaltern).
• 12/04/2010 14:16:00.
Mireu això, per si podeu anar, jo aniré.
[--http://www.catac.cat/docs/ct090796.pdf--]
• 13/04/2010 22:36:00.
Hola companys!! Ara fa temps que no escric res... estic trista... cansada de lluitar i lluitar. Abans d'aprobar les oposicions treballava en una empresa privada on vam patir la crisi abans que ningú i ens vàren anar "exterminant" un a un. I ara que em pensava que ja no hauria de patir més... una altra vegada!!! Per què?? La veritat és que em vénen ganes de plorar... El dia 24 aniré a la manifiestació i signaré el que faci falta!! PER INTENTAR-HO QUE NO QUEDI!! Sort a tots!!
• 14/04/2010 18:17:00.
Ei Misi1973, a veure si coincidim molta gent, és una assemblea així que és a on hem de plantejar que farem. Jo només he vist aquesta convocatòria d'aquest sindicat, no estic afiliat a cap, si algun coneix qualsevol altra acció que ho digui.
De moment UGT diu que gràcies a les demandes sindicals han aconseguit per a les properes opos una reserva del 65% per promoció interna en lloc del 45%, però si aquestes places no es cobreixen no servirà de res.
• 23/04/2010 17:23:00.
[--http://www.catac.cat/docs/ct090796.pdf--]
Companys algu hi anira?? que comenti el que s'ha parlat, segur que ens interessa a tots!!
• 27/04/2010 17:33:00.
Hola! Jo vaig anar a l'assemblea convocada per CATAC, el dissabte 24. Bàsicament, el que van dir és que hi ha intenció d'extingir el nostre cos, com ja es venia escoltant fa temps. La proposta de llei se la volen ventilar en 8 setmanes (té caràcter d'urgència). En cas contrari, ja passaria a després de l'estiu. Quant a la situació dels treballadors, els pitjor parats són els interins (que encara no se sap què passarà amb ells, ja que moltes de les coses que s'estan escoltant són rumors). El funcionaris de carrera quedaríem afectats quant a mobilitat, ja que no existiran places vacants. I per últim, per als que estiguin en situació d'excedència voluntària, van recomanar que demanin reingrés quan abans millor, ja que podrien perdre el seu lloc de treball.
Les accions que van comentar que es podrien fer són:
- enganxines i samarretes amb missatges de queixa
- manifestacions setmanals
- comunicació als mitjans de la situació
- parlar amb els grups polítics i amb el President Montilla
- etc.
Van passar un full on els assistents vam indicar el nostre correu electrònic, per tal de que la comunicació entre tots nosaltres sigui àgil i eficaç, ja sigui per notificar noves notícies o per informar de manifestacions, etc.
• 27/04/2010 17:46:00.
Per cert, també van comentar que s'havia creat un grup al Facebook, "Subalterns Forever". Us indico l'enllaç:
[--http://www.facebook.com/group.php?gid=110124872338867--]
• 28/04/2010 16:55:00.
HOLA UN ALTRE COP. US ADJUNTO CÒPIA DE L'E-MAIL QUE M'HA ARRIBAT AVUI MATEIX:
Companyes i companys,
Us enviem annex el resum de les assemblees que vam fer el passat dissabte 24 d'abril a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Veureu que és un recull de la situació, amb la informació donada i amb els acords presos entre tots i totes.
Val la pena que feu difusió del full entre la gent del col•lectiu que conegueu i que no van assistir a les assemblees, perquè cal que el màxim nombre de persones estiguin informades i es puguin incorporar en el procés de lluita.
A partir d'ara, us mantindrem al dia sobre qualsevol cosa que estigui vinculada amb la situació del Cos Subaltern, i també rebreu els informatius que fem sobre les condicions de treball que afecten a tot el personal administratiu i tècnic: meses de negociació, grups de treball, jornada i horaris, retribucions, etc.
Ens hem posat en contacte amb CCOO i UGT, per tal de mantenir una conversa sobre la necessitat d'actuació conjunta per defensar el manteniment del cos subaltern.
En tot cas, creiem convenient que les persones que van sortir com a comissionades de les assembles facin un escrit adreçat a CCOO i UGT, manifestant l'acord sobre la necessitat d'actuació conjunta.
Aquests són els noms i a/e de les persones que van ser escollides per formar part de la comissió:
Marta Gómez: mgomezv@gencat.cat
Piedad Pérez: pperez58@xtec.cat
Yolanda Rozas: yrozas72@gmail.com
Olga Freixas: fioonna_10@hotmail.com
Marc Montaña: marcmp@yahoo.es
Salut,
Assumpta Barbens
Secretaria d'Acció Sindical
=======================================
I EL RESUM DE L'ASSEMBLEA:
Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l’Administració de Catalunya
JO TAMBÉ SOC SUBALTERN/A
Com ja sabeu, CATAC-IAC va convocar assemblees, el passat 24 d’abril, a Barcelona,
Girona, Lleida i Tarragona. En total, hi van assistir 140 persones. Us fem un resum del
seu contingut així com de les propostes que mirarem, entre tothom, de tirar endavant.
A les assemblees estaven convidats la resta de sindicats. CC.OO i UGT no hi van assistir tot i
que hi havia afiliats i afiliades que, a títol personal, van expressar la seva opinió i van participar
a les assemblees. Van venir, això sí, representants del CSI-CSIF, SAC i Intersindical CSC que
van manifestar que donaven suport a totes les actuacions acordades de tirar endavant a les
assemblees.
Després d’explicar tot el procés, des de l’EBEP fins l’avantprojecte de llei de mesures en
matèria d’ocupació pública de Catalunya, CATAC – IAC va presentar una sèrie de propostes
d’actuacions:
Elecció d’una comissió de persones afectades que participessin de tot el procés de posada
en marxa de les propostes
Entrevistes de la comissió amb el President Montilla i grups parlamentaris
Extensió als mitjans de comunicació i opinió pública
Concentració davant del Parlament
Extensió a la resta del col·lectiu dels treballadors i treballadores de la Generalitat: TOTS/ES
SOM SUBALTERNS/ES (possibilitat d’enganxines, xapes).
Enviaments massius de correus electrònics als diputats i diputades, Funció Pública, Govern,
etc.
Tothom va estar d’acord amb aquestes propostes i es van afegir-hi les següents:
La primera tasca de la Comissió hauria de ser elaborar un escrit adreçat a CCOO i UGT per
aconseguir una actuació conjunta en aquest procés.
Confecció de samarretes amb algun lema (Subaltern, espècie en perill d’extinció)
Concentracions setmanals a la Plaça Sant Jaume.
abril 2010
www.catac.cat
Intersindical Alternativa de
Catalunya
BARCELONA: Via Laietana 57, 4t 3a 08003. Tel 93 317 31 51 e-mail sindicat@catac.cat
GIRONA: Joan Maragall, 35, 5è. 17002. Tn. 972 22 15 88 e-mail girona@catac.cat
LLEIDA: Av. Catalunya, 2 25002. Tn. 973 26 79 83 e-mail lleida@catac.cat
TARRAGONA:Av.Ramon i Cajal,52, 1r43005 Tn. 977 226511 e-mail tarragona@catac.cat
En síntesi, les conclusions més rellevants de les assemblees van ser:
La necessitat de fer arribar la informació als treballadors i treballadores afectades,
per tal que tinguin una posició activa contra la mesura proposada pel Govern.
La qualificació de la supressió com una qüestió greu i prou important com per
exigir dels sindicats unitat d’acció.
La supressió del cos subaltern és una qüestió que afecta no només als
treballadors i treballadores d’aquesta Agrupació, sinó a tot el personal de la
Generalitat. Es tracta d’un atemptat contra els serveis públics i és un pas més cap
a un tipus d’administració, d’una banda, més elitista i, d’una altra, cada cop més
recolzada en la contractació d’empreses externes.
La supressió del cos subaltern és, també, un problema social, ja que impedeix
l’accés a la Funció Pública a una franja de població important.
Hi ha prou arguments pel manteniment d’aquest cos i és necessària la
sensibilització social i la mobilització per fer possible la força suficient per
aconseguir la permanència del cos subaltern.
A CATAC-IAC ens hem posat en marxa per, a més de les accions
que ja havíem iniciat abans de les assemblees, començar-ne de
noves, amb la comissió que ha sorgit de les assemblees i
juntament amb tothom.
US CONTINUAREM INFORMANT
sindicat@catac.cat
Feu córrer els nostres fulls i, si voleu tenir informació
directa, poseu-vos en contacte amb CATAC-IAC
• 29/04/2010 18:11:00.
Hola,
Llavors, els que som funcionaris, és millor que no estiguem en excedència per incompatibilitats a un altre cos?? Per que, si després hem de tornar i el cos s'ha extingit... on tornem???
Doncs quina gràcia... la veritat em té un mica angoixada el no saber que faran amb nosaltres, no fa ni un any que soc funcionaria, com molts de vosaltres, i ara ens donen aquest disgust!!!!
"La esperanza es lo último que se pierde"
• 30/04/2010 13:08:00.
El problema, amb el tema d'excedència, es que només hi han unes 300 places ocupades per interins, quan les persones que estan per excedència són moltes més, així que si tots els que esteu d'excedència demaneu tornar, no crec que pugui ser.
No sé , però això té mala pinta.
• 02/05/2010 12:54:00.
::: --> Editado el dia : 02/05/2010 12:55:56
Hola,
Jo estic ocupant la meva plaça, no estic en excedència, però fa unes setmanes que estava mirant les places que sortien i enviant algun CV, ja que estic bastant lluny de casa i comença a fer-se pessat.
Amb tot aquest moviment em tocarà quedar-me on estic per lo que pugui passar...
Bueno, al menys estic aprop de la platjeta...
Restem a l'espera de les decission dels que manen!
• 02/05/2010 21:08:00.
Hola a tots,
I que passarà amb tots els interins?? creieu que això de l'extinció de les vacants serà de manera radical o molt lentament com sempre s'ha fet tot a l'AP? no sé, jo també estic ocupant la meva plaça i per si de cas de moment no em penso pas moure. De totes maneres penso que els que més han de patir son els que es troben en situació d'excedència.
La decisió però es farà esperar fins al juny? algú sap alguna cosa més?
• 03/05/2010 16:24:00.
-Primer de tot donar les gràcies a la gent que ha anat posant informació,almenys estem minimament informats.
-Jo estic en excedencia i la veritat es que veig la cosa fotuda......i una pregunta a Glope,quan dius que la gent que esta amb excedencia com jo, son més de 300 pax. ho dius amb coneixement de causa?desde fora sembla que no pugui haver tanta gent d'excedencia.
L'únic bó de tot aixó es que almenys a fet reviure una mica aquest post que estava "paradot".
Salut.
• 03/05/2010 19:55:00.
Hola,
El Departament de Governació ha tret un espai de estadistica de d'anàlisis de l'ocupació pública i m'ha deixat bastant parada. Us fico el link per que li feu una ullada: [--http://arhpa.gencat.cat/analisi_ocupacio_publica/--]
Aqui hi figura que son 5.547 subalterns (any 2009), tot i que no diu que siguin funcionaris, però, la veritat no sé que nassos volen fer amb tots nosaltres...
Em sembla molt poc el número de subalterns que heu comentat que estan en excedència, amb el gran número que som esclar.
Doncs, torno a estudiar una estona, a veure com van les següents opos, tot i que amb les places que queden pel torn lliure no hi ha gaire a fer. Ah molta sort als que porteu mes de dos anys al cos, ja que és una molt bona oportunitat!!!
• 03/05/2010 21:02:00.
::: --> Editado el dia : 03/05/2010 21:02:21
Oposman,
Això de més de 300 d'excedència ho dic sense tenir dades reals, al poble a on treballo hi ha 12 subalterns i ens coneixem tots, puc fer la meva estadística, la realitat es que a subalterns es presenta molta gent que és interina de cossos superiors, però després no agafa la plaça, es queda d'excedència. També hi ha gent que ve del carrer, que una vegada a la plaça de subalterns intenta anar-se d'auxiliar a partir de l'època.
Al ser el cos més baix, jo diria que segur que són més de 300 d'excedència i moltes més.
Sobre els 5.547 subalterns, és perqué també hi son els de l'ICS, no tinc ni idea de que pensen fer o si estan tan perduts com nosaltres.
Sobre anar-se ara d'excedència per estar malament en la feina, jo esperaria al concurs de trasllat, que jo crec que segur que es fa.
• 04/05/2010 14:30:00.
He parlat, avui amb una tia d'un sindicat. Segons ella, això ja ho té previst l'administració, i és per aquest motiu que han tret el 65% de les places d'auxiliar a promoció interna, així després de les opos, enlloc d'haver 300 places seran 700, ja que sumen els subalterns que han aprovat.
La meva opinió és que no crec que aprovem els 400 subalterns, espero equivocar-me.
Jo vaig aprovar les darreres opos però em vaig quedar sense plaça per 4 llocs. La setmana pasada em va arribar una carta per omplir una fitxa amb les meves dades per pertanyer a la borsa d'interins... però no comprenc res per que he llegit els ultims missatges i tot això em ve de nou... em cridaran?? per quant temps es fan??
• 18/05/2010 16:56:00.
Hola companys i companyes!!!
Fa dies que li dóno voltes al tema... voleu dir que amb tots aquests problemes de la crisis sortiran les oposicions d'auxiliar administratius??? començo a tenir dubtes de tot ja!!
què opineu???
• 18/05/2010 22:44:00.
La meva opinió és que aquestes si que sortiran, de fet l'oferta està aprovada. El que tinc dubtes és si n'hi haurà una de seguent, i si hi serà si es farà esperar gaire... jo tenia la idea d'anar a per totes per promoció interna, pensant que aixo seria d'aquí dos anyets, però cada cop ho veig més lluny tot plegat, així que no sé...
Hi ha algú que sàpiga algo més??
Per cert, els que som funcionaris, fareu vaga??
• 21/05/2010 17:05:00.
Jo també volia anar per promoció interna a la propera convocatòria. En aquesta em presentaré però tinc molt poques possibilitats ja que per torn lliure i sense punts... fatal!!
Estic amb tu Laia1977 crec que la propera convocatòria tardarà en sortir com a mínim quatre anys!! (amb el temps que corren).
El que si que hauria de ser és resoldre el tema opos d'auxiliar administratiu abans de fer el concurs de trasllat del cos subaltern (seria el que tindria més lògica, no?)
En quant a això de fer vaga.. suposo que si que en faré.
Salutacions!!!
• 25/05/2010 12:50:00.
Hola companys, jo també, com la majoria de vosaltres suposo, vaig entrar en la convocatoria 161. Sobre tota aquesta moguda que tenim amb l´extinció del nostre cos dir-vos lo següent. Una companya va estar dimecres passat (dia 20/5) a l´assamblea de CCOO sobre aquest tema i les coses estan així.
La llei de mesures de la funció pública es troba encara tramitant-se al parlament pero sembla ser que s´aprovarà aviat i a sobre volen començar a executar-la a la velocitat de la llum. Això vol dir que abans de ho que ens pensem començaran les privatitzacions. Van arribar a recomanar a tothom que estigui ara mateix en comissió de serveis o d´excedencia que no triguin a cubrir la seva plaça per lo que pugui vindre. Amb els interins no se sap que passará pero la cosa no pinta be, van comentar que potser la cosa anirà encaminada a que el departament doti a cada institut d´un petit presupost per cubrir de la millor manera que els hi sembli el servei de consergeria.
Ja ho veieu, tot molt negre, encara no hi ha res segur, pero si directamente des d´un sindicat comencen a fer aquestes recomanacions no sembla que ens esperi un futur gaire prometedor.
Entre tot aixó, mes l´abaixada de sou ens tenen ben fregits, hauriem de fer mes força i lluitar per defensar els nostres drets que ens estan treient a cop de bastó.
• 25/05/2010 22:12:00.
Ostres!!! jo pensava que la cosa seria més lenta la veritat, a més no veig clar que fotran amb tots els interins, a l'atur??? en aquests moments?? ai no sé...
Una cosa, i què passarà amb la gent que està ocupant places provisionals?? tinc un compi que està en aquesta situació...
I a nosaltres? els que som funcionaris amb plaça definitiva? està clar que ens repercuteix en quan a la movilitat i excedències però tenim algun perill més que se m'escapi?? tot plegat no fa gaire gràcia.
A més si també extingeixen el cos d'aux tal com diuen, com ens podrem promocionar?? directament a adm?? ostres quants dubtes!!!
Gràcies cami2121 per la teva informació
• 26/05/2010 9:04:00.
A hores d´ara si els sindicats no aconsegueixen cambiar res d´aquesta malaida llei, doncs sí, els interins a l´atur, llevat que finalment s´articuli qualsevol mecanisme per que es quedin treballant al seu centre, ja sigui mitjançant alguna empresa de serveis o contractat directament pel centre, pero per suposat amb contracte laboral, la condició de funcionaris la perdrian, aixó de moment es lo millor que els hi pot passar.
Amb respecte a les places provisionals no tinc ni idea de lo que passara, d´aixó no tinc informació. Per mi lo lógic seria fer un últim concurs de trasllats per que la gent acabi d´ubicar-se.
El cos auxiliar administratiu tampoc no se res però jo dubto que desapareixi, lo que si que passarà segurament es que trigaran a treure altres oposicions i en molts casos hauran d´assumir les funcions dels subalterns. Per cert que quina putada haver de tindre 2 anys de funcionari per la promoció interna per que es una oportunitat d´or.
A nosaltres efectivament com tu dius en principi nomes ens afecta a la movilitat i excedencies, però tenim molts mes perills, com serà lo dificil que serà la convivencia amb companys no funcionaris, molt probablement amb sous inferiors, amb condicions laborals pitjors, sense avantatges socials, sense els mateixos permisos i llicencies, ni les mateixes vacances, ni la mateixa seguretat a la feina. Totes aquestes discriminacions dels subalterns funcionaris envers els futurs subalterns privats no seran facils de pair i poden generar conflictes.
Respecte a la promoció interna, si treguessin també el cos auxiliar doncs suposo que tot serà como arà es a dir promocionariem al cos inmediatament superior que efectivament seria el d´administratiu.
Gent que la cosa pinta molt malament, a veure si finalment entre tots aconseguim tirar tot aixó cap enrere.
• 26/05/2010 20:15:00.
Hola a tots/es:
després d'escoltar el que va dir el conseller Ausàs a Catalunya Ràdio sobre els auxiliars i els subalterns em vaig posar com una moto i li vaig escriure. La meva sorpresa ha estat al rebre avui la seva resposta. Us poso la carta que li vaig enviar per mail i la resposta que m'ha donat.
Hble. Sr. Ausàs:
Sóc subalterna d'un institut i després d'escoltar les seves declaracions al programa del Manel Fuentes de Catalunya Ràdio sobre els funcionaris auxiliars administratius i subalterns, en les que vostè afirmava que els subalterns restem sentats a l'entrada de la feina, i que per aixó no tenia sentit convocar més oposicions, em pregunto si estan abusant de mi a la feina. Les funcions que he de cumplir a l'institut són:
- Vigilar les instal.lacions del centre.
- Controlar els accessos i rebre les persones que accedeixen al centre.
- Custodiar el material, el mobiliari i les instal.lacions del centre.
- Utilitzar i manipular màquines reproductores, fotocopiadores, fax i similars.
- Atendre l'alumnat
-Donar suport al funcionament i estructura del centre i també a l'equip directiu:
a- cura i control de les instal.lacions, equipaments, mobiliari i material del centre. Comunicació a la secretaria de les anomalies que es puguin detectar quant al seu estat, ús i funcionament,
b- encesa i tancament (posada en funcionament) de les instal.lacions d'aigua, llum, gas, calefacció i aparells que escaiguin, i cura del seu correcte funcionament,
c- obertura i tancament dels accessos del centre, aules, despatxos, patis, instal.lacions esportives i altres espais del centre.
d- cura i custòdia de les claus de les diferents dependències del centre.
e- cura i control del material (recepció, lliurament, recompte, trasllat...)
f- trasllat de mobiliari i d'aparells que, pel volum i/o pes no requereixin la intervenció d'un equip especialitzat,
g- posada en funcionament dels aparells per a la seva utilització (fotocopiadores, material audiovisual, etc.)
h- fotocòpia de documents i seguiment de les fotocòpies que s'efectuen en el centre.
i- utilització del fax
j- intervenció en els petits accidents de l'alumnat, segons el protocol d'actuació del cente,
k- participació en els processos de preinscripció i matriculació del centre: lliurament d'impresos, atenció de consultes presencials i derivació si escau...
l- realització d'encàrrecs, dins i fora del centre, relacionats amb les activitats i funcionament propis d'aquest (tràmits al servei de correus..)
m- realització de tasques imprevistes per evitar la pertorbació del funcionament normal del centre, en absència de les persones especialistes i/o encarregades ( fregar els lavabos per inundacions que provoquen els alumnes, recollir vòmits, vigilar els alumnes quan no hi han professor suficients...)
Per tot aixó li demano que em digui vostè, com a cap, si estan fent bé en encomanar-me tota aquesta feina.
Esperant la seva resposta, atentament
Sílvia
Benvolguda senyora
Com segurament ja sabreu, el Departament de Governació i Administracions Públiques treballa des de fa temps en el desplegament d’un nou model d’Administració per afrontar amb èxit els reptes que planteja la societat actual, així com les exigències econòmiques del present i el futur.
Parlem, concretament, de la Llei de mesures en matèria d'ocupació pública, que actualment es troba en fase de tramitació parlamentària i que suposa una reorientació important per al conjunt de les administracions públiques de Catalunya. Es tracta, doncs, d’un nou model d’Administració pública que, sense cap mena de dubte, aposta per la racionalització i la simplificació de l’Administració.
En aquest procés de reforma en què estem immersos, però, no hi sobra cap treballador públic, perquè tothom és important, des del subaltern fins al responsable o cap del servei, des de l’auxiliar administratiu fins al directiu de la secció o unitat.
Entenem que per millorar i professionalitzar la plantilla de treballadors públics de la Generalitat, hem de partir de la base que ja tenim el capital humà, i que només ens cal disposar de llocs tècnics en les unitats en què són necessaris. L’aposta per aquesta professionalització implicarà que no es crearan noves places de determinats cossos de la Generalitat, com el cos subaltern o l’auxiliar administratiu, i que, en canvi, es requeriran els perfils professionals adients per a cada lloc de treball. Això no vol dir de cap manera que s’hagi de prescindir de ningú, en absolut, però sí que volem dissenyar una Administració més moderna i adequada als temps actuals. Igualment, això no menysté la necessitat ni la dignitat del treball administratiu ni del subaltern; més aviat és una aposta per dimensionar-lo a les necessitats de les plantilles actuals.
Jo no he dit mai que els subalterns siguin persones que estan assegudes tot el dia i que no fan res. Me’n guardaré prou. No ho he dit i no ho penso. En cap moment he volgut menystenir ningú, ben al contrari. Voler extreure conclusions interessades d’una expressió molt puntual en el marc d’una entrevista molt més extensa, crec que no és ajustat.
És ben cert que l’entorn amb què es relaciona avui l’Administració no és idèntic al de fa vint anys. Els reptes i els entorns han canviat i, de fet, són canviants. Avui, un auxiliar administratiu a la pràctica realitza funcions d’administratiu i el seu rol va molt més enllà que el que li correspondria segons la seva categoria. El mateix passa, en moltes ocasions, en el cas dels subalterns. Es tracta, doncs, d’impulsar la promoció interna. De moment, per exemple, l’última promoció interna pactada amb els sindicats per fer que el personal subaltern pugi a auxiliar administratiu, i que els auxiliars pugin a administratius, s’ha ampliat per primera vegada del 40% al 65% de places reservades per a la promoció interna.
Estem parlant, doncs, d’aprofitar al màxim el potencial del personal de l’Administració per beneficiar-nos d’aquests canvis i millorar per ser més eficaços i més eficients.
Resto a la vostra disposició per a qualsevol aclariment.
Atentament,
Jordi Ausàs i Coll
Conseller de Governació i Administracions Públiques
Espero que això us tranquil.litzi, que veig molts nervis.
D'altra banda, els polítics no volen dir mai el que diuen!, mira que som idiotes la gent de carrer, eh?!
Apa, fins una altra estona.
Sílvia
• 26/05/2010 20:49:00.
::: --> Editado el dia : 26/05/2010 20:53:45
Ja veurem en que queda aquest 65%. Això de la promoció és per mantenir a la gent sense queixar-se, però després per molts estudis que tinguis i molta formació ja veurem a qui fiquen de tècnic....
• 27/05/2010 8:57:00.
::: --> Editado el dia : 27/05/2010 9:44:54
::: -- Editado el dia : 27/05/2010 9:42:17
::: -- Motivo :
Silviasu, ets molt gran! Molt ben pensat lo de enviar-li aquest mail i increible que t´hagi contestat, però mes increible es tot aixó que diu. Penso que en comptes de dir tantes coses que ja sabem (si llegiu l´editorial de l´últim número de funció pública els discursos son calcadets, es te ben apresa la lliçó), lo que hauria d´haver fet es demanar disculpes per haver dit lo que va dir, perque es possi com es possi ho va dir i en el context en el que ho va dir volia dir exactament lo que tothom vam entendre (després si tinc temps per qui no ho hagi escoltat intentaré possaré una transcripció literal del fragment d´entrevista on ho diu), vaja que no s´ha tret res fora de context, ja està be d´utilitzar alló del "fora de context" per justificar-se de declaracions inapropiades. Tothom pot tindre declaracions poc afortunades, però s´assumeix, es demana disculpes i aqui no ha passat res. Però no, en comptes de demanar disculpes, repeteix tota la "palabreria" que estem farts de sentir i no ens diu que passarà amb els interins (entran dintre d´aquesta afirmació "no hi sobra cap treballador públic", veureu que quan facin al carrer a tots els interins ens dirà que ell mai no va dir que no sobrava cap treballador public o que li hem tret fora de context...), que passarà amb el nostre dret a mobilitat, que passarà amb el segment de població sense estudis que vulgui accedir a la funció pública catalana, qui donarà d´ara endavant el servei de consergeria allà on no hi hagi un funcionari subaltern.
Particularment a mi no m´ha deixat gens tranquil aquesta resposta perque continuen sense donar explicacions clares sobre les repercusions reals i pràctiques que tindrà aquesta llei vers els funcionaris subalterns, de carrera e interins. I quan les coses es fan sense consens amb els sindicats, sense cap mena de transparencia i amb tant de secretisme res de bo es preten.
Pero silviasu t´agraeixo un cop mes que hagis compartit amb nosaltres aquesta resposta, ets molt i molt gran.
Us deixó aquí una transcripció literal que he fet de la part de l´entrevista que ens interesa, també us posu el link per escoltar-la a la web de catalunya radio (lo interessant ve cap al minut 9) i si algú vol que em digui el mail i li envio en mp3.
"Hi ha d´haver una reforma… una reforma en profunditat del conjunt de l´administració. L´administració d´avui es molt diferent de l´administració de fa 10 anys, de fa 15 anys, de fa 20 anys. No te cap mena de sentit, crec, per exemple, que anem treiem convocatories a ocupar una plaça pública a la generalitat d´auxiliar administratiu, oi que no, perque l´auxiliar administratiu avui, doncs prácticament es una figura desfaçada amb les necesitats i coneixements d´avui, o el subalterns, la persona que està doncs asseguda a l´entrada de… (aquí, si us fixeu, jo crec que se´n adona de lo que acaba de dir i tira cap un altre banda) Per tant hi ha d´haver una… Ens convé una administració doncs molt mes adecuada a les necessitats i a la realitat i aixó passa per reformes en profunditat i estem abordant també desde el govern de catalunya com deia, per exemple, a través d´aqueste llei de mesures de la ocupació pública."
Es que aixo del "nostre" conseller no té nom.
Jo li he deixat una "noteta" al bloc de governació:
[--http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/dgap/2010/05/...racio/#comments--]
M'he quedat una mica a gust, si més no!
Judithmix.
• 10/06/2010 16:59:00.
Hola nois!!!
QUINA SORT ELS QUE ANEU PER PROMOCIÓ INTERNA!!!! 442 PLACES.
AIXÒ SÍ QUE ÉS UNA BONA XIFRA.FELICITATS!!!
ELS QUE NO TENIM 2 ANYS TREBALLATS MOLT MALAMENT ENS QUEDA RES I NO RES, EM DE SER PERFECTES.I si no hi ha concurs de trasllats de subaltens encara pitjor ens quedarem al cul del sac .
Torn de promoció interna: 442 places, de les quals 22 es reserven per a les persones aspirants que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitades.
Torn lliure: 239 places, de les quals 12 es reserven per a les persones aspirants que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitades.
ànims!!!!
• 11/06/2010 19:09:00.
Hola a tothom
Lopeda hi ha una previsió a Funció Pública de concurs de trasllats per a l'agrupació de subalterns per al 2011.
Un any passa ràpid, espero que funció pública a partir del tercer trimestre de l'any vinent ens ofereixi alguna possibilitat de promoció interna (que bonics que són els somnis) mentrestant aconsello a tots els companys que tinguin la titulació requerida que es presentin a totes les convocatòries possibles.
Fins aviat
• 14/06/2010 6:52:00.
Bon dia companys,
Aporto el meu granet de sorra per a que tothom estiguem una miqueta mes informats. Seguint l´iniciativa del sindicat CATAC es va enviar un correu massiu a un munt de direccions de mail d´alts carrecs de la generalitat en contra de l´extinció del cos de subalterns, la resposta mes interessant es aquesta del propi conceller Sr. Ausas:
Benvolgut/da senyor/a ,
La decisió d'incorporar al projecte de Llei de mesures en matèria d'ocupació pública, actualment en tramitació parlamentaria, la declaració d'extinció de l'actual agrupació professional del cos subaltern ha estat fruit d'una anàlisi funcional exhaustiva i ve avalada per criteris d'ordre tècnic difícilment qüestionables.
Ara bé, també s'és absolutament conscient de les conseqüències que comporta aquesta mesura a tots els afectats, és per això que l'Administració de la Generalitat no estalviarà esforços per evitar que aquesta transició pugui esdevenir traumàtica. En aquest sentit, les determinacions del propi projecte ja anticipen mesures, com és el cas de la garantia de la mobilitat o de la promoció interna, però haurà de ser en el marc de la negociació col·lectiva on es plantegin les diferents alternatives per facilitar aquest transit. Les persones que actualment estan ocupant un lloc de treball en aquest col·lectiu, en cap cas, es veuran afectades per aquesta mesura; ans al contrari es beneficiaran de les propostes de promoció interna que es vagi habilitant.
Quant a les diferents problemàtiques que anuncieu, us signifiquem el següent. No podem compartir l'afirmació que amb aquesta mesura es priva l'accés a l'administració de la Generalitat del personal sense titulació perquè sempre poden accedir a determinades categories de personal laboral de la nostra administració. Tampoc podem concloure que es nega la mobilitat quan aquesta es garanteix expressament en el text del projecte. Quant a la consolidació del lloc de treball ocupat per part del personal interí, certament perden tota significació les convocatòries de proves selectives per accedir a una agrupació professional en procés d'extinció, la qual cosa no vol dir que el personal que actualment presta serveis com a interí en l'agrupació no se li puguin considerar especialment els serveis prestats en fase de concurs del procés per a l'accés al cos auxiliar -subgrup C1- o que es pugui contemplar una conversió automàtica del vincle transformant-lo en laboral temporal, en funció de les tasques dels llocs afectats -tal i com es pot entreveure de les emenes presentades en seu parlamentària-. Quant al reingrés dels funcionaris excedents s'ha de dir que òbviament hi haurà més dificultats per fer-lo efectiu però res obsta a què, en el marc de la negociació col·lectiva, es puguin facilitar vies per permetre el reingrés abans de procedir a qualsevol amortització de llocs de treball desocupats.
Cordialment,
Jordi Ausàs i Coll
Conseller de Governació i Administracions Públiques
Per a mi com a dades interessants d´aixó que diu el conceller remarco primer:
"Les persones que actualment estan ocupant un lloc de treball en aquest col·lectiu, en cap cas, es veuran afectades per aquesta mesura; ans al contrari es beneficiaran de les propostes de promoció interna que es vagi habilitant"
Tant de bo fos veritat i ja que ens "exterminen" ens donin totes les facilitats possibes als funcionaris de carrera per promocionar i així abandonar el cos subaltern.
I segon:
"Quant a la consolidació del lloc de treball ocupat per part del personal interí, certament perden tota significació les convocatòries de proves selectives per accedir a una agrupació professional en procés d'extinció, la qual cosa no vol dir que el personal que actualment presta serveis com a interí en l'agrupació no se li puguin considerar especialment els serveis prestats en fase de concurs del procés per a l'accés al cos auxiliar -subgrup C1- o que es pugui contemplar una conversió automàtica del vincle transformant-lo en laboral temporal, en funció de les tasques dels llocs afectats -tal i com es pot entreveure de les emenes presentades en seu parlamentària"
Un cop mes tant de bo sigui veritat aixó que ens diu el conceller i també pensin en tots els interins que porten anys prestant serveis a la generalitat i els donin be facilitats per accedir al cos C1 o els reconverteixin autamicament en personal laboral temporal.
Aviam com s´acaba desenvolupant tot pero com a minim despres de llegir al conceller Ausas em quedo una miqueta mes tranquil i soc una miqueta mes optimista.
• 14/06/2010 20:45:00.
hola aveure si algú em pot respondre si us plau. era per saber si sortirà oposiciò a catalunya de subaltern aquest 2010. o com està el tema. i sobre cuantes places
GRÀCIESSSS
• 15/06/2010 8:09:00.
Ni al 2010 ni mai mes es convocaran oposicions al cos subaltern a Catalunya, eliminen el cos.
La meva resposta es per Stich 72, jo també vaig rebre una carta, donat que em vaig quedar a molt poquet de poder tenir plaça, on em comunicaven que em deixaven a la borsa de treball i on hi podia ficar les poblacions que volia accedir en el cas que em truquessin.
Jo no entenc res...., amb el follon que hi ha de que si el cos de subalterns desapareix i ens envien una carta per fer interinatges???? Algu m'ho pot explicar???
• 01/07/2010 22:44:00.
Celito, jo soc funcionaria del cos subaltern, vaig aprovar la última convocatòria. A mi el què m'han comentat els companys i gent del departament és que sempre es necessitaran interins per substitucions. Nosaltres mateixos vem tenir un company de baixa bastant temps i ens van enviar un substitut. Els que ja som funcionaris no ens mourem per tant sempre necessitaran d'una borsa de treball d'on poder tibar en cas de necessitat, sigui per motius de absencies, permisos, baixes etc... El problema és que amb l'eliminació del cos no convocaran cap més oposició i per tant ja no teniu possibilitat d'entrar-hi com a funcionaris. De totes maneres també m'han dit que és probable que el temps treballat com a interins del cos subaltern se us compti per les opos d'auxiliar, espero que així sigui.
• 13/07/2010 21:45:00.
Hola a tothom, sóc novell en aquest tema i abans de començar a fer oposicions vaig llançar una consulta, avui m'ha respost un altre opositor el següent:
Es tira enrera la futura nova llei de funció pública, que preveia suprimir el cos Subaltern!!
Això vol dir que tornaran a fer convocatòries (suposo que al 2011), i els actuals funcionaris subalterns ja podem respirar tranquils, tornem a tenir mobilitat (comissions, concursos de trasllat), i podem tornar a agafar interinatges a auxiliars administratius!!
• 19/07/2010 14:31:00.
Realment podem estar contents amb el tema de que ja no s'aprovi la nova llei, menys mal.
Avui ha sortit la gent que va per promoció, jo estic, som molt poca gent, 268 persones, menys persones que les places ofertes, a veure si no es carreguen a molta gent en el supòsit, com va passar l´última. Llavors es van presentar 123 persones, encara menys i només van aprovar 35.
Fins aviat.